دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۱۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgنخستین جغرافی‌نویسان جهان، یونانیان بودند. ولی باید دانست که یونانیان باستان برخلاف ادعایی که مبنی بر شناخت جغرافیای جهان داشتند، در این دانش بسیار ناآگاه بودند. آنچه یونانیان در نوشتارهای خود در اینباره نوشته‌اند یا افسانه است یا برگرفته از گفتار دیگران. چراکه آنان در گوشه‌ی جهان بودند و آنچه می‌شناختند عبارت بود از کرانه‌های شرقی دریای مدیترانه و جزایر یونانی‌نشین و شبه‌جزیره‌ی یونان تا ایتالیا و مصر شمالی، صحرای سینا (که آنرا عربستان می‌خواندند)، فینیقیه و آناتولی (که به آن آسیا می‌گفتند)

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

دیگر بخش‌های جهان از نظر یونانیان بسیار تاریک و مبهم بود. هرودوت که با بهره‌گیری از امکانات دوران هخامنشی در همین بخش‌های ذکر شده در بالا، گشت و گذار کرد، در اثر خود بارها باورهای نادرست یونانیها را به رخ‌شان کشید. برای نمونه به آنان اثبات کرد که رود نیل جدا کننده آسیا و آفریقا نیست. بلکه در درون آفریقا است و مصر بخشی از آفریقا به شمار می‌آید.

هرودوت و یونانیان آفریقا را به این بزرگی نمی‌پنداشتند. بلکه تصور می‌کردند حبشه که در جنوب مصر است جنوبی‌ترین بخش آفریقاست و دریایی که در جنوب آفریقا است را دریای جنوب یا اریتره می‌خواندند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgنقشه عربستانی موقعیت ایران

نخستین بار داریوش بزرگ با گشایش کانال سوئز، مدیترانه را به اقیانوس هند متصل کرد. داریوش در سنگ‌نوشته‌ی خود در مصر به دریای پارس (دِرَیاتی هَچا پارسا : دریایی از پارس) اشاره می‌کند. سنگ‌نوشته‌ی داریوش کهن‌ترین سند درباره دریای پارس است.

در ادامه، یونانیان در اثر گسترش راه دریایی هخامنشیان از هند تا پارس و از دجله و فرات در میانرودان تا دریای سرخ و پایان مدیترانه، پی بردند که این آبها به هم ارتباط دارند. ولی هرودوت که سفری به ایران نداشت هرگز دریای پارس (خلیج فارس) را ندید و متوجه نشد که اگرچه آب این دریا به دریای سرخ و اقیانوس هند راه دارد ولی این دریا، سه سوی آن خشکی بوده و تنگه‌ای کوچک آنرا به آبهای آزاد پیوند می‌دهد و در نتیجه یک خلیج مستقل است. به همین دلیل او دریایی که دجله و فرات به آن می‌ریخت را نیز همان دریای اریتره نامید. یعنی دریای سرخ، اقیانوس هند، دریای عمان و خلیج فارس را یکی گرفت! اگرچه هرودوت یادی از خلیج فارس نکرده، با اینحال، کتاب او هم سندی به سود حقانیت نام خلیج فارس و جعلی بودن به کارگیری “خلیج عربی” برای دریای جنوب ایران است. چراکه او، “خلیج عربی” را برای دریای میان صحرای سینا و مصر، به کار می‌برد. دلیلش آن است که در آنزمان قبایل عربی نه در کرانه‌های خلیج فارس، بلکه در صحرای سینا و جنوب آن، می‌زیستند. و به آن سرزمین عربستان می‌گفتند. از این رو هرودوت به دریای کنار صحرای سینا (خلیج سوئز) خلیج عربی می‌گوید.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نویسندگان یونانی و رمی در ادامه نیز از “خلیج عربی” با نام Sinus Arabicus یاد کرده‌اند و در همه‌جا، منظورشان دریای کنار مصر است. شگفتا که دولتِ ناسیونالیستِ مصر در زمان جمال عبدالناصر، این همه اشارات تاریخی درباره‌ی عربی بودن خلیج کنار گوش مصر، را رها کرده و خلیج فارس را بدین نام خواند. دلیلش این بود که پس از شکست مصر از اسراییل، رهبری جهان عرب، تلاش کرد، اذهان را به دشمنی با ایران معطوف کند تا از زیر بارِ روانیِ شکست‌های خود در برابر اسراییل رها شود! و این سیاست سپس از سوی صدام حسین، دیکتاتور خونریز عراق و همچنین عربستان و امیرنشین‌های خلیج فارس، تاکنون، دنبال شده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.netنقشه ایران در اواخر دوره ساسانی

با حضور اسکندر در منطقه، تاریخ‌نگاران یونانی تا اندازه‌ی زیادی با جفرافیای آسیای غربی آشنا می‌شوند و دیگر نویسندگان از جمله استرابو (اهل شهر پونت در آناتولی) در سده نخست پیش از میلاد، پی به هویت مستقل “خلیج فارس” از “دریای اریتره” برده و آنرا “آبراه پارس” (پرسیکون کای‌تاس- (Persikon kaitas می‌نامند. همچنین است فلاریوس آریان دیگر تاریخ‌نگارِ سرشناس در همان زمان، بطلمیوس (جغرافی‌دان سده دوم میلادی) اصطلاح “خلیج پارس” (سینوس پرسیکوس) را به کار می‌برد و در هزاره‌‌های آینده، همیشه این نام در همه‌ی جهان به کار رفته است.

گویند که نخستین بار شاپور دوم (ذوالاکتاف) اعراب اسیر شده را به کرانه‌ی خلیج فارس آورد. در هنگام سرنگونی ساسانیان، گروهی از عربها در جنوب میانرودان در کنار دجله و فرات در قلمرویی به نام حیره می‌زیستند و زیر فرمان ایرانیان بودند. اعراب مسلمان نخستین اعرابی بودند که به دریاپیمایی در خلیج فارس پرداختند و از این راه به ایران و هند یورش بردند. ولی گزارش‌ها حاکی از آن است که ترکیب جمعیتی ساکنان کرانه‌های این دریا و جزایر مسکونی آن تغییر محسوسی نکرد. و بهترین نشانه، تاریخ‌های اسلامی به زبان‌های عربی و فارسی‌اند که به نام خلیج فارس و حضور ایرانیان در آن تاکید دارند. ابن‌بطوطه، حمدالله مستوفی، یاقوت حموی، حمزه اصفهانی، ناصرخسرو قبادیانی، ابوریحان بیرونی، ابن‌بلخی از نویسندگان مسلمان ایرانی و عرب‌اند که به “بحر الفارس” یا” بحر العجم” یا” الخلیج الفارس” یا نام‌هایی همانند اینها اشاره کرده‌اند. به ویژه اصطخری (جغرافی‌دان ایرانی در قرن ۹ میلادی) نقشه‌ای داده و در آن به “بحر فارسی”‌ پرداخته است.

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

در زبان‌های اروپایی نیز نام این دریا، Persian Gulf ، Persische Golf ، Golfo di Persia و Persicus sinus آمده و البته این توضیح لازم است که در همه این موارد واژه “پارس” و “پارسی” معادل “ایران” و “ایرانی” است. چراکه در این زبانها به کل سرزمین ایران، “پارس” و به همه ایرانیان، “پارسی” می‌گفتند. و تا دوره‌ی رضاشاه نام رسمی ایران در محافل جهانی “پرشیا/پارس” بود.

