دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۵۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۱۲
سجاد پهلوانی
شهرهایی در سراسر این کره‌ی خاکی وجود دارند که به قدری درست و صحیح مدیریت شده‌اند که با وجود افزایش آلودگی‌ها و روند افزایش دمای کره‌ی زمین، اهالی این شهر‌ها از تنفس در هوای پاک، آب سالم، سیستم فاضلاب بدون نقص و جاده‌های تمیز و عاری از هر گونه زباله، بهره می‌برند. در این ایمیل با تمیزترین شهر‌های دنیا، آشنا می‌شویم. با ما همراه باشید.

زمانی که صحبت از تمیزی خانه‌ی خودمان باشد، همه مراقب هستیم تا محل زندگی‌مان را پاکیزه نگه داریم اما به محض اینکه زباله از محل زندگی ما خارج می‌شود، دیگر نگران سرنوشت آنها نیستیم! در واقع ما بیشتر به تمیزی خانه‌ی خودمان اهمیت می‌دهیم تا تمیزی شهر و محیط اطراف؛ شاید فکر می‌کنیم که تمیز کردن محیط بیرون از خانه، وظیفه‌ی ما نیست. با همه‌ی این حرفا، شهرهایی در این دنیا وجود دارند که در زمینه‌ی پاکیزگی و رعایت بهداشت به خوبی مدیریت شده‌اند؛ خیابان‌های تمیزی دارند و شهروندان آنها در هوایی پاک تنفس می‌کنند. در حالی که میزان زباله‌ی تولید شده توسط انسان، روز به روز بیشتر می‌شود، ما باید از سیستم مدیریتی و رفتار اهالی این شهرها برای بهبود وضعیت بهداشت محل زندگیمان، درس بگیریم. فراموش نکنیم که هم مسئولان و مدیران این شهر‌ها و هم شهروندان به یاری هم توانسته‌اند چنین جایگاهی را در دنیا به دست آورند.


کلگری (Calgary)، کانادا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در سال ۲۰۱۳ این شهر، در صدر نمودار‌های ارائه شده توسط مرکز مشاوره‌ی منابع مالی و انسانی Mercer، قرار گرفت. این بررسی‌ها بر اساس پنج فاکتور مهم انجام گرفته بود: در دسترس بودن آب و قابلیت نوشیدن آن، سیستم بیرون بردن زباله، کیفیت سیستم فاضلاب، میزان آلودگی هوا و تراکم ترافیک. با وجود اینکه این شهر، قطب صنعت گاز و نفت کانادا است، طرح‌های به اجرا درآمده در کلگاری، این شهر را در صدر فهرست تمیزترین شهرهای دنیا قرار داده‌ است. شهروندان نیز کاملاً درباره‌ی سیستم جمع آوری زباله توجیه شده‌اند و در صورت تخلف از قوانین و آلوده کردن محیط زیست، مشمول جریمه‌های سنگین می‌شوند.


اسلو (Oslo)، نروژ
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این شهر که به دلیل داشتن چشم‌انداز های سرسبز و دریاچه‌های زیبا، به یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تبدیل شده ‌است، دارای سیستم جمع‌آوری زباله‌ی منحصر‌به‌فردی است. دولت و شهروندان برای بازیافت زباله‌ها تلاش و همکاری ویژه‌ای می‌کنند. از زباله‌های خانگی برای کاهش انتشار کربن دی اکسید و تولید سوخت استفاده می‌شود. تلاش‌های بی‌بدیل دولت و شهروندان این شهر، قابل ستایش است.


استکهلم (Stockholm)، سوئد
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

وضعیت پاکیزگی و بهداشت این شهر که به عنوان "پایتخت سبز اروپا" شهرت دارد، بسیار قابل توجه است. این شهر دارای خیابان‌های سازمان‌یافته و تمیز است و سیستم حمل‌و‌نقل عمومی در دسترس و مطمئن آن به کاهش آلودگی و ترافیک کمک زیادی می‌کند. استکهلم دارای یک سیستم بسیار کارآمد زیر‌زمینی برای جمع‌آوری زباله است که این مسئله سبب شده که این شهر در زمره‌ی تمیزترین شهر‌های دنیا قرار بگیرد.


کوبه (Kobe)، ژاپن
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

یکی از شهرهای توریستی شناخته‌شده‌ی ژاپن، کوبه است که از سیستم همگانی و در دسترس جمع‌آوری زباله، بهره می‌برد. زباله‌ها به دقت دسته‌بندی می‌شوند و دستور‌العمل‌های دقیقی در این باره وجود دارد. شهروندان به قدری این کار را با دقت انجام می‌دهند که خارجی‌ها از دیدن آن شگفت‌زده می‌شوند.


فرایبورگ (Freiburg)، آلمان
گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

این شهر به داشتن آب و‌هوای مطبوع شهرت دارد و زیبایی‌های طبیعی را در جای جای آن می‌توان مشاهده کرد و علاوه بر اینها شهروندان فرایبورگ نیز به شکلی جدی به تمیزی شهر و بهداشت محیط اهمیت می‌دهند. فرایبورگ همچنین یکی از شهرهای دوستدار محیط زیست در جهان است و جاذبه‌های گردشگری زیادی را در خود جای داده‌است.


هونولولو (Honolulu)، هاوایی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نام این شهر که یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و مقاصد توریستی به شمار می‌رود، در فهرست تمیزترین شهر‌های جهان نیز دیده می‌شود. هونولولو پایتخت ایالت هاوایی و در واقع دروازه‌ی ورود به ایالات متحده‌ی آمریکا است و به دلیل داشتن زیبایی‌های طبیعی و هوای پاک یکی از تمیزترین شهرهای دنیا است. این شهر تا حدودی از صنعتی‌سازی دور مانده و به دلیل اینکه یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم دنیا به شمار می رود، اهالی آن در تمیز نگه داشتن شهر نهایت تلاش خود را به کار می‌بندند. علاوه بر این، سیستم حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار مجهز و در دسترس است بنابراین نیازی به استفاده از ماشین‌های شخصی نیست.


زوریخ (Zürich)، سوئیس
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این شهر در سال ۲۰۱۴ دومین رتبه را در فهرست رتبه‌بندی سطح کیفی زندگی در شهرها که توسط Mercer Survey ارائه شده است، به دست آورد. بزرگ‌ترین شهر سوییس، به مدد سیستم جمع‌آوری زباله‌ی دوستدار محیط زیست و امکانات حمل‌و‌نقل عمومی بی‌نظیرش، یکی از تمیز‌ترین شهر‌های دنیا است.


مینیاپولیس (Minneapolis)، آمریکا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این شهر یک برنامه‌ی مدیریت پسماند منحصر به فرد دارد که به شهروندان نکاتی را درباره‌ی دسته‌بندی زباله‌ها، دفع آنها و نیز کاهش تولید پسماند، آموزش می‌دهد. مینیاپولیس یکی از ده شهر سالم آمریکا است که از قطار سبک شهری به عنوان سیستم حمل‌و‌نقل عمومی بهره می‌برد و همین مسئله تاثیر مستقیمی در کاهش آلودگی هوا داشته ‌است.


سنگاپور (Singapore)
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

سنگاپور که یک قطب گردشگری در دنیا است، قوانین سفت و سختی در مورد رعایت بهداشت محیط زیست دارد. به طوری که استفاده از آدامس در سنگاپور ممنوع است. اگر قوانین را نقض کنید و زباله در خیابان بریزید، توسط ماموران آژانس ملی محیط زیست، که همه جا با لباس شخصی حضور دارند، دستگیر شده و ملزم به پرداخت جریمه‌های سنگینی خواهید ‌شد. در سنگاپور از سنین پایین به کودکان قوانین رعایت بهداشت محیط زیست را می‌آموزند. خرید ماشین در سنگاپور هزینه‌های سنگین مالیاتی در پی دارد بنابراین مردم ترجیح می‌دهند تا از وسایل حمل و نقل عمومی برای تردد در شهر استفاده کنند. همین مسئله موجب کاهش آلودگی هوا می‌شود.


هلسینکی (Helsinki)، فنلاند
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هلسینکی به معنای واقعی کلمه بهشتی از زیبایی‌های طبیعی، درختان سرسبز و خرم، معماری بی‌نظیر و هوای پاک است. این شهر قطب تجارت و اقتصاد فنلاند است. نکته‌ی جالب درباره‌ی این شهر این است که همه ساله روزی به عنوان "روز تمیز کردن" وجود دارد که در آن روز شهروندان اشیای دست دوم خود را برای فروش می‌گذارند تا به این ترتیب زباله و پسماند کمتری تولید کنند.


آدلاید (Adelaide)، استرالیا
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این شهر به دلیل داشتن داشتن مناظر زیبا و برنامه‌ریزی دقیق برای حفظ محیط زیست، به خود می‌بالد. آدلاید در میان مردم به "شهر ۲۰ دقیقه‌ای" شهرت دارد. چرا که در این شهر می‌توان مسافت‌های گوناگون را با سیستم حمل‌و‌نقل سریع و منظم، آن به سرعت هر چه تمام‌تر، پیمود.


ولینگتون (Wellington)، نیوزیلند
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

این شهر کوچک بادخیز، پایتخت نیوزیلند، شهر کوچکی است که از نعمت طبیعتی بکر و زیبا برخوردار است. گرچه این شهر مملو از زندگی شهری است، اما طبیعت بکر و زیبایی‌های طبیعی اش را از دست نداده‌ است و به مدد شهروندان آگاه و آلودگی کم، یکی از تمیزترین شهرها و مورد علاقه‌ی گردشگران است.

منبع: Buzzle
ترجمه: حمیده کریمی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۱۱
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ساکن شدن در یک مکان جدید، جدا از پیشینه‌تان، چالش‌های زیادی به همراه دارد و بعضی از این چالش‌ها برای تمام مهاجران در سرتاسر دنیا مشترک است. ممکن است مهاجران کانادا به مشکلی برخورد کنند، در این صورت این کشور شرایطی فراهم می‌کند تا این جابه‌جایی آسانتر انجام پذیرد. در این ایمیل ما به این موارد و چگونگی حل آنان در کانادا می‌پردازیم.

موانع زبانی
جای تعجب نیست که زبان بزرگ‌ترین مشکل کسانی است که به هر کشوری مهاجرت می‌کنند. توانایی برقراری ارتباط (یا ناتوانی در آن) تمام جنبه‌هایی از زندگی را که ما در آن باید با دیگران ارتباط برقرار کنیم تحت تأثیر قرار می‌دهد. از اشتغال تا تحصیل، برای ساده‌تر پیدا کردن راهتان یا خرید غذا، یاد گرفتن زبان مکان مورد‌ نظر حیاتی است. آمریکا و کانادا، هر دو بیشتر از یک زبان غالب (اسپانیایی و فرانسوی) و چند زبان محدود دیگر که در اقلیت هستند، دارند. در این مورد برای کانادا، فرانسوی توسط دولت به عنوان یک زبان رسمی پذیرفته شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اگر در تکلم زبان انگلیسی مهارت نداشته باشید، اما فرانسوی را خوب صحبت کنید، کانادا گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود. هر جایی که می‌خواهید بروید، حداقل یاد گرفتن یک زبان رسمی کشور جدیدتان حیاتی است و همچنین این امکان وجود دارد تا بتوانید به صورت محلی یا بین‌المللی از طریق موسسات مربوطه دوره‌های مرتبط با زبان و فرهنگ کشور مزبور را ببینید. گرچه نباید با زبان مادری خود خداحافظی کنید. در بازار رو‌ به رشد جهانی کارفرمایان ممکن است برای توانایی‌ چند زبانه‌ بودن شما، بیشتر از کسان دیگری که یک یا دو زبان در رزومه‌شان ثبت کرده‌اند ارزش قائل شوند.

استخدام
بعد از این مانع، مشکل بعدی که بسیاری از مهاجرانی که زندگی خود را در یک کشور جدید شروع کرده‌اند از آن سخن می‌گویند پیدا کردن شغلی مناسب است. فراموش نکنید مطلبی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، مهارت‌های زبانی، می‌تواند در انواع شرایط مفید واقع شود. از بخش‌های بین‌المللی سرمایه‌گذاری تا ادارات دولتی که مترجمان مناسب اندکی برای آنان یافت می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در هر حال بسیاری از مهاجران جدید با دو مشکل عمده روبرو هستند؛ تبدیل سوابق‌شان و تجربه‌ی کار مربوط در حوزه‌ی محلی. این موارد ممکن است فرد را در تنگنا قرار دهد. در بسیاری از حوزه‌های قضایی (همینطور کانادا) این امکان وجود دارد تا بتوانید سوابق خود را قبل از ورود به کشور جدیدتان تبدیل کرده تا وقتی وارد کشور می‌شوید بتوانید در شغل‌های مربوطه فعالیت و سابقه کاری مرتبط در حوزه‌ی محلی پیدا کنید.

اسکان
برای هر کس که به منطقه‌ای جدید نقل مکان می‌کند پیدا کردن خانه در اولویت قرار دارد. مشکلات زبانی می‌توانند مشکل بزرگی برای مهاجران باشند، اما نداشتن اطلاعات راجع به بازار املاک در محل مورد نظرتان برای پیدا کردن خانه در کشور جدیدتان هم می‌تواند یک مشکل عمده باشد. تحقیق کردن از پیش می‌تواند یکی از راه‌های برطرف کردن این مشکل باشد و اینترنت هم به شما اجازه می‌دهد تا با شرایط حال حاضر مکان مورد نظرتان بیشتر آشنا شوید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


دوباره باید خاطر نشان کنیم که در هر کشوری، سازمان‌های ملی و دولتی به شما پیشنهاداتی ارائه می‌کنند و نیز ممکن است برنامه‌هایی مخصوص هم برای افراد تازه‌وارد به کشور در نظر داشته باشند. در مورد آمریکا و کانادا سازمان اسکان ملی (CMHC) یک بخش از خود را به مهاجران اختصاص داده تا بتوانند هم اطلاعات مربوطه را به‌دست آورند و هم در جریان روند این امر قرار گیرند.

دستیابی به خدمات
نوع، ابعاد و کیفیت خدمات موجود در کشور جدیدتان معمولاً با کشور مادری‌تان متفاوت است. اکثر مهاجران عنوان کرده‌‌اند که دانستن خدمات موجود برای آنان یک مشکل بزرگ است. خدماتی که موارد مهمی از جمله سلامتی، مشاوره‌های حقوقی و دسترسی به خدمات اجتماعی و روانی را شامل می‌شوند. دوباره مقوله‌ی زبان می‌تواند در اینجا به صورت نامحسوس مشکل‌ساز شود و دوباره تحقیق کردن از پیش، می‌تواند دسترسی به انواع خدمات در کشور جدیدتان را امکان‌پذیر کند. در اکثر کشور‌ها سازمان‌های خدمات اجتماعی اولین مکان برای دریافت کمک در این زمینه‌ هستند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اگر زبان کماکان از مشکلات شما است، امروزه اغلب مترجمانی در این مکان‌ها حضور دارند که حقوق شما را برایتان توضیح داده و به شما می‌گویند که از کجا و چگونه به کمک‌ها یا خدمات مربوطه دسترسی پیدا کنید.

مسائل مربوط به رفت‌وآمد
دسترسی به وسائل نقلیه بسیار مهم است، چون آنها دسترسی به محل تحصیل و کارتان را بسیار ساده‌تر می‌کنند. در این مورد مهاجران اغلب با دو سطح از مشکلات مواجه می‌شوند. ابتدا، ممکن است گواهینامه رانندگیتان در کشور جدید معتبر نباشد، که در این صورت ممکن است برای معتبر کردن آن متحمل برخی هزینه‌ها شوید. سپس، دوباره، مشکل زبان، درک یا حتی پیدا کردن سرویس‌های حمل‌و‌نقل عمومی را برایتان سخت‌ می‌کند. در کانادا گواهینامه‌های رانندگی توسط دولت منطقه‌ای یا استانی صادر می‌شود، نه دولت مرکزی، و شما باید قوانین مخصوص به منطقه‌ای که در آن زندگی می‌کنید را بررسی کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


معمولاً ابتدا رانندگی با گواهینامه‌ی مربوط به کشور مادریتان ممکن است، همچنین در این مورد شما نیاز به یک اجازه‌نامه‌ی رانندگی بین‌المللی (IDP) دارید. جدول زمانی حمل‌و‌نقل عمومی نه‌تنها برای مهاجران، بلکه حتی برای مردم ساکن در آن منطقه نیز می‌تواند چالش‌ بر‌انگیز باشد. خبر خوب این است که در اکثر شهرهای بزرگ شرکت‌های حمل‌و‌نقل معمولاً اطلاعات را به صورت چند‌زبانه در جداول زمانی و خدمات مربوطه ارائه می‌دهند. این یک شروع خوب است.

