دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۳۸ مطلب در مهر ۱۳۹۵ ثبت شده است

عصر ایران - قرن هاست که می گوییم: "ای کاش روز عاشورا در کنارت بودیم، حسین جان!" و آن گاه با نوحه ای جانسوز، گریه سر می دهیم و به پهنای صورت، اشک می ریزیم و حسرت مان را تکرار می کنیم: "ای کاش روز عاشورا در کنارت بودیم، حسین جان!"

عاشورا اما مکرر در مکرر، هر لحظه بازآفرینی می شود بی آن که حواس مان باشد. گو این که تصور می کنیم عاشورا در 61 هجری تمام شد و آنان که وسعت دید بیشتری دارند، هر جا جنگ مسلحانه ای بین حق و باطل باشد را عاشورا می دانند و چنین می پندارند که تکرار عاشورا، فقط در هنگامه چنین نبردی است.

واقعیت اما، چیز دیگری است. ما چه در صلح و چه در جنگ، هر روز و هر روز، در بطن عاشوراییم، ما هر لحظه در حال انتخاب هستیم که در سپاه حسین(ع) باشیم یا در لشکر یزید و شمر و عبیدالله و ابن سعد و حرمله.

حسین (ع)، قبل از آغاز عاشورا، آنگاه که به او پیشنهاد بیعت با یزید داده شد، انتخابش را کرد و سخنی گفت که برای همیشه تاریخ ماندگار شد: مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح می کند.

اینک به استناد همین انتخاب و همین یک جمله، همه ما هر روز، بارها عاشوراهای کوچکی را در حد و اندازه زندگی هایمان تجربه می کنیم. بسیاری مان در این عاشوراها، یکراست سراغ لشکر یزید می رویم و به آنها می پیوندیم و بسیاری دیگر نیز حسینی می شویم و گروهی نیز یک پایمان در بارگاه عبیدالله است و پای دیگرمان در خیمه گاه اباعبدالله(ع).


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


عاشوراهای ما، انتخاب هایی است که لحظه های عمرمان را فرا گرفته است. راننده تاکسیی که می تواند از ناآشنایی مسافرش به مسیر سوء استفاده کند ، کارمندی که در معرض گرفتن رشوه قرار دارد، بانکداری که می تواند با دستکاری در حساب ها، اختلاس کند، قاضیی که قدرت دارد حقی را جابجا کند، روزنامه نگاری که برای جلب بیشتر مخاطب بین تیتر درست و غلط انتخاب می کند، مدیری که در استخدام بین متخصص کارآمد و آشنای ناکارآمد مردد است یا برای ارتقاء مقامش می تواند علیه رقیبش توطئه کند، تولید کننده ای که می تواند مشخصات نادرست برای معرفی محصولش بنویسد، سیاستمداری که برای رأی آوردن، بین حفظ حرمت یا آبروریزی مخیر است و بین راست و دروغ انتخاب می کند و همه و همه در معرض انتخاب های روزانه هستند.

در این میان، کسی که نمی تواند از چند رأی، از مبلغی پول، از یک پست اداری یا از تعدادی مخاطب بگذرد، چگونه می تواند ادعا کند که اگر در روز عاشورا بود، از جانش می گذشت؟!

بزرگ ترین کار امام حسین(ع) در عاشورا، انتخاب درست بود، انتخاب بین عزت و ذلت ؛ و ما هر لحظه در معرض انتخاب هستیم. انتخاب بین عزت و ذلت، حلال و حرام، مردانگی و نامردی، مردم داری و مردم آزاری، حسن خلق یا بداخلاقی، راستگویی یا دروغ، احقاق حق یا حق خوری و ... .

درست است که ما عاشورای 61 را درک نکردیم ولی اگر نیک بنگریم، هر کدام مان هزاران عاشورای فردی را پشت سرگذاشته ایم، با سربلندی یا سرافکندگی.

یادمان باشد که برای بودن در رکاب حسین(ع) ، لازم نیست حتماً به عاشورای 61 برگردیم یا حتماً منتظر میدان جنگی باشیم که مردان مسلح در دو سوی آن، آرایش نظامی گرفته اند. ما هر جا که در معرض انتخاب هستیم، درست مانند حسین(ع) که در معرض انتخاب بود، در بطن عاشورا قرار گرفته ایم. درست انتخاب کنیم، در کنار حسین (ع) و ابوالفضل(ع) هستیم و اگر انتخاب مان حرام باشد، در رکاب یزید و شمر و حرمله ایم.

هر انتخابی در هر لحظه ای از زندگی، یک عاشورای کوچک است؛ این است که گفته اند و چه زیبا هم گفته اند که "کل یوم عاشور و کل ارض کربلا".

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۹
سجاد پهلوانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۷
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


روند ایجاد شبکه‌های اجتماعی طی سال‌های اخیر سیر بسیار سریعی را طی کرد به طوری که امروزه کمتر کسی پیدا می‌شود که در فضاهای فیسبوک، ایمو، توئیتر، آپارات، تلگرام، گوگل پلاس، تلگراف و... عضویت نداشته باشد.

نخستین بار مفهومی با عنوان شبکه‌های اجتماعی اینترنتی با قالب امروزی در سال 1960 در دانشگاه ایلی نویز در ایالت متحده آمریکا مطرح شد. پس از آن در 1997 نخستین سایت شبکه اجتماعی اینترنتی به آدرس sixdegrees راه‌اندازی شد. این سایت به کاربران خود اجازه ایجاد پروفایل داد تا آنان بتوانند لیستی از دوستانشان ایجاد کنند. در سال 2008، facebook با ایجاد صفحات اصلی وب‌سایت خود به زبان‌های مختلف، موجب رشد چشمگیر کاربران و کاربری سایت خود شد.

آنچه که در این میان جای بحث دارد تاثیر شبکه‌های مجازی بر شاخص‌های مختلف زندگی اعم از گفتمان، پوشش، همسریابی، رابطه دوستانه، فعالیت‌های سیاسی و... است. فضای مجازی در دنیای امروزه ما به نحوی رخنه کرده است که نمی‌توان زندگی بدون آن را تصور کرد و تاثیر این فضا بر تغییر سبک زندگی ایرانی – اسلامی، شکستن مرز باورها و ارزش‌ها غیرقابل انکار است.

روزمرگی ایرانیان در فضای مجازی
میلاد جان‌جانی گودرزی، عضو آکادمی جهانی علوم، مهندسی و تکنولوژی با اشاره به تاثیرات فضای مجازی بر ابعاد مختلف زندگی، گفت: یکی از نگرانی‌های امروزه، اثرگذاری فضای مجازی بر رفتار و روابط اجتماعی افراد جامعه و از بین بردن قبح و حدود روابط زن و مرد است. وی بیان کرد: امروزه شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی به سرعت در میان جوانان ایرانی محبوب شده است و متأسفانه ایرانیان در این فضاهای غیرواقعی روزمرگی می‌کنند.

این عضو انجمن بین‌المللی دانشمندان ادامه داد: هر چند ارتباطات در فضای مجازی را به عنوان نسل جدیدی از ارتباطات اجتماعی باید پذیرفت اما رعایت نکردن حد استفاده از این تکنولوژی‌ها تهدیدی برای زندگی فردی و اجتماعی است.
این نویسنده و مولف افزود: شبکه‌های اجتماعی مکانی برای طرح شبهات و ابراز عقاید نادرست است و در چنین محلی نوجوان و جوان فرصتی برای تحقیق دقیق بر اصل موضوعات مطرح شده ندارند و در عمل این فضا به محلی برای ترویج باورهای انحرافی تبدیل می‌شود.

جان‌جانی‌گودرزی با بیان اینکه از مهم‌ترین تاثیرات فضای مجازی بر زندگی ایرانیان ترویج سبک زندگی غربی است، تصریح کرد: در این چنین فضاهایی ارزش‌های زندگی فردی و اجتماعی افراد کوچک شمرده می‌شوند و در مقابل قبح زندگی غربی‌ها بالا می‌رود و این چنین زیربنای فکری جوان و نوجوان دستخوش تغییر شده و سبک زندگی وی به غرب‌گرایی میل پیدا می‌کند.

وی یادآور شد: اگرچه فضاهای مجازی محلی مناسب برای تبادل برخی از اطلاعات علمی، سیاسی و... را برای انسان به وجود آورده‌اند اما سلامت جسمی و روانی کاربرانی که بیش از حد از این محیط‌ها استفاده می‌کنند را به خطر می‌اندازد.
این عضو آکادمی جهانی علوم، مهندسی و تکنولوژی با تأکید بر اینکه ماهیت فضاهای مجازی بد نیست، خاطرنشان کرد: دستیابی سریع و آسان به آخرین اطلاعات، جهانی و فرامرزی بودن، گسترش تبادل نظرها و... از فرصت‌های استفاده از فضای سایبری است.

این نویسنده و مؤلف درباره راهکارهای اشاعه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی، اظهار کرد: تیم‌سازی در قالب گروه‌های فرهنگی اثرگذارترین روش در این خصوص است چراکه این تیم‌ها از بدنه خود مردم تشکیل می‌شوند. جان‌جانی‌گودرزی گفت: شورای عالی فضای مجازی مرجع ذی‌صلاحی برای ارائه راهکار جهت اشاعه فرهنگ استفاده درست از فضای مجازی است و نیاز است که دولت بودجه بیشتری را در اختیار این مرجع قرار دهد.

شبکه‌های مجازی عامل تغییر ساختار خانواده‌ها
یک جامعه‌شناس نیز در این باره به خبرنگار ایسنا گفت: شناخت تهدید، آسیب‌ها، معایب و مضرات فضای سایبری موجب خواهد شد که برخورد و راهکار بهتری با این مسئله داشته باشیم. فرهاد طهماسبی بیان کرد: فضای مجازی، هویتی مجازی به کاربران می‌دهد و حضور افراد در این فضاها، نوجوان و جوان را از هویت حقیقی خود دور می‌کند و از او شخص دیگری می‌سازد. این دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی اضافه کرد: در فضای سایبری کاربران به راحتی می‌توانند جنسیت خود را پنهان کنند و با هویتی کاملاً متفاوت از آنچه که هست در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنند.