از سده هجدهم و در زمان کریم‌خان زند، پس از افول قدرت پرتقال و هلند، امپراتوری انگلیس به قدرت اصلی در اقیانوس هند و خلیج فارس تبدیل می‌شود و بدبختانه با کم‌توجهی و سهل‌انگاری دولت‌های ایران در زمان زندیه و قاجاریه، قبیله‌های مهاجر و تازه‌به‌دوران رسیده‌ی کرانه‌های جنوبی خلیج فارس در عمان و امارات کنونی و قطیف عربستان و جزیره‌های خلیج فارس همچون بحرین و قطر، دولت‌های خودمختار تشکیل دادند و از حکومت مرکزی ایران که به لحاظ تاریخی، بر آن سرزمین‌ها فرمان می‌راند، تجزیه گشتند. و سپس به شکل خودسرانه، به بستن پیمان‌های سیاسی و تجاری با امپراتوری انگلیس اقدام کردند.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgنقشه فرانسوی

دولت‌ ایران در آنزمان به دلیل ضعف خود، جز اعتراض، کاری نتوانستند انجام دهند. بدین ترتیب، کرانه‌های جنوبی خلیج فارس و بسیاری از جزیره‌های آن به چیرگی کامل قبیله‌های مهاجر عرب درآمد و دولت انگلیس با نقاب دوستیِ عرب‌ها، از منافع آنان در برابر ایران، پشتیبانی کرد.

بحرین در سال ۱۸۹۲ در اواخر دوره‌ی ناصرالدین‌شاه، رسما به قیومیت انگلیس درآمد. دولت ایران در زمان پهلوی اول، در نامه‌ای به جامعه ملل، رسما به رفتار انگلیس در تجزیه بحرین از ایران، اعتراض کرد. ولی در عوض یکی از تئوریسین‌های سرشناس انگلیسی به نام چارلز بلگرِیو (Belgrave) مشاورِ ارشدِ حکومتِ آل‌خلیفه در بحرین که نقشه‌های استعمار انگلیس را در خلیج فارس طراحی می‌کرد، با حرکتی تهاجمی برای نخستین بار از دهه 1930 اصطلاح جعلی “خلیج عربی” را برای خلیج فارس به کار برد. او به دولت انگلیس پیشنهاد کرد: “با توجه به اینکه بیشتر مردمان کرانه‌های خلیج فارس، عرب‌اند، بهتر است این خلیج، عربی خوانده شود.” سپس یک انگلیسی دیگر به نام رودریک اوون در کتابی به نام “حباب‌های طلایی در خلیج عربی” در سال ۱۹۵۸ نوشت: “من در تمام کتب و نقشه‌های جغرافیایی نامی غیر از خلیج فارس ندیده بودم ولی در چند سال اقامت در سواحل خلیج فارس متوجه شدم که ساکنان ساحل عرب هستند بنابر این ادب حکم می‌کند که این خلیج را عربی بنامیم” حال آنکه چه در آنزمان و چه امروز، پس از لحاظ کردن جمعیت‌های ساکن در کرانه‌های شمالیِ خلیج فارس، همچنان اکثریت جمعیتی با عرب‌ها نیست.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ضمن آنکه تغییر ترکیب قومیتی و تشکیل کشورهای نوین باعث نمی‌شود تا نام‌های تاریخی، دگرگون گردند. از همین رو حتی پس از تشکیل کشور پاکستان، این کشور نسبت به تغییر نام تاریخی “اقیانوس هند”، اقدامی نکرد و آمریکا هرگز در پی نبوده تا نام “خلیج مکزیک” را به “خلیج آمریکا” برگرداند. همچنین است دریای عمان (دریای عرب) که در میان ایران و پاکستان و عمان جای گرفته و ایرانیان و پاکستانی‌های کرانه‌های آن، به مراتب بیشتر از عربهای آن‌اند، ولی هرگز در پی تغییر نام آن دریا نبودند. این درحالی است که در منابع کهن ایرانی، دریای عمان، “دریای مُکران” نام‌گذاری شده و به اقیانوس هند، “دریای سَدویس” (Sadvis) می‌گفتند.

دولت انگلیس، مدتی است که برخلاف همه‌ی قوانین و عرف‌های بین‌المللی، با ادعای بی‌طرفی، از اصطلاح بی‌معنیِ “خلیج”، بهره می‌گیرد. بی.بی.سی (بنگاه خبرپراکنی رسمی دولت بریتانیا) نیز به بهانه‌ی اصل احترام و بی‌طرفی، در برنامه‌های عربی خود از عنوان جعلی و در برنامه‌های فارسی خود از عنوان درستِ خلیج فارس و در برنامه‌های انگلیسی‌زبان از اصطلاح گنگ و نامفهوم “خلیج” بهره می‌برد. یعنی از نظر این شبکه، این دریا، نام ندارد! که این رفتار علاوه بر مغایرت با علم تاریخ و جغرافیا، با اصول اولیه‌ی خبرنگاری هم تعارض دارد. همین سیاست، از سوی گوگل نیز پیروی شده. و این کمپانی نیز به بهانه‌ی واهیِ عدم ورود به مناقشات میان ملتها، و درواقع به دلیل آنکه منافع اقتصادی‌اش در گرو کشورهای ثروتمند عربی، “بی‌طرفی” پیشه کرده‌ است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgنقشه اروپایی

این درحالی‌ست که در نیمه نخست بهمن ماه سال ۱۳۷۰ خورشیدی، سر ویراستار سازمان ملل متحد با اشاره به اعتراض‌های پیاپی نمایندگان ایران در آن سازمان به استفاده از نام ساختگی خلیج عربی در اسناد این سازمان، از کارکنان سازمان ملل خواسته تا اعتراض دولت ایران را همیشه در نظر داشته باشند. سازمان ملل متحد در چندین نوبت در بیانیه‌ها، اصلاحیه‌ها و مصوبه‌های گوناگون و با انتشار نقشه‌های رسمی، نه تنها بر رسمی بودن نام “خلیج فارس” تاکید کرده، بلکه از هیات‌های بین‌المللی خواسته که در مکاتبات رسمی به ویژه در اسناد سازمان ملل از نام کامل “خلیج فارس” استفاده کنند.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۳۳
سجاد پهلوانی
سعید کریمیان مدیر شبکه جم ترور شد

پرشین استار : سعید کریمیان مدیر شبکه جم در ترکیه ساعاتی پیش به قتل رسید.

از ساعاتی پیش خبر قتل سعید کریمیان مدیر شبکه جم به گوش رسید و کانال تلگرامی سینما ‎قتل مدیر این شبکه را تایید  کرد.

این کانال تلگرامی نوشت: سعید کریمیان مدیر شبکه جم تی وی در دفتر کارش در استانبول به قتل رسید، در حالیکه درباره  صحت و سقم این خبر بحث های زیادی وجود دارد اخبار رسیده حاکی از صحت این خبر دارد و کارمندان شبکه جم در آنتالیا در گفتگو با «سینما» این خبر را تایید کردند.

مطابق با اطلاعات دریافتی از منابع ترک، در جریان این حادثه یک خودروی جیپ در ساعت 20:15 به خودروی کریمیان نزدیک شده و دو تن از سرنشینان این خودروی جیپ که نقاب بر چهره داشتند، خودروی کریمیان را هدف قرار داده‌اند؛ اقدامی که علاوه بر کشتن شدن کریمیان و همراهش، منجر به آتش گرفتن خودرو حامل این دو تن می‌شود.

سعید کریمیان ترور شد
سعید کریمیان ترور شد

مدیر شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان جم و شریک کویتی‌اش امشب در خودرویشان در استانبول ترکیه به ضرب گلوله افراد ناشناس به قتل رسیدند؛ اقدامی با گمانه زنی‌های متعددی همراه شده است.

سعید کریمیان مدیر شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان GEM در خودرویش در ترکیه با شلیک گلوله به قتل رسید. علاوه بر کریمیان، شخص همراه کریمیان که ظاهراً شریک کویتی اش بوده نیز کشته شده است.