تفاوت‌های فرهنگی
این مسأله لزوماً برای مهاجران در صدر موارد موجود قرار نمی‌گیرد. بلکه طبیعتاً مواردی همچون مسکن، شغل، رفت‌آمد و خدمات از اولویت برخوردارند. در هر حال بسیاری از مهاجران عنوان کرده‌اند که در بدو ورود تفاوت‌های فرهنگی تأثیر بزرگی بر جای می‌گذارند. این مقوله شامل مسائل اجتماعی تا مسائل مهم‌تری از جمله رفتار‌ها در قبال موارد مربوط به جنسیت، تنوع مذهبی، اخلاق و مسائل جنسی است که در کشور جدیدتان ممکن است بسیار متفاوت باشند. این مسأله ممکن است مشکلاتی را هم برای مهاجران و هم مردمی که با آنان در ارتباط هستند بوجود بیاورد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این امر ممکن است حتی به تنهایی مهاجران منجر شده و مشکلات منفی روانی بوجود آورد. این مسأله بسیار مهم است که بپذیریم ارزش‌ها متفاوت هستند و این امر چیزی نیست که شما بتوانید آن را کنترل کنید. پذیرفتن تفاوت‌های ارزشی به این معنا نیست که آنان را جزئی از اعتقادات خودتان قلمداد کنید، بلکه شما باید با آنان آشنا شده و در قبال دیگران آنان را پذیرا باشید.

دردسرهای مربوط به کودکان
والدین با به همراه آوردن کودکان خود به کشور جدیدشان با دو مسأله عمده روبرو می‌شوند. کودکان به سرعت از طریق مدرسه با فرهنگ جدیدشان خو می‌گیرند و ممکن است برای والدین خودشان “خارجی” به‌نظر برسند. اولاً به یاد داشته باشید این مهم نیست که از کجا آمده باشید، نوجوانان همیشه با خانواده غریبه هستند. دوماً بسیار مهم است که بتوانید تعادلی میان آموختن احترام به فرهنگ و استانداردهای خود به فرزندتان و و درگیری‌های مخصوص خودش ایجاد کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اکثراً یکی از دلایل مهاجرت فراهم کردن زندگی بهتر برای فرزندانتان است و برای رسیدن به این منظور شما باید درگیری‌های شخصی آنها را تا حدی درک کنید. مسأله‌ی دومی که اغلب والدین با آن درگیر هستند، به دلیل مشکلات زبانی، مدارس و کمک به فرزندان در تکالیفشان است که دوباره مدارس، خدمات اجتماعی و گروه‌های اجتماعی می‌توانند کمک مؤثری در این راستا باشند.

پیش‌داوری و نژادپرستی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این یکی از جنبه‌های ناراحت‌کننده‌ در امر مهاجرت در سرتاسر دنیا است. گرچه با قوانین پیشرو و تنوع فزاینده‌ی اجتماعی کانادا تقریباً این مورد برطرف شده است. خدمات حمایت، از جمله خدمات اجتماعی، گروه‌های اجتماعی و خصوصی‌تر به همراه نیروهای پلیس‌ امروزه که تنوع نژادی بالا و قوانین ضد نژادپرستانه‌ی شدیدی دارند، همه و همه به کسانی که با مسأله‌ی نژادپرستی درگیر هستند، کمک می‌کنند. در کانادا گروه‌های محلی و ملی وجود دارند که با مقوله‌ی نژادپرستی در جنگ هستند و همچنین منشور حقوق و آزادی کانادایی نیز تمایزگذاری بر اساس قومیت را غیرقانونی می‌شمارد.

تنهایی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


از دست دادن حمایت دوستان، خانواده و حلقه‌های اجتماعی بزرگ‌تر عامل تأثیرگذاری برای اکثر مهاجران است. افرادی که از جوامعی که در آنان ساختارهای حمایتی سنتی در جامعه قوی بوده‌اند به کشورهای غربی که در آن عمدتاً فردگرایی بر مسأله خانواده غلبه می‌کند می‌آیند، احساس گم‌شدگی، غریبگی و عدم پذیرش می‌کنند. در حقیقت در کانادا جمعیت‌های متنوعی از همه لحاظ وجود دارند و در شهر‌های بزرگ اجتماعاتی از کشورهای مختلف یافت می‌شوند. این گروه‌های اجتماعی که راهنما و حامی کسانی هستند که زندگی خود را در یک محیط خیلی متفاوت شروع می‌کنند، کانادا را به مکانی ایده‌آل بدل می‌سازد.

آب‌وهوا
آخرین، اما نه کم‌اهمیت‌ترین مورد. این امر یکی دیگر از موضوعاتی است که مردم هنگام مهاجرت با آن روبرو می‌شوند. اقلیم کانادا در ذهن بسیاری از مردم با هوای سرد و برف گره خورده، اما این یک سوء برداشت است. کانادا کشوری است پهناور که بخش بزرگی از قاره را پوشانده و اقلیم آن نیز همانند مردمش بسیار متنوع است. بسته به جایی که برای زندگی انتخاب می‌کنید، از چمن‌زارهای خشک تا آب‌وهوای قطبی در شمالی‌ترین نقاط، این کشور بالاترین دما را در تابستان با ۳۵ درجه سانتی‌گراد و تا -۲۵ درجه در زمستان تجربه می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پرجمعیت‌ترین نقاط، مناطق جنوبی کانادا در کنار مرز آمریکا هستند که مخصوصاً در مناطق ساحلی آب‌و‌هوای معتدلی دارند. در غرب، استان بریتیش کلمبیا دما و آب‌و‌هوایی همانند بریتانیا و اروپای غربی دارد. برای اکثر مهاجران، هر‌کجا که ساکن شوند، تطبیق با آب‌و‌هوا یک امر ضروری است و کانادا هم گزینه‌های فراوانی در این زمینه ارائه می‌دهد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۰۹
سجاد پهلوانی


رسم مهمان نوازی از عادات دیرینه ما ایرانی هاست. همیشه تمام سعی مان را می کنیم تا بهترین ها را برای مهمان های مان مهیا کنیم، اما گاهی تیرمان به خطا می رود و بلای جان آنها می شویم ...

میزبانی از مهمان های دیابتی شاید سخت به نظر برسد، اما اگر اصول کلی را که آنها باید در رژیم شان رعایت کنند بدانید، این کار برای تان سخت نخواهد بود. کافی است بدانید چه زمانی بهترین ساعت غذا خوردن برای دیابتی هاست و کدام خوراکی ها با وجود هوس برانگیز بودن شان می توانند جان آنها را تهدید کنند تا بهترین میزبان برای مهمان بیمارتان باشید.


خاله خرسه نباشید

مواد قندی که به سلامت دیابتی ها آسیب می زنند تنها شامل شیرینی، قند و شکر نیستند بلکه میوه ها و مواد غذایی مثل خرما که ما تصور می کنیم کاملا بی ضرر هستند هم در این گروه جا می گیرند. پس این قانون ساده را هنگام خرید مواد غذایی و آماده سازی آنها برای مهمان دیابتی تان در نظر داشته باشید؛ هرماده غذایی که در ابتدا شیرینی طعمش در دهان حس می شود برای دیابتی ها چندان مناسب نیست و بهتر است در این مهمانی بی خیال سرو این خوراکی ها شوید.

گاهی برای دیابتی ها هم سخت است تا خودشان را در مقابل خوراکی و شیرینی های خوشمزه کنترل کنند. مراقب باشید شما مشوق و مبلغ آنان در امتحان کردن شیرینی جدید نباشید. شیرینی های رژیمی شکر کمتری دارند اما چربی آنان همچنان زیاد است و مبتلایان به دیابت باید مراقب باشند مقدار زیادی از آنها را مصرف نکنند.

کدام نوشیدنی بهتر است؟

مصرف مایعات برای دیابتی ها بسیار مفید است. اگر دیابتی ها از آب کافی استفاده نکنند، تا ۳۰ درصد احتمال بالا رفتن قند خون شان افزایش می یابد. مصرف روزانه هشت لیوان آب برای دیابتی ها توصیه می شود. اگر مهمان دیابتی دارید، نباید از شربت و نوشابه یا آبمیوه های صنعتی استفاده کنید، از آب خنک استفاده کنید. شیر هم به علت وجود کلسیم، منیزیم، ویتامین D و پتاسیم برای دیابتی ها مفید است. می توانید شیرکاکائو با شکر کم برای مهمان تان سرو کنید. اگر هم اهل چای هستید، با خیال راحت برای مهمان تان دم کنید. چای سیاه حاوی پلی ساکارید است و جذب شکر را کاهش می دهد.

سالاد درست کنید

لازم نیست برای مهمان دیابتی تان انواع دسرها را آماده کنید؛ خرید های سوپرمارکتی را فراموش کنید و به میوه فروشی بروید تا میزی پر از سبزیحات متنوع آماده کنید. در سالادتان از برگ های سبز مثل بروکلی و سبزیجات نارنجی مثل هویج استفاده کنید. کمی خلاقیت و اضافه کردن حبوبات یا نخود فرنگی می تواند سفره شما را رنگین تر کند.

برای دسر هم می توانید از کدو تنبل استفاده کنید. سس مایونز هم سر سفره نیاورید؛ سس رژیمی، با کمی ادویه و سبزی های خشک چاشنی خوبی برای سالاد خواهد بود. از شنبلیله در سالادتان استفاده کنید. شنبلیله حاوی پسیلیوم است و به کنترل قند خون کمک می کند. سرکه سیب هم می تواند چاشنی خوبی برای سالاد دیابتی ها باشد.

ساعت را کوک کنید

برای دیابتی ها بهتر است در زمان معینی غذای شان را میل کنند. اگر قصد دارید مهمان های دیگری را هم دعوت کنید، حتما قبل از مهمانی به آنها یادآوری کنید دیر نکنند. حتی اگر بخواهید غذای این مهمان ویژه را زودتر سرو کنید، ممکن است او حس خوبی نداشته باشد. فراموش نکنید، او هم دوست دارد سر میز همراه شما غذایش را میل کند.

غیر از غذای اصلی، خوردن میان وعده مناسب هم برای دیابتی ها اهمیت دارد. اگر فرد دیابتی قرار است مدت نسبتا طولانی مهمان شما باشد، علاوه بر غذای اصلی باید میان وعده نیز برایش تدارک ببینید. اگر شب هم قرار است مهمان شما باشد، بهتر است آخرین میان وعده نزدیک ساعت خواب او باشد تا از افت قندش در شب جلوگیری شود.

با روی باز استقبال کنید

گاهی رفتار و گفتار نامناسب شما ممکن است سبب رنجش مهمان تان شود و تمام زحمات به باد برود. از طرفی تنش روانی و ناراحتی هم نقش مهمی در کنترل قند خون دارد. اگر مهمان تان به تازگی دچار این بیماری شده است، احتمالا چهار مرحله تا پذیرش بیماری را طی خواهد کرد؛ در مرحله اول، او دچار شک و ناباوری می شود. مرحله دوم، انکار و نپذیرفتن بیماری است؛ شخص ممکن است با نوعی لجبازی این پیغام را برساند که دیابتی نیست و پزشکان اشتباه تشخیص داده اند. در این مرحله نیازی به بحث و به رخ کشیدن اطلاعات علمی تان نیست. اگر قصد دارد با تغذیه نامناسب به شما ثابت کند که بیمار نیست، لحظات مهمانی را برایش تلخ نکنید و تنها سعی کنید خوراکی های نامناسب را از دم دستش جمع کنید.

مرحله سوم چانه زنی است؛ این مرحله برای خیلی از افراد با دعا و راز و نیاز است. مرحله چهارم نیز، پذیرش است که در این مرحله فرد بیماری خودش را می پذیرد و قبول می کند با دیابت هم می تواند زندگی باکیفیتی داشته باشد. دانستن این مراحل به شما کمک خواهد کرد تا مهمان دیابتی تان را بهتر درک کنید تا به مرحله پذیرش برسد، سر به سرش نگذارید، اگر با شما بحث می کند یا نمی تواند واقعیت را مانند شما ببیند، گناهکار نیست و قصد آزار شما را ندارد.

فقط روی مبل ننشینید

اگر قرار است مهمان دیابتی تان یک یا چند روز مهمان خانه تان باشد، پیاده روی یا قدم زدن را در برنامه تان قرار دهید. اگر مهمان دیابتی تان کودک است با فراهم کردن اسباب بازی های مناسب او را سرگرم کنید تا برای مدت طولانی پای تلویزیون ننشیند. انجام حرکات ورزشی برای دیابتی ها بسیار مهم و ضروری است. پس اگر با مهمان تان رودربایستی ندارید اجازه دهید در چیدن میز غذا و کارها به شما کمک کند.

غذای اصلی را سالم بپزید

بهتر است برای طبخ غذا از روغن کمتری استفاده کنید و در صورت طبخ برنج، آن را با مواد یا حبوبات دیگر مثل عدس مخلوط کنید. اگر هم ماکارونی درست می کنید، آن را دم نکنید؛ حرارت زیاد حین دم کردن ماکارونی، پیوند های بین نشاسته موجود در ماکارونی را از بین برده و قند خون را سریع تر بالا می برد. طبخ ماهی هم پیشنهاد خوبی برای مهمان دیابتی است؛ زیرا ماهی پر است از اسید های چرب ضروری که به دیابتی ها برای تنظیم انسولین خون کمک می کند. بهتر است نان های سبوس دار را هم در سبد نان تان قرار دهید.

خلاق شوید

می توانید شیرینی هایی که شکر ندارند را در خانه درست کنید. بهتر است آبمیوه درست نکنید، زیرا آبمیوه ها به علت جداشدن فیبرشان قند بالاتری نسبت به خود میوه های طبیعی دارند. می توانید تکه هایی از میوه ها مثل توت فرنگی، لیمو، طالبی و انواع دیگری از آنها را در پارچ بیندازید و در یخچال بگذارید تا طعم دار شوند و با سرو کردن آن در لیوانی زیبا از طعم و خواص آن لذت ببرید. در فصل گرم تابستان می توانید چای سبز را با لیمو، نعنا و یخ در یخچال قرار دهید و نوش جان کنید.

مهمان را معذب نکنید

لازم نیست برای اینکه به او نشان دهید رسم مهمان نوازی را خوب بلدید به او گوشزد کنید چقدر تغییر در دستور غذایی تان ایجاد کرده اید، چون ممکن است احساس کند باعث زحمت تان شده است. بعضی بیماران دیابتی در مقابل بیماری شان احساس ضعف کرده و تصور می کنند توان مراقبت از خودشان را در مقابل این بیماری ندارند. مراقب باشید باتوجه زیاد این حس را به او منتقل نکنید. اگر احتیاج به همدردی شما داشته باشد، خودش حرف را به میان می آورد و اگر مایل نیست راجع به بیماری اش صحبت کند، مدام سر صحبت را باز نکنید؛ او نیاز به همدلی شما دارد، نه همدردی. سعی کنید با صحبت های تان انرژی مثبت به او بدهید تا بداند فردی قوی است، دیابت بیماری خطرناکی نیست و تنها با توجه و مراقبت می تواند زندگی سالمی داشته باشد.

نگارش : نیلوفر جامه‌بزرگی در مجله سیب سبز
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۰۸
سجاد پهلوانی


هیچ دقت کردین؛ دیگه یواش یواش داریم ملت باشعور و بافرهنگی می شیم ؟!

همین چندوقت پیش تا چیزی گرون می شد می رفتیم تو صف که بخریم و بزاریم کنار گرونتر که شد بفروشیمش ولی الان کمپین راه می ندازیم و همه با هم تحریمش می کنیم و نمی خریمش تا ارزون شه!

همین چند وقت پیش ملت با چوب و سنگ سگ و گربه های بدبختو می زدن ولی الان می بینیم تو هر کوچه ای براشون غذا می زارن کنار پیاده رو!

همین چند وقت پیش اگه یک اوا خواهر می دیدیم همگی مسخرش می کردیم ولی الان می گیم بیماره خدا شفاش بده!

همین چند وقت پیش یکی موهاش عجیب بود تیکه بارونش می کردیم ولی الان می گیم دوست داره این تیپی باشه به ما چه!

همین چند وقت پیش کسی کمربندشو پشت فرمون می بست بهش می گفتیم بچه سوسول ولی الان ماشینو روشن می کنیم اول کمبربندمونو می بندیم می گیم واسه سلامتیمون واجبه

همین چند وقت پیش می گفتیم ترکها… رشتیا… اصفهانی ها… قزوینی ها… فلانن و براشون جوکهای آنچنانی می ساختیم ولی الان می گیم همه ما ایرانی هستیم و همه ما از یک آب و خاکیم!

همین چند وقت پیش یکی حرفی خلاف میل مون می زد می ریختیم تو صفحه های اینترنتیش و انواع فحش ها… را نثارش میکردیم ولی الان اگر کسی هم اینکارو بکنه می ریم و بعنوان یک ایرانی ازش عذرخواهی می کنیم!

همین چند وقت پیش تا همسایمون مهمونی و پارتی می گرفت زنگ می زدیم ۱۱۰ و می فروختیمشون و پشت چشمی کلی بهشون می خندیدیم ولی الان می گیم جوونن بذار تفریح شونو بکنن و می ریم زنگشونو می زنیم می گیم بی زحمت ساعت ۱۲ شب دیگه تعطیلش کنید و همسایمونم ۱۲ نشده تعطیل می کنه!

همین چندوقت پیش هر چرت و پرتی بهمون می گفتن قبول می کردیم و به دیگران هم انتقالش می دادیم ولی الان هر حرفی را که می شنویم سریع می گیم منبع معتبرشو اعلام کن!