طهماسبی اظهار کرد: شبکه‌های مجازی منجر به تغییراتی در رفتار خانواده شده‌اند؛ امروزه والدین و فرزندان در یک خانواده تحت تاثیر فضاهای سایبری هستند و از شخصیت‌های فعال در چنین شبکه‌هایی الگوپذیری می‌کنند. این جامعه‌شناس ادامه داد: اعتیاد به فضای مجازی امروزه به حدی رشد کرده است که جوانان ما ساعت‌ها در چنین فضاهایی فعالیت می‌کنند. این مدرس دانشگاه‌های لرستان اضافه کرد: استفاده بیش از حد متعارف از شبکه‌های مجازی به وابستگی شدید روانی و فکری می‌انجامد و کاربران را دچار افسردگی می‌کند.

طهماسبی یادآور شد: در بسیاری از شبکه‌های اجتماعی اطلاعات شخصی افراد رد و بدل می‌شود و اشخاصی که اطلاعات خود را در این فضاها تبادل کرده‌اند بارها مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند. وی خاطرنشان کرد: با عضویت نوجوانان در برخی از شبکه‌های اجتماعی که متن‌ها و عکس‌های انحرافی را به اشتراک می‌گذارند، فرد دچار بلوغ جنسی زودرس شده و از مسیر ارزش‌ها منحرف می‌شود. این جامعه‌شناس گفت: برخی از طلاق‌هایی که امروزه شاهد آن هستیم دلیلی جز شبکه‌های مجازی ندارد و برخی از نزاع‌ها و درگیری‌ها نیز بر سر همین مسأله است.

این دانشجوی دکترای جامعه‌شناسی افزود: فراهم کردن زیرساخت‌های فرهنگی توسط مسئولین، آموزش به خانواده‌ها، اشاعه فرهنگ استفاده درست از شبکه‌های مجازی، کنترل این فضا توسط پلیس سایبری و... جامعه را از تهدیدهای فضای مجازی دور نگه می‌دارد.

احتمال بروز افسردگی با استفاده بیش از حد از فضای مجازی
یک روانشناس نیز درباره اختلالات روانی و رابطه آن با شبکه‌های مجازی گفت: هر چه کاربران زمان بیشتری را برای حضور در فضاهای مجازی بگذرانند احتمال بروز افسردگی در آنان بالاتر است. محمدعلی سپهوندی بیان کرد: زیاده‌روی در استفاده از تکنولوژی سلامت روان را تهدید می‌کند و تاثیرات مخربی بر روح کاربران دارد. این عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان اضافه کرد: کاربران هر چه بیشتر از این شبکه‌ها استفاده کنند، بیشتر در فعالیت‌های روزمره خود دچار حس منفی‌بافی و افسردگی می‌شوند.

سپهوندی اظهار کرد: شبکه‌های اجتماعی ارتباط حضوری بین افراد را کم می‌کند و حس شادی کاذب به شخص می‌دهند و به مرور زمان فاصله گرفتن حضوری از خانواده، دوستان، فامیل و... سبب بروز افسردگی می‌شود؛ مقایسه افراد با یکدیگر و با خود در شبکه‌های سایبری زمینه بروز افسردگی را فراهم می کند. وی یادآور شد: کاربران در چنین فضاهایی می‌توانند در نقش‌ها و شخصیت‌های متنوع بدون مشخص شدن هویت واقعی خود ظاهر شوند و این مسئله زمینه‌ساز خطرات جدی است.

فضاهای مجازی در دنیای امروز جای دوستان و آشنایان را گرفته، ارزش‌های اجتماعی را کمرنگ جلوه داده و بنیان خانواده را سست کرده و به نظر می رسد که اشاعه فرهنگ استفاده درست از این فضا بهترین روش پیشنهادی است و پیاده‌سازی آن نیازمند همت مسئولین، دستگاه‌های مرتبط، مدارس، خانواده، رسانه‌ها و... است.

گزارش از ساناز رباطی خبرنگار ایسنا منطقه لرستان


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۴
سجاد پهلوانی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۳
سجاد پهلوانی

"روایت محرم" عنوان مجموعه ای اینفوگرافیک است که ابعاد مختلف حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس به قصد کوفه و توقف در کربلا٬ وقایع روزهای آغازین محرم سال 61 هجری قمری و بدنبال آن وقایع عاشورا را مورد بررسی قرار داده است که به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تبیین و تولید شده است. گفتنی است مجری این مجموعه نمایشگاه اینفوگرافیک "روایت محرم"٬ مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد. علاقه مندان برای مشاهده کامل نمایشگاه اینفوگرافیک "روایت محرم" می توانند به نگارخانه فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران٬ میدان قبا٬ فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه کنند. اینفوگرافیک هایی که در ادامه ایمیل مشاهده می کنید شامل 3 مورد از روایت حضرت علمدار تا روایت غروب عاشورا می باشد ...

ضمنا 7 مورد اینفوگرافیک های از "روایت ورود به کربلا تا روایت شب هفتم محرم" که در ایمیل قبلی منتشر شده بود را در این " لینک " مشاهده کنید.

اینفوگرافیک روایت حضرت علمدار
روایت مختصری از شب هشتم محرم٬ زندگی نامه حضرت عباس٬ القاب حضرت عباس٬ حضور قمر بنی هاشم در واقعه کربلا و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت علی اکبر" می باشد. جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت امام حسین
روایت مختصری از شب دهم محرم٬ کربلا و امام حسین به روایت چهار معصوم٬ مبارزه امام حسین٬ مقتل روز عاشورا و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت امام حسین" می باشد. جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت غروب عاشورا
از حوادث بسیار تکان دهنده در غروب عاشورا، سوزاندن خیمه های آل رسول الله (ص) بود. این صحنه جانسوز در شرایطی باورنکردنی و غیرقابل تصور از سوی دشمن پلید اتفاق افتاده بود. دهمین قسمت از این مجموعه طرح که "روایت غروب عاشورا" نام دارد اشاره ای دارد به اتفاقات ناجوانمردانه ای که پس از شهادت حضرت امام حسین (ع) رخ داد. جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۱
سجاد پهلوانی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۱
سجاد پهلوانی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۱۰
سجاد پهلوانی

 در آستانه دیدار حساس ایران و کره جنوبی در روز تاسوعا، ورزشگاه آزادی حال و هوای عاشورایی گرفت. به گزارش ایسنا، ورزشگاه آزادی سه‌شنبه از ساعت ۱۸ میزبان دیدار حساس و سرنوشت‌ساز ایران و کره جنوبی از هفته چهارم مرحله انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه است. با توجه به همزمانی این دیدار حساس با ایام عزاداری امام حسین (ع) و روز تاسوعا مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، وزارت ورزش و... تلاش زیادی را برای برگزاری هرچه بهتر این دیدار و رعایت شئونات این ایام انجام داده‌اند. 

در همین رابطه و در فاصله یک روز مانده به برگزاری این دیدار، ورزشگاه آزادی آماده این دیدار شده و دور تا دور طبقه دوم ورزشگاه آزادی با پرچم‌های مشکی پوشانده شده و این ورزشگاه از الان حال و هوای محرمی گرفته است. علاوه بر ورزشگاه، در مسیرهای منتهی به ورزشگاه آزادی و سردر این ورزشگاه نیز، پرچم‌های منقش به نام امام حسین (ع) نصب و برافراشته شده است. همچنین قرار است مداحانی مانند غلامرضا کویتی‌پور، عبدالرضا هلالی و محمد علیزاده به مداحی بپردازند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ایران - کره جنوبی؛ چیزی فراتر از یک بازی در حسینیه آزادی

دیدار ایران و کره جنوبی که در شب عاشورای حسینی برگزار می‌شود، به‌دلیل حساسیت‌های بالا بین دو تیم، چیزی فراتر از یک بازی فوتبال است. همیشه همین بوده، اصلاً تا بوده همین بوده. از قدیم‌الایام همیشه دیدار ایران و کره جنوبی یک دیدار خاص بوده است و این مسئله به سال‌ها پیش باز می‌گردد. شاید از جام ملت‌های 1996 امارات که ایران در مرحله یک چهارم نهایی موفق شد با نتیجه پر گل 6 بر 2 کره‌ای‌ها را شکست بدهد و هنوز که هنوز است، این شکست سنگین داغ تازه‌ای برای چشم بادامی‌های شرق آسیاست و حتی قبل‌تر از آن وقتی در نیمه نهایی بازی‌های آسیایی پکن تیم ایران با گل مرحوم سیروس قایقران از سد کره گذشت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


سال‌ها گذشت و کره جنوبی پس از آن دیدارها و خاطرات تلخ، بازهم روزهای تلخی را در دیدارهایش مقابل ایران تجربه کرد، هرچند خاطرات تلخی را هم برای ایرانی‌ها رقم زد. شاید یکی از تاریخی‌ترین دیدارهای ایران و کره جنوبی هم در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2004 در چین باشد که تیم ایران با هت تریک علی کریمی و گل به خودی مدافع کره‌ای موفق شد با نتیجه 4 بر 3 به پیروزی برسد. این شکست‌ها بدجوری کره‌ای‌ها را آزار می‌داد تا با مانع شدن حضور ایران در جام جهانی 2010 توانستند تا حدی این ناکامی‌ها را جبران کنند. دیدار رفت دو تیم یک - یک شد و در حالی که ایران برای صعود به جام جهانی نیاز به پیروزی مقابل کره جنوبی داشت و در آن دیدار بسیار خاطره‌انگیز تا دقایق پایانی هم یک بر صفر پیش بود، اما گل پارک جی‌سونگ همه چیز را خراب کرد. کره‌ای‌ها با اینکه مجوز حضور در جام جهانی را گرفته بودند، اما با مانع صعود ایران شدن، شادمان‌تر شدند. حتی حذف ایران در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2007 در مالزی و در ضربات پنالتی هم آنقدر کره‌ای‌ها را شادمان نکرده بود. برد در وقت‌های اضافه مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های 2011 هم همین‌طور.