برخی منابع حتی شماره پلاک جیپ حامل مهاجمان را 34 HD 9999 اعلام کرده‌اند و آن گونه که شواهد نشان می‌دهد، ضاربان ترک بوده‌اند؛ اطلاعاتی که گفته می‌شود از دوربین های امنیتی اطراف محل حادثه استخراج شده است. کریمیان پس از این حادثه به بیمارستانی در منطقه مسلک استانبول منتقل شده و در نهایت بر اثر شدت جراحات وارده در بیمارستان کشته شده است.

پلیس استانبول محدوده وقوع این حادثه را بسته و همزمان با عملیات مرسوم پلیس در چنین حوادثی، ظاهراً عملیاتی برای شناسایی و پیگیرد عوامل این اقدام جنایی توسط پلیس این شهر آغاز شده است. پس از وقوع این حادثه برخی نزدیکان کریمیان در محل حادثه حضور یافته‌اند که پلیس ترکیه از آنها درباره احتمالات و انگیزه ضاربان تحقیق به عمل آورده است.

گفته می‌شود، کریمیان که شبکه جم را با حمایت مالی غیرمداوم راه اندازی کرد، عمده منابع مالی که برای راه اندازی این شبکه در اختیارش قرار گرفته بود را در ترکیه سرمایه گذاری شخصی کرده بود که ظاهراً نه تنها این منابع از دست رفته، بلکه او با طلبکاران خطرناکی نیز مواجه شده است.

برخی بازیگرانی که از شبکه جم در یک سال اخیر جدا شده‌‎اند نیز از بحران مالی این شبکه در یک طول سال اخیر و تسویه حساب سخت به ایشان خبر داده بودند. یکی از احتمال‌های قابل طرح، منتهی شدن درگیری‌های اقتصادی به تسویه حساب مسلحانه با کریمی است؛ سناریویی که با توجه به برنامه ریزی برای قتل همزمان کریمیان و شریک کویتی اش، قوت گرفته است.

همچنین با توجه به روابط کریمیان، احتمال تسویه حساب درون سازمانی با او از سوی عوامل سازمان منافقین نیز دور از انتظار نیست. کریمیان قبلاً هرگونه ارتباط خود را با سازمان منافقین تکذیب کرده بود اما در ادامه تصاویری از او در کنار سرکرده این سازمان منتشر شده بود.

البته هنوز هیچ کدام از این سناریوها قطعیت ندارد و باید منتظر بررسی ابعاد حادثه و شناسایی عامل این حادثه برای قضاوت دقیق تر درباره انگیزه ضاربان مدیر این شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان بود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۳۰
سجاد پهلوانی

روز گذشته دوشنبه 11 اردیبهشت 1396 و همزمان با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل علیه‌سلام، حنجره‌ی حامد همایون بیمه شد. بیمه‌نامه‌ی حنجره‌ی این خواننده از سوی شرکت سهامی بیمه ایران به او اهدا شد.

این نخستین بار نیست که حنجره‌ی خوانندگان ایرانی بیمه می‌شود. این کار از سال گذشته آغاز شده بود. آبان 1395 و همزمان با هشتادویکمین سالروز تأسیس بیمه ایران برای نخستین‌بار در تاریخ صنعت بیمه، حنجره سالار عقیلی از سوی  شرکت سهامی بیمه ایران تحت پوشش بیمه‌ای قرار گرفت.

حال باید دید این روند در میان دیگر خوانندگان هم ادامه خواهد داشت یا خیر.

حامد همایون خواننده پاپ
حامد همایون خواننده پاپ
حنجره ی حامد همایون خواننده پاپ بیمه شد
حنجره ی حامد همایون خواننده پاپ بیمه شد
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۲ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۲۹
سجاد پهلوانی

۱- ایلی پیکا
 

1188505-chinesemammal-650-cd7245abee-1484647463-w700

ایلی پیکا (Ili Pika) این موجود دوست داشتنی و بسیار کمیاب به «خرگوش جادویی» نیز شهرت دارد. این عکس از ایلی پیکا اولین عکسی است که در ۲۰ سال اخیر از این حیوان گرفته شده و اولین نمونه از این جانور زیبا در کوهستان های تیان شان در کشور چین دیده شد.

 

۲- قورباغه ی پینوکیو
 

1188605-bigimage-650-5d07b73bc7-1484647463-w700

این قورباغه که به «قورباغه ی درختی بینی میخی» نیز شهرت دارد در هنگام احساس خطر یا برای جلب کردن جفت ماده ی خود بینی پینوکیویی خود را به سمت جلو می کشد.

 

۳- میمون بینی بریده
 

1188005-rexfeatures_3748074a-650-a0c9e36045-1484647463-w700

این پستاندار بسیار کمیاب در سال ۲۰۱۰ در بروما (Burma) ی شمالی در میانمار پیدا شد. به خاطر بینی عجیبی که دارد، این میمون معمولا در هنگام باریدن باران همیشه عطسه می کند.

 

۴- ماهی دست دار صورتی
 

1187605-handfish-650-1e7103d871-1484647463-w700

چندین سال پیش محققان ۱۴ گونه ماهی را با باله هایی شبیه دست انسان شناسایی کردند. در حال حاضر ۹ گونه از این ماهی ها در خطر انقراض قرار دارند.

 

۵- خفاش های سفید هندوراسی
 

1187655-honduran-650-ccc07ce4ac-1484647463-w700

این رفقای سفید کوچولو و دوست داشتنی خفاش های سفیدی هستند که در یک خیمه ای که از برگ درخت هلیکونیا (Heliconia) ساخته شده زندگی می کنند. غذای این خفاش ها انواع میوه بوده و طول آن ها از ۵ سانتیمتر فراتر نمی رود.

 

۶-  اختاپوس دامبو یا گریمپوتیوثیس
 

1188355-dumbo-650-facbd7d24a-1484647463-w700

این جانور عجیب و غریب که در اعماق دریا زندگی می کند دو باله در بافت بین پاهایش دارد که به دلیل شباهت شان با گوش های فیل های پرنده ی دامبو (انیمیشن Dumbo) به این اسم مشهور شده اند.

 

۷- سالپ
 

13576610-strangefishexample-1492171917-650-aa2d62a94c-1492172168-w700

سالپ ها جانوران دریایی پوشش دار پلانکتونی هستند که از دی اکسید کربنموجود در آب تغذیه می کنند. شاید همه ی ما باید از آن ها تشکر کنیم زیرا این جانوران دریایی کوچک مقدار کربن موجود در آب دریاها و هوا را کاهش می دهند.

 

۸- حشره ی Caedicia چشم صورتی
 

1187305-kuznechik-650-98e089b767-1484647463-w700

این ملخ سبز رنگ دارای چشم های صورتی و شبیه لوبیا در رشته کوه های مولر در یکی از جزایر اقیانوس آرام زندگی می کند.

 

۹- خرچنگ Cherax Pulcher
 

1187455-imrs-650-743dbd22f1-1484647463-w700

این خرچنگ رنگارنگ و بسیار زیبا سال گذشته در اندونزی کشف شده است.

 

۱۰- لاک پشت زال چینی با لاک نرم
 

1187555-Fun_Telegraph_4-650-4fc706fa52-1484647463-w700

این لاک پشت کوچک از گردن دراز و سوراخ بینی لوله مانند خود برای نفس کشیدن در زیر آب استفاده می کند.

 

۱۱- خفاش میوه خوار بینی لوله ای نندو
 

1187355-laprensa-650-98e089b767-1484647463-w700

این خفاش نادر با چشمان مهربان و سوراخ های بینی شبیه لوله در سال ۲۰۰۹ در جنگل های پاپوآ گینه ی نو کشف شد. خفاش نندو به دلیل شباهت عجیبش به شخصیت «استاد جِدای» در مجموعه فیلم های جنگ ستارگان معروف شده است.