همین چندوقت پیش واسه پرسپولیس و استقلال دست به یقه رفیق چند سالمون می شدیم ولی الان می گیم چیش به من و تو می رسه؟! کل کل می کنیم و آخرش عذرخواهی می کنیم!

همین چند وقت پیش کسی نظرش باهامون مخالف بود هشتر و پشترش می کردیم ولی الان می گیم خوب اینم نظرش اینه، هرکی نظرش برای خودش محترمه!

همین چندوقت پیش بچه دار که می شدیم پدر بزرگ و مادر بزرگمون سریع خواب می دیدین یکی اومده تو خوابشونو و گفته اسم بچتو فلان بذار و ما هم خوشحال می شدیم و می ذاشتیم، ولی الان می گیم سردلتون سنگین بوده شب، خواب ناجور دیدین، اون اسمی که دلم بخاد می ذارم رو بچه م!

همین چند وقت پیش عمرا فکر نمی کردیم بتونیم ملت بافرهنگ و متمدنی باشیم ولی داریم می بینیم که یواش یواش داریم می شیم و به اصل و ذات خودمون برمی گردیم و اینها همش از نشانه های باسواد شدن و آگاهی یافتن اکثریت جامعه و تحقق شعار خواستن توانستن است … 

البته شاید هنوز خیلی راه مونده تا بطور کامل باشعور و بافرهنگ بشیم ولی همینکه شروع کردیم خیلی خوبه… بسیار خوب است و خیر.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ شهریور ۹۴ ، ۰۷:۰۸
سجاد پهلوانی

"پت سوزا" عکاس اختصاصی و نزدیک‌ترین عکاس رئیس جمهور امریکا در کاخ سفید را یکی از بازوان تبلیغاتی اوباما می‌دانند، آنقدر که برخی عکس های او از اوباما و کودکی که با لباس مرد عنکبوتی به وی در حال شلیک است را یکی از دلایل همراهی اکثریت افکار عمومی امریکا با اوباما در انتخابات دور دوم ریاست جمهوری عنوان می‌کنند.

به گزارش فرادید، "پت سوزا" عکاس کاخ سفید که از شروع رقابت های انتخاباتی اوباما همراه وی بوده تا امروز این اختیار را داشته تا مثل سایه رئیس جمهور امریکا را تعقیب کند و از هرجا و هر موقعیتی عکاسی کند. رسانه‌ها وظیفه این عکاس امریکایی را به تصویر کشیدن چهره‌ای مهربان و در عین حال قاطع از رئیس جمهور امریکا می‌دانند. سوزا که یکی از مهمترین عکس‌های تاریخ معاصر امریکا یعنی عکس مشهور از اتاق فرمان کاخ سفید در لحظه انجام عملیات ترور بن لادن را عکاسی کرده تنها عکاسی است که تا این اندازه می‌تواند به رئیس جمهور امریکا نزدیک شود. 

عکس‌هایی که سوزا در بخش گالری وب سایت کاخ سفید منتشر می‌کند اوباما را در اتاق‌ها و تالارهای کاخ سفید، در دیدار با چهره‌های سیاسی و شخصیت‌های مختلف، در حال ورزش، غذا خوردن، در کنار خانواده و البته بازی و شوخی با بچه‌ها نشان می‌دهد. این آخرین مورد در راستای نشان دادن تصویر صمیمی و "خودمانی" از رئیس جمهور امریکا بخش قابل توجهی از عکس‌های پت را شامل می‌شود. یکی از همین عکس‌ها که پسرکی با لباس عنکبوتی در حال شلیک به اوباما بود در جریان رقابت‌های انتخاباتی دور دوم ریاست جمهوری اوباما نقش قابل توجهی در تقویت کمپین انتخاباتی وی داشت. آنچه در ادامه ایمیل می بینید آخرین عکس‌هایی است که عکاس کاخ سفید در یک سال گذشته از رئیس جمهوری امریکا برداشته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما و همسرش با لباس ورزشی در حمایت از کمپین میشل اوباما با نام "عالی شدن"


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
میشل اوباما و باراک اوباما پیش از برگزاری یک نشست در اتاق پذیرائی دیپلماتیک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در حال نشان دادن باغچه سبزیجات به صدراعظم آلمان در محوطه جنوبی کاخ سفید 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
اوباما و محیط بانان پارک جنگلی فلوریدا در حال تماشای یک بچه تمساح


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در زمین تمرین دانشجویان مدرسه عالی در "تولای" نیویورک


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در یک رستوران غذای مکزیکی در "نشویل"


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما و "شینزو آبه" نخست وزیر ژاپن در مسیر مراسم یادبود آبراهام لینکلن


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما و بایدن میز رئیس جمهور امریکا را به پرنس چارلز نشان می‌دهند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
هدیه یک گوشواره به یکی از کارکنان هتل "کمپینسکی" در "نایپیدائو" نپال


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
جلسه اوباما با "سوزان رایس" و "تونی بلینکن" در دفتر بیضی شکل کاخ سفید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما بیرون اتاق سبز کاخ سفید گوش ایستاده است؛ در داخل اتاق یکی از دختران قربانی سوءاستفاده جنسی تجربه خود را با اعضای کمپین "آگاهی و عمل" در میان می‌گذارد. 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
اوباما و نوزاد 5 ماهه یکی از مجروحان جنگی ارتش امریکا


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org 
بازی اوباما با "الا هارپر رودز"، دختر "بن رودز"، معاون مشاور امنیت ملی در دفتر بیضی شکل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما و "رز پیرس اسمیت"، دختر "جیمی اسمیت" معاون مطبوعاتی سابق رئیس جمهور در دفتر بیضی شکل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
آماده شدن اوباما برای مراسم ویژه روز "سن پاتریک"


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در حال مطالعه متن سخنرانی در دفتر بیضی شکل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در حضور "جان کری" و "سوزان رایس" در حال گفتگو تلفنی با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
باراک اوباما در حال صحبت با "کینسی بوتون" در کافه "ماگنولیا" در تگزاس


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در حال صحبت با "جیم کلارک"، رئیس و مدیر عامل، باشگاه پسران و دختران امریکا، در حالی که دختران عضو این باشگاه میز رئیس جمهور را وارسی می‌کنند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
جلسه اوباما با کارکنان امنیت ملی امریکا در دفتر بیضی شکل پس از اعلام توافق هسته ای با ایران 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
اوباما و دختر پنج ماهه "دیوید آسن" در دفتر بیرونی بیضی شکل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
مواجه "مالیک هال" کودک چهارساله با رئیس جمهورامریکا در دفتر بیضی شکل


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
گفتگوی اوباما و "دیوید کامرون" پس از نشست با رهبران جی8 درباره بحران اوکراین در لاهه


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباماو "بان کی مون" در دفتر بیضی شکل در حال نشان دادن بنری با این این نوشته: بالاترین فضیلت قدرآب را دانستن است"


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما پشت سن سخنرانی "جوبایدن" در همایش بین المللی "انرژی پاک"منتظر است تا به روی صحنه فراخوانده شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
اوباما از پشت "ماروین نیکولسن" مدیر سفرهای کاخ سفید برای امضای یک متن استفاده می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما و جو بایدن در پایان سخنرانی رئیس جمهور امریکا پس از اعلام توافق هسته‌ای با ایران


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما در حال گفتگو با سناتور "راب پورتمن" در درگاه اتاق بیضی شکل پس از امضای قانون "بهره‌وری انرژی"


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
جو بایدن معاون رئیس جمهور و در پس از زمینه باراک اوباما در حال گفتگو با پادشاه عربستان


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
اوباما سوار بر قایق در بازدید از پارک ملی "کنای" در آلاسکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۲۰
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مقام‌های عربستانی اعلام کردند عصر دیروز جمعه 20 شهریورماه 1394 (11 سپتامبر 2015) یک جرثقیل بزرگ بر اثر شدت باد و طوفان در مکه مکرمه به داخل مسجد الحرام در نزدیکی مقام ابراهیم سقوط کرد که منجر به کشته و زخمی شدن ده‌ها تن از حجاج حاضر در محل شد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این جرثقیل بسیار بلند که در طرح توسعه مسجدالحرام مشغول به کار بود، در پشت مقام حضرت ابراهیم(ع) سقوط کرد و علاوه بر تخریب دو طبقه کامل مسجد، به زائرانی که در این محل مشغول عبادت بودند آسیب زد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


خبرگزاری‌های بین المللی تعداد کشته‌ها را دستکم 87 اعلام کرده‌اند. تاکنون مجروح شدن 184 نفر نیز گزارش شده است که یک زائر ایرانی بنام سیف الله اسدی از همدان در این حادثه کشته و 20 تن دیگر از هموطنانمان مجروح شده اند. خبرگزاری ایرنا به نقل از رییس سازمان حج و زیارت ایران گزارش داده که اکثر مجروحان به صورت سرپایی مداوا شدند و سه نفر از آنان دچار شکستگی دست و پا شده‌اند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


به نقل از خبرگزاری فارس : گزارش‌های رسیده حکایت از افزایش مصدومان ایرانی و غیر ایرانی دارد که به بیمارستان‌ها و مراکز پزشکی انتقال داده شده اند". ملیت اکثر کشته و مجروح شدگان هندی و پاکستانی اعلام شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


هنوز جزییات این حادثه روشن نشده است، اما تصاویری که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اجساد خون‌آلود قربانیان را در مسجدالحرام نشان می‌دهد. شبکه تلویزیونی "العربیه" علت این حادثه را وقوع باد و طوفان شدید و بارش باران در شهر مکه اعلام کرده است. مسجدالحرام معمولا در روزهای جمعه به دلیل برگزاری مراسم نمازجمعه بسیار شلوغ است. کعبه در این مسجد قرار دارد که قبله‌گاه مسلمانان سراسر جهان است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مکه مقدس‌ترین شهر برای مسلمانان جهان است که در سال‌های گذشته شاهد ساخت و سازهای بسیاری بوده است. عکس‌های منتشره از فراز کعبه نشان دهنده جرثقیل‌های زیادی است که در اطراف مسجدالحرام مستقر شده‌اند. بااجرای پروژه‌های ساخت و ساز در اطراف مسجد الحرام قرار است که مساحت آن به ۴۰۰ هزار متر برسد که همزمان پذیرای دو میلیون و ۲۰۰ هزار زائر خواهد بود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


شهر مکه در آستانه عید قربان آماده برگزاری مراسم حج با حضور صدها هزار زائر مسلمان می‌شود. این در حالیست که ساخت و ساز در محوطه مسجدالحرام برای توسعه فضای آن در چند سال گذشته در جریان بوده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۹
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کمتر از ده روز دیگر به رونمایی از گوشی‌های آیفون 6s و 6s پلاس باقی مانده است. تاریخچه‌ی کوتاهی از این گوشی می‌تواند تصویر خوبی از سیر تکاملی آن دهد که مطالعه‌ی آن پیش از رویداد اپل خالی از لطف نیست.

در اوایل سال 2007 میلادی استیو جابز اولین آیفون را معرفی کرد. آیفون اپل مفهوم تازه‌ای به گوشی‌ها بخشید و انقلابی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کرد که تاثیر آن هنوز هم در محصولات این عرصه مشهود است.
در اولین آیفون، نمایشگر چندلمسی 3.5 اینچی و یک نرم‌افزار لمسی در قالب یک دستگاه ساده‌ی واحد با هم ترکیب شدند؛ به‌طوری که نمونه‌ی مشابه آن در بازار وجود نداشت. طی هفت سال گذشته، آیفون دچار تغییر و تحولات گوناگونی شده تا به دستگاهی که امروزه به عنوان آیفون 6 می‌شناسیم تکامل یافته است.

اپل از ترکیب‌های فلز، پلاستیک و شیشه استفاده کرده تا به ایده‌هایش از یک گوشی هوشمند مدرن شکل دهد. این شرکت در طراحی‌های آیفون 4 و آیفون 5 مرزهای سخت‌افزار گوشی‌های را گسترش داد، این در حالی بود که رقیبان این شرکت سعی داشتند خود را با اپل هم‌گام کنند. با روی آوردن صنعت گوشی‌های هوشمند به صفحه‌نمایش‌های بزرگ‌تر، اپل هم مجبور شد به نیاز بازار با گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 پلاس پاسخ دهد.
 


اولین آیفون

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ویژگی منحصر به ‌فرد اولین آیفون اپل در سال 2007 کلید خانه‌، بدنه‌ی پشتی فلزی و نمایشگر 3.5 اینچی آن بود. صفحه‌لمسی خازنی آن بنیان‌های گوشی‌های هوشمند مدرن را پایه‌گذاری کرد. وقتی که اولین گوشی آیفون پا به عرصه‌ی تکنولوژی گذاشت انقلابی برپا کرد. طی این سال‌های اخیر هم گوشی‌های اپل دچار تغییر و تحولات فراوانی متناسب با نیاز زمانه شدند و توانستند انتظارهای کاربران و منتقدان را برآورده کنند. این گوشی در سراسر جهان از جمله کشور ما طرف‌داران بسیاری دارد. شرکت اپل هم با سود حاصل از فروش گوشی‌هایش توانسته به یکی از ثروتمندترین شرکت‌های عرصه‌ی تکنولوژی تبدیل شود؛ به طوری که حتی می‌تواند به راحتی شرکت‌های مهمی مثل خودروسازی تسلا، مک‌دونالد یا کوکاکولا را بخرد. همچنین براساس آمار منتشر شده، اپل در آمریکا بیشترین سهم از بازار گوشی‌های هوشمند را دارد.
 


آیفون 3G

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دومین آیفون اپل فاصله‌ی زیادی از مدل اصلی گرفت. قیمت آیفون 3G به خاطر بدنه‌ی پشتی پلاستیکی‌اش کاهش یافت. قابلیت اتصال به اینترنت 3G و سیستم موقعیت‌یابی GPS از جمله ویژگی‌های مهمی بودند که به این مدل از آیفون اضافه شدند. همچنین اپل اعلام کرد که توسعه‌دهندگان مسقتل می‌توانند برای آیفون برنامه طراحی کنند؛ که به این ترتیب تنوع برنامه‌های آیفون افزایش پیدا می‌کرد. علاوه بر این، یک مدل سفید رنگ هم ارایه شد. بدنه‌ی پشتی گرد آن ظاهر متفاوت و شیکی به آن بخشید، و کلید خانه هم در جای خودش باقی ماند.
 


آیفون 3Gs

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


سومین آیفون اپل از نظر ظاهری کاملا شبیه به مدل دوم است. آیفون 3Gs همان بدنه‌ی پلاستیکی را دارد؛ اما اپل با انتخاب رنگ نقره‌ای برای متن آیفون کاری کرد که کاملا متمایز شود و به وضوح قابل خواندن باشد. اپل در این مدل از آیفون بر افزایش سرعت تمرکز کرده بود. در آیفون 3Gs شاهد یک دوربین 3 مگاپیکسلی با قابلیت ضبط ویدیو بودیم. همچنین اپل ویژگی کنترل صوتی را در کنار ویژگی به شدت مورد نیاز کات، کپی و پیست در iOS 3 معرفی کرد.
 


آیفون 4

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اولین طراحی متفاوت و مهم در آیفون 4 دیده شد که قالب آن ترکیبی از استیل خالص و شیشه بود. هم قسمت پشت و هم قسمت جلوی آیفون 4 با شیشه پوشیده شده بود. ظاهر تخت و مستطیلی آن تفاوتی بنیادی با مدل قبلی آن 3Gs، داشت. همچنین اپل در این مدل دوربین جلویی، برنامه‌ی تماس تصویری FaceTime، نمایشگر 3.5 اینچی رتینا و یک دوربین 5 مگاپیکسلی با فلش LED را معرفی کرد.
 


آیفون 4s

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


درست مانند ارتقای 3G به 3Gs، آیفون 4s هم دقیقا از نظر ظاهری مشابه آیفون 4 طراحی شده بود. اما این دستگاه از نظر سخت‌افزاری ارتقا یافته و به یک پردازنده‌ی سریع‌تر مجهز شده بود. کیفیت تصویربرداری دوربین هم به 8 مگاپیکسل افزایش پیدا کرد و قابلیت فیلم‌برداری با وضوح 1080p به آن اضافه شد. همچنین منشی مجازی "سیری" (Siri)، برای اولین بار در آیفون 4s معرفی شد.
 


آیفون 5

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


دومین طراحی مهم و متفاوت آیفون در آیفون 5 دیده شد. این مدل از آیفون با بدنه‌ی تمام آلومینیومی و نمایشگر بزرگتر 4 اینچی، باریک‌ترین و نازک‌ترین آیفونی محسوب می‌شود که تاکنون عرضه شده است. آیفون 5 سبک‌وزن، با یک دوربین ارتقایافته‌ی 8 مگاپیکسلی با روکشی از جنس کریستال یاقوت کبود برای لنز همراه بود. در قسمت جلوی گوشی هم یک دوربین Face Time با کیفیت HD تعبیه شده بود. اپل در کنار طراحی متفاوت آیفون، هدفون‌های EarPod را هم از نو طراحی کرد.
 