فوتبال کره با مانع شدن صعود ایران به جام جهانی 2010 احساس کرده بود که انتقام شکست‌های سنگین خود را گرفته است، اما چهار سال بعد همه چیز تغییر کرد. بار دیگر هم‌گروهی ایران و کره جنوبی در مرحله انتخابی جام جهانی و بار دیگر رقابت‌های حساس. سابقه اتفاقات رقم خورده، این دیدارها را حساس‌تر هم کرده بود و کری‌خوانی زیادی بین بازیکنان دو تیم وجود داشت. ایران در تهران و با وجود 10 نفره شدن و البته اخراج کی‌روش از روی نیمکت کره جنوبی را یک بر صفر شکست داد و در بازی برگشت هم، جایی که شاگردان کی‌روش نیاز به پیروزی مقابل کره جنوبی داشتند تا راهی جام جهانی 2014 شوند، این اتفاق با گل رضا قوچان‌نژاد رقم خورد. کری‌خوانی‌ها و جنگ روانی کره‌ای‌ها پیش از آغاز آن دیدار حساس، باعث شد برد یک بر صفر ایران دلچسب‌تر شود و پس از پایان بازی، حرکت عجیب کی‌روش مقابل سرمربی کره جنوبی هم حساسیت را بیشتر کرد.

کره‌ای‌ها پس از دو شکست پیاپی مقابل ایران در مقطع حساس، به دنبال جبران این دو شکست خود بودند و پیشنهاد بازی دوستانه مقابل ایران را دادند. با تغییر کادرفنی و با اولی اشتیلیکه، سرمربی آلمانی این تیم. دیدار دوستانه ایران و کره جنوبی پیش از جام ملت‌های 2015 برگزار شد و این بار هم کره جنوبی مقابل تیم ملی ایران با هدایت کی‌روش، با اولین گل ملی سردار آزمون بازنده بود. سه شکست پیاپی یک بر صفر و البته جنجالی که بازیکنان کره در یک بازی دوستانه به راه انداختند. هنوز هم این سه شکست روی دوش کره‌ای‌ها بسیار سنگینی می‌کند و آنها منتظر فرصتی برای جبران هستند. چشم بادامی‌ها بازی سه‌شنبه شب را برای خود یک فرصت می‌دانند که البته برای آنها همراه با ترسی بزرگ است.

کره‌ای‌ها که این روزها حسابی از تیم ملی ایران می‌ترسند، پیش از آغاز این دیدار و پس از ورود به ایران جنگ روانی را به راه انداخته‌اند. ورود به ایران با ماسک‌های سیاه رنگ، مصاحبه برخی بازیکنان این تیم با رسانه‌ها خارجی مبنی بر اینکه تهران شهر ترسناکی است و مردم آن کره‌ای‌ها را اذیت می‌کنند و ... همه نشان‌دهنده ترس کره‌ای‌هاست و می‌خواهند با به راه انداختن این جو روانی، شرایط را به سود خود کنند. شاید این یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای به‌هم زدن تمرکز تیم ملی ایران باشد که اکنون با هفت امتیاز صدرنشین گروه A مسابقات انتخابی جام جهانی در منطقه آسیاست و کره هم با همین میزان امتیاز و تفاضل گل کمتر، به‌دنبال گرفتن این جایگاه از ایران است.

با این حال تیم ملی فوتبال کشورمان پس از پیروزی مقابل ازبکستان در خارج از خانه و صدرنشین شدن در گروه، به لحاظ روحی و روانی شرایط بسیار خوبی را سپری می‌کند و همین مسئله می‌تواند مزید بر علت باشد که کره کار سختی مقابل ایران خواهد داشت، آن هم تیمی که در خانه خودش با فشار بسیار زیادی توانست شکست 2 بر یک نیمه اول مقابل قطر را با پیروزی 3 بر 2 عوض کند و البته این پیروزی در شرایطی رقم خورد که قطری‌ها می‌توانستند مقابل دفاع متزلزل کره جنوبی گل‌های بیشتری هم به ثمر برسانند. هرچه هست، دیداری فراتر از یک مسابقه فوتبال ایران و کره جنوبی و حساس‌ترین دیدار گروه A انتخابی جام جهانی 2018 روسیه، ساعت 18:15 فردا (سه‌شنبه) در ورزشگاه یکدست سیاه‌پوش آزادی به مناسبت شب عاشورای حسینی برگزار خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۹
سجاد پهلوانی

ماشین نویسی یکی از مرسوماتی است که هر ساله با فرا رسیدن ماه محرم آغاز می‌شود و بعضی از رانندگان، خودروهای خود را با نام و القاب امام حسین(ع) و مضامین مرتبط با واقعه کربلا مزین می کنند. اینکار از چند روز قبل از ماه محرم شروع و تا پایان این ماه همچنان ادامه دارد.

این هنر هرچند قدمتی طولانی ندارد اما چند سالی‌است که در ایام محرم بازار بسیار داغی پیدا کرده تا جایی که بنر نویسان در ایام محرم شغل خود را به ماشین نویسی تغییر می‌دهند و با زدن تابلو "ماشین نویسی انجام می‌شود" بازار خود را داغ می‌کنند حتی در این روزها بازار برخی از این بنر نویسان تا حدی داغ است که برای قبول سفارش برای کشیدن یک طرح در چند روز آینده به شما وقت می‌دهند.

اما در این میان نکته قابل توجهی وجود دارد و آن اینکه در این میان هستند مغازه‌ها‌یی که به قول خودشان در این یک دهه هنر خود را در راه اهل بیت صرف می‌کنند و برای رسم یک خط یا یک نقاشی با موضوع محرم هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند و به قول خودشان کار کردن در این راه موجب رضایت خاطر آن‌ها می‌شود.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۵ ، ۱۸:۰۷
سجاد پهلوانی

روایت محرم" عنوان مجموعه ای اینفوگرافیک است که ابعاد مختلف حرکت کاروان امام حسین(ع) از مدینه به مکه و سپس به قصد کوفه و توقف در کربلا٬ وقایع روزهای آغازین محرم سال 61 هجری قمری و بدنبال آن وقایع عاشورا را مورد بررسی قرار داده است که به همت فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی تبیین و تولید شده است. گفتنی است مجری این مجموعه نمایشگاه اینفوگرافیک "روایت محرم"٬ مرکز تخصصی اینفونگاره می باشد. علاقه مندان برای مشاهده کامل نمایشگاه اینفوگرافیک "روایت محرم" می توانند به نگارخانه فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی واقع در خیابان پاسداران٬ میدان قبا٬ فرهنگسرای رسانه و شبکه های اجتماعی مراجعه کنند. اینفوگرافیک هایی که در ادامه ایمیل مشاهده می کنید شامل 7 مورد از روایت ورود به کربلا تا روایت شب هفتم محرم می باشد ...

اینفوگرافیک روایت ورود به کربلا
بررسی ابعاد مختلف ورود کاروان به کربلا٬ نقشه حرکت اباعبدالله الحسین(ع) به طرف کربلای معلی٬ معرفی اصحاب الحسین(ع) و روایت هایی از امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت ورود به کربلا" می باشد. 
جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت حضرت مسلم
روزشمار حرکت حضرت مسلم به کوفه تا شهادت٬ نامه های کوفیان٬ روایت مسلم و کوفه بی وفا و معرفی اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت مسلم" می باشد. 
جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت حضرت رقیه
روایت مختصری از شب سوم محرم٬ رقیه در کربلا٬ رقیه و سجاده پدر٬ رقیه در راه شام٬ رقیه در خرابه شام٬ پرواز به سوی پدر٬ وداع حضرت زینب٬ راز دل با پدر و حرم یادگار حسین از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت رقیه" می باشد. 
جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت عبدالله بن الحسن
روایت مختصری از شب چهارم محرم٬ وقایع و اتفاقات شب چهارم محرم و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت عبدالله بن الحسن" می باشد. 
جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net



اینفوگرافیک روایت حضرت قاسم
روایت مختصری از شب پنجم محرم٬ زندگی نامه حضرت قاسم٬ اشاراتی به زیارت ناحیه مقدسه و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت قاسم" می باشد.
 جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت حضرت علی اصغر
روایت مختصری از شب ششم محرم٬ نکاتی درباره تقاضای آب از دشمن توسط امام(ع)٬ زندگی نامه حضرت علی اصغر و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت علی اصغر" می باشد.
 جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



اینفوگرافیک روایت حضرت علی اکبر
روایت مختصری از شب هفتم محرم٬ زندگی نامه حضرت علی اکبر٬ جمله امام حسین به عمر سعد٬ شهادت حضرت علی اکبر و معرفی دیگر اصحاب امام حسین(ع) از جمله موضوعات تشریح شده در اینفوگرافیک "روایت حضرت علی اکبر" می باشد. 
جهت مشاهده و دریافت اینفوگرافیک در سایز بزرگتر و وضوح بیشتر بر روی آن کلیک کنید.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۶:۱۰
سجاد پهلوانی

چهاردهمین همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی صبح دیروز جمعه ۱۶ مهرماه همزمان با بیش از ۴۱ کشور و ۴ هزار نقطه در جهان با حضور هزاران مادر عزادار به‌همراه شیرخوارگان خود در سراسر کشور برگزار شد.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۷
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همه افراد به بهداشت و پاکیزگی آشپزخانه و سرویس بهداشتی اهمیت می‌دهند؛ اما جاهایی هم وجود دارند که در محدوده بهداشتی شما جای نگرفته‌اند. درست است که باید آشپزخانه و سرویس بهداشتی را تمیز نگه‌ دارید؛ اما بسیاری از اشیاء در اطرافتان وجود دارند که هرگز آن‌ها را نمی‌شویید و کاملاً آلوده هستند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده و راه‌حلی برای تمیز کردن هر کدام ارائه خواهیم کرد.