 

۱۲- دلفین رودخانه ای آمازون
 

1187805-shutterstock_33474811-650-4374104ad3-1484647463-w700

دلفین های جوان رودخانه ای آمازون عموماً رنگ خاکستری روشنی دارند اما رنگ برخی از آن ها با افزایش سن به صورتی تغییر پیدا می کند. این دلفین ها دست آموز نمی شوند و تربیت آن ها بسیار مشکل است بنابراین به سختی می توان آن ها را در اسارت نگه داشت.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۶
سجاد پهلوانی

در آمریکا، رنگ های تند و جیغ و مژه های بلند ارکان اصلی آرایش محسوب می شوند

 

1-w900

 

 

رنگ در سیستم آرایشی زنان آمریکایی نقش مهمی ایفا می کند. آن ها به استفاده از خط چشم های آبی، بنفش یا قهوه ای تمایل زیادی دارند. همچنین باید اشاره کرد که در این کشور پهناور، محبوب ترین رژلب ها، انواع مات در رنگ های قرمز، نارنجی، بنفش و شرابی هستند.

آمریکایی های مژه های پر و بلند را بیشتر دوست دارند و حتی ممکن است برای تکمیل روند آرایش خود از مژه های مصنوعی استفاده کنند. ریمل های مشکی، حجم دهنده و بلندکننده از جمله وسایل آرایشی محبوب زنان آمریکایی به شمار می روند.

 


 

 

در برزیل، زنان صورت طبیعی با رژلب های مات را ترجیح می دهند

 

2-w900

 

به گفته متخصصان آرایش در کشور برزیل، زنان این سرزمین به رژلب های مات و صورت های بدون میک آپ علاقه زیادی دارند. آرایش برزیلی روی اصلِ «زیبایی طبیعی» استوار است.

 

 

 


 

زنان کانادایی به ابروهای پر و پررنگ و همچنین لب های مات علاقه مند هستند  

3-w900

 

 

در کانادا یکی از مهم ترین ارکان آرایش، ابروها هستند؛ حال می خواهد ابروهای طبیعی و پهن باشد یا ابروهای رنگ شده و دکلره.

در کنار توجه جدی به ابروها، آن ها بیشتر به رژلب های قرمز تیره یا قهوه ای و بژ (مات) علاقه زیادی نشان می دهند.

 


 

در انگلستان زنان بیشتر به زیبایی طبیعی و آرایش ملایم و کمرنگ تمایل دارند

 

4-w900

 

 

زنان انگلیسی از رنگ های زیاد و ایجاد تغییر محسوس در صورت خود گریزان هستند. اولویت اصلی آن ها زیبایی طبیعی است و در صورت آرایش کردن، ترجیح می دهند پوست صاف و سفید، لب های براق و ابروهای پر داشته باشند. به همین خاطر، رژلب های مایع و کرم پودرهای روشن در این کشور متقاضیان زیادی دارند.

 


 

زنان هندی به آرایش های غلیظ،  تمایل زیادی نشان می دهند

 

3cedc8694076e6388b745c09568aa828

 

 

تاکید آرایشی بیشتر زنان در هند روی ایجاد تغییرات محسوس در چهره است؛ آن ها به سایه های دودی و تیره، خط چشم های دنباله دار و لب های روشن علاقه بیشتری نشان می دهند. البته، وقتی سایه های دودی و براق پشت چشم های خود می زنند، از رژ لب های قرمز پررنگ هم برای جلوه بیشتر لب ها استفاده می کنند.

 


 

توجه اصلی زنان استرالیایی به ضد آب بودن و عمر طولانی وسایل آرایشی است

 

6-w900

 

کرم های روشن کننده، رژلب های مات و سایه های براق در کشور استرالیا بیشترین درخواست ها را به خود اختصاص داده اند. البته این گرایش در مناطق مختلف این کشور می تواند با هم فرق داشته باشد.

شمال استرالیا دارای آب و هوای گرمسیری است؛ تابستان های گرم و شرجی و زمستان های گرم و خشک. این در حالی است که جنوب استرالیا آب و هوای سردتری دارد؛ تابستان هایش خنک و ملایم است و در زمستان شاهد بارش باران هستیم.

با وجود این تفاوت ها، بیشتر زنان استرالیایی ترجیح می دهند وسایل آرایشی ضد آب، ضد عرق و با دوام زیاد خریداری کنند.

 


 

در امارات متحده عربی، ابروهای پرپشت و پهن و مژه های بلند، اصلی ترین ارکان آرایشی هستند

 

7-w900

 

در حال حاضر، گرایش و تاکید اصلی زنان عرب داشتن صورت بدون آرایش است. اما این گرایش دستخوش برخی تغییرات است به طوری که زنان، در عین حفظ سادگی چهره، دوست دارند ابروهای پرپشت و پررنگ و مژه های بلند داشته باشند. به همین خاطر ریمل و مداد/سایه ابرو مهم ترین وسایل آرایشی در این کشور محسوب می شوند.

 


 

لب های قرمز و براق گرایش اصلی زنان ژاپنی به شمار می رود

 

8-w900

 

 

ابروهای پهن، پوست های صاف و یکدست، لب های گوشتی و براق، بزرگ نشان دادن چشم ها و گونه های برجسته و براق از علاقه مندی های اصلی زنان ژاپنی برای آرایش محسوب می شوند.

همچنین به گفته کارشناسان آرایش در این کشور آسیایی، زنان اخیرا به رژلب های قرمز و رژگونه های براق تمایل زیادی نشان می دهند.

 


 

داشتن لب های قرمز و پررنگ اصلی ترین گرایش زنان مکزیک است

 

9-w900

 

 

در این کشور بیشتر زنان به رنگ های قرمز و نارنجی علاقه مند هستند، اما رنگ های مات و طبیعی نیز طرفداران خاص خود را دارد. زنان این کشور نیز روی پررنگ بودن ابروها حساس هستند و لب و ابروهای خود را در اولویت مراحل آرایشی خود قرار می دهند.

 


 

زنان فرانسوی بیشتر از هر چیزی دوست دارند که پوست های صاف و بی عیبی داشته باشند

 

10-w900

 

داشتن پوست صاف و بدون لک از جمله گرایشات اصلی زنان در کشور فرانسه است. به همین خاطر به استفاده از کرم پودرهای باکیفیت با رنگ های طبیعی و پوشش نامحسوس علاقه زیادی دارند.

بعد از کرم پودر و پوشش دهنده های طبیعی پوست، رژلب مهم ترین وسیله آرایشی در این کشور است.

 


 

 

زنان ایرانی سادگی و آرایش ملیح را ترجیح میدهند

 

 

داشتن آرایش کاملا نامحسوس و ابروهای غیر هاشور شده ملاک زیبایی در ایران است.معمولا گونه ای از زنان که بیشتر به عنوان پلنگ نامیده میشوند در مواقع بسیار نادر از رنگهای بسیار بسیار ملیح برای لب استفاده میکنند و به غیر از آن آرایش دیگری ندارند.زنان ایرانی اصلا اهل آرایش و این چیزها نیستند پس اگر خانومی را در خیابان دیدید که دماغی به اندازه نخورد و چشمانی سه برابر قاشق داشت و چشمان او با لنز یخی مزین گشته و لبهای آلبالویی رنگش لایه ای از بینی اش را فراگرفته بود قعطا آن زن یک توریست است.

 

وی لاو نچرال بیوتی!