آیفون 5c

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اکثر افراد انتظار داشتند آیفون 5c یک گوشی ارزان قیمت باشد؛ اما تنها تفاوت آیفون 5c با 5 بدنه‌ی پلاستیکی آن بود که قیمت آن را اندکی ارزان‌تر کرد. قطعات و سخت‌افزارهای داخلی 5c دقیقا مشابه با آیفون 5 باقی ماند. تا قبل از 5c، اپل فقط از رنگ‌های سفید و مشکی برای آیفون‌هایش استفاده کرده بود، اما در آیفون 5c تنوع رنگ بیشتر شد.
 


آیفون 5s

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اپل در نسل پنجم آیفون‌ها هم همچنان سیستم نام‌گذاری S را ادامه داد. آیفون 5s در نگاه اول کاملا شبیه آیفون 5 است. این مدل علاوه بر رنگ سفید و مشکی، در یک رنگ طلایی هم عرضه شد. همچنین اپل برای اولین بار کلید خانه را در آیفون 5s از نو طراحی کرد. کلید خانه در این دستگاه به حسگر شناسه‌ی لمسی اثر انگشت مجهز شد؛ به این ترتیب کاربران می‌توانستند به راحتی و با لمس کردن کلید خانه با انگشت‌شان، قفل گوشی را باز کنند.
 


آیفون 6 و 6 پلاس

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جدیدترین آیفون‌های اپل یک ویژگی بسیار شاخص دارند و آن اندازه‌ی گوشی است. آیفون 6 یک نمایشگر 4.7 اینچی و آیفون 6 پلاس نمایشگر 5.5 اینچی دارد. هر دوی این گوشی‌ها به نمایشگر رتینا HD و چیپ‌های NFC برای سرویس پرداخت Apple Pay مجهز هستند. اما دوربین 8 مگاپیکسلی آیفون 6 پلاس از لرزش‌گیر تصویر هم بهره می‌گیرد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۸
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حتما برایتان پیش آمده که دردی شدید ناگهان سراغ تان بیاید و تا به خود بیایید، اثر و ردی از آن در بدن تان باقی نمانده. همه ما این قسم دردها را تجربه کرده ایم؛ گاهی آن را در ناحیه سر یا کمر و گاهی در شکم تجربه کرده ایم. درد شدید و یک باره لزوما نشانه بیماری و مشکل حاد نیست اما نباید نسبت به آن بی تفاوت باشیم.

ممکن است دردی که یک دفعه و بدون هیچ دلیلی سراغ مان آمده، همان طور هم از بین برود ولی بعضی وقت ها این طور نیست و ما با دردی روبه روییم که هرازگاهی تکرار می شود و به دفعات سراغ مان می آید پس هرگز فراموش نکنیم نسبت به هیچ دردی نباید بی تفاوت بود چون شاید پشت ظاهر این دردهای گذرا اتفاقی در حال وقوع باشد؛ اتفاقی که ممکن است به دردهای طولانی مدت منجر شود.

به هر حال دانستن اینکه منشا هر درد به چه عامل یا عواملی بازمی گردد، می تواند در پیگیری و درمان موثر باشد. به همین دلیل بد نیست با چند درد و دلایل به وجود آمدن آنها بیشتر آشنا شویم. برای آشنایی بیشتر با دردهای رایج در بدن، مطالعه این ایمیل بسیارمفید خواهد بود.

درد پهلوها

گاهی پهلوها دچار دردی شدید می شوند؛ دردی که چند لحظه ای چهره شما را درهم می کند و به مرور برطرف و ناپدید می شود. این درد عاصی کننده در بسیاری از موارد خودبه خود از بین می رود و به دست فراموشی سپرده می شود. اما این درد چرا بروز می کند؟ توجه به ظهور درد در شناسایی آن موثر است. اگر درد پهلو، حالت گرفتن و ول کردن دارد یا در شرایطی که در مسیر جریان خنک هوا قرار می گیرید سراغ تان می آید، می تواند نشانه بیماری کلیوی یا اختلال در عملکرد آن باشد. اما اگر این درد به طور ناگهانی و خیلی شدید در ناحیه پهلوی تان ظاهر می شود و نمودش اینگونه است که انگار سیخی به پهلوی راست شما وارد می شود و درد تا ناحیه زیر شکم کشیده می شود، می تواند نشانه تورم یا التهاب آپاندیسیت باشد.

چه کار کنیم؟ در حالت اول بهترین کاری که می توانید انجام دهید، گرم نگه داشتن موضع و تسکین آن با یک مسکن ساده است تا سر فرصت بتوانید به متخصص کلیه و مجاری ادرار مراجعه کنید. اما در مورد دوم، دردتان آنقدر شدید است که سریع به فکر ملاقات با پزشک و جراح عمومی بیفتید. درد آپاندیسیت را باید جدی گرفت؛ چراکه عفونت ناشی از آن می تواند حفره شکمی را آلوده و بیمار را در شرایط سختی قرار دهد.

سردردهای ناگهانی و شدید

شناسایی سردردهایی که سراغ تان می آید شاید کار چندان ساده ای نباشد اما می توانید براساس برخی از نشانه ها تشخیص دهید کدام یک نیازمند مراجعه به پزشک است! چنانچه سردرد در اثر برخی عوامل محیطی مانند قرار گرفتن زیر نور خورشید، فعالیت بدنی سنگین، رانندگی طولانی، دوران قاعدگی و... بروز کند، متناسب با موقعیت فرد قابل بررسی و کنترل است. اما سردردهایی وجود دارند که به هیچ یک از عوامل محیطی ارتباط ندارند؛ این سردردها به طور ناگهانی سراغ تان می آیند، به مرور شدت می گیرند؛ به گونه ای که فرد نسبت به نور و صدا دچار حساسیت می شود.

این سردردها می توانند در گروه سردردهای میگرنی قرار بگیرند. این سردردها می توانند هر روز یا هر چند روز یک بار سراغ تان بیایند. سردردهای دیگری نیز هستند که ناگهانی سراغ تان می آیند و با علائمی مثل کاهش بینایی، حالت تهوع و استفراغ، از دست دادن هوشیاری و بی حسی به ویژه در ناحیه سر همراه هستند؛ این سردردها نشانه یک آنوریسم مغزی است. تحقیقات نشان می دهد حدود ۵ درصد افراد به این نوع سردرد دچار می شوند که دلیل آن پارگی یا افزایش حجم کیسه بادکنکی عروق خونی و شریان ها در سر است. تا پیش از پارگی آنوریسم شاید شما حتی احساسی از این کیسه نداشته باشید اما به محض پاره شدن آن درد شدیدی در ناحیه سر احساس خواهید کرد. سابقه موروثی یا افراط در مصرف دخانیات از مهم ترین عوامل به وجود آورنده آنوریسم است. ابتلا به این اختلال در بزرگسالان نسبت به خردسالان بیشتر است.

چه کار کنیم؟ درباره سردردهای روزمره بهترین گزینه قرار گرفتن در محیطی آرام و بی صدا و مصرف یک دمنوش گیاهی تسکین بخش مثل گل گاوزبان یا بهارنارنج است. اما اگر در مقابل درد صبور نیستید، می توانید از یک مسکن ساده برای تسکین دردکمک بگیرید. برای سردردهایی که شما را به نور و صدا حساس می کنند به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید؛ شاید به میگرن مبتلا باشید. اما اگر علائم آنوریسم را مشاهده کردید، باید سریع اورژانس را خبر کنید و تحت ویزیت جراح مغز و اعصاب قرار بگیرید.

درد و کرختی کمر

ممکن است شما پس از فعالیت سخت بدنی، ورزش یا در جریان جابه جایی وسایل سنگین از ناحیه کمر احساس درد کنید، دردی که با کمی استراحت تخفیف پیدا می کند و از بین می رود. این دردها با یک مسکن ساده فراموش می شوند اما اگر کار خاصی انجام نداده اید و این درد سراغ تان آمده، باید کمی تامل کنید. امکان دارد به هر دلیلی و در جریان شیوه غلط زندگی با جابه جایی دیسک و فشار عصب نخاعی دچار مشکل شده باشید. این درد را گاهی خفیف و گاهی شدید تجربه می کنید اما همیشه با آن سر و کار دارید پس نسبت به آن بی تفاوت نباشید مخصوصا اگر گهگاه با بی حسی دست یا پا نیز مواجهه می شوید. بی توجهی به این درد خطر آسیب دیدگی دائمی عصب نخاعی را به همراه خواهد آورد.

چه کار کنیم؟ در مورد کمردردهای ناشی از سبک زندگی نادرست تنها راه رعایت اصول اولیه است. اما در مورد کمر دردهای گروه دوم که با عوارضی مثل بی حسی همراه است ملاقات با پزشک چاره کار است. از طریق رادیوگرافی یا تصویربرداری ام آرآی مشخص می شود آیا دیسک از جای خود حرکت کرده یا دچار پارگی شده است. اگر کرختی بدن حاد نشود، پزشک از طریق درمان هایی چون آب درمانی یا فیزیوتراپی به همراه تجویز داروهای ضد التهابی غیراستروئیدی مانند ایبوپروفن یا دیکلوفناک، روال درمان را پی می گیرد. اما اگر با گذشت چند ماه التهاب عصب تغییری نکرد یا حتی بدتر شد، فرد بیمار باید تحت عمل جراحی ستون فقرات قرار گیرد.

درد قفسه سینه

درد یا سوزش قفسه سینه که به طور معمول همراه فشار است، ممکن است ناشی از یک حرکت نابه جا یا مصرف غذای تند یا چرب باشد که معمولا چندان هم جدی گرفته نمی شود. این درد گاهی ناشی از اختلال در عملکرد معده و دستگاه گوارش است اما تکرار و تداوم آن ممکن است نشانه اختلال یا ناراحتی قلبی باشد. اگر برای خود شما محرز است که در معرض خطر بیماری های قلبی قرار دارید، باید این موضوع را جدی بگیرید. برای نمونه اگر در خانواده تان افرادی دارید که بیماری قلبی دارند حتما با پزشک مشاوره کنید. فراموش نکنید علائم حمله قلبی در زنان خفیف تر از مردان است. اگر به جز درد خفیف یا فشار در قفسه سینه احساس خستگی، گلو درد یا تنگی نفس هم سراغ تان آمده همین علائم کافی است تا نگران سلامت قلب تان شوید.

چه کار کنیم؟ اگر بعد از فعالیت بدنی یا ورزش احساس فشار شدید در قفسه سینه کردید و این فشار همراه با درد بود، باید بلافاصله به اورژانس اطلاع دهید. متخصص قلب و عروق، نوار قلب شما را بررسی می کند تا احتمال آسیب دیدن قلب را بررسی کرده و درمان لازم را برای تان تجویز کند. اما اگر مشکل تان از معده و دستگاه گوارش باشد، متخصص گوارش می تواند کار را برای تان ساده کند.

درد شکم

دردهای ناحیه شکم می توانند دلایل مختلفی داشته باشند؛ گاهی ممکن است نفخ سراغ تان آمده باشد. این عارضه در زنان نسبت به مردان بیشتر شایع است. تشخیص نفخ تا حدی برای افراد ساده است در صورتی که غذای نفاخ مصرف کرده باشید بروز این درد و گاز معده طبیعی است. گاهی ممکن است دل پیچه نیز سراغ تان بیاید و همه اینها در شرایطی است که شما پرهیزهای غذایی لازم را نداشته باشید. درد ناشی از قاعدگی هم از آن دردهایی است که می توانید به راحتی آن را شناسایی کنید. اما دردهای شکمی وجود دارند که کمی سخت تر از شکم دردهای معمولی هستند و این دردها علاوه بر شکم ناحیه لگن خاصره را هم درگیر می کنند و با احساس خستگی،تورم و نفخ همراه هستند و گاهی تهوع،اسهال و استفراغ هم به همراه دارند. این دردهای شکمی باید نگران تان کنند.

چه کار کنیم؟ در مورد اخیر باید در سریع ترین فرصت با متخصص زنان مشورت کنید؛ شاید احتمال ابتلا به سرطان تخمدان یا رحم مطرح باشد. اگر تشخیص مشکوک باشد از طریق آزمایش یا سونوگرافی وجود تومور بررسی می شود. تشخیص زود هنگام در این مورد می تواند روند درمان را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و در کسب نتیجه بهتر موثر باشد. در مورد نفخ و اختلالات دستگاه گوارش، متخصص گوارش می تواند بهترین راه حل ها را پیش روی تان قرار دهد.

بازنشر از : مجله سیب سبز 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۷
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


وقتی کار جدیدی را شروع می‌کنید، تنها چیزی که علاقه ای ندارید به آن فکر کنید و یا آخرین چیزی که ممکن است بنظرتان برسد، شکست خوردن در آن کار است. اما اگر از قبل به فکر دلایل معمول شکست باشید، احتمال گرفتار شدن به آن کمتر خواهد شد. در ادامه ایمیل به هفت دلیل شکست خوردن در کار و نکاتی برای جلوگیری از آنها اشاره می‌کنیم.

طبق آمار چاپ‌شده تقریباً نیمی از همه شرکت‌ها حداقل پنج سال و یک سوم از آنها هم برای ده سال یا بیشتر دوام پیدا می‌کنند. این نسبت به باوری که در گذشته وجود داشت که بیشتر بیزنس‌های تازه تاسیس در سال اول و ۹۵ درصد آنها طی پنج سال اول شکست می‌خورند، بسیار فاصله دارد.

البته تعداد زیادی از تجارت‌هایی که تازه شروع به کار می‌کنند با شکست مواجه می‌شوند. متخصصین مختلفی در مورد باید و نبایدهای تجارت‌های جدید پیشنهاد داده‌اند. عوامل مهمی هستند که اگر از آنها دوری نکنید، کرکره تجارتتان را پایین می‌کشند.

1.
 شروع یک تجارت با دلایل اشتباه

آیا تنها دلیل شروع این کار این است که می‌خواهید پول زیاد درآورید؟ آیا تصور می‌کنید اگر کار برای خودتان باشد وقت بیشتری را می‌توانید با خانواده‌تان بگذرانید؟ یا شاید دیگر مجبور نخواهید بود به کسی جواب پس بدهید؟ اگر اینطور است، باید بیشتر فکر کنید. اما اگر کار را با دلایل زیر شروع کنید، احتمال موفقیتتان بسیار بیشتر خواهد بود:

به کاری که می‌خواهید شروع کنید علاقه دارید و قلباً باور دارید که محصول یا خدماتی که می‌خواهید ارائه کنید یک نیاز واقعی در بازار دارد.

- از نظر جسمی سالم هستید و استقامت فکری لازم برای مقابله و تحمل چالش‌های احتمالی را دارید. برخلاف تصور عموم، ضعف سلامت جسمی دلایل بسیاری از ورشکستگی‌ها بوده است. 

- اراده، قطعیت، صبر و گرایش مثبت دارید. وقتی دیگران کارشکنی می‌کنند، قاطعیت شما حتی بیشتر از قبل می‌شود.

شکست شما را شکست نمی‌دهد. از اشتباهاتتان درس می‌گیرید و از این درس‌ها برای موفقیت در دفعات بعدی استفاده می‌کنید. تحقیقات و مطالعات انجام‌گرفته بر روی تجارت‌های موفق نشان داده است که این افراد موفقیت خود را از درس گرفتن از شکست‌های قبلی به دست آورده‌اند. 

میلی شدید به استقلال دارید و زمانیکه نیاز به یک راه‌حل خلاقانه و هوشمندانه‌ است، مهارت لازم را در خود می‌بینید. این مسئله به خصوص وقتی که با محدودیت زمانی مواجه هستید، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

نوع‌دوست هستید و این را در صداقت، راستی و روابطتان با دیگران نشان می‌دهید. شما می‌توانید با شخصیت‌های مختلف از افراد ارتباط برقرار کرده و با آنها کنار بیایید.

2. 
مدیریت ضعیف

دلیل بسیاری از شکست‌ها مدیریت ضعیف بوده است. افرادیکه به تازگی تجارتی را شروع کرده‌اند معمولاً تخصص مدیریتی کافی در زمینه مالی، خرید، فروش، تولید، اجاره و مدیریت پرسنل ندارند. تا زمانیکه برای کارهایی که خودشان به تنهایی از عهده آن برنمی‌آیند کمک نگیرند، سقوط خواهند کرد. همچنین باید تعلیم دیده و مراقب فریب و کلاه‌برداری‌ها باشند و برای پیشگیری از آن برنامه داشته باشند.

نادیده گرفتن یک تجارت هم می‌تواند سبب شکست شود. باید مداوم مطالعه کرده، برنامه‌ریزی داشته و همه فعالیت‌ها را کنترل کنید. این یعنی به طور منظم درمورد بازار تحقیق کرده و اطلاعات مشتریان را بررسی کنید، چیزی که بعد از جا افتادن یک تجارت معمولاً فراموش می‌شود.

یک مدیر موفق باید رهبر خوبی هم باشد که فضای کاری را فراهم کند که در آن بازده کاری تشویق شود. او باید بتواند افرادی کارآمد استخدام کرده، آنها را آموزش دهد و بتواند مسئولیت‌ها را واگذار کند. یک رهبر خوب همچنین در تفکر استراتژیک مهارت دارد و می‌تواند یک چشم‌انداز را به واقعیت تبدیل کند. او باید بتواند با تغییر مواجه شده، تبدیل انجام دهد و امکانات جدید برای آینده را تجسم کند.