بالش‌ها
آیا تاکنون با بینی گرفته یا سردرد خفیف از خواب بیدار شده‌اید؟ یک تحقیق در مورد بالش‌های نو و بالش‌های قدیمی نشان داد که حداقل یک یا دو نوع باکتری مربوط به آسم یا بیماری‌های دیگر در هر دو نوع بالش وجود دارد. برخی از بالش‌ها نیز ده‌ها نوع موجود چندش‌آور داشته اند. سلول‌های مرده پوست، کرم‌های ریز، خاک و قارچ نیز در بالش‌ها پنهان هستند. همچنین یک موضوع تعجب‌آور این است که در واقع بالش‌های مصنوعی نسبت به بالش‌های طبیعی آلودگی‌های بیشتری دارند؛ زیرا فیبرهای مصنوعی محکم بافته نشده‌اند.

چگونه بالش‌ها را تمیز کنیم: نحوه تمیز کردن بالش‌ها به نوع بالش بستگی دارد. اگر بالش از پر پرندگان پر شده است، باید آن را به خشک‌شویی بدهید. این کار تمام آلرژی‌هایی که شما را نگران کرده، از بین خواهد برد. بالش‌های مصنوعی را نبز می‌توان در ماشین لباسشویی شست. قبل از این کار برچسب راهنمای شستشو را بر روی بالش بخوانید.

ظرف نگه‌دارنده مسواک‌ها
طبق گزارشی از National Sanitation Foundation، ۲۷ درصد ظروف نگه‌دارنده‌ مسواک، به باکتری‌های بیماری‌زا مانند استافیلوکوک آلوده هستند؛ استافیلوکوک‌ها بیماری‌های گوناگونی مانند عفونت‌های پوستی موضعی مانند گل مژه را در انسان و حیوانات ایجاد می‌کنند. همچنین این گزارش نوع ناشناخته‌ای از باکتری‌های مرتبط با اشریشیا کُلی یا E. coli را شناسایی کرد. در واقع محققان پس از انجام آزمایش‌های مختلف به این نتیجه رسیدند ظرفی که مسواک‌های خود را در آن می‌گذارید، آلوده‌ترین محل در سرویس بهداشتی است.

چگونه ظرف نگهداری مسواک‌ها را تمیز کنیم: محققان توصیه می‌کنند ظرف نگه‌دارنده مسواک را با آب داغ و صابون بشویید یا دو بار در هفته آن را در ماشین ظرف‌شویی بگذارید تا شسته شود.

مخزن آب دستگاه قهوه‌ساز
شما تنگ و نگه‌دارنده فیلتر دستگاه قهوه‌ساز را تمیز می‌کنید؛ اما آخرین باری که طبق دستورالعمل‌های شرکت سازنده، دستگاه خود را تمیز کردید و مخزن آب را ضدعفونی کردید، چه زمانی بود؟ مدت زیادی از آن زمان می‌گذرد. این موضوع مشکل‌ساز است؛ زیرا یکی دیگر از تحقیقات نشان می‌دهد که در ۵۰ درصد مخازن آب دستگاه‌های قهوه‌ساز، قارچ یا کپک وجود دارد.

چگونه مخزن آب دستگاه قهوه‌ساز را تمیز کنیم: قبل از هر کاری، دستورالعمل شرکت سازنده برای تمیز کردن دستگاه را بخوانید؛ اما بیشتر آن‌ها پیشنهاد می‌کنند که مخزن آب را با سرکه سفید پر کنید و تا زمانی که نیمی از سرکه به تنگ موردنظر بریزد، منتظر بمانید. سپس یک ساعت در همین حالت منتظر بمانید و بعد مرحله آماده‌سازی قهوه را به اتمام برسانید. در آخر، چند مرتبه آب معمولی را داخل قهوه‌ساز بریزید تا سرکه را بشوید.

کلیدها
از کیبورد کامپیوتر گرفته تا کلیدهای در خانه، اگر موضوع کلید است، مطمئناً به میکروب آلوده است. اگر شما هم جزو اکثریت هستید، احتمالاً هیچ‌گاه کلیدهای خود را نمی‌شویید. طبق یک گزارش، یک کیبورد معمولی ۵ برابر بیشتر از یک توالت فرنگی عمومی باکتری دارد.

چگونه کلیدها را تمیز کنیم: برای تمیز کردن کلیدها و کیبورد خود کافی است چند ضربه با دستمال مرطوب به کیبورد یا کلید بزنید. این کار میکروب‌ها را از بین می‌برد.

گوشی همراه
گوشی همراه در همه جا همراه شما است، بر روی میزها و پیشخوان‌های مراکز عمومی گذاشته می‌شود و معمولاً گرم است؛ همین موضوع باعث ایجاد زمینه‌ای مناسب برای باکتری‌ها و میکروب‌ها می‌شود. گوشی همراه شما آهن‌ربای میکروب و آلودگی است. صفحه شیشه‌ای صاف و صیقلی آن در واقع انتقال‌دهنده‌ی میکروب‌ها است.

چگونه گوشی همراه را تمیز کنیم: برای تمیز کردن گوشی همراه نیز دستمال‌های ضدعفونی‌کننده بهترین گزینه محسوب می‌شوند. گوشی خود را خاموش کرده و دستمال بکشید. سپس تا زمانی که نم دستمال بر روی آن خشک شود، گوشی را روشن نکنید.

بندهای کفش
بندهای کفش‌ها نزدیک زمین هستند و آلودگی‌ها و کثیفی‌های خیابان بر روی آن‌ها می‌نشیند. طبق یک تحقیق، کفش‌ها و بندهای کفش‌ها میلیون‌ها ریزسازواره مانند ویروس‌ها و تک‌یاخته‌ها را در خود جای داده‌اند.

چگونه بند کفش را تمیز کنیم: بندهای کفش خود را داخل آب داغ و صابون بگذارید یا زمانی که لباس‌هایتان را می‌شویید، آن‌ها را نیز در ماشین لباسشویی بگذارید. به خاطر داشته باشید که بند کفش ممکن است به دور همزن ماشین لباسشویی بپیچد، این امر در مورد ماشین‌های نیمه‌خودکار صدق می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق، آن‌ها را داخل روبالشی یا جوراب بگذارید.

کیف‌دستی
کیف‌دستی شما نیز همه جا همراه شما است و هر روز حداقل چندبار در مکان‌های عمومی مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق یک گزارش از یک شرکت سرویس بهداشتی در بریتانیا، یک کیف‌دستی معمولی از سرویس بهداشتی یک اداره معمولی کثیف‌تر و آلوده‌تر است. بخش‌های آلوده‌تر کیف‌دستی بخش دستگیره و ته کیف است.

چگونه کیف‌دستی را تمیز کنیم: تمیز کردن کیف‌دستی به جنس آن بستگی دارد؛ اما بیشتر آن‌ها را می‌توان با دستمال مرطوب یا آب و صابون تمیز کرد. اگر جنس کیف شما پارچه‌ای است، بهترین گزینه خشک‌شویی است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۶
سجاد پهلوانی

آلبومی از لحظات بامزه حیوانات در حیات وحش که عکاسان مختلف منتشر کرده اند و در مسابقاتی در همین زمینه جایزه برده اند را در ادامه این ایمیل می بینید.
 

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۶
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باوجود سروصدایی که جنبش آزادی و برابری زنان به راه انداخته است، یافته‌های علمی نشان می‌دهد که تفاوت‌های جنسیتی مسئله‌ای ذاتی است. اختلاف زنان با مردان فقط در فرم اندام و سبک لباس پوشیدنشان نیست. در ادامه ایمیل به ۱۰ نکته‌ای اشاره می‌کنیم که هر مردی باید در مورد زنان بداند.

1. 
بر اساس چرخه عادت ماهیانه‌شان، هر روز تغییر می‌کنند.

مشکلات قبل از عادت‌ماهیانه، بیشتر از ۸۰ درصد از خانم‌ها را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. اما خانم‌ها هر روز ماه تحت تاثیر این چرخه ماهیانه هستند. سطح هورمون‌ها به طور منظم در مغز و بدن خانم‌ها تغییر می‌کند، ظاهرشان، سطح انرژی‌شان و حساسیت‌شان را نیز دستخوش تغییر می‌کند.

حدود ۱۰ روز بعد از شروع عادت‌ماهیانه، درست قبل از تخمک‌گذاری، زنان احساس شادی بیشتری می‌کنند. ناآگاهانه لباس‌های جذاب‌تری می‌پوشند، چون سطح بالای استروژن و تستوسترون او را به پیدا کردن فرصت‌های جنسی بیشتر در طول این دوران باروری ترغیب می‌کنند.

یک هفته بعد از آن، پروژسترون آنها افزایش می‌یابد، هورمونی که درست مثل والیوم می‌ماند و باعث می‌شود زنان فقط دوست داشته باشند با یک فنجان چای و یک کتاب در تختخواب زیر پتویشان بروند. هفته بعد از آن، پایین آمدن پروژسترون، موجب آسیب‌پذیری و حساسیت بالای خانم‌ها می‌شود. روحیه اکثر خانم‌ها، ۲۴-۱۲ ساعت قبل از شروع عاد‌ت‌ماهیانه، به بدترین وضعیت خود می‌رسد.

2.
 شهودی هستند.