Image result for ‫پلنگ ایرونی‬‎

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۵
سجاد پهلوانی
پیکر زنده یاد عارف لرستانی، بازیگر توانای طنز سینما و تلویزیون که دو روز پیش به دلیل سکته قلبی رفقایش را تنها گذاشته بود، روز گذشته در تالار وحدت و با حضور همکاران و دوستان و خیل قابل توجه طرفداران اش بدرقه و مشایعت شد تا برای خاکسپاری به خاک پدری اش کرمانشاه منتقل شود. مراسمی که کمتر کسی در آن پیدا میشد که چشمان اش اشکبار نباشد. خاطرات شیرینی که عارف لرستانی برای همه ما علی الخصوص دوستان و همکاران نزدیکش رقم زده بود، این خداحافظی تلخ را بسیار سخت کرده بود. الناز حبیبی و نرگس محمدی در حاشیه این مراسم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
فلور نظری هم در مراسم حضور داشت. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
اشکان اشتیاق، مبهوتِ خاطرات و روزهای شیرین سال های نه چندان دور. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
باز هم آرزوی صبر و بردباری داریم برای همسر عارف (نفر اول راست) که تکیه گاه و مرد زندگی اش را ناباورانه از دست داده است.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
 اشک های جواد رضویان در مراسم تشییع، وقتی که از اخلاق، وقار و مردانگیِ عارف میگفت. از سال هایی که بیکار و بدون پیشنهاد بود ولی هیچگاه صدایش در نیامد.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
سحر ولدبیگی و لاله اسکندری در این مراسم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
ماندانا سوری، الیکا عبدالرزاقی و دریا مرادی در حاشیه مراسم. خیلی های دیگر در این مراسم حضور داشتند که محدودیت های صفحه مانع درج تصاویر آن عزیزان میشود. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 
پدر و مادر عزیز عارف که داغ جوان دیده اند و دردشان را جز داغ جوان دیده درک نخواهد کرد. آرزوی صبر تنها کاری است که از دستمان بر می آید. پس از این مراسم پیکر عارف به سرزمین پدری اش یعنی روستای سیمینه کرمانشاه منتقل شد و صبح امروز مطابق وصیتی که کرده بود، در آرامستان این روستا به خاک سپرده شد. عارف رفت و حالا ما مانده ایم و خاطراتی که باید با آن کنار بیاییم، تا روزی که زمانش برسد و خودمان هم خاطره بشویم. خاطراتی که خوب یا بد بودنش دست کسی نیست جز خودمان. 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 ما نیز خدا را شکر میکنیم بخاطر داشتن چنین هنرمند باحال و کاردرستی. تولدت مبارک حمید جان.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 بهرام رادان هم از عارف یاد کرد و همانند خیلی های دیگر از محبت و مهربان بودن وی گفت. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

کتایون خانم ریاحی با دستی مصدوم - امیدواریم هر چه زودتر خوب شود - در حال آماده کردن اجناس و صنایع دستی نمایشگاه خیریه اش است. دغدغه های خانم ریاحی را دوست داریم، دقیقا مثل شخصیت بلندبالا و قلب مهربانش. بالاسری قطعاً او و کارهایش را میبیند و هوایش را دارد. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

احسان حاج صفی، بازیکن "جوان" و "با تجربه" فوتبال کشورمان، از معدود ستارگانی که توانسته با توانایی ها و تلاش بی نظیرش در اوج جوانی به یک مهره با تجربه و قابل اتکا در فوتبال ایران تبدیل شود و خیال فوتبال ایران را تا سالیان سال از داشتن یک چپِ مطمئن راحت کند. آرزوی موفقیت و سلامتی داریم برای احسان عزیز. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

نوید محمدزاده درگذشت هموطنان عزیزمان در سیل آذربایجان و کردستان را با زبان شبربن کردی تسلیت گفت. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

با واریز شدن پاداش قهرمانی پرسپولیسی ها، قطعا سلفی های آینده درخشان تر و تاثیر گذار تر از این سلفی خواهند شد. دیس ایز لمینیت تایم! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

ما که از اینجا چیزی تشخیص نمیدهیم ولی خب چون شما گفته اید قبول می کنیم. قدمشان مبارک! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

دیروز تولد کاوه سماک باشی و "روز جهانی چیز دو زدن" بود. این روز را به تمامی چیز دو زنندگان، علی الخصوص در باشگاه انقلاب تبریک عرض میکنیم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 ابراز همدردی شهاب حسینی با قربانیان حادثه سیل در شمال غرب کشور.
 
 متاسفانه این روز ها یا سوژه ای نیست، یا اگر باشد اینچنین تلخ است.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 

امیر کاظمی با این عکس برای هم بازی هایش در سریال "شمعدونی" ساخته سروش صحت ابراز دلتنگی کرد. حسن معجونی، نگار عابدی، آتنه فقیه نصیری و محمد نادری. دوستان برنامه کنید همدیگر را ببینید هم دلتنگی بچه رفع شود و هم شاید سوژه ای برای ما جور شد!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

کیهان جان بار ها در این باره گفته ایم که اگر بخواهی به نظرات و خواسته های برخی ها پاسخ و واکنش نشان بدهی، یا باید بازیگری را کنار بگذاری و یا باید اینستاگرامت را تعطیل کنی! لذا بی اهمیتی به برخی نظرات بهترین پاسخ به این مسئله است. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

امروز زادروز محمد علی بهمنی شاعر و ترانه سرای خوب کشورمان است و نیلوفر لاری پور با این پست این روز را به ایشان تبریک گفته است. ما نیز تولد جناب بهمنی را تبریک عرض میکنیم و برایشان آرزوی سلامتی و سعادت داریم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 خیلی وقت بود عکس "مثلاً حواسم نیست" نداشتیم که شهرام با این پست این مبحث مهم را زنده کرد.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

مرثیه ی محسن چاوشی برای سیل زده های عزیز. آرزوی صبر داریم برای هموطنان مصیبت دیده. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

مرجان شیر محمدی و پسرش آهیل به عیادت گوهر خیر اندیش بازیگر خوب سینما و تلویزیون رفته بودند که این عکس را در کنار ایشان گرفتند. خانم خیراندیش در حین فیلمبرداری سریال "دیوار به دیوار" دچار حادثه و مصدومیت شده اند که برایشان آرزوی سلامتی بهبود داریم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 فکر نمیکردم شیث انقدر تنوع طلب باشد. هر ماه یک داداش جدید اختیار میکند. واقعاً که...
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

قهرمان های تیم ملی دو و میدانی بانوان کشورمان در حال تمرین. بله، در حال تمرینِ عکاسی.  
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

پروژه پایتخت متوقف شد :|

کسی حاضر نیست در این بلبشوی وعده بخواهد این پروژه را دوباره راه بیاندازد تا به او رأی بدهیم؟!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 ترس از "بودنِ" خودت و دیگری؟! خانم رضوی داری اشتباه میزنی آبچی!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

عکس یادگاری عادل فردوسی پور در کنار میشل لادروپ یکی از ستاره های سابق فوتبال اروپا که قدیمی تر ها درخشش اش در لباس یونتوس و بارسا و بعد ها در رئال مادرید را بخاطر دارند. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

در دستورالعمل استفاده از هوای تازه آمده است که حتما به همراه عینک آفتابی و با خیره شدن به افق استعمال گردد. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

بهداد سلیمی، احسان روزبهانی، حمید سوریان و عزیزی که متاسفانه به جا نیاوردم در یک دورهمی دوستانه. از آن دورهمی هایی که نیاز چندانی به نور و لامپ در آن دیده نمی شود و خودتان باید از خودتان "نمه نمه" پذیرایی کنید. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

سامان جان جسارتاً منظورت دهه 80 که نیست؟! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

حیف که از این شاخ های اینستاگرام نیستم وگرنه با جمله "جَهَنــَم اونـــجاسـت که مـَـن نَبــاشَــم...هِــه" روی همه تان را کم میکردم.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

بیست و چهارمین قهرمانی؟! خانم حیدرزاده به هرکسی اعتماد نکنید! با اطلاعات غلط ایستگاهتان را گرفته اند! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