3. 
سرمایه ناکافی

یکی از بدترین اشتباهاتی که باعث سقوط تجارت‌ها می‌شود نداشتن سرمایه کافی است. صاحبین تجارت معمولاً میزان پولی که برای کارشان نیاز است را دست‌کم می‌گیرند و قبل از اینکه شانسی عادلانه برای موفقیت داشته باشند، مجبور می‌شوند کارشان را تعطیل کنند. همچنین ممکن است انتظاری غیرمنطقی از درآمد ناشی از فروش آن کار داشته باشند.

البته تخمین میزان دقیق سرمایه‌ای که برای یک کار ممکن است نیاز باشد، نه فقط برای شروع بلکه هزینه نگهداری و ماندن در آن کار، غیرممکن است. خیلی مهم است که به خاطر داشته باشید که یک تا دو سال زمان می‌برد که خیلی از تجارت‌ها راه بیفتند. این یعنی برای پوشش دادن به همه هزینه‌ها تا زمانی که بتوانید به سود برسید، به سرمایه کافی نیاز خواهید داشت. 

4. 
محل، محل، محل

حق با استاد دانشگاهتان است - محل در موفقیت تجارتتان اهمیت بسیار زیادی دارد. محل خوب یک تجارت رو به افول را سر پا نگه داشته و بالا می‌کشد ولی یک محل بد حتی بهترین سرمایه‌گذاری‌ها را به شکست می‌کشاند. 

به این عوامل توجه داشته باشید:

- مشتریانتان کجا هستند
- ترافیک، قابلیت دسترسی، پارکینگ و نورپردازی
وضعیت و امنیت ساختمان و محل
برنامه‌های تشویقی محلی برای بیزنس‌های تازه‌تاسیس در برخی نواحی خاص
تاریخچه، سلیقه محلی و جذابیت یک تجارت در یک محل خاص

5. 
فقدان برنامه‌ریزی

هرکسی که تابحال مسئول برگزاری یک مراسم بزرگ بوده باشد، می‌داند که اگر برنامه‌ریزی دقیق، استراتژیک و منظم و کوشش مستمرشان نبود، هیچوقت به موفقیت نمی‌رسیدند. درمورد موفقیت تجارت‌ها هم به همین صورت است.

برای همه تجارت‌ها لازم است که یک برنامه‌ریزی تجاری داشته باشند. بسیار تجارت‌های کوچک به این دلیل شکست می‌خورند که برنامه‌ریزی درستی ندارند. برنامه‌ریزی باید واقع‌بینانه بوده و براساس اطلاعات دقیق و جدید انجام گیرد. مولفه‌های برنامه‌ریزی از این قرارند:

- توصیف تجارت، دید، اهداف و رموز موفقیت
نیاز به نیروی کار
مشکلات احتمالی و راه‌حل‌ها
مالی: تجهیزات سرمایه‌گذاری و لیست موارد لازم، ترازنامه، صورت سود و زیان و تحلیل گردش مالی، پیشبینی فروش و هزینه‌ها
تحلیل رقابت
- بازاریابی، تبلیغات و فعالیت‌های ارتقادهنده
بودجه‌بندی و مدیریت رشد شرکت

6.
 گسترش بیش از اندازه

یکی از دلایلی که می‌تواند موجب شکست تجارت‌های تازه‌تاسیس شود، یعنی توسعه بیش از اندازه، زمانی اتفاق می‌افتد که صاحبین مشاغل موفقیت را با سرعت توسعه کار خود اشتباه می‌گیرند. بهترین وضعیت این است که روی رشد آرام ولی مداوم تمرکز داشته باشید. بسیاری ورشکستگی‌ها با توسعه سریع شرکت‌ها اتفاق افتاده‌اند.

البته در عین حال نباید جلو رشد و گسترش کار را هم بگیرید. وقتی مشتری‌هایی دائمی و قوی پیدا کردید و گردش مالی‌تان خوب بود، بگذارید موفقیتتان سرعت درست برای گسترش کار را برایتان تعیین کند. یکی از علامت‌هایی که نشان می‌دهد باید کارتان را گسترش دهید این است که نتوانید نیازهای مشتریانتان را برآورده کنید و کارمندان هم قادر به همگام شدن با تقاضاهای محصولات نباشند. 

اگر بعد از بررسی، تحقیق و تحلیل دقیق، متوجه شدید کارتان نیاز به توسعه دارد، باید ببینید برای گسترش آن نیاز به اضافه کردن چه افراد و چیزهایی دارید. 

7. 
نداشتن وبسایت

اگر بخواهیم ساده بگوییم، اگر شرکت تجاری دارید، حتماً نیاز به یک وبسایت دارید. تعداد کاربران اینترنت فقط در امریکا تقریباً ۷۷ درصد کل جمعیت است و آمار فروش‌های اینترنتی روز به روز رو به افزایش است.

هر تجارت باید با یک وبسایت زیبا که به کاربران اینترنت کمک کند خیلی راحت درمورد حرفه شما، خدمات و محصولاتتان اطلاعات بگیرند، تصویری حرفه‌ای از خود نشان دهد. بعدها می‌توانید امکانات دیگری برای کسب درآمد به وبسایتتان اضافه کنید، مثل فروش، معرفی محصولات وابسته و از این قبیل.

به خاطر داشته باشید که اگر وبسایت نداشته باشید، عقب خواهید افتاد و همچنین باید دقت داشته باشید که این وبسایت تصویر خوبی از شما ارائه دهد. مطمئناً هدف شما بالا بردن درآمد است نه پایین آوردن آن.

وقتی صحبت از موفقیت یک تجارت به میان می‌آید، شما بعنوان صاحب آن تجارت، «رمز» موفقیت خودتان هستید. برای خیلی از صاحبان مشاغل موفق، شکست هیچوقت یک انتخاب نبوده است. این افراد با انگیزه، قاطعیت و رویکرد مثبت، هر شکست را به چشم فرصتی برای یادگیری و رشد می‌بینند. بیشتر میلیونرهای خودساخته، هوش متوسطی دارند. چیزی که آنها را به افرادی موفق تبدیل می‌کند. استقبال کردن آنها از دانش جدید و تمایلشان به یادگیری است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ شهریور ۹۴ ، ۱۳:۱۷
سجاد پهلوانی



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بازنشر از : ایران اسمایل
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۳
سجاد پهلوانی
بیشتر انسان‌ها مایلند موهایی مرتب و زیبا داشته باشند. اگر چه ساختار مو در مورد هر فردی متفاوت است، اما مراقبت از مو می‌تواند به رشد سالم مو و جذاب‌تر شدن آن کمک کند. و این هم ۱۰ پیشنهاد برای نگهداری موهای شما.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

1. ضرورت سلامت پوست سر برای مویی سالم
پوست سر سالم پیش‌شرطی اساسی برای موی سالم است. نرسیدن منظم به پوست بدن می‌تواند به خشکی پوست سر، خارش یا شوره سر منجر شود. ماساژ پوست سر سبب افزایش گردش خون آن می‌شود و به فعال‌سازی غدد چربی به ویژه در رابطه با موهای حساس منجر می‌شود. در ارتباط با پوست‌های مشکل‌ساز می‌توان از لوسیون‌های مرطوب‌کننده و در صورت لزوم از داروهای تجویزشده‌ی پزشکی استفاده کرد.

2. شست‌وشوی صحیح مو
بهتر است قبل از شستن، موهای خود را شانه کنید. بسیاری از موادی که به مو چسبیده‌اند در پی کشیدن شانه یا برس از مو جدا می‌شوند و مو با یک بار شست‌و‌شو با کمی شامپو کاملا تمیز می‌شود. پس از آن موی خود را با آب بشویید. آب نباید داغ باشد؛ آب داغ به تنش شدید مو منجر می‌شود. پس از شستن، موی خود را با آب سردی که با کمی آب لیمو یا سرکه مخلوط شده بشویید. این آب سبب درخشش و انعطاف‌پذیری موی شما می‌شود.

3. رسیدگی درست
پس از شست‌و‌شوی مو مراقبت از آن آغاز می‌شود. ماده تقویت‌کننده مو (کاندیشنر) اولین مرحله برای تقویت مو پس از شستن است. این ماده به مو درخشش، نرمی و آمادگی بیشتری برای شانه شدن می‌دهد. اکنون موی خیس خود را با شانه‌ای با دندانه‌های درشت شانه کنید.

4. خشک ‌کردن صحیح مو
موهای خود را به هیچ‌وجه با حوله خشک نکنید. با حوله خشک کردن مو به لایه کراتین آن آسیب می‌رساند. همچنین موهای خود را مثل عمامه در حوله نپیچید. این کار سبب گرمای بیش از حد مو و حساسیت آن می‌شود. در صورت استفاده از سشوار از هوای گرم آن استفاده نکنید. هوای ولرم یا سشوارهای دارای سنسور مادون قرمز بهترین وسیله برای خشک کردن مناسب مو هستند.

5. تقویت صحیح مو
با وجود رسیدگی منظم باید هرازگاهی موهای خود را تقویت کنید. مواد تقویت‌کننده برای هر نوع مو در بازار یافت می‌شود و شما خود می‌توانید این مواد تقویت‌کننده را تهیه کنید. برای موهای خشک روغن‌های گیاهی به همراه کمی میوه آووکادو مناسب است. یک آووکادو را با دو قاشق غذاخوری روغن آفتاب‌گردان و کمی آب لیمو در ظرفی ریخته و هم بزنید تا به خمیر تبدیل شود. خمیر به دست آمده را حدود ۱۵ دقیقه روی موهای خود بمالید.

6. محافظت صحیح از مو
دوشاخه شدن نوک مو به ویژه در موهای بلند آزاردهنده است. رنگ زدن بیش از حد مو، نور خورشید، هوای خشک و سشوار با هوای گرم سبب دوشاخه شدن نوک موها می‌شود. برای ممانعت از این روند باید نوک موها را با کرم‌های مخصوص تقویت کرد.

7. شانه مناسب
برس و شانه خوب نیز بخشی از مراقبت‌های ویژه مو هستند. یک برس خوب برای پخش کردن چربی مو بسیار ضروری است. برس‌هایی که نوکی تیز دارند می‌توانند به پوست سر آسیب برسانند. شانه و برس را به طور منظم با شامپو بشویید تا باکتری‌های موجود در آنها از بین بروند.

8. رنگ صحیح مو
مو حین رنگ کردن به مواد شیمیایی آغشته می‌شود. رنگ برای اثر کردن باید به اعماق مو نفوذ کند. بلوند کردن مو می‌تواند به شکننده و بی‌حالت شدن مو بیانجامد. از همین رو مو پس از رنگ زدن به مراقبت‌های ویژه‌ای نیاز دارد. رنگ‌های تیره آسیب کمتری به مو می‌زنند. مراقب باشید که موی رنگ شده با حنا را نمی‌توان به سادگی رنگ زد.

9. تغذیه صحیح
رژیم‌های غذایی نامتعادل نیز به مو آسیب می‌رسانند. نتیجه این که موها در پی تغذیه ناصحیح شکننده و نازک می‌شوند، زیرا مو با کمبود ویتامین و دیگر املاح ضروری برای بدن چون آهن، بیوتین، روی و ویتامین ب- ۱ روبرو می‌شود. مهم‌ترین تامین‌کنندگان مواد حیاتی برای موی سر، میوه، ماهی، پرندگان، سبزیجات، شیر، سویا و غلات سبوس‌دار هستند.

10. آرامش و زندگی بدون استرس
استرس سبب می‌شود ترشح هورمون کورتیزول (هورمون استرس) افزایش یابد و سبب ریزش و خستگی مو شود. هنوز تحقیقات علمی چگونگی این تاثیر را به طور دقیق توضیح نداده‌اند. تنها این نکته مشخص است که آرامش کافی و ورزش می‌توانند به کاهش استرس بیانجامند و شرایط را برای زیبایی و طروات مو مهیا کنند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۲
سجاد پهلوانی
برای همه پیش آمده که با خرید وسیله ارزان قیمت ضرر کرده باشند و مجبور به خرید دوباره آن شوند. چراکه با خرید هر وسیله ارزان طبیعتا سود نمی کنید فلذا برای خرید یک سری وسایل با قیمت پایین باید معقولانه تر تصمیم گرفت.

مردم همیشه دنبال سود کردن هستند. ولی برخی از وسایل ارزان خریدشان درست نیست و اگر وسیله ای را ارزان بخرید ولی سریع مجبور شوید آن را عوض کنید یا دوباره تهیه کنید فایده ندارد. با این کار بیشتر از این که سود کنید ضرر کرده اید. اما اگر لوازم با کیفیت را در حراج بخرید، خرید با قیمت خوب و با کیفیت انجام داده اید. بهر حال 10 وسیله زیر جزو آن دسته وسایلی است که اگر ارزان بخرید بر خلاف تصور تان ضرر کرده اید. البته کالاهای زیادی با چنین شرایطی وجود دارند و بقول یارو گفتنی، تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل ...

1. دستمال توالت

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ارزان ترین دستمال توالت به علت نازک بودن ورقه ها نیاز به استفاده متعددی دارد و باعث می شود زود تمام شود. علاوه بر نازک بودن جنس مناسبی ندارد. 

2. تشک

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هر کسی نیاز به خواب مناسب و با آرامش دارد. اگر تشک مناسب نباشد بعد از بیدار شدن از خواب دچار کمر درد، گردن درد و کم خوابی می شود.

3. رنگ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نقاشی کردن کار مشکل و سختی است. رنگ های باکیفیت، مواد شیمیایی و گاز کمتری دارد و برای کسی که از آن استفاده می کند مضر نیست. علاوه بر بحث سلامتی، زود خشک شدن آن و راحت تر قابل تمیز شدن است.

4. لاستیک ماشین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

لاستیک هایی با کیفیت پایین و ارزان می تواند چند سال برای شما کار کند ولی بعد از مدتی به خودرو شما آسیب می زند.

5. پوتین زمستانی

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

پوتین های زمستانی شاید در اول ضدآب باشد و به پای شما آسیبی نرساند ولی طول عمر کم و جنس ضعیف آن باعث صدمه دیدن پا و سریع خراب شدن می شود.

6. بیمه

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اکر بیمه ارزان بخرید خدمات کمتری نیز شامل شما می شود و در مواقع اضطراری به شما کمکی نمی کند.

7. چاقو

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

چاقو اساس آشپزی و وسیله بسیار مهم در آشپزخانه است. چاقویی که راحت پیاز را نبرد دلیلی بر خرید آن نیست. چاقو باید حس خوبی هنگام بریدن به کاربر بدهد.

8. مایع ظرف شویی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مایع ظرف شویی ارزان، با توجه به عدم غلظت، بیشتر آب و کمتر مواد پاک کننده دارد و این موجب تمیز نشدن و آسیب دیدن ظرف می شود.

9. ابزار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

برای کارهای سنگین اگر ابزار ارزان و ضعیف استفاده کنیم سریع می شکنند یا کارایی شان را از دست می دهند.

10. شکلات

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شکلات کوچک گران و با قیمت بسیار بهتر و خوش مزه تر از تخته شکلات با کیفیت پایین و ارزان است.