مردها می‌توانند خیال خود را راحت کنند که زنان می‌توانند به راحتی ذهنشان را بخوانند. اما درک و بصیرت زنان بیشتر از اینکه جادویی باشد، بیولوژیکی است. در طول مسیر تکامل انسان‌ها، زنان برای توانایی که در زنده نگه داشتن بچه‌ها داشتند، که شامل برآوردن نیاز غذایی، گرمایشی، تربیتی و امثال آن می‌شود، انتخاب شده بودند. این یکی از دلایلی است که توضیح می‌دهد چرا زنان نتایج بسیار بهتری در تست‌هایی که نیازمند درک اشارات غیرکلامی باشد، کسب می‌کنند.

زنان نه تنها ظاهر فیزیکی افراد را بهتر به خاطر می‌سپارند، بلکه اشارات غیرکلامی که در حالات صورت، اندام و لحن صدا نشان داده می‌شود را درک می‌کنند. اما این مهارت فقط محدود به بزرگ کردن فرزند نیست. زنان عمدتاً از آن استفاده می‌کنند تا بگویند رئیس، شوهر یا حتی غریبه ها چه در سر دارند.

3.
 از خشونت دوری می‌کنند.

موقعیت‌های استرس‌زا در مردان واکنش جنگ و گریز ایجاد می‌کند اما محققان نشان داده‌اند که زنان بعد از حس کردن یک تهدید، به طور غریزی واکنش تمایل یا دوستی را از خود نشان می‌دهند. این یعنی برای ایجاد اتحاد استراتژیک، از واکنش فیزیکی خودداری می‌کنند.

زن‌ها بخاطر وابستگی بیشتر بچه‌ها به بقای آنها، طوری رشد یافته‌اند که از خشونت دوری کنند. (در دوران باستان، مردان پیشینیان ما، برای منتقل کردن ژن خود، فقط باید رابطه‌جنسی برقرار می‌کردند اما زنان باید تا به دنیا آمدن بچه و بزرگ کردن آنها زنده می‌ماندند.) اینطور نیست که زن‌ها خشن نباشند، طریقه خشونت‌ورزی آنها متفاوت است. آنها روش‌های غیرمستقیم‌تری را برای رویارویی انتخاب می‌کنند.

4.
 به طرز متفاوتی به درد و اضطراب واکنش می‌دهند.

مطالعات تصویری مغز طی ۱۰ سال گذشته نشان داده است که مغز زنان و مردان به درد و ترس به طرز متفاوتی واکنش می‌دهند. و مغز خانم‌ها حساس‌تر از آن یکی است. مغز خانم‌ها نه تنها دربرابر استرس‌های بسیار کوچکتر هم حساس است بلکه می‌تواند به سطوح بالاتری از استرس هم عادت کند.

حساسیت استرس می‌تواند فوایدی در بر داشته باشد: پراکندگی وضعیت ذهنی فرد را برطرف کرده و آن را متمرکزتر می‌کند. اما اگر این اضطراب مدت زمان بیشتری طول بکشد، می‌تواند مخرب باشد. یافته‌های این مطالعات می‌تواند توضیح دهد که چرا خانم‌ها بیشتر در معرض افسردگی، اختلال استرس پس از سانحه و سایر اختلالات اضطرابی قرار دارند.

5.
 از کشمکش و مشاجره متنفر هستند(از بی‌محلی، بیشتر).

برای جلوگیری از کشمکش و مشاجره، در طول سیر تکامل انسان، زنان بیش از اندازه حساس به اشارات میان‌فردی شده‌اند، وضعیتی که زنان را نسبت به این برخوردها بی‌طاقت می‌کند. جریان شیمیایی که در طول یک مشاجره به مغز زنان هجوم می‌آورد (مخصوصاً در مشاجراتی که با افراد نزدیک دارند) درست مثل حمله یک بیماری.

احتمالاً بخاطر توانایی بالایی که در خواندن فکر آدمها دارند، حرف نزدن و واکنش ندادن برایشان غیرقابل‌تحمل است. برای خانم‌ها یک جواب منفی بسیار بهتر از جواب ندادن است.

6.
 میل‌جنسی‌شان واکنش‌پذیر است.

میل جنسی در خانم‌ها بسیار تاثیرپذیرتر از آقایان است. برای اینکه خانم‌ها از نظر جنسی تحریک شوند، مخصوصاً بخواهند به ارگاسم برسند و ارضا شوند، قسمت‌های مختلفی از مغزشان باید خاموش شود و خیلی چیزها می‌تواند این قسمت‌ها را دوباره فعال کند.

یک زن ممکن است بخاطر عصبانیت، بی‌اعتمادی یا حتی بخاطر اینکه پاهایش یخ کرده است، پیش‌روی‌های مردی را رد کند. بارداری، مراقبت از بچه‌های کوچک و یائسگی نیز می‌توانند بر میل جنسی خانم‌ها تاثیر بگذارند.

بهترین توصیه برای مردان این است که از قبل برنامه‌ریزی کنند! پیش‌نوازی برای آقایان همه آن چیزهایی است که درست ۳ دقیقه قبل از خود عمل‌جنسی اتفاق می‌افتد اما برای خانم‌ها همه اتفاقاتی است که ۲۴ ساعت قبل از آن پیش‌ آمده است!

7. 
بارداری تاثیر قابل‌توجهی بر فکر آنها دارد.

در هشت ماهه اول بارداری، میزان پروژسترون تا ۳۰ برابر می‌شود و همین باعث می‌شود که خانم‌ها شدیداً آرام شوند. پروژسترون یک داروی خواب‌آور بسیار قوی است. طبق مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ انجام گرفته است، مغز زن‌ها در دوران بارداری جمع می‌شود و تقریباً ۴ درصد کوچکتر از زمان عادی او می‌شود (نگران نباشید، تا شش ماه بعد از وضع‌حمل به حالت عادی برمی‌گردد).

اینکه بارداری باعث می‌شود زن‌ها به طرز متفاوتی فکر کنند یا نه مسئله‌ای بحث‌انگیز است — یک مطالعه اخیر مشکلات حافظه را به هومون‌های بارداری مرتبط دانسته است — اما بعضی محققان عنوان کرده‌اند که این تغییرات، مدارهای مغزی را آماده می‌کند که رفتار مادرانه را هدایت می‌کند. محققان دریافته‌اند که این مدارها بعد از تولد ایجاد می‌شوند. بغل کردن یک بچه، هورمون‌های مادرانه ترشح می‌کنند، حتی در زنانی که تابحال باردار نشده‌اند.

8.
 مادر بودن اثر قوی بر مغز آنها می گذارد.

تغییرات جسمی، هورمونی، احساسی و اجتماعی که بلافاصله بعد از به دنیا آوردن فرزند، زنان با آن روبه‌رو می‌شوند، می‌توانند یک عمر طول بکشد. چون همه چیزهای دیگر تغییر کرده‌اند، برای اینکه تا حد ممکن قابل‌پیش‌بینی باشد، به همه چیزهای دیگر نیاز دارد، ازجمله شوهرش.

در طول سیر تکامل، پیشینیان ما به ندرت مادرانی تمام-وقت بوده‌اند زیرا همیشه کسانی برای کمک کردن به بچه‌داری در خدمت داشته‌اند. و یک مادر نه‌تنها برای بخاطر خودش بلکه بخاطر فرزندش، به حمایت قابل‌توجهی نیاز دارد. تحقیقات نشان می‌دهد که توانایی مادر برای اینکه بتواند نیازهای فرزندش را به طور کامل برآورده کند، می‌تواند بر رشد سیستم عصبی و روحیات فرزند او تاثیر داشته باشد.

یکی از راه‌هایی که مادر جهان، طبیعت، به او در این راه کمک می‌کند، شیردهی است. مراقبت از فرزند باعث می‌شود مادران با استرس‌های زیادی دست و پنجه نرم کنند (استرس زیاد می‌تواند بر قدرت شیردهی آنها تاثیر داشته باشد). حتی در یک تحقیق مشخص شد که شیردهی از کوکائین هم برای مغز زن شادی‌آورتر است.

9.
 دوبار دوران نوجوانی را تجربه می‌کنند.

هیچکس دوست ندارد دوباره نوجوانی را تجربه کند. تغییرات ظاهری و هورمونی که این دوران در ما ایجاد می‌کند، نه‌تنها ناراحتی ظاهری و روحی برایمان فراهم می‌کند بلکه سوالات زیادی از اینکه که هستیم و چه می‌کنیم در ذهنمان ایجاد می‌کند.

اما خانم‌ها در سنین قبل از یائسگی وارد یک نوجوانی دوم می‌شوند. این دوران از سن حدود ۴۳ سالگی شروع شده و در ۴۷ یا ۴۸ سالگی به اوج خود می‌رسد. (هورمون‌های مردان نیز با بالا رفتن سن تغییر می‌کند اما نه به اندازه خانم‌ها). علاوه بر نامنظم شدن عادت ماهیانه و گٌرگرفتگی‌ها، هورمون‌های زنان در طول این دوران آنقدر متحول می‌شود که به اندازه یک نوجوان دمدمی‌مزاج می‌شوند. طول این دوران از دو تا نه سال ممکن است طول بکشد و در اکثر خانم‌ها تا ۵۲ سالگی به اتمام می‌رسد.

10. 
در سنین میانسالی، عاشق خطر کردن می‌شوند.

وقتی آن تغییر به اتمام می‌رسد، و بدن او وارد دوران "پیشرفته" خود می‌شود، مغز زنانه دستخوش دومین تغییر خود می‌شود. بااینکه مردها با بالا رفتن سنشان، علاقه بیشتری به روابط خود پیدا می‌کنند، زنان در این دوران آماده خطر کردن می‌شوند. مخصوصاً اگر آشیانه‌شان خالی باشد.