عکسی از علیرضا بیرانوند و پسرش که شب گذشته میهمان برنامه خندوانه بودند. علیرضا متولد سال 1371 و 24 ساله است و در زندگیِ قبلی خود منجنیق بوده است.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

عکسی که مربوط به یک سریال جدید است. با حضور محمدرضا شریفی نیا، هلیا امامی و فوتبالیست سابق پرسپولیس اشپیتیم آرفی! بازیکنی که سال های پیش با کلی سر و صدا به پرسپولیس آمد و در طول فصل مسئولیت خراب کردن موقعیت های گل را به دوش کشید. البته از آن پس در لیگ ایران و کلا در ایران ماند و همانطور که میبینید روی به بازیگری آورده است!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

خاطراتی که پایانی ندارد. عارف عزیز در کنار نیکی کریمی و مارال فرجاد در پشت صحنه فیلم سینمایی "شام عروسی" ساخته ابراهیم وحیدزاده از فیلم های موفق و محبوب دوران خودش بود. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

"عاشقانه ها"یی که خوب مشتری جذب کرده است و محبوب شده است. البته با ویترین جذابی که منوچهر هادی چیده است غیر ممکن بود که جواب نگیرد، با این حال خط داستانیِ سریال هم خوب است و بازی هومن سیدی، فوق العاده. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

عماد که چند سالی میشد موهایش را قطع کرده بود، اخیرا دوباره از بالای سرش جوانه زده است. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

 همه کسانی که در دهه اخیر گواهینامه رانندگی گرفته اند با رمز "صکادرات" آشنایی دارند. بهاره افشاری هم همینطور:
 
ص: صندلی تنظیم شود

ک: کمربند ایمنی بسته شود
 
 
آ: آینه تنظیم گردد

د: دنده خلاص باشد

ر: ماشین را روشن کنید

آ: آرایشگاه فراموش نشود
 
 
ت: ترمز دستی پایین باشد 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442) 
 

ملیکا شریفی نیا و زهیر یاری قرار است به جای کاراکتر های یک انیمیشن صداپیشگی کنند. احتمالاً در نقش یک پسر بچه مثبت سر به زیر و یک دختر شاعر و با احساس!
 
به انتهای مطلب رسیدیم. تا فردا وقتتان خوش.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (442)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۳
سجاد پهلوانی



در نگاه اول شاید تصور کنید، فنجانی که روی مکعب قرار گرفته کوچک تر است. اما وقتی دقیق تر تصویر را ببینید، متوجه خواهید شد که مکعب یک نقاشی است و هر دو فنجان اندازه واحد دارند.

در نگاه اول شاید تصور کنید، فنجانی که روی مکعب قرار گرفته کوچک تر است. اما وقتی دقیق تر تصویر را ببینید، متوجه خواهید شد که مکعب یک نقاشی است و هر دو فنجان اندازه واحد دارند.

در نگاه اول تصور خواهید کرد که برج در عکس سمت راست، خمیدگی بیشتری دارد. اما واقعیت این است که هر دو تصویر یکی هستند و این مغز است که دچار اشتباه شده.

در نگاه اول تصور خواهید کرد که برج در عکس سمت راست، خمیدگی بیشتری دارد. اما واقعیت این است که هر دو تصویر یکی هستند و این مغز است که دچار اشتباه شده.

ماهیت این نقاشی با زاویه دید شما تغییر خواهد کرد؛ کشتی یا طاق پل؟

ماهیت این نقاشی با زاویه دید شما تغییر خواهد کرد؛ کشتی یا طاق پل؟

آیا میله سومی هم در میانه این شکل وجود دارد؟

آیا میله سومی هم در میانه این شکل وجود دارد؟

نظرتان در مور این ستاره چست؟ آیا در میانه تصویر شناور و در حال حرکت است؟ خیر این تصویر کاملا ثابت است.

نظرتان در مور این ستاره چست؟ آیا در میانه تصویر شناور و در حال حرکت است؟ خیر این تصویر کاملا ثابت است.

چه می بینید؟ یک زوج کهن سال یا دو نوازنده گیتار مکزیکی؟

چه می بینید؟ یک زوج کهن سال یا دو نوازنده گیتار مکزیکی؟

این تصویر نیز متحرک به نظر می رسد اما در واقع ثابت است.

این تصویر نیز متحرک به نظر می رسد اما در واقع ثابت است.

پیرزن یا زن جوان

پیرزن یا زن جوان

هر دو شکل یک اندازه هستند، می توانید با خط کش امتحان کنید.

هر دو شکل یک اندازه هستند، می توانید با خط کش امتحان کنید.

آیا این پشت صندلی است؟

آیا این پشت صندلی است؟

خرگوش یا اردک؟

خرگوش یا اردک؟

فیل چند پا دارد؟

فیل چند پا دارد؟

ابتدا 4 دایره کامل می بینید و فقط کافی است به مربع های کوچک نگاه کنید، تصویر مارپیچ و در هم دیده خواهد شد.

ابتدا ۴ دایره کامل می بینید و فقط کافی است به مربع های کوچک نگاه کنید، تصویر مارپیچ و در هم دیده خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۵۲
سجاد پهلوانی

بدون شک دیدن صحنه ی پرواز تبر و افتادن روی شیشه ماشین در حالی که در بزرگراه در حال رانندگی هستید، چیزی نیست که هر روز شاهد آن باشید.

وقتی هنوز عمرتان به دنیاست.

وقتی هنوز عمرتان به دنیاست.

حتی یک درصد هم نمی توان تصور کرد که ریزش یک ساختمان می تواند چنین خطر بزرگی در پی داشته باشد.

حتی یک درصد هم نمی توان تصور کرد که ریزش یک ساختمان می تواند چنین خطر بزرگی در پی داشته باشد.

وقتی هنوز لطف خدا شامل حال شماست!

وقتی هنوز لطف خدا شامل حال شماست!

افتادن این درخت اگر موجب مرگ کسی نمی شد، می توانست خسارات هنگفت یبر جای بگذارد. اما قوس و خمیدگی آن باعث شد تا به هیچ شی یا فردی آسیب نرسد.

افتادن این درخت اگر موجب مرگ کسی نمی شد، می توانست خسارات هنگفتی بر جای بگذارد. اما قوس و خمیدگی آن باعث شد تا به هیچ شیء یا فردی آسیب نرسد.

این بار هم خمیدگی تنه یک درخت، باعث شد حتی یک خط هم روی ماشین نیفتد.

این بار هم خمیدگی تنه یک درخت، باعث شد حتی یک خط هم روی ماشین نیفتد.

این تمساح است؟

این تمساح است؟

بله، بدون شک!

بله، بدون شک!

بهترین تصمیم راننده این بوده که از ماشین بیرون بپرد زیرا در صورت اصابت به این دیوار سنگی، بدون شک جانش را از دست می داده.

بهترین تصمیم راننده این بوده که از ماشین بیرون بپرد زیرا در صورت اصابت به این دیوار سنگی، بدون شک جانش را از دست می داده.

این تصویر واقعی از مرد خوش شانسی است که در حادثه تصادف در بزرگراه، ماشینش در میان دو تریلر بزرگ له شده اما خودش جان سالم به در برده است. تنها آسیب وارد شده به وی چند خراش روی دست و صورت بوده.

این تصویر واقعی از مرد خوش شانسی است که در حادثه تصادف در بزرگراه، ماشینش در میان دو تریلر بزرگ له شده اما خودش جان سالم به در برده است. تنها آسیب وارد شده به وی چند خراش روی دست و صورت بوده.

نزدیک به کزاز

در فاصله یک میلی متری از کزاز

وقتی زمین زیر پای شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی ریزش می کند و همچنان زنده می مانید!

وقتی زمین زیر پای شما به طور ناگهانی و بدون هیچ دلیلی ریزش می کند و همچنان زنده می مانید!