منبع: msn

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۲
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

علیرغم حرف و حدیث هایی که در زمینه سفر به تایلند گفته میشه، اما این طبیعت تایلنده که گردشگران رو از سراسر دنیا به این کشور میاره، سواحل دریای آندمان با شن های سفید، جنگل های گرمسیری تایلند، جزایر بکر، کوه های بلند و آرامش بی نظیر تایلند، باعث شده مردم زیادی از اطراف دنیا برای تفریح و گردش به این کشور بیایند. هزینه نسبتا پایین سفر به تایلند هم یکی از گزینه هایی است که کمک کرده تا صنعت گردشگری این کشور رونق بگیره. اگر شما هم قصد سفر به تایلند رو دارید، حتما این سوالا تو ذهنتون میاد که جواب این سوالا رو توی این ایمیل براتون ذکر کردیم، امیدواریم سفر خوبی رو تجربه کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

• کی برم ؟
• کجاها برم؟
• چطور برم؟
• چقدر پول ببرم؟
• چی بخرم؟

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تایلند یک کشور توریستی در جنوب شرق آسیاست که توریست ها از تمام دنیا به این کشور سفر می کنند. ایرانی ها هم سفر به تایلند رو دوست دارند، بهمین خاطر هم گردشگران ایرانی زیادی رو در تایلند می بینید. مهمترین گزینه در جذب گردشگر در این کشور طبیعت زیبا و جزایر فوق العاده این کشور هستند. توی این ایمیل سعی کردیم راجع به تایلند و جزییات سفر به تایلند صحبت کنیم تا اگه تصمیم داشتید به این کشور زیبا سفر کنید با مطالعه این ایمیل هر اطلاعاتی رو که نیاز دارید بدست بیارید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

همونطور که گفتیم که تایلند کشوری با طبیعت بکر و زیبا ،جزایر، رودخانه ها، سواحل و جنگل های انبوه هست و جاذبه های گردشگری تایلند بسیار متنوع هستند، از مزرعه کروکودیل ها و فیل ها و باغ وحش ببرها گرفته تا موزه هنری بطری های شیشه ای و موزه ملی تایلند و جزیره های کوچک و بزرگ تایلند، همگی از دیدنی های تایلند هستند. برای تفریح در تایلند هم میتوانید به پارک آبی بانکوک بروید و یا بانجی جامپینگ پاتایا را امتحان کنید و شاید بخواهید دیدن فانتاسی شو پوکت را تجربه کنید. بازار شناور رو هم حتما ببینید خیلی جذابه که از قایق ها خرید کنید و یا از غذاهای که بعضی فروشنده ها توی قایق سرو می کنند بخورید.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

کی برم تایلند؟ مطمئنا این سوال خیلی از کسانیکه میخوان برن تایلند، واقعیتش اینه که بخاطر آب وهوای تایلند، تقریبا همه فصل ها برای سفر به تایلند مناسب هستند فقط کسایی که گرمایی هستند سعی کنند سفرشون رو توی ماه های گرم برنامه ریزی نکنن، چون ممکنه بخاطر رطوبت هوا کمی اذیت بشن. البته همه فصل ها خوب هستند مخصوصا که دسترسی به ساحل و آب تنی خیلی میچسبه. بهترین زمان هم برای سفر به تایلند بین ماه های آبان تا اواخر خرداد هست.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

فراموش نکنید که هر لحظه بودنتان در تایلند برای شما خاطره ای فراموش نشدنی را بجا خواهد گذاشت بنابراین سعی کنید از فرصت به دست آمده استفاده کنید و از گردش در این طبیعت لذت ببرید. فستیوال ها و جشن های تایلند هم خیلی جالب و دیدنی هستند مخصوصا جشن آب تایلند که خیلی ها رو از سراسر دنیا توی ماه آوریل (اردیبهشت) به تایلند میاره.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یادتون باشه که تایلند یه کشور پادشاهیه و اکثر مردمش بودایی هستند معابد متنوع و پر رفت و آمد گویای این مطلبه که تایلندی هابه آیین ها و مراسم هاشون خیلی اهمیت می دهند، بنابراین در سفرتون به تایلند بخاطر داشته باشید که به آیین و معابد و همچنین پادشاه تایلند توهین نکنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

مهمترین شهرها و جزیره های تایلند بانکوک، پاتایا، پوکت، سامویی و کرابی هستند. معمولا گردشگرانی که قصد تفریح دارند جزیره هایی مثل پوکت، کرابی و سامویی را برای سفر انتخاب می کنند. طبیعت این جزیزه ها فوق العاده زیباست و سواحل آرام با شن های سفید جایی برای استراحت و گرفتن حمام آفتاب هست. ناگفته نماند که خیلی ها سامویی رو برای سفر ماه عسلشون انتخاب میکنن. مطمئنا سفر رویایی خواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

بانکوک هم که یک شهر کاملا توریستی است و در واقع توریستی ترین شهر دنیاست که علاوه بر جاذبه های گردشگری متنوع مثل معابد و پارک ها و موزه ها، مراکز خرید تایلند هم که بسیار مجهز هستند توی این شهر هستند، و بانکوک در واقع مقصد کسانی هست که برای تجارت به تایلند می روند. و پاتایا هم با سواحل زیبا و جشن های شبانه همیشه حس خوبی را به گردشگران منتقل کرده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

تایلند علاوه بر معابد زیبا، غذاهای خوشمزه ای هم داره،که حتما باید امتحانشون کنید. سبزیجات تازه و جورواجور و ادویه های خوشبو و معطر طعم دلپذیری به غذاهای تایلندی می دهند و امکان نداره از جلوی یه غذاخوری تایلندی رد بشید و هوس نکنید که مزه غذاها رو تست کنید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

اگه سفرتون به تایلند تفریحی هست، ماساژ تایلندی رو هم از دست ندید که تو کسب آرامش و ریلکسیشن خیلی بهتون کمک میکنه.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

واحد پول تایلند بات هست و هر بات معادل 100 تومن پول خودمونه و هر دلار هم 33 بات هستش. هزینه هایی که در مدت اقامتتون در تایلند برای تاکسی و یا خرید غذا پرداخت میکنید بسیار پایین است بنابراین نگران هزینه ها نباشید، و اگه برای هر نفر بین 700 تا هزار دلار همراهتون باشه میتونید به راحتی خوش بگذرونید و خرید کنید.

گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org

سوغات تایلند یادتون نره. از شال و منسوجات پارچه ای که بگذریم، مجسمه های چوبی خیلی دوست داشتنی هستند و ادویه های تایلندی هم خیلی خوشبو و معطرند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

هزینه های هتل و پرواز هم که تقریبا متعادله و نسبت به کشورهای دیگه منطقه قیمت خوبی دارند. برای انتخاب هتل هم میتونید از بین هتل های تایلند گزینه هایی رو که مایل هستی انتخاب کنید، مثلا هتل های ساحلی تایلند، هتل های نزدیک به مراکز خرید، هتل های ارزان قیمت تایلند و هتلهای لوکس تایلند. در صورتی که میخواهید در تور تایلند شرکت کنید میتوانید از مشاورتان درباره انتخاب هتل کمک بگیرید و بخواهید که هتل های مورد نظرتان را به شما معرفی کنید یا در صورتی که گزینه ای را انتخاب نکرده اید، هتل های خوب را به شما معرفی کند و توضیحات لازم را به شما ارائه کند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۱
سجاد پهلوانی
روزنامه دنیای اقتصاد : با پول یک پژو 206 در ایران، چه خودرویی را در بازارهای جهانی می‌توان خرید؟ این سوالی است که بسیاری از مشتریان بازار خودرو در مواجه با رشد ناگهانی قیمت خودرو از خود می‌پرسند و دست به مقایسه قیمت‌ها و خودروها در بازار ایران و سایر کشورها می‌زنند.

بر این اساس اگرچه نزدیک به دو سال از رشد ناگهانی قیمت‌ خودرو می‌گذرد، اما به نظر می‌رسد قیمت‌ها برای بسیاری از مشتریان با توجه به کیفیت و آپشن‌ها قابل قبول نیست و هنوز بحث اینکه با پول پراید و یا پژو206 چه خودرویی را می‌توان در سایر کشورها خرید، داغ است. نگاهی به قیمت‌ خودروهای 2015 در بازارهای جهانی، مدل‌های متنوعی از خودروها در برندهای مختلف را پیش روی مشتریان قرار می‌دهد؛ این در حالی است که به دلیل تعرفه بالا برای واردات خودرو بسیاری از این مدل‌ها امکان ورود به داخل کشور را ندارند و این مقایسه‌ها تنها به تماشای تصاویر این خودروها در سایت‌های اینترنتی ختم می‌شود. اما اگر تعرفه‌ای برای واردات خودرو به کشور وجود نداشت، با قیمتی معادل ارزش یک دستگاه پژو 206 معمولی و یا صندوقدار، بیش از 100 مدل خودرو در محدوده انتخاب مشتریان ایرانی قرار می‌گرفت، خودروهایی که همگی مدل 2015 و بالطبع از امکانات روز یک خودرو در دنیا برخوردار هستند.

این تنوع مدل در رده قیمتی بالای 50 میلیون تومان کمتر می‌شود اما در عوض کیفیت و کلاس این خودروها به مراتب افزایش می‌یابد. برای مثال با 75 میلیون تومان در ایران اگرچه امروز حتی امکان خرید خودرویی مانند مگان وجود ندارد، اما امکان انتخاب دست‌کم هفت خودرو روز دنیا پیش روی مشتریان وجود دارد. این هفت انتخاب که شامل خودروهایی مانند کیا اسپورتیج، نیسان آلتیما، جیپ چروکی و چند مدل دیگر می‌شود در حالی است که با 75 میلیون تومان در بازار خودروی داخلی انتخابی مانند خودروی اس.300 که محصولی چینی است برای مشتریان وجود دارد. در ادامه برخی خودروهای مدل 2015 را مشاهده می‌کنید که با توجه به قیمت برخی خودروهای داخلی و با فرض تعرفه واردات صفر درصدی، امکان خرید آنها در بازارهای جهانی وجود دارد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۹ شهریور ۹۴ ، ۱۲:۴۰
سجاد پهلوانی


تب عکاسی "سلفی" (Selfie) در سال ۲۰۱۵، به‌گونه‌ای همه‌گیر شده که تمامی سازندگان موبایل در فکر بهبود دوربین‌های سلفی گوشی‌های خود هستند. حتما می‌دانید، عکس سلفی به عکسی اطلاق می‌شود که در آن، عکاس توسط دوربین گوشی همراه یا دوربین دیجیتال اقدام به ثبت تصویری از چهره‌ی خود می‌کند. بسیاری از این تصاویر در حالتی گرفته می‌شوند که شخص جلوی آینه ایستاده و از خود عکس می‌گیرد. ولی به‌تدریج و با بهتر شدن دوربین‌ جلویی گوشی‌ها، می‌توان از این دوربین‌ها برای عکاسی سلفی بهره برد. عکس‌های سلفی معمولا در شبکه‌های اجتماعی نظیر اینستاگرام، فیس‌بوک و فلیکر به اشتراک گذاشته می‌شوند. اولین سلفی در سال ۱۸۹۳ توسط "رابرت کورنلیوس" به ثبت رسید. البته در آن سال‌ها این سبک از عکاسی، سلفی نام نگرفته بود. این سبک به‌مرور زمان و در بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ در فیسبوک، از سال ۲۰۰۹ در فلیکر و سال ۲۰۱۰ به بعد در اینستاگرام همه‌گیر شد. در این مقاله قصد داریم شما را با بهترین دوربین‌ها برای ثبت عکس‌های سلفی آشنا کنیم.
 


1. اچ‌تی‌سی دیزایر آی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

HTC Desire Eye


برای اولین بار شرکت تایوانی اچ‌تی‌سی دوربینی با قابلیت‌های دوربین اصلی را در قاب جلویی "اچ‌تی‌سی دیزایر آی" (HTC Desire Eye) قرار داد. از مشخصات دوربین سلفی این گوشی می‌توان به سنسور ۱۳ مگاپیکسلی به همراه فلش دوگانه‌ی LED با نور سرد و گرم اشاره کرد. این دوربین برخلاف بسیاری از دوربین‌های سلفی، مجهز به فوکوس خودکار است. همچنین این دوربین قابلیت ثبت تصویر در حالت HDR را هم دارد. البته باید گفت تصاویر این دوربین ۱۳ مگاپیکسلی، آن‌چنان که باید و شاید باکیفیت نیستند. نویز بالایی در تصاویر ثبت شده به چشم می‌خورد. همچنین رنگ‌ها و تعادل رنگ سفید هم در این تصاویر مطلوب به نظر نمی‌رسند. اما با همه‌ی این اشکالات، بهترین تصاویر سلفی توسط دوربین جلویی این گوشی ثبت می‌شوند.
 


2. ال‌جی G4

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

LG G4


شرکت ال‌جی تمام تلاش خود را به‌کار بست تا گوشی "ال‌جی G4" را با دوربینی فوق‌العاده و امکاناتی متمایز با آن‌چه تاکنون شاهدش بودیم، وارد بازار کند. به جرات می‌توان گفت علاوه بر دوربین اصلی، دوربین سلفی G4 هم تصاویری را با کیفیت کم‌نظیر ثبت می‌کند. سنسور این دوربین، رزولوشن 8 مگاپیکسلی دارد. محدوده‌ی عکاسی این دوربین در مقایسه با ال‌جی G3 واید‌تر شده و می‌تواند فضای بیشتری از اطراف شما را به تصویر بکشد. نوردهی این تصاویر بی‌نقص به نظر می‌رسد و شفافیت بالایی در تصاویر ثبت شده، مشاهده می‌شود. باید گفت رنگ‌ها هنگام عکاسی گرم‌تر از آن چیزی که هستند، ثبت می‌شوند. در تنظیمات این دوربین هم حالت HDR وجود دارد. همچنین تصویر معکوس و حالتی مشابه استفاده از فلش در تنظیمات ال‌جی G4 به چشم می‌خورند، که در نوع خود کم‌نظیر هستند.
 


3. اچ‌تی‌سی‌ وان M9

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

HTC One M9


شاید انتخاب دو گوشی از یک برند تجاری به مذاق طرف‌داران سایر برندها خوش نیاید؛ اما انتخاب دیگری برای عکاسی سلفی با‌کیفیت، به غیر از "اچ‌تی‌سی وان M9" برای‌مان باقی نمانده بود. دوربین سلفی این گوشی دقیقا مشابه دوربین اصلی گوشی "وان M8" است. البته تنها تفاوت این دوربین در مقایسه با دوربین M8 فوکوس ثابت آن است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین رزولوشنی معادل با 4 الترا پیکسل دارند. تصاویر سلفی این دوربین واید هستند، همچنین روشنایی و شفافیت خوبی در این تصاویر به چشم می‌خورد. رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده، بسیار به واقعیت نزدیک هستند. به جرات می‌توان گفت تصاویر این دوربین برخلاف تصاویر دوربین اصلی‌اش از کیفیت قابل قبولی برخوردار هستند و اچ‌تی‌سی باید از این بابت به پرچم‌دار خود افتخار کند.
 


4. سامسونگ گلکسی S6

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

Samsung Galaxy S6


اگر‌چه رزولوشن دوربین سلفی سامسونگ "گلکسی S6" تنها 5 مگاپیکسل است، اما در تنظیمات این گوشی ویژگی‌های خاصی برای ثبت تصاویر با کیفیت درنظر گرفته شده است. این دوربین تصاویری با کیفیت مناسب و با کم‌ترین نویز را ثبت می‌کند. دقت بالا در ثبت جزییات توسط این گوشی مثال‌زدنی است. رنگ‌ها در تصاویر ثبت شده‌ توسط دوربین سلفی، در مقایسه با دوربین اصلی این گوشی به واقعیت نزدیک‌تر هستند. در تنظیمات این دوربین هم حالت عکاسی HDR وجود دارد. البته حالتی به نام "سلفی وسیع" (Wide Selfie) هم در تنظیمات به چشم می‌خورد که عملیاتی مشابه عکاسی پاناروما را با دوربین سلفی انجام می‌دهد؛ در این حالت سه عکس با دوربین سلفی ثبت می‌شود و در کنار هم قرار می‌گیرد. در انتها، کاربر عکسی واید، متشکل از این سه تصویر در اختیار خواهد داشت که کیفیت و حجم بالایی دارد.
 


5. سونی اکسپریا C4

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

Sony Xperia C4


"اکسپریا C4" از گوشی‌های تازه‌وارد به خانواده‌ی اکسپریای شرکت سونی است. بسیاری به این گوشی، لقب گوشی مخصوص عکاسی سلفی را داده‌اند. دوربین سلفی این گوشی سنسوری ۵ مگاپیکسلی دارد. همچنین این دوربین را فلشی از نوع LED برای شرایط نوری بد همراهی می‌کند. از دیگر قابلیت‌های این دوربین می‌توان به افکت‌های منحصر‌به‌فرد سونی در تنظیمات‌اش اشاره کرد. چند افکت به صورت پیش‌فرض در بخش تنظیمات قرار دارند. البته امکان دانلود افکت‌ها و حالت‌های مختلف هم از فروشگاه سونی وجود دارد. جذابیت این افکت‌ها، به هم‌زمانی اجرای آن‌ها در هنگام ثبت تصویر مربوط می‌شود. با توجه به وجود فلش در کنار دوربین سلفی این گوشی، باز هم به صورت چشم‌گیری در تصاویر این دوربین، نویز به چشم می‌خورد. این نویز به صورت قابل‌توجهی از کیفیت تصاویر می‌کاهد. البته باید گفت رنگ‌های ثبت شده در تصاویر سلفی هم به دلیل همین نویز، کدر به نظر می‌رسند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۲
سجاد پهلوانی


اگر تاکنون میزان حقوق و دستمزد افراد در سطوح و مشاغل مختلف به مثابه رازی سر به مهر، پوشیده و پنهان نگه داشته می شد، اکنون حدود دو سال است که تحلیلگران یکی از سایت های استخدامی کشور، دست به افشاگری زده و از دامنه دستمزدها در ایران پرده برداشته اند. این گزارش تحلیلی نخستین بار در تابستان سال ۱۳۹۳ منتشر شد و این وب سایت در نخستین روزهای تیرماه سال ۱۳۹۴ نتایج دومین ارزیابی حقوق و دستمزد متخصصان و مدیران در ۲۲ گروه شغلی را منتشر کرده است.

ما نیز در این مطلب به اطلاعات ۱۰ گروه شغلی می پردازیم. گفته می شود، سایت "ایران تلنت" به عنوان بزرگ ترین وب سایت استخدامی کشور شناخته می شود که بیش از نیم میلیون نفر از جامعه متخصصان و مدیران ایرانی به عضویت آن درآمده اند و البته بیش از دو هزار شرکت معتبر داخلی و خارجی، استخدام های خود را از طریق آن انجام می دهند. مدیران این وب سایت بر این عقیده اند که آشنایی با سطح فعلی حقوق و دستمزد در سمت های مختلف، این امکان را به کارفرمایان و متخصصان می دهد که معیاری برای سنجش وضعیت فعلی خود داشته باشند و همچنین برای آینده شرکت و کار خود برنامه ریزی کنند.

در این گزارش همچنین آمده است که هرساله تعداد زیادی از افراد به دلیل تفاوت سطح توقع در دریافت ها، همکاری خود را با شرکت یا سازمان شان قطع می کنند و از سوی دیگر این افراد، لزوما کار بهتری پیدا نمی کنند.