هنوز هم دوست دارد به دیگران کمک کند اما تمرکز او از خانواده‌ کنونی‌اش به جامعه منتقل می‌شود. او بعد از سال‌ها مراقبت از دیگران، حالا تمایل بیشتری برای رسیدگی به خودش و کارش پیدا می‌کند. برای خیلی از خانم‌های بالای ۵۰ سال، این دوران توام با شور زندگی و تمایل به ماجراجویی خواهد بود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۵
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


"علیه هرچه خارجی" این شعار همیشه از سوی حکومت کره شمالی ارائه شده به همین خاطر است که خبرنگاران و عکاسان خارجی جایی در این کشور ندارند و تصاویر زیادی از کره شمالی به خارج از این کشور مخابره نشده است. طبق قاعده موجود در بسته ترین کشور جهان هر کاری در این کشور باید تحت نظر مقامات و با اجازه‌ی آنها باشد از اینرو حتی عکس‌هایی که از کره شمالی گرفته و خارج میشود نیز باید کنترل شده باشد اما در این میان لافورگ عکاس با زیرکی آنچه را نباید دیگران از این امپراطوریِ منزوی ببینند به نمایش گذاشت.

اریک لافورگ عکاسی است که با سفر به نقاط مختلف جهان و عکسبرداری زندگی مردم را به نمایش می‌گذارد. وی موفق به کسب اجازه‌ی ورود به کره شمالی هم شد و طی چندین سفر هزاران عکس از شهروندان و مقامات دولتی این کشور نیز گرفت اما در سفر ششم خود به کره شمالی در سپتامبر2012 بخاطر عکس‌های پنهانی‌ای که منتشر کرد برای همیشه از این کشور اخراج و ممنوع‌ الورود شد.

لافورگ که قصد داشت واقعیت زندگی در کره شمالی را به تصویر بکشد عکس‌ها را بر روی یک حافظه‌ی جانبی مخفی از این کشور خارج کرد. نمونه‌ای از این عکس‌ها را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید. کره شمالی به بیگانه‌ها اجازه نمی‌دهد از ارتش عکسبرداری کنند. هنگامیکه دولت کره‌شمالی تصاویر را در شبکه‌های اجتماعی مشاهده کرد از لافورگ خواست عکس‌ها را پاک کند اما او از انجام اینکار امتناع کرد و در نتیجه مقامات کره شمالی ورود وی به کشورشان را ممنوع کردند.

لافورگ در گفتگو با سایت خبری استرالیا در سال 2014 گفت زندگی در بسیاری قسمت‌های کره شمالی بسیار دشوار است با اینهمه مردم این کشور با چشمانی خیس از احساسات به من می‌گفتند گرچه گاهی غذای کافی برای خوردن ندارند اما به رهبران عزیزشان احترام می‌گذارند و آنها را تکریم می‌کنند. در ادامه ایمیل تصاویری که پادشاهی منزوی کره شمالی، آنها را "تجاوز شدید" به حریم خود خوانده را می بینید:


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
عکسبرداری از ارتش به‌ویژه سربازان در حال استراحت ممنوع است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
مردم مشغول هُل دادن اتوبوسی که خراب شده است. کره شمالی تنها بدنبال به تصویر کشیدن تصاویر بکر از این کشور است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
دولت نمی‌خواهد تصاویری را منتشر کند که نشانگر فقر در این کشور باشد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
مترویِ پیونگ‌یانگ(پایتخت کره شمالی) در عمق زمین است و با پناهگاه زیرزمینی این کشور همسطح شده. از لافورگ خواسته شد که بخاطر مشخص بودن تونل در تصویر آن ‌را پاک کند.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org 
مجسمه رهبران کره‌شمالی از ارزش و احترام بالایی برخوردارند تا جایی که پرستش میشدند به همین خاطر عکسبرداری از پشت بی‌احترامی و مطلقا ممنوع است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
در این تصویر سربازی را مشاهده می‌کنید که وظایف یک نوکر را انجام میدهد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
از لافورگ خواسته شد این عکس را پاک کند چرا که دولت نگران بود مبادا برچسب بی‌خانمان به شهروندانش زده شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
قطع برق در نمایشگاهی در پیونگ‌یانگ. قطعی برق در این کشور امری معمول است اما دولت تمایلی به برملا شدن این مساله ندارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
تصویری از یک خانه روستایی که در آن از حمام بعنوان آب‌انبار استفاده می‌شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
کره شمالی عکس‌هایی که در آن مردمش رنجور و بیمار بنظر برسند را دوست ندارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
دولت می‌خواهد پیونگ‌یانگ در عکس‌ها مدرن و بزرگ جلوه کند به همین خاطر عکسبرداری از نمای بالا اکیدا ممنوع است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
خانواده‌ای در کنار جاده سیگار و آبنبات می‌فروشد.


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org 
یک مرد در رودی کم‌عمق.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
حداقل استاندردهای ایمنی برای کارگران.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
کودکی که در مقابل یک کامپیوتر خاموش نشسته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
وجود صف‌های طولانی در کشور.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
هنگام تماشای برنامه‌های سرگرم کننده اجازه‌ی عکسبرداری از نمایش وجود دارد اما نباید از این واقعیت که 99درصد جمعیتِ تماشاگر را سربازان تشکیل می‌دهند عکسبرداری شود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
یکی از ثروتمندان کره‌شمالی مشغول خرید از سوپرمارکت در پیونگ‌یانگ.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
سربازان غالبا در آزادراه به دنبال ماشین‌های عبوری هستند چرا که وسایل حمل و نقل عمومی بین شهری وجود ندارد.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
در طول فستیوال‌های اصلی از شهروندان درخواست می‌شود برای تماشای آثار تاریخی در صف بایستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
در این تصویر کودکان مشغول کشاورزی هستند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
عکسی ناخوشایند که در آن یک جارو در مقابل تندیس کیم جونگ ایل رهبر سابق کره شمالی در پیونگ‌یانگ قرار گرفته است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
مردی در پارک که احتمالا مشغول کندن علف برای تهیه غذا است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
سرباز کره‌شمالی مشغول استراحت بر روی چمن.


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org 
راهنماها از عکاسان می‌خواهند از فلش برای عکاسی استفاده نکنند تا موجب وحشت مردم نشود.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net 
کودکان در خیابان اصلی مشغول بازی هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۴
سجاد پهلوانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۳
سجاد پهلوانی

پنج سال از درگذشت استیو جابز (زادهٔ ۲۴ فوریهٔ ۱۹۵۵ در سان‌فرانسیسکو و درگذشتهٔ ۵ اکتبر ۲۰۱۱ در پالوآلتو) کارآفرین، مخترع، بنیان‌گذار و مدیر ارشد اجرایی شرکت رایانه‌ای اپل و یکی از چهره‌های پیشرو در صنعت رایانه، می‌گذرد. نخبه‌ای که جهان ارتباطات را از اساس دگرگون کرد. آنچه در ادامه ایمیل می خوانید مروری است مختصر بر تحولاتی که به کمک او در عصر ارتباطات صورت گرفت.

انقلاب آغاز می‌شود


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


همه چیز در سال ۱۹۷۶ شروع شد. استیو جابز ۲۱ ساله (راست) به همراه استیو وزنیاک (چپ) که مهندس کامپیوتر بود و نیز رونالد وین در گاراژ خانگی جابز در کالیفرنیا نخستین سنگ بنای اپل را گذارد. البته وین تنها ۱۱ روز پس از تأسیس اپل سهم خود را به ارزش ۲۳۰۰ دلار فروخت. محصول دستی جابز و وزنیاک رسما با نام تجاری Apple Computer Inc به بازار تکنولوژی عرضه شد.

گاراژ خانه پدری


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


کمپانی اپل یکی از باارزش‌ترین و پرنفوذترین شرکت‌های جهان محسوب می‌شود. این شرکت فعالیت خود را در گاراژی خانگی آغاز کرد و در عرض چهار دهه دنیای ارتباطات را سخت متحول ساخت.

سال ۱۹۸۴


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اولین کامپیوتر اپل با این جمله معروف در تبلیغات تلویزیونی ظاهر شد: "روز ۲۴ ژانویه ۱۹۸۴ کمپانی اپل مکینتاش را معرفی خواهد کرد و شما خواهید دید که چرا ۱۹۸۴ دیگر شباهتی به "۱۹۸۴" نخواهد داشت." اشاره‌ای به یکی از مهم‌ترین کتاب‌های قرن بیستم: ۱۹۸۴ نوشته جرج اورول. کارگردان این تیزر تبلیغاتی ریدلی اسکات بود؛ از کارگردانان همیشه پیش‌تاز سینمای جهان.

اولین تلاش‌ها


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


استیو جابز به همراه استیو وزنیاک (Steve Wozniak) در سال ۱۹۷۶ اولین کامپیوتر شخصی این شرکت به نام "Apple I" را به بازار عرضه کرد. این کامپیوتر که نخستین مدل آن بدنه‌ای چوبی داشت، به قیمت ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت فروخته می‌شد. در آن زمان تمام کامپیوترهای شخصی به صورت قطعات مجزا فروخته می‌شدند، اماApple I اولین کامپیوتری بود که با یک مادربورد به همراه تمام قطعات لازم عرضه شد.

نخستین دستاورد


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


اولین محصولی که شرکت اپل روانه بازار کرد، کامپیوتری شخصی به نام Apple I بود که در ۲۰۰ نسخه‌ تولید و فروخته شد. قطعات اپل یک با ده‌ها چیپ مونتاژ شده بود و کاربران می‌بایست بطور مجزا برای آن بدنه بخرند. کیبورد، ترانسفورماتور منبع تغذیه و نمایشگر از دیگر تجهیزات مورد نیاز کاربران برای استفاده از این کامپیوتر بود. اپل ۱ در سال ۱۹۷۶ به قیمت ۶۶۶ دلار و ۶۶ سنت فروخته می‌شد.