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۹
سجاد پهلوانی
به تازگی خبر چاقی بیش از حد یک شیرخوار هندی، در شبکه‌های اجتماعی و سایت‌های خبری خیلی داغ شده. این شیرخوار هشت ماهه به نام چاهات کومار، متولد پنجاب هند است. او حدود ۱۷ کیلوگرم وزن دارد، یعنی وزنی حدود یک کودک ۴ ساله.
 
چاهات، شیرخوار هندی که چاقی بیش از حدش خبرساز شده است
 

والدینش همه چیز را به گردن اشتهای سیری‌ناپذیر او و نیز قضا و قدر الهی می‌اندازند و البته مسئولیت خود را در مورد کنترل تغذیه کودکشان انکار می‌کنند.

پزشکان هم درمانده‌اند که چه چیز باعث می‌شود که او آنقدر اشتها داشته باشد. متأسفانه چاقی بیش از حد این شیرخوار باعث شده که او در تنفس و حتی خوابیدن مشکل پیدا کند.

متأسفانه خونگیری از این شیرخوار برای آزمایش‌های طبی با توجه با چاقی و پوست نسبتا سفت و سخت او خیلی دشوار است و پزشکان نتوانسته‌اند دریابند که او چرا به اندازه یک کودک ۱۰ ساله غذا می‌خورد.

خانواده او هم توانایی مالی کافی برای مسافرت به شهرهایی که امکانات پزشکی بیشتری دارند، ندارند.

چاقی او از ۴ ماهگی شروع شد، او این کودک هنگام تولد وزن طبیعی داشت.

مادر ۲۱ ساله چاهات، خیلی نگران کودکش است، چون فرزند اولش هنگام زایمان، مرده بود.
 
چاهات، شیرخوار هندی که چاقی بیش از حدش خبرساز شده است
 
چاهات، شیرخوار هندی که چاقی بیش از حدش خبرساز شده است
 
چاهات، شیرخوار هندی که چاقی بیش از حدش خبرساز شده است
 

به گمانم، به صورت سنتی در خانواده‌های ایرانی توجه زیادی به چاقی شیرخوران نمی‌شود، در صورتی که این مسئله هم، یک مسئله پزشکی قابل پیگیری است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۶
سجاد پهلوانی

این گزارش با چند رفتار خاص مردم ژاپن آشنا خواهید شد که در میان سایر ملل ممکن است بی ادبانه محسوب شوند. 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند 

 


 

غیر مستقیم حرفتان را بزنید و حاشیه بروید

 

ژاپنی ها به هیچ وجه دوست ندارند وارد چالش و درگیری شوند. به همین دلیل مشکلات را به طور مستقیم حل نمی کنند. آن ها برای بیان مشکل از رندانه ترین و پنهانی ترین روش ها استفاده می کنند. شما باید معنای نهفته در رفتار و گفتار یک ژاپنی را درک کنید. گاهی اوقات ژاپنی ها در ابراز نظرات خود مبالغه کرده و بزرگ نمایی می کنند. برای مثال اگر تسلّط شما به زبان ژاپنی در حد متوسط باشد، یک ژاپنی طوری نشان می دهد که گویی شما استاد مسلّم زبان ژاپنی هستید. البته این رفتار به معنای آن نیست که فرد ژاپنی شما را مسخره می کند، بلکه این کار فقط برای رعایت ادب است. همین ویژگی باعث چالش های فرهنگی فراوانی می شود. در حالی که طفره رفتن و غیر مستقیم به امور پرداختن امر نامطلوبی در بیشتر کشورهای دنیا به شمار می رود.

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند 

 

 


 

 

قطع کردن صحبت دیگران

 

وقتی با یک ژاپنی صحبت می کنید اغلب در وسط حرف هایتان واژه هایی همچون Eh  و یا Souka به معنای (می فهمم) یا (می بینم) و یا Hontouin به معنای (واقعا) را می شنوید. در حالیکه قطع کردن حرف دیگران در سایر فرهنگ ها ناخوشایند است. اما در ژاپن  کاربرد این کلمات به معنای توجه کامل به حرف های گوینده است و به این معنا است که شنونده تمایل زیادی به شنیدن بقیه حرف ها هم دارد.

 

 

 رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند

 

 


 

 باز نگه داشتن در برای دیگران ممنوع

 

در ژاپن به ندرت پیش میآید که فردی در را نگه دارد تا بقیه عبور کنند. در ژاپن چنین چیزی وجود ندارد که مردها در را برای خانم ها نگه دارند. البته این به معنای بی ادب بودن نیست، از نظر ژاپنی ها در را برای عبور دیگران باز کردن هیچ ارتباطی به جنتلمن بودن فرد مورد نظر ندارد. 

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند 

 

 


 

انعام دادن یک نوع توهین است

 

سیستم انعام دادن در ژاپن وجود ندارد، زیرا این کار مشتری و خدمات رسانان را به یک اندازه معذّب و آزرده می کند. بدون انعام احساس مساوات و برابری میان دو طرف معامله بیشتر است و مردم در این حالت احساس راحتی بیشتری دارند و بازدهی کار نیز افزایش می یابد. به همین دلیل گفته میشود ژاپن در زمینه ارائه خدمات از بهترین ها در جهان به شمار می رود.

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند 

 

 


 

 

تشکر از سر آشپز با هورت کشیدن غذا  

 

وقتی یک ژاپنی نودل (رامن، سوبا، و یا أدون) میخورد باید حتما صدای هورت کشیدن غذا به گوش برسد، زیرا این کار نوعی احترام گذاشتن به سرآشپز و کسی است که غذا را آماده کرده است، این حرکت به معنای، من از غذا راضی هستم می باشد و یک رفتار کاملا طبیعی در میان ژاپنی ها به شمار می رود، البته عادت کردن به این امر برای خارجی ها کمی مشکل است. ژاپنی ها می گویند وقتی غذا را هورت می کشند و با صدای بلند میخورند مزه ی آن را بهتر احساس می کنند.

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند

 

 


 

هل دادن مردم برای ورود و خروج به داخل واگن های مترو

 

بعضی وقتها ازدحام زیادی در متروهای توکیو به چشم میخورد، آنقدر شلوغ می شود که دیگر نمیتوانی برای هربار که کسی را برای ورود یا خروج هل می دهی، عذر خواهی کنی.

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند 

 

 


 

فریاد زدن در رستوران

 

 وقتی درخواستی از پیشخدمت دارید و میخواهید که به سر میزتان بیاید چه کار می کنید؟ در ژاپن میتوانید با صدای بلند فریاد بکشید و بگویید Sumimasen، به معنای ببخشید، در این وقت است که پیشخدمت در سریع ترین زمان ممکن خودش را سر میز شما می رساند و چنین تصویری در ژاپن اصلا عجیب نیست.

 

 

رفتارهای ژاپنی ها که بی ادبانه به نظر می رسند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۲
سجاد پهلوانی

توالتی به شکل ستون
 

این دستشوئی توسط کمپانی طراحی ادیسه با مسوولیت محدود ساخته شده و تمامی تجهیزات و امکانات مدرن و لازم برای توالت، در یک ستون چند طبقه با قابلیت چرخش طبقه ها در آن گنجانده شده است. دستشویی یاد شده، از 7 ماژول که روی یکدیگر سوار شده و به یک میله عمودی متصل هستند، تشکیل شده است. تنها بخش ثابت این طرح، بخش دستشویی است که برای استفاده از آن فقط کافی است ماژول بالایی را حرکت دهید. در دیواره هر دو طرف این توالت، درب هایی تعبیه شده اند که داخل آن ها دستمال و فرچه توالت قرار دارند.