در دومین ارزیابی ایران تلنت از وضعیت دستمزدها، ۳۶هزار نفر شرکت کرده اند که ۲۶درصد از شرکت کنندگان را بانوان شاغل و ۷۴درصد را نیز مردان تشکیل داده اند. حال آنکه منحنی سنی افرادی که اطلاعات شغلی آنان مورد بررسی قرار گرفته، دارای بازه نسبتا بزرگی است؛ از ۲۲ ساله ها تا ۶۴ ساله ها که حتی سن بازنشستگی را هم رد کرده اند. اما از این میان، افراد در بازه سنی ۲۸ تا ۴۰ سال بیشترین فراوانی را در میان شرکت کنندگان دارا هستند و افراد در سنین ۵۸ تا ۶۴ سال نیز سهم اندکی دارند.

ویژگی های تخصصی شرکت کنندگان

براساس آنچه در نتایج این بررسی آمده است، ۲۲ درصد شرکت کنندگان مسلط به زبان انگلیسی بوده و ۷۸درصد آشنایی نسبی با این زبان دارند. البته گفته می شود بهره گیری از امکانات سایت ایران تلنت برای کسانی مناسب است که حداقل دارای مدرک کارشناسی بوده و آشنایی نسبی به زبان انگلیسی دارند. به همین سبب، نسبت شرکت کنندگانی که دارای مدرک لیسانس هستند ۵۴درصد، دارندگان مدرک فوق لیسانس ۳۵درصد، دکترا سه درصد و سایر رده های تحصیلی هشت درصد است.

حال آنکه ۴۰درصد این افراد مدرک تحصیلی خود را از دانشگاه های دولتی و ۳۹ درصد از دانشگاه آزاد دریافت کرده اند. فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیز سهمی معادل ۲۱درصد را به خود اختصاص داده اند که در نوع خود قابل توجه است. در مورد رده سازمانی شرکت کنندگان آمده است که ۴۷درصد آنها در مشاغل خود به عنوان کارشناس فعالیت می کنند، ۲۶درصد به عنوان مدیر و ۲۷درصد نیز سرپرست بوده اند.

مشخصات محل کار

جامعه نمونه ایران تلنت نهادهای بسیاری را دربر گرفته است. از شرکت های نفتی گرفته تا بانک ها، مدارس، نیروگاه ها و شرکت های مخابراتی تا بیمارستان ها، حوزه کشاورزی، تولیدی و رسانه ها. کارکنان شرکت های تولیدی نیز با ۱۸درصد فراوانی در صدر شرکت کنندگان از بخش های مختلف ایستاده اند و کارکنان بخش بیمه، حسابداری و کشاورزی دارای کمترین تعداد هستند. ۶۴ درصد شرکت کنندگان در شرکت های خصوصی و ۳۲درصد نیز در شرکت های دولتی فعالیت می کنند. سهم کارکنان شرکت های خارجی هم به بیش از چهار درصد نمی رسد. اما در این ارزیابی که از وضعیت دستمزدها صورت گرفته است، تعداد شرکت کنندگان تهران با ۶۳ درصد فراوانی، بر تعداد شرکت کنندگانی که از سایر مناطق ایران ر این پژوهش سهیم شده اند، غالب است.

سطح تسهیلات

این گزارش، پس از ارائه اطلاعات شرکت کنندگان به تحلیل وضعیت دستمزدی آنان پرداخته است. کارشناسان این موسسه در گام نخست "سطح تحصیلات" را به عنوان معیاری برای سنجش اختلاف دریافتی در سمت های مختلف قرار داده است و آن گونه که نتیجه این تحقیق نشان می دهد، دریافتی این افراد با تحصیلات فوق لیسانس به طور متوسط ۱۵درصد بیش از دستمزد افرادی است که تحصیلات خود را تا مقطع لیسانس ارتقا داده اند. این اختلاف که در مشاغل مختلف مورد واکاوی قرار گرفته است در حوزه مدیریت منابع انسانی بیش از سایر حوزه ها ظاهر شده است. به طوری که آن دسته از مدیران منابع انسانی که دارای مدرک فوق لیسانس هستند، ۴۴ درصد بیش از همکاران لیسانسه خود دریافتی دارند. پس از شغل مدیریت منابع انسانی، این اختلاف با رقم ۴۳ درصد ظاهر شده است.

مهندسان عمران، سرپرستان مالی، مدیران فروش و برنامه نویسان نیز با ارقامی کمتر، شاهد این اختلاف در دریافتی خود هستند. جالب اینکه در رشته مهندسی صنایع این تفاوت در میزان حقوق و دستمزد به دو درصد می رسد و البته مسوولان خرید و کارشناسان فروش با مدرک فوق لیسانس نسبت به همکاران خود با مدرک لیسانس به ترتیب سه و شش درصد کمتر دریافت می کنند.

نوع دانشگاه

براساس آنچه در نتایج این تحقیق نیز به اثبات رسیده است، نوع دانشگاهی که افراد در آن به تحصیل می پردازند، میزان دریافتی آنها را در آینده تعیین خواهدکرد. به این ترتیب کسانی که مقاطع تحصیلات تکمیلی را در دانشگاه های دولتی طی کرده اند، ۱۷درصد بیش از فارغ التحصیلان دانشگاه های آزاد دریافت می کنند. در این بخش نیز، اختلاف دریافتی در شغل مدیریت منابع انسانی فاحش است و به حدود ۴۶درصد می رسد. اما این اختلاف در مشاغلی چون کارشناس مالی، تحلیلگری، مهندسی صنایع و مسوولیت خرید به کمتر از ۱۰درصد کاهش پیدا می کند.

صنایع مختلف

این گزارش علاوه بر تحصیلات و نوع دانشگاه، وضعیت حقوق و دستمزد شاغلان را از منظر صنایع مختلف نیز مورد تجزیه و تحلیل قرار داده است. نتایج این بررسی حکایت از آن دارد که دریافتی افراد در شرکتهای واردکننده کالاهای مصرفی رد بالاترین سطح و در شرکت های حسابداری پایین ترین حد را نسبت به عرف بازار دارد.

به بیان ساده تر افراد در سمت های مشابه به دلیل تفاوت صنعتی که در آن شاغل هستند، ممکن است دریافتی متفاوتی داشته باشند. این ارزیابی نشان می دهد افراد در شرکت های واردکننده کالاهای مصرفی ۱۸درصد بیش از کارکنان در پست های مشابه دستمزد دریافت می کنند. همچنین شاغلان شرکت های مخابراتی ۱۵درصد، دارویی و تجهیزات پزشکی ۱۰درصد، بانک ها ۹درصد و کارکنان در صنعت نفت و گاز هفت درصد بیش از کارکنان هم سطح خود در سایر شرکت ها دریافتی دارند.

جالب اینکه دستمزد شاغلانی که در صنعت نفت و گاز فعالیت می کنند، متناسب با شهری که در آن فعالیت دارند نیز متفاوت است. به نحوی که دستمزد اشتغال در صنعت نفت و گاز چنانچه در شهر بوشهر باشد ۷۱درصد و در خوزستان ۲۰درصد نسبت به عرف تهران بیشتر است. به عبارت دیگر، آن دسته از شاغلانی که وارد صنعت نفت و گاز شده اند و در بوشهر اشتغال دارند، ۷۱ درصد بیش از کارکنان این صنعت در تهران دستمزد دریافت می کنند.

افزایش حقوق سالانه

آنها که به دلیل برخی انگاره ها در مورد مزایای اشتغال در شرکت های دولتی، برای ورود به این شرکت ها سر و دست می شکنند، خوب است بدانند که دولتی ها، برای افزایش حقوق سالانه خساست بیشتری به خرج می دهند. حال آنکه، شرکت های خارجی از شرکت های خصوصی و دولتی در افزایش دستمزد کارکنان خود، دست و دلبازتر هستند. نتایج این بررسی در مورد تفاوت افزایش حقوق سالانه شاغلان در این سه نوع شرکت، حاکی از آن است که متوسط افزایش دریافتی در سال ۱۳۹۳ در شرکت های دولتی ۲۵درصد و در شرکت های خصوصی ۲۷ درصد بوده است. شرکت های خارجی نیز سالانه به طور متوسط ۳۱درصد حقوق کارکنان خود را افزایش داده اند.

در این بخش، مدیران فروش و حساب داران به طور متوسط با ۳۳درصد و ۳۰درصد افزایش حقوق در صدر ایستاده اند و کارمندان اداری به طور متوسط با ۲۳درصد افزایش دستمزد، در قعر این جدول قرار گرفته اند. جالب اینکه ۳۷درصد از این شاغلان سودای تغییر شغل خود را در سر می پرورانند و در جست و جوی شغلی جدید هستند. ۲۴درصد نیز برای ارتقای شغلی تلاش می کنند و البته ۱۷درصد نیز ترجیح می دهند در شرایط شغلی فعلی خویش باقی بمانند. اما گروهی از شاغلان نیز در پی آن هستند که در محیط کسب و کار، جایگاهی برای خود دست و پا کنند و صاحب کسب و کاری شخصی شوند. تعداد این افراد، ۱۳درصد از جامعه آماری مورد بررسی را دربر می گیرد.

این گزارش همچنین نشان می دهد هشت درصد شاغلان نیز برای مهاجرت اقدام کرده اند. به طور کلی اما، نتایج این پژوهش گویای آن است که بیش از یک سوم شاغلان از کار فعلی خود رضایت نداشته و در جست و جوی شغلی جدید هستند. در این میان تنها ۱۷درصد از فعالان بازار کار که در این ارزیابی شرکت کرده اند، از وضعیت فعلی خود رضایت دارند، یا دست کم، امیدی به بهبود شرایط خود ندارند. این رضایتمندی به احتمال بسیار ناشی از سطح حقوق و دستمزد آنان است و این افراد معمولا ۲۰درصد بالاتر از عرف بازار دریافت می کنند.

وضعیت مسکن شاغلان

ایران تلنت در بخش دیگری از این مطالعه، نگاهی هم به وضعیت مسکن شاغلان انداخته است. به گواه آنچه در نتیجه بررسی ها در این بخش آمده، به طور متوسط ۳۶درصد از کارکنان کشور به صورت ماهانه اجاره پرداخت می کنند. این رقم برای خانم های شاغل ۲۸ درصد و برای آقایان شاغل ۴۴ درصد برآورد شده است. افزون بر این، افراد با درآمد پایین، حدود نیمی از دریافتی ماهانه خود را بابت اجاره از دست می دهند.

مدیریت منابع انسانی

این گزارش در ادامه از خالص دریافتی کارکنان در مشاغل مختلف که در تهران مستقر هستند، پرده برداشته است. به این ترتیب دستمزد افراد در سطوح مختلف کارشناس، سرپرست و مدیر و همچنین بازه رایج دریافتی نیز مورد اشاره قرار گرفته است. نخستین گروهی که در این گزارش از حقوق دریافتی آنها رونمایی شده، متخصصان منابع انسانی هستند.

براساس این ارزیابی، کارشناسان در رشته شغلی، یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان و مدیران سه میلیون تومان حقوق دریافت می کنند. اما رده سازمانی "کارشناس" عناوینی چون کارشناس منابع انسانی، مسوول آموزش، کارمند اداری و کارشناس استخدام را نیز دربر می گیرد و بازه رایج دریافتی در این مناصب، از ۷۷۰ هزار تومان تا سه میلیون تومان عنوان شده است.

مدیران منابع انسانی نیز متناسب با اینکه در کدام یک از حوزه های "منابع انسانی و آموزش"، "اداری و منابع انسانی"، "تشکیلات و روش ها"، "اداری و مالی" مدیریت می کنند، دریافتی های متفاوتی دارند؛ از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان تا هفت میلیون تومان.

منشی و کارکنان امور دفتری

گزارش ایران تلنت در مورد دریافتی منشی ها و کارکنان امور دفتری و اداری چنین آورده است که کارشناسان یک میلیون تومان، سرپرستان یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و مدیران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان دریافت می کنند.البته در این بخش نیز، مشاغل در سطوح مختلف تفکیک شده است. برای مثال در سطح کارشناس، عناوینی نظیر منشی، مسوول دفتر، کارمند اداری، دفتردار مسوول دفتر مدیرعامل یا متصدی دبیرخانه نیز مشاهده می شود و بازه رایج دریافتی در این طیف از ۷۰۰ هزار تومان یا یک میلیون و ۶۸۰ هزار تومان تعیین شده است. اما مدیران دفتر مدیرعامل یا قائم مقام مدیرعامل، ممکن است حداکثر تا سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان نیز دریافتی داشته باشند.

البته مانند آنچه در سایر مشاغل و سطوح اداری در جریان است، سابقه کاری در شغل منشی گری و اشتغال به امور اداری نیز روی میزان دستمزدها اثرگذار است. به عنوان مثال، برای کسانی که از صفر تاس ه سال، سابقه کاری دارند، به طور متوسط ۹۰۰ هزار تومان دستمزد تعیین شده است و کسانی که سابقه آنها ۷ تا ۱۵ سال است، ممکن است تا دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان نیز حقوق دریافت کنند.

بازاریابی

این تحقیق همچنین نشان می دهد میزان دریافتی ماهانه متخصصان توسعه بازار، تبلیغات و تحقیقات بازار متخصصان منابع انسانی نیز بالاتر است. به طوری که کارشناسان در این رشته شغلی، به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان، سرپرستان، یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان نیز دستمزد دریافت کنند، همان گونه که سطح دریافتی مدیران برند، توسعه محصول یا مدیر ارتباطات نیز ممکن است تا حدود هفت میلیون تومان نیز ارتقا پیدا کند.

متوسط دریافتی متخصصان خدمات پس از فروش و بازاریابی در سطح کارشناس اعم از کارشناس فروش، کارمند فروش و کارشناس بازاریابی و بازرگانی، حدود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان عنوان شده است. البته باز دریافتی در این سطح، از ۷۰۰هزار تومان آغاز می شود و به سه میلیون تومان می رسد. سرپرستان نیز، به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان دریافتی دارند. اما ممکن است دستمزد فردی در این منصب به چهار میلیون تومان هم برسد. اما از کارشناسان و سرپرستان که بگذریم، افرادی که به سطوح مدیریت در فروش، بازاریابی و بازرگانی دست می یابند، ممکن است ماهانه تا ۱۰۰ میلیون تومان از این شغل درآمد کسب کنند. اما به طور کلی، متوسط دریافتی مدیران فروش، سه میلیون تومان عنوان شده است.

در این گزارش، دریافتی ماهانه متخصصان خرید و تدارکات نیز مورد ارزیابی قرار گرفته است؛ نتایج این ارزیابی نشان می دهد کارشناسان دربخش خرید و تدارکات سازمان ها و شرکت ها به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان حقوق دریافت می کنند. اما دریافتی کارشناسان خرید، بازرگانی و تدارکات ممکن است از ۸۰۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۷۰۰هزار تومان متغیر باشد. متوسط دریافتی حقوق سرپرستان نیز تفاوتی با حقوق کارشناسان ندارد. اما متوسط دریافتی مدیران در این بخش دو میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت شده است. دریافتی مدیران البته در همین سطح محدود نمی ماند و رقم دستمزد آنان گاه تا هفت میلیون و ۶۰۰هزار تومان نیز پیش رفته است.

مهندسی صنایع

مهندسان صنایع هم به نسبت سایر گروه های شغلی که پیش از این، مورد اشاره قرار گرفت، دستمزد بیشتری دریافت می کنند. چندان که متوسط دریافتی کارشناسان، یعنی کارشناسان فنی، برنامه ریز، کارشناسان کنترل پروژه و تضمین کیفیت و مهندس صنایع در این رده، یک میلیون و ۶۰۰هزار تومان است. اما سقف دریافتی ها به سه میلیون و ۵۰۰هزار تومان نیز می رسد. به یک سطح بالاتر که شالم سرپرستان کنترل پروژه، برنامه ریزی، طرح و برنامه و توسعه کسب و کار می شود، به طور متوسط یک میلیون و ۹۰۰هزار تومان حقوق پرداخت می شود.

سرپرستان در این بخش ممکن است در بهترین حالت، چهار میلیون تومان نیز دریافت کنند. اما آن دسته از مهندسان صنایع که مدیریت پروژه ها، برنامه ریزی، تولید، تضمین کیفیت و مدیریت کارخانه را برعهده دارند، حدود هشت میلیون و ۴۰۰هزار تومان دستمزد دریافت می کنند. اما متوسط پرداختی در این بخش، معادل سه میلیون و ۳۰۰هزار تومان است.

این پرداخت ها البته متناسب با میزان سابقه کاری افراد دچار افزایش یا کاهش نیز می شود. همان گونه که در این گزارش نیز اشاره شده، چنانچه سابقه مدیران صنایع بیش از ۱۵ سال باشد، دستمزد آنها از رقم ۱۴ میلیون تومان هم فراتر می رود.