گام بعدی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در سال ۱۹۷۷ دومین کامپیوتر این شرکت با نام اپل ۲ به بازار آمد که به دلیل مجهز بودن به فلاپی درایو ۲۵ / ۵ اینچ محصولی نوآورانه محسوب می‌شد. اپل ۲ نخستین کامپیوتر شخصی بود که قابلیت نمایش رنگ و برنامه‌نویسی‌شدن درزبان بیسیک را داشت. بخشی از هزینه طراحی و تولید این کامپیوتر از طریق درآمدهای حاصله از فروش اپل یک تأمین شد. اپل در سال ۱۹۷۷ به شرکتی سهامی بدل شد.

استعفای جابز


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


جابز در سال ۱۹۸۳ از جان اسکالی رئیس پیشین شرکت پپسی‌کولا خواست که برای همکاری با وی به اپل بپیوندد. در همان سال مدل "لیزا" (Lisa) به بازار عرضه شد که اولین کامپیوتر مجهز به ماوس و سیستم‌عامل دارای واسط گرافیکی، آیکون‌ها و پنجره‌ها بود.جابز پس از اختلاف نظر با اسکالی و جدال با مدیریت اپل، در سال ۱۹۸۵ اپل را ترک کرد و دست به تاسیس شرکت جدیدی به نام NeXT زد.

مکینتاش


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


مکینتاش که سه دهه پیش با رَم ۱۲۸ کیلوبایتی و قیمت ۲۴۹۵ دلاری روانه بازار شد٬ نخستین محصولی بود که با رابط کاربری گرافیکی نوآورانه‌اش نوید یک تغییر پارادایم بزرگ را می‌داد: تغییر استفاده‌کننده کامپیوتر از "اوپراتور" به "کاربر" در محیطی که درک و استفاده از آن آسان‌تر از همیشه بود.

اپل در بحران


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شرکت اپل در اواخر دهه هشتاد میلادی نخستین لپ‌تاپ خود را به بازار فرستاد. رقابت شدید با مایکروسافت سبب شد که اپل از سال ۱۹۹۰ سخت زیر فشار قرار گیرد و در سال ۱۹۹۳ حتی برای نخستین بار ضرر کند؛ رویدادی که باعث برکناری اسکالی شد. شرکت NeXT اپل را در سال ۱۹۹۶ به ۴۰۰ میلیون دلار خرید و استیو جابز یک سال بعد رئیس اپل شد.

طرحی نو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در سال ۱۹۹۸ کمپانی اپل دوباره به دوران موفقیت خود بازگشت. برای اولین بار نه تنها تکنیک خود کامپیوتر مهم بود، بلکه طرح ظاهری‌اش نیز مورد توجه قرار گرفت. در این سال استیو جابز پس از غیبت بیش از یک دهه‌ای "iMac" را به بازار عرضه کرد. ادغام بدنه‌ی کامپیوتر و نمایشگر در یک دستگاه، ایده‌ی اصلی تولید iMac بود. یکی از مدل‌های جدید این ایده را در تصویر می‌بینید.

آیپود


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در سال ۲۰۰۱ کمپانی اپل اولین دستگاه پخش صوتی دیجیتالی خود را روانه بازار کرد. iPod اولین دستگاه پخش MP3 نبود، اما برای طرفداران زیباترین بود. نرم افزارآی‌تیونز (iTunes) که توسط کمپانی اپل تولید شده، پل ارتباطی این دستگاه به کامپیوتر است. iPod تا کنون هفت نسل را پشت سر گذاشته است و اکنون نیز این قابلیت را دارد که نام آهنگ‌ها را به چندین زبان مختلف نشان دهد.

یکه‌تازی آی‌فون


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


زمانی که استیو جابز در سال ۲۰۰۷ تلفن همراه هوشمند آی‌فون را معرفی کرد، خبر نداشت که این گوشی چه تحولاتی به همراه خواهد آورد؛ تلفن همراهی که صفحه کلید نداشت و صفحه‌ی نمایش آن لمسی بود. شرکت‌های بسیاری پس از اپل به سوی تولید این گوشی‌ها رفتند. تا پایان سال ۲۰۱۵ بیش از ۹۰۰ میلیون دستگاه آی‌فون فروخته شده‌اند. استیو جابز به هنگام رونمایی آی‌فون.

آی‌بوک و مک‌بوک


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


یکی دیگر از محصولات پرطرفدار شرکت اپل که در واپسین ماه‌های قرن بیستم میلادی به بازار عرضه شدند، iBook های جدید بودند؛ لپ‌تاپ‌های سبک، با طراحی زیبا و رنگ‌های خاص که باتری آنها به مراتب بیشتر از مدل‌های مشابه کاربران را همراهی می‌کرد.

لوح فشرده


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یکی دیگر از نوآوری‌های اپل "PDA"ها (Personal Digital Assistant / دستیار دیجیتالی شخصی) بودند. اما حتا طرفداران پر و پا قرص محصولات اپل هم نتوانستند ارتباط چندان دوستانه‌ای با مدل‌های مختلف این سری از جمله "Newton" (عکس) برقرار کنند. دستگاه‌هایی که بعدها با صفحه‌ی نمایش حسی (iPhone و iPad) به بازار عرضه شدند، در واقع مدل‌های پیشرفته‌تر PDAها هستند

پایان یک عصر


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


اپل در سال ۲۰۱۰ یک لوح رایانه‌ای را طراحی کرد که به "ارث استیو جابز" در این کمپانی معروف شد. "iPad" فصلی را در کتاب ارتباطات دیجیتالی باز کرد. جابز یک سال پس از آن به خاطر بیماری کناره گرفت و در روز پنجم اکتبر ۲۰۱۱ درگذشت. زمانی که جابز کناره‌گیری کرد، تیم کوک (Tim Cook) جایگزین او شد. تصویری از استیو جابز در هنگام رونمایی از iPad.

هواداران عاشق


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


محصولات اپل در سال‌های گذشته چنان محبوبیتی به ویژه در بین جوانان کسب کرده که برخی از آنها یک شب پیش از ارائه محصول جدید راهی فروشگاه‌های اپل می‌شوند و چادر می‌زنند تا جزو اولین کسانی باشند که نوآوری این شرکت را لمس می‌کنند. تصویری ازهواداران اپل در توکیو.

باارزش‌ترین کمپانی جهان


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


در سال ۲۰۱۴ اپل ساعت مچی "اپل‌واچ" را رونمایی کرد که نه تنها گذشت زمان را به نمایش می‌گذارد، بلکه از طریق اپلیکیشن‌های گوناگون می‌تواند حرکات فیزیکی و عوامل سلامت و بهداشت، مانند ضربان قلب حامل خود را اندازه بگیرد و ثبت کند. اپل نیز توانست گوی سبقت را از دیگر کمپانی‌ها برباید و با ۷۰۰ میلیارد دلار به عنوان باارزش‌ترین کمپانی ارزیابی شود.

درگذشت استیو جابز


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


استیو جابز، مدیرعامل پیشین و یکی از موسسان شرکت اپل در سن ۵۶ سالگی در گذشت. یک روز پیش از مرگش (۱۲ مهر/۴ اکتبر) زمانی که "تیم کوک" جانشین استیو جابز مدل جدیدی از iphone را معرفی کرد، هنوز کسی از شدت بیماری جابز اطلاعی نداشت.

بیماری


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


استیو جابز، بنیانگذار "اپل"، مدت نسبتا کوتاهی پیش از مرگ و به دلیل بیماری از مدیرعاملی این شرکت استعفا داد. او به عنوان رئیس هیئت مدیره به فعالیت خود در این کمپانی ادامه داد. جابز در سال ۱۹۷۶ کمپانی اپل را بنیان نهاد. این شرکت پس از رفتن او در سال ۱۹۸۴ با مشکلات فراوانی روبرو شد. با بازگشتن استیو جابز در سال ۱۹۹۷، اپل بار دیگر رشد کرد تا اینکه در سال ۲۰۱۱ به ثروتمندترین کمپانی جهان تبدیل شد.

یک روز پیش از مدل جدید آیفون


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


بیماری استیو جابز موضوع پنهانی نبود. او در سال ۲۰۰۹ میلادی نیز مجبور به عمل جراحی شد و پیوند کبد را تجربه کرد. جابز در سال ۲۰۰۵ میلادی نیز به خاطر سرطان غده‌های ترشحی تحت عمل جراحی قرار گرفت. وی در نهایت یک روز پس از آن‌که جانشین‌اش "تیم کوک" مدل جدیدی از iphone را معرفی کرد (۱۳ مهر/۵ اکتبر) درگذشت.

لزوم نوآوری


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


در فوریه سال جاری میلادی اما شرکت آلفابت (شرکت مادر گوگل) از اپل پیشی گرفت و عنوان ارزشمندترین شرکت جهان را کسب کرد. با توجه به اشباع شدن بازار موبایل در جهان اپل باید برای دفاع از جایگاه خود در جهان تکنولوژی همچنان نوآوری کند و در بازارهای جدید نیز جایی تازه برای خود باز کند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۳
سجاد پهلوانی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


گروه اینترنتی پرشیـن استـار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۲
سجاد پهلوانی
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۳ مهر ۹۵ ، ۱۵:۵۲
سجاد پهلوانی


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


آغازی دوباره و شروع سال دیگر قمری از ماه محرم است، همان ماهی که خداوند در قرآن (سوره البقرة، آیه 217) از آن با عظمت یاد کرده و برای شکنندگان حرمت این ماه عذاب سختی قرار داده است، ولی در سال 61 قمری حرمت این ماه را نگه نداشته و نوه پیامبر اسلام و خلیفة الله در روی زمین را با بدترین شکل ممکن به شهادت رساندند.

محرم، ماه عزای آل الله شد و حرمت آن برای شیعیان چندین برابر، به گونه ای که در روایتی است از امام رضا علیه السلام که می فرمایند: وقتی ماه محرم می رسید دیگر کسی پدرم را خندان نمی دید و روز عاشورا روز مصیبت و اندوه و ماتم و گریه پدرم بود.