این دستشوئی توسط کمپانی طراحی ادیسه با مسوولیت محدود ساخته شده و تمامی تجهیزات و امکانات مدرن و لازم برای توالت، در یک ستون چند طبقه با قابلیت چرخش طبقه ها در آن گنجانده شده است.
دستشویی یاد شده، از ۷ ماژول که روی یکدیگر سوار شده و به یک میله عمودی متصل هستند، تشکیل شده است. تنها بخش ثابت این طرح، بخش دستشویی است که برای استفاده از آن فقط کافی است ماژول بالایی را حرکت دهید. در دیواره هر دو طرف این توالت، درب هایی تعبیه شده اند که داخل آن ها دستمال و فرچه توالت قرار دارند.

پیشابگاه عمومی با دیوارهای شیشه ای
 

این دستشوئی در سپتامبر 2016 میلادی در چانگشا در کشور چین ساخته و راه اندازی شد. گردشگران زیادی کنجکاو هستند تا از توالتی که هیچ نوع حریم خصوصی برای مردان قائل نیست، دیدن کنند. کف، سقف و تمامی دیوارهای این فضا شیشه ای هستند.

این دستشوئی در سپتامبر ۲۰۱۶ میلادی در چانگشا در کشور چین ساخته و راه اندازی شد. گردشگران زیادی کنجکاو هستند تا از توالتی که هیچ نوع حریم خصوصی برای مردان قائل نیست، دیدن کنند. کف، سقف و تمامی دیوارهای این فضا شیشه ای هستند.

پیشابگاه عمومی مجهز مانیتور برای بازی ویدئوی
 

یک شرکت انگلیسی به نام Captive Media نخستین کنسول بازی ویدئویی بدون نیاز به دست را ساخته که با ادرار انسان کنترل می شود. بازی های این کنسول شامل اسکی و تست های هوش می شوند و به این صورت است که، یک مانیتور در بالای پیشابگاه تعبیه شده و در فضای داخلی آن نیز، سه کلید برای «شروع»، «چپ» و «راست» تعبیه شده اند. کنسول با ریخته شدن ادرار روی هر کدام از دایره ها تشخیص می دهد که باید چه واکنشی از خود نشان دهد. کاربران می توانند نتیجه بازی خود را در شبکه اجتماعی توئیتر با بقیه به اشتراک بگذارند.

یک شرکت انگلیسی به نام Captive Media نخستین کنسول بازی ویدئویی بدون نیاز به دست را ساخته که با ادرار انسان کنترل می شود. بازی های این کنسول شامل اسکی و تست های هوش می شوند و به این صورت است که، یک مانیتور در بالای پیشابگاه تعبیه شده و در فضای داخلی آن نیز، سه کلید برای «شروع»، «چپ» و «راست» تعبیه شده اند.
کنسول با ریخته شدن ادرار روی هر کدام از دایره ها تشخیص می دهد که باید چه واکنشی از خود نشان دهد. کاربران می توانند نتیجه بازی خود را در شبکه اجتماعی توئیتر با بقیه به اشتراک بگذارند.

توالتی که از طلا و جواهر ساخته شده
 

این توالت فرنگی تماما از طلا و سنگ های قیمتی تشکیل شده است و گفته می شود گران قیمت ترین دستشوئی تاریخ بشری است که تاکنون ساخته شده. دستشوئی مورد بحث که توسط یک کمپانی کره ای در هنگ کنگ طراحی گشته، فقط جنبه تزئینی دارد و از سال 2001 میلادی در معرض نمایش عموم قرار داده شده است. همچنین، جالب است بدانید که به عنوان گران قیمت ترین دستشویی ساخته شده در جهان با ارزش 4.8 میلیون دلار، نامش در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.

این توالت فرنگی تماما از طلا و سنگ های قیمتی تشکیل شده است و گفته می شود گران قیمت ترین دستشوئی تاریخ بشری است که تاکنون ساخته شده. دستشوئی مورد بحث که توسط یک کمپانی کره ای در هنگ کنگ طراحی گشته، فقط جنبه تزئینی دارد و از سال ۲۰۰۱ میلادی در معرض نمایش عموم قرار داده شده است.
همچنین، جالب است بدانید که به عنوان گران قیمت ترین دستشویی ساخته شده در جهان با ارزش ۴٫۸ میلیون دلار، نامش در کتاب رکوردهای گینس نیز به ثبت رسیده است.

دستشویی دکتر لو
 

جاستین و کلر هوگانس، در یکی از کافه های شهر بریستول، یک کیوسک آبی رنگ پلیس را به دستشویی تبدیل کرده و در اختیار مشتری ها قرار داده اند.

جاستین و کلر هوگانس، در یکی از کافه های شهر بریستول، یک کیوسک آبی رنگ پلیس را به دستشویی تبدیل کرده و در اختیار مشتری ها قرار داده اند.

توالتی مخصوص تهوع
 

یکی از کلوب های شهر پراگ، در سرویس های بهداشتی قسمتی را مخصوص بالاآوردن برای مشتری ها تعبیه کرده است.

یکی از کلوب های شهر پراگ، در سرویس های بهداشتی قسمتی را مخصوص بالاآوردن برای مشتری ها تعبیه کرده است.

پیشابگاه به شکل گیاه گوشتخواری موسوم به «ونوس مگس خوار»
 

این محل ادرار توسط هنرمندی به نام کلارک سورنسن در سان فرانسیسکو ساخته شده و 11500 دلار قیمت دارد.

این محل ادرار توسط هنرمندی به نام کلارک سورنسن در سان فرانسیسکو ساخته شده و ۱۱۵۰۰ دلار قیمت دارد.

پیشابگاه سیار روی درختان
 

این پیشابگاه توسط هنرمند هلندی به نام Sam van Veluw طراحی شده و هدف از تولید آن، حل معضل دستشویی در مراسم های عمومی، جشنواره ها یا کنسرت هایی است که در فضای باز برگزار می شوند. به این ترتیب، مردم دیگر به طور مستقیم روی درخت ها دستشویی نخواهند کرد.

این پیشابگاه توسط هنرمند هلندی به نام Sam van Veluw طراحی شده و هدف از تولید آن، حل معضل دستشویی در مراسم های عمومی، جشنواره ها یا کنسرت هایی است که در فضای باز برگزار می شوند. به این ترتیب، مردم دیگر به طور مستقیم روی درخت ها دستشویی نخواهند کرد.

توالت با آکواریوم و ماهی های زنده
 

این توالت ها به سیستم تصفیه قدرتمند و لامپ های ال ای دیِ ضدآب مجهز هستند و از دو بخش کاملا مجزا تشکیل شده اند: مخزن نگهدارنده آب توالت و مخزن نگهداری ماهی ها.

این توالت ها به سیستم تصفیه قدرتمند و لامپ های ال ای دیِ ضدآب مجهز هستند و از دو بخش کاملا مجزا تشکیل شده اند: مخزن نگهدارنده آب توالت و مخزن نگهداری ماهی ها.

توالت با سینکِ متصل
 

این طرح برای حفظ و استفاده بهینه از فضا ساخته شده است. همچنین، آبی که برای شستن دست ها استفاده می کنید، داخل تانک توالت رفته و همانند فلش تانک عمل می کند.

این طرح برای حفظ و استفاده بهینه از فضا ساخته شده است. همچنین، آبی که برای شستن دست ها استفاده می کنید، داخل تانک توالت رفته و همانند فلش تانک عمل می کند.

توالت شیشه ای
 

این توالت واقعا عجیب به نظر می رسد و امیدواریم هرگز از حالت فرضیه خارج نشده و به مرحله تولید نرسد.

این توالت واقعا عجیب به نظر می رسد و امیدواریم هرگز از حالت فرضیه خارج نشده و به مرحله تولید نرسد.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ ارديبهشت ۹۶ ، ۲۲:۴۱
سجاد پهلوانی