مهندسی برق و الکترونیک

در این میان، دریافتی ماهانه مهندسان برق و الکترونیک از مهندسان صنایع هم بیشتر است. البته دستمزد بالاتر، تنها در مورد کارشناسان و سرپرستان این رشته شغلی صادق است؛ چه آنکه متوسط دریافتی مدیران در رشته های برق و الکترونیک حدود سه میلیون تومان از دریافتی مهندسان صنایع در سطوح مدیریتی کمتر است. فارغ از آنچه متوسط دریافتی ها نشان می دهد، چنانچه مدیری در بخش برق و الکتروینک بیش از ۱۵ سال سابقه داشته باشد، ماهانه حدود ۱۷ میلیون تومان درآمد کسب می کند. اما به طور کلی دستمزد مدیران با عناوین مدیر تولید، مدیر پروژه، مدیر شبکه یا مدیر تعمیرات، حداقل یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و حداکثر ۹ میلیون تومان دریافتی دارند.

مهندسی مکانیک

کارشناسان مکانیک، کیفیت بازرس فنی یا کارشناسان تعمیر و نگهداری که با مدرک مهندسی مکانیک یا هوافضا در شرکت ها یا سازمان ها مشغول به کار هستند نیز به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان حقوق دریافت می کنند. اما در بازه رایج دریافتی در این نوع مشاغل ارقامی از ۸۹۰ هزار تومان تا سه میلیون و ۸۰۰ هزار تومان نیز دیده می شود. اما براساس آنچه در این گزارش آمده، افراد با حکم سرپرستی در مناصبی چون سرپرست دفتر فنی، سرپرست کارگاه یا رئیس تاسیسات حدود چهار میلیون تومان دریافتی دارند. متوسط دریافتی مدیران نیز به حدود سه میلیون تومان می رسد و برحسب سابقه کاری آنها، میزان دستمزدها در این سطح به حدود ۱۰ میلیون تومان نیز افزایش می یابد.

مهندس عمران و معماری

این تصور در میان مردم، دست کم بخشی از آنها وجود دارد که پول معماران و مهندسان عمران از پارو هم بالا می رود. اما اگر از جماعت بساز و بفروش و درآمد آنها چشم برگیریم، گزارشی که سایت ایران تلنت از ارزیابی حقوق و دستمزد افراد منتشر کرده است، روی این انگاره خط بطلان می کشد.

این مطالعه که درامد ۴۶۸ نفر را به صورت تمام وقت آن هم در تهران مورد بررسی قرار داده است، نتایج جالب توجهی دارد. بر این اساس، افراد با مدرک مهندسی عمران یا معماری و در سطح کارشناسی به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰هزار تومان حقوق دریافت می کند. اما بازه دستمزد دریافتی آنان از ۷۴۰ هزار تومان آغاز می شود و به سه میلیون تومان منتهی می شود.

دریافتی سرپرستان، اعم از سرپرستان کارگاه، مهندس ناظر، کارشناس فنی یا سرپرست پروژه نیز از ۹۰۰ هزار تومان تا چهار میلیون و ۴۵۰ هزار تومان متغیر است و اما مدیران در این رشته، حتی اگر سابقه ای بیش از ۱۵ سال داشته باشند، بیش از ۱۰ میلیون و ۵۰۰هزار تومان دریافت نمی کنند.

مهندسی کامپیوتر

مهندسان "سخت افزار و شبکه" در مقایسه با آنان که در رشته "نرم افزار و طراحی وب" تخصص دارند، به طور متوسط دستمزد کمتری دریافت می کنند. در این گزارش البته توضیحی در باب منشاء این اختلاف در پرداخت ها ارائه نشده است. اما احتمالا در شرکت ها و سازمان ها، تقاضا برای گروه دوم بیشتر است. کارشناسان سخت افزار و شبکه به طور متوسط یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند و کارشناسان نرم افزار و طراحی وب، یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان. در این میان، حداقل دستمزد کارشناسان نرم افزار، ۸۱۰ هزار تومان و حداکثر دستمزد آنها چهار میلیون تومان است.

در حالی که کارشناسان سخت افزار، حداقل، ۸۳۰ هزار تومان و حداکثر، سه میلیون و ۳۰۰ هزار تومان دستمزد می گیرند. حال آنکه، متوسط دریافتی مدیران با تخصص مهندسی نرم افزار سه میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و متوسط دستمزد مدیران متخصص در رشته سخت افزار، دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تعیین شده است. اما حداکثر دستمزد مدیران متخصص سخت افزار، هشت میلیون و ۴۰۰هزار تومان است و مدیرانی که در حوزه نرم افزار صاحب تخصص هستند، ماهانه حداکثر هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تومان حقوق دریافت می کنند.

ترجمه

اگر از مشاغل فنی و مهندسی فاصله بگیریم، شاید دانستن اینکه مترجمان یا هنرمندان نیز چه میزان حقوق و دستمزد دریافت می کنند جالب توجه باشد. در بخشی از این گزارش که به دریافتی ماهانه مترجمان اشاره شده، متوسط دریافتی آنان، یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عنوان شده است. اما ممکن است درآمد ماهانه کسانی که به امر ترجمه اشتغال دارند از ۷۶۰ هزار تومان تا دو میلیون و ۲۳۰ هزار تومان نیز در نوسان باشند.این برآورد البته از اطلاعات ۵۰ نفر در تهران استخراج شده است که با عنوان مترجم، مترجم و مسوول اداری، مترجم و ویراستار یا کارشناس امور بین الملل مشغول به کار هستند.

مدیرعامل و اعضای هیات مدیره

صحنه پایانی این گزارش اما به دریافتی ماهانه مدیران عامل و اعضای هیات مدیره اختصاص یافته است. چنان که در این گزارش قید شده است که مدیران عامل و اعضای هیات مدیره، ماهانه به طور متوسط پنج میلیون تومان دستمزد دریافت می کنند. اما در عین حال، تحلیلگران این سایت، روی بازه رایج دریافتی این گروه از شاغلان نیز در دست گذاشته اند. این گزارش گویای آن است که دستمزد مدیران عامل و هریک از اعضای هیات مدیره ممکن است به ۱۵ میلیون تومان نیز برسد. اما چنانچه سابقه این افراد به بیش از ۱۵ سال برسد، این افراد می توانند روی درآمد ماهانه بیش از ۱۶ میلیون تومان نیز حساب باز کنند.

هفته نامه تجارت فردا - ندا گنجی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۲
سجاد پهلوانی
خوردن برای انسان‌ها تفریحی لذت‌بخش به شمار می‌رود. با این حال برخی مواد غذایی باید با احتیاط مصرف شوند زیرا مصرف بیش از اندازه آنها می‌تواند به مسمومیت‌های بعضا کشنده منجر شود. در ادامه این ایمیل با اینگونه مواد غذایی آشنا شوید ...

 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


لوبیای سبز از جمله مواد غذایی محبوب به شمار می‌رود، اما پنج تا شش عدد آنها اگر نپخته باشند، می‌توانند جان کودکان خردسال را به خطر بیندازند. لوبیا سبزهای خام دارای لکتینی به نام " PHA" هستند که می‌توانند منجر به خونریزی شدید معده شوند. لکتین‌ها پروتئین‌هایی هستند که نقش‌شان تسهیل اتصالات سلول به سلول است. PHA در مقدار بالا یک ماده سمی محسوب می‌شود. حرارت دادن لوبیای سبز PHA را از میان می‌برد.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جوز هندی در مقدار بسیار اندک به عنوان یکی از طعم‌دهنده‌ها و ادویه‌های مخصوص آشپزی و شیرینی‌پزی به حساب می‌آید. اما مصرف یکجای این ادویه به میزان بیش از چهار گرم می‌تواند موجب بروز حالت تهوع، توهم و در موارد شدیدتر بیهوشی شود. مصرف این مقدار از جوز هندی در کودکان مسمومیت شدید و مرگ‌آور به همراه دارد.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مغز بادام تلخ به مقدار کم حاوی سیانور دو پتاس و اسید سیاندریک است که اگر فردی به مقدار زیاد آن را مصرف کند، مسموم می‌شود. مصرف پنج تا ده عدد مغز بادام تلخ در کودکان می‌تواند مسمومیت شدید به همراه داشته باشد، در بزرگسالان این تعداد به ۵۰ عدد می‌رسد.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


مانیوک یا کاساوا گیاه بومی مناطق آمریکای جنوبی است که برای تهیه دسر از آن استفاده می‌شود. ریشه، برگ‌ها و پوست این گیاه نباید به طور خام استفاده شوند، و چنانچه به هنگام تهیه مراقبت نشود، می‌توانند به دلیل ایجاد مسمومیت پیامدهای مرگ‌بار به همراه داشته باشند.
 


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


مصرف گوشت خام هر چند مرگبار نیست اما می‌تواند موجب ایجاد کرم‌های نواری در دستگاه گوارش شود. عفونت روده و کاهش وزن می‌تواند از عوارض این نوع از عفونت باشد.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مواد غذایی داخل قوطی‌های کنسرو یا شیشه‌های کنسرو شده می‌توانند مرگ‌آور باشند. ذخیره‌سازی نادرست یا آلودگی در ورقه‌های فلزی قوطی‌های کنسرو می‌توانند مواد سمی تولید کرده که به سرعت در مواد غذایی حل می‌شوند. قوطی‌های کنسرو و شیشه‌های حاوی مواد کنسرو شده باید همواره در جای خنک و به دور از نور نگهداری شوند.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


درست کردن کباب یکی از تفریح‌های مورد علاقه مردم به شمار می‌آید. اما کباب کردن هم می‌تواند پیامدهای سرطان‌زا به همراه داشته باشد. حرارت بالا می‌تواند موجب ساخت هیدروکربن‌های پلی آروماتیک شود. به ویژه اگر چربی گوشت به درون آتش ذغال چکه کند. هر چه گوشت کبابی سیاه‌تر شده باشد، شمار مواد مضر که درون گوشت جمع ‌شده‌اند نیز زیادتر است.
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سولانین از ترکیبات گیلکو آلکالوئیدهاست که در سیب‌زمینی با ظاهر شدن رنگ سبز به ویژه در قشر زیر پوست آن مشخص می‌شود. مقدار زیاد این سم موجب مسمومیت می‌شود که با نشانه‌هایی نظیر سوزش گلو، حالت تهوع و تعریق شدید و نفس‌تنگی همراه است. سیب‌زمینی را باید همواره در جای خنک و تاریک نگاه داشت و به هنگام مصرف نیز قسمت‌های سبز‌رنگ را دور انداخت. 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بادکنک‌ماهی در ژاپن به عنوان غذایی لوکس مصرف می‌شود. روده، تخمدان و کبد این گونه از ماهی‌ها حاوی سم تترو دوتوکسین است که ۱۲۰۰ برابر کشنده‌‌تر از سم سیانور است. یک بادکنک‌ماهی می‌تواند جان ۳۰ نفر را بگیرد. در ژاپن برای طبخ این ماهی باید دوره‌های آموزشی طولانی‌مدتی را گذراند. این ماهی‌ها همواره توسط ماهرترین آشپزها سم‌زدایی می‌شوند و به قیمت بالا هم به فروش می‌رسند. 
 


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محل اتصال ساقه گوجه‌فرنگی و قسمت‌های سبزرنگ گوجه‌فرنگی می‌توانند تا ۱/۲ درصد حاوی سولانین باشد. ۵۰ گرم سولانین می‌تواند موجب سردرد، حالت تهوع و استفراغ شود. برای همین نیز باید از مصرف گوجه‌فرنگی‌های کال دوری کرد و محل اتصال ساقه را همواره با احتیاط جدا کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۱
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


25 سال از زمانیکه "رُوان اَتکینسن" برای اولین بار "مستر بین" را به دنیا معرفی کرد می‌گذرد و دیروز جمعه او به این مناسبت با ماشین "لی‌لاند" مینی 1000معروفش در کاخ باکینگهام ظاهر شد. اتکینسون که با خرس معروف خود "تدی" و ماشین مینی‌ماینر سبز رنگش در این مراسم حضور داشت با طرفداران خود دیدار کرد و با آنها عکس یادگاری گرفت.

قسمت اول سریال معروف مستربین در سال ۱۹۸۹ از شبکه "آی‌تی‌وی" انگلیس پخش شد و آخرین قسمت از آن نیز در سال ۱۹۹۵ روی آنتن رفت. یک قسمت دیگر به نام "کوتاه کردن مو توسط آقای بین از لندن" نیز ساخته شد و به صورت اختصاصی در ۱۵ نوامبر ۱۹۹۵ منتشر شد، اما تا سال ۲۰۰۶ از تلویزیون انگلیس پخش نشد. این سریال کمدی چندین جایزه بین‌المللی از جمله جایزه رز طلایی را کسب کرده است و در تلویزیون بیشتر کشورهای دنیا نیز به روی آنتن رفته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۲۰
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تابستان فصل دل‌انگیزی برای عاشقان سفر است؛ هرچند که بسته به نوع مقصدی که انتخاب می‌شود فصل‌های دیگر نیز موقعیت‌های زمانی مناسبی هستند، اما سفرهای خانوادگی و جمعی معمولاً در این فصل گرم اتفاق می‌افتند.

اگر شما هم از کسانی هستید که در روزهای باقی‌مانده تا آغاز دوبارۀ فصل تحصیل، یک موقعیت سفر مناسب می‌خواهید و یا خودروی خود را برای یک سفر چند روزه آماده می‌کنید، پیشنهادهای ما را برای تأمین وسایلی که تمام حرفه‌یی‌ها در سفر به همراه خود دارند، بخوانید!

هر مقصدی را که انتخاب کرده باشید و با هر وسیلۀ نقلیه‌ای که به سمت آن در حرکت باشید، به این وسایل احتیاج خواهید داشت.

 


لوازم کم جا انتخاب کنید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در سفر نه فضای کافی برای حمل وسایل مختلف خواهید داشت و نه توان برای تحمل وزن و جابه‌جا کردن آنها را. پس بهتر است برای تجهیز اسباب خود برای سفر، به ویژه سفرهایی که قرار است در طول آن به دل طبیعت بزنید، از انواع وسایل طراحی شده برای این کار استفاده کنید که کم‌جا، سبک و مقاوم در برابر انواع ضربه‌ها و پرت شدن هستند.

ظروف نشکن و تاشو، پتوهای مسافرتی و کیسه‌ خواب‌هایی که در کمترین حجم ممکن جمع می‌شوند، کیف‌ها و کوله‌های نظم‌دهنده، از این دسته هستند.
 


تجهیزات آتش به همراه داشته باشید

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پیشنهاد نمی‌کنیم که هر جا در طبیعت اتراق کردید، بساط آتش به پا کنید. با این کار هم بخشی از زمین از رویش طبیعی‌اش محروم می‌شود و هم زمینۀ زبانه کشیدن آتش به درختان و درختچه‌های اطراف فراهم خواهد شد.

اما به یاد داشته باشید که همیشه تجهیزات برافروختن آتش بخشی جدایی‌ناپذیر از بساط یک طبیعت‌گرد و عاشق سفر حرفه‌یی است. هرچند که کبریت و یا فندک انتخاب‌هایی سنتی در این زمینه به شمار می‌آیند اما در شرایط باد و طوفان و یا وقتی که ابزار شما برای روشن کردن آتش مرطوب باشد، گزینۀ مناسبی نخواهند بود.

پیشنهاد می‌کنیم همیشه تعدادی آتش‌زنه، براده و چوب مخصوص آن را به همراه داشته باشید.
 


نگذارید تاریکی بر شما غلبه کند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


هرچقدر که تلاش کرده باشید سفر خود را در طول روز طراحی کنید، باید در برابر شرایط تاریکی شب در جاده و یا قطع برق در محل اسکانتان در دل طبیعت آماده باشید. داشتن یک چراغ قوه و یا یک لامپ روشنایی LED در وسایل سفر همه عادی است. اگر به دنبال خرید یک نمونۀ جدید هستید، موردی را انتخاب کنید که باتری‌های عادی و یا باتری شارژی آن ساعت‌های بیشتری را دوام بیاورد.

همچنین باید به تعداد همسفران خود نیز دقت کنید. اگر قرار است شبی را همراه با آنها در طبیعت باشید، باید چراغی را انتخاب کنید که بتواند چند ساعت یک چادر ۸ تا ۱۲ نفره را روشن نگه دارد.
 


ایمن به جاده بزنید

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


خستگی در سفر یکی از مشکلاتی است که ممکن است از طعم شیرین آن بکاهد. اینکه چند ساعت در حال پرواز باشید، چند ساعت بدون توقف رانندگی کنید و یا به مدت طولانی پیاده‌روی کنید، طبیعتاً شما را با دردهای استخوانی و مفصلی و نیز خستگی شدید روبه‌رو می‌کند و بر باقی‌ماندۀ سفر شما نیز تأثیر خواهد گذاشت.

برای این لحظات سعی کنید وسایلی را به همراه داشته باشید که در تحمل فشار سفر به بدن شما کمک کند. یک بالش مناسب برای ساپورت گردن، یک کیسۀ آب گرم مناسب برای دردهای عضلانی و استخوانی، یک چوب دست مخصوص کوهنوردی برای پیاده‌روی‌های طولانی و یا یک پتوی مناسب برای حفاظت بدن از سرما و باد از جملۀ این وسایل است که می‌تواند به شما کمک کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۷ شهریور ۹۴ ، ۱۴:۱۹
سجاد پهلوانی