کربلا در محرم 61 آوردگاه دو لشکر شقی و بی دین و لشکر مسلمان و هم جوار با امام علیه السلام تا همیشه بود، و خداوند هر سال این صحنه را تکرار می کند تا بتوانیم به وسیله عزاداری بر امام شهید به او وصل و جزء یاران امام حاضر شویم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ماه محرم آمده تا ما را در کشتی نجات سوار کند و به وسیله نور الهی آن راه صحیح را به ما نشان دهد چونکه در روایت از پیامبر است که در وصف ابی عبدالله علیه السلام فرمودند: "ان الحسین مِصْبَاحُ هُدًى وَ سَفِینَةُ نَجَاةٍ" ...

محرّم ماه آگاهی، ماه شکوفایی، ماه سوگواری و ماه عشق است. محرّم ماه آزادی و رهایی، ماه رشد و بالندگی، ماه جوشیدن و اندیشیدن، و ماه فانی شدن و به ابدیت پیوستن است. محرّم مدرسه عشقی است که باید در آن درس آموخت. محرابی است که باید در آن به نماز عشق ایستاد و نردبانی است که باید از آن بالا رفت تا به لقای حق شتافت.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این روزها حال و هوای شهرهای ایران، حال و هوای محرم را پیدا کرده است. بیرق‌های عزای "یا حسین" بر سردر خانه‌ها و مغازه‌ها و اماکن مختلف برافراشته شده و با دیدن آنها دل‌ها هوایی می‌شوند. باز محرم رسید و لباس مشکی‌ها محیا، جهت به تن رفتن عاشقان و عزاداران امام حسین علیه‌السلام شده‌اند. بغض‌ها گلوی محبین حضرتش را می‌فشارند و قلوبشان تنگ و نالان شده است. و این نوا شنیده می‌شود:


باز این چه شورش است که در خلق عالم است
باز این چه نوحه و چه عزا و چه ماتم است


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


حضرت امام حسین علیه‌السلام که خود مظهر انسانیّت و تجسم عدالت بود، پیوسته با بی عدالتی مبارزه می‌کرد و در آخر، جان مبارکش را در این راه نثار کرد. "عدالت خواهی" و "ظلم ستیزی" دو ویژگی برجسته قیام امام حسین علیه‌السلام است که برای همیشه در صفحه تاریخ ماندگار می‌باشد و معیار تشخیص مبارزات و حرکت‌های حق از باطل در طول تاریخ خواهد بود.

نهضت امام حسین علیه‌السلام در کربلا برای این بود تا روح مسئولیت پذیری و حق خواهی را در جامعه زنده کند و بنیاد ظلم و استبداد را از جامعه بر کند و زنگارهای نیرنگ و فریب را از چهره دین اسلام بزداید و حقیقتِ پنهان شده در پشت پرده های ضخیم تحریف را برای مردم آشکار سازد و جان خفته جاهلان، گمراهان و فریب خوردگان را بیدار کند.

تقوا دژی استوار است که آدمی را در برابر خطا و گناه و پلیدی و زشتی حفاظت می‌کند و حسین علیه‌السلام بهترین آموزگاری بود که عملاً آموخت تقوا، گوشه نشینی و عزلت و دوری از جامعه نیست؛ بلکه موهبتی است که با بصیرت، دانایی و ستیز دائم با هواهای نفسانی و مفاسد اجتماعی به دست می‌آید. حسین علیه‌السلام مظهر تقوای الهی و نمونه اعلای وارستگی و پارسایی است و باید تقوای حقیقی را در مکتب حسینی بیاموزیم و آموزه های عاشورا را الگوی رفتارمان قرار دهیم.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. حادثه عاشورا هرچند در زمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می‌کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می‌سازد و چنان شور و حرکتی می‌آفریند که همه قیام‌های حق‌طلبانه و آزادی‌خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورد و بر محور آن می‌چرخد. این وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

واقعه ی عاشورا، با همه ی بزرگی مصیبت و بی هماوردی فجایعی که بر بزرگترین انسانهای تاریخ داشت، درسهای فراوانی دارد. توجه به این مسئله که در کنار شور حسینی نباید شعور حسینی فراموش شود و از قطره قطره اشکهایی که بر اباعبدالله (علیه السلام) ریخته می شود باید درس گرفت و در زندگی به کار بست، خود از درسهای عاشوراست.

امام حسین(علیه السلام) در زندگانی خود شاهد حوادث و وقایع تلخ و جان گدازی بودند و همین وقایع و ظلم هایی که طی سال های زیادی دل امام را به درد آورده بود، زمینه ساز قیام ایشان شد. در شناخت کامل یک واقعه، آشنایی نسبت به تمام ابعاد آن از جمله انگیزه و هدف وقوع آن رویداد بسیار مؤثر است. در واقع تلاش برای آگاهی نسبت به حادثه ای، بدون توجه به هدف آن، مطلب زیادی عاید انسان نمی کند. بر همین اساس بررسی اهداف و انگیزه های امام حسین(علیه السلام) از قیام عاشورا نیز ما را در شناخت تمام ابعاد این واقعه بزرگ و بهره مندی از آن یاری می کند.

قطعاً تصمیم امام برای قیام تصمیم یک شبه و یک ساعت نبود، بلکه عوامل بسیاری در آن تأثیر داشته و طی سالیان طولانی زمینه ساز آن شد. قطعاً نمی توان نقطه ای خاص در تاریخ را مدنظر گرفت و چنین بیان نمود که انگیزه قیام عاشورا دقیقاً از همین جا آغاز شد. اما آنچه برای ما روشن است این مطلب است که ظلم و ستم که بر امام و شیعیان و مردم جامعه اعمال گردید بزرگ ترین عامل واقعه عاشورا است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


شاید بتوان ریشه اصلی قیام عاشورا را در زمان معاویه جستجو کرد. همان زمانی که امام(علیه السلام) شاهد ظلم بر تک تک یاران پدر بزرگوارشان و تأثیر آن بر جامعه مسلمین بودند. همان زمانی که با دسیسه ها و نیرنگ های معاویه مالک اشتر به دیار حق شتافت.

امام درد از دست دادن عمار و ابوذر و تمام یاران باوفا و صادق را چشیده بودند. امام هدف از تبعید ابوذر را می دانستند و چگونگی تبعید او را دیده بودند. چرا؟ فقط به خاطر اینکه معاویه در پی جاه و مقام و حکومت بود و آن ها را سد راه خود می دید و از هر ترفند و روشی برای حذف انسان های بزرگ از مسیر خود بهره می برد.

امام حسین(علیه السلام) صلح برادر بزرگوارشان با معاویه را دیده بودند. صلحی اجباری که امام حسن بااینکه می دانستند معاویه به اصول آن پایبند نخواهد ماند، اما تا لحظه آخر به عهد و پیمان خود در صلح، وفا نمودند چراکه این صلح را به نفع اسلام و مسلمین می دانستند و همچنین وفای به عهد را لازم، اما رفتار معاویه چیزی جز جانشین کردن فرزند خدانشناس و شهوت پرست خود به منصب حکومت جامعه مسلمین نبود. این ها همه درد بر دل امام حسین (علیه السلام) بود. دردهایی که امام برای رفع آن ها و اصلاح امور مسلمین تلاش نمودند اما خودکامگی معاویه و پیروان او ادامه داشت و هرلحظه ظلم و ستمی عمیق بر جامعه مسلمین وارد می ساخت و قطعاً عمق این فجایع برای هیچ کس به اندازه امام آشکار نبود.

آیا اگر امام حسین(علیه السلام) در مقابل این همه جور و ستم که ما فقط به چند نمونه آن اشاره نمودیم، سکوت می کردند و مردانه نمی ایستادند، ما امروز با مطالعه تاریخ، ایشان را مورد مواخذه قرار نمی دادیم؟
ظلمی که زمینه ساز قیام اباعبدالله(علیه السلام) شد، ریشه دارتر از حکومت یزید بود، اما یزید آن را آشکار ساخت. معاویه در قالب اسلام و پوشش دین هدف پلید خود را پیش می برد، اما یزید به قدری در لذایذ زودگذر دنیا و شهوت و مقام پرستی غرق بود که حتی به پوشش گذاشتن بر اعمال بی شرمانه و دور از دین خود نیز نمی اندیشید. او فقط در پی بیعت گرفتن از امام بود تا بتواند از شورش احتمالی امام علیه خود جلوگیری کند. یزید حتی به سیاست های کثیف پدر خود نیز اهمیت نداد، به نصیحت پدری که با تمام پلیدی خود، او را از رویارویی با حسین ابن علی(علیه السلام) منع کرده و به او چنین گفته بود که: "حسین محبوب ترین شخص نزد مردم است، رویاروی او قرار نگیر."


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


تمام این امور در حالی است که تمام مورخان اسلام بر بی کفایتی و شهوت پرستی او اذعان دارند. با در نظر گرفتن تمام موارد بیان شده آیا چنین توقع می رفت که امام به عنوان ولی خدا با او مقابله نکنند؟
امام حسین(علیه السلام) در دوران معاویه با تمام فریب ها و نیرنگ های معاویه و با توجه به اینکه او با رعایت ظاهری دین اسلام اهداف خود را پیش می برد، از روشنگری و هدایت مردم دست نکشیدند، چگونه می توان از امام توقع سکوت داشت، زمانی که یزید رفتارهای بی شرمانه خود را علناً و بدون در نظر گرفتن حدوحدود اسلام انجام می داد و فقط در دنیای مادی و بی سرو انتهای خود غرق بود. همین ظلم و ستم ها و بی عدالتی ها امام را به قیام مجبور ساخت.


هلال ماه محرم است، دلم شکسته‌ی غم است
ندا رسد ز آسمان محرم است، محرم است


فرا رسیدن ماه محرم و ماه عزای امام حسین(ع) بر همگان تسلیت باد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ مهر ۹۵ ، ۱۵:۲۶
سجاد پهلوانی