دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۲۰ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

بعد از دستور ترامپ بر سر ممنوعیت ورود ایرانیان به بهانه حفاظت از امریکا در برابر تروریسم،سراغ بخشی از مهاجران ایرانی رفتیم که علمشان باعث شده تا دنیا آنها را با عنوانی به نام«نخبه» بشناسد.

به گزارش آلامتو به نقل از مجله مهر:دونالد ترامپ و کارهایش این روزها بزرگترین مثال نقض شعارهای امریکایی به حساب می آیند، کشوری که تمام مردم دنیا آن را با ادعای «آزادی» می شناسند حالا دولت آن به دست رییس جمهوری اداره می شود که حرف های نژادپرستانه اش در دنیا خیلی ها را به یاد دوران نازی ها و «آدولف هیتلر» انداخته است. یکی از اقدام هایی که او به محض مستقر شدن در کاخ ریاست جمهوری امریکا عملی کرد دستور ممنوعیت ورود شهروندان ایرانی و شش کشور دیگر در امریکا بود، دستوری که تحت عنوان«حفاظت از امریکا در برابر حملات تروریستی» امضا شد و در داخل و خارج از این کشور با واکنش های زیادی همراه بود تا جایی که این فرمان حتی بسیاری از ایرانیانی را که شهروند خود امریکا بودند را هم تحت الشعاع قرار داد؛ اما نکته جالب توجه اینجاست که در بین این مهاجران که در مظان اتهام تروریست بودن ترامپ قرار گرفته اند می شود ایرانی های زیادی را پیدا کرد که در طول همه این سال ها جزو نخبگان و نوابغ در دانشگاه های این کشور تحصیل یا تدریس کرده اند و هر کدامشان به نوعی در پیشرفت های این کشور سهم داشته اند.

مریم میرزا خانی

شاید در بین همه نخبه ها و نوابغ مریم میرزاخانی برای بیشتر مردم ما یک چهره نام آشنا باشد. او کسی است که در دوره نوجوانی نخستین دختری بود که به تیم المیپاد ریاضی ایران راه پیدا کرد و برنده مدال طلای المپیاد ریاضی در جهان شد تا اینکه بعد از اتمام دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد در دانشگاه صنعتی شریف به امریکا رفت و در سال ۲۰۰۴دکترای خودش در رشته ریاضی را از دانشگاه هاروارد اخذ کرد تا جایی که در سال ۲۰۰۵ این ریاضی دان ایرانی جزو ۱۰ ذهن جوان برگزیده سال در زمینه ریاضیات شناخته شد. او بعد از آن در دانشگاه های مثل پرینستون و استنفورد مشغول تدریس و پژوهش شد؛ اما با همه این افتخارات، طلایی ترین نقطه عمر علمی این نابغه ایرانی تا کنون مربوط می شود به سال ۲۰۱۴ یعنی زمانی که مریم میرزا خانی به عنوان اولین زن و اولین ایرانی در جهان موفق به دریافت مدال فیلدز(معتبرترین جایزه ریاضیات) در جهان شد. او در حال حاضر در دانشگاه استنفورد امریکا به عنوان استاد مشغول تدریس و پژوهش است.

ایرانیان نخبه در آمریکا

مونا جراحی

مثل بسیاری از دانشجویان دانشگاه شریف که بعد از فارغ التحصیلی در دانشگاه با توجه به شرایط به فکر مهاجرت و ادامه تحصیل در ینگه دنیا می افتند. مونا جراحی هم در سن ۲۱ سالگی و بعد از گرفتن لیسانس در رشته مهندسی الکترونیک از دانشگاه صنعتی شریف برای گرفتن مدرک فوق راهی امریکا شد تا آنجا در دانشگاه استنفورد ادامه تحصیل دهد و بعد از آن مدرک فوق دکتری را از دانشگاه کالیفرنیا اخذ کند. نکته جالب توجه درباره مونا جراحی این است که او در سال ۲۰۱۴ به خاطر تحقیقات و پروژه های خلاقانه که در فناوری «تراهرتز»داشت در بین ۱۰۲دانشمند و استعداد برتر سال قرار قرار گرفت؛فناوری ای که در صنایع پزشکی و دارویی کاربرد دارد. این دانشمند ایرانی در حال حاضر در دانشگاه UCLAکالیفرنیا مشغول به تدریس است.

عباس علوی

این پزشک تبریزی حالا چیزی حدود ۶۰ سال است که به امریکا مهاجرت کرده است و سالهاست که بین ایران و امریکا در رفت وآمد است. پرفسور علوی یکی از سرشناس ترین و برجسته ترین پزشک های جامعه امریکا به حساب می آید. او از سال ۱۹۷۱ در دانشگاه پنسیلوانیای امریکا عضو هیئت علمی و رئیس بخش پزشکی هسته ای این دانشگاه بوده است. این پزشک ایرانی که اخیرا در پی بناکردن مرکزی برای انجام فعالیت های پزشکی خود در ایران است در سال ۲۰۰۴، از جامعه پزشکی هسته ای آمریکا به خاطر فعالیت ها و خدمات علمی اش بالاترین جایزه در این زمینه را دریافت کرد.

ایرانیان نخبه در آمریکا

غلامعلی پیمان

شاید در سالهای نه چندان دور بسیاری از ما تصور نمی کردیم که بتوانیم برای بهتر و راحت تر دیدن با عینک های روی صورتمان خداحافظی کنیم. جراحی لیزیک در پیشرفت علم چشم پزشکی یکی از همان اتفاق هایی بود که توانست دسترسی به این رویا را امکان پذیر کند؛ اما شاید بیشتر ما ندانیم که افتخار ثبت اختراع این جراحی در دنیا متعلق به یک چشم پزشک ایرانی است. «غلامعلی پیمان» پزشک ایرانی است که در امریکا زندگی می کند. او بیش از ۱۳۵ اختراع در زمینه پزشکی دارد که خیلی ها او را به واسطه اختراع عمل«لیزیک» در دنیا می شناسند. این پزشک شیرازی از اعضای تالار مشاهیر چشم پزشکی جهان نیز هست؛ که در سال ۲۰۱۲ هم برنده مدال ملی فناوری و نوآوری از سمت دولت امریکا شد.

انوشه انصاری

خبر سفرش به فضا در سال ۸۵ انقدر جنجالی و پر سر و صدا بود که رفته رفته باعث شد تا اسم«انوشه انصاری» نه فقط برای ما ایرانی ها که برای بسیاری از مردم دنیا یک شخصیت نام آشنا بود. انوشه انصاری جزو آدم هایی است که با سفرش به فضا توانست بسیاری از اولین ها را در تاریخ به نام خود ثبت کند. او اولین زن گردشگر فضایی، اولین مسلمان، اولین ایرانی و چهارمین نفری است که در دنیا تمام هزینه های سفرش را خودش پرداخت کرده است. او دارنده مدرک کارشناسی ارشد مهندسی الکترونیک از دانشگاه جرج واشنگتن امریکاست و در حال حاضر در صدد گرفتن مدرک دانشگاهی در رشته ستاره شناسی نیز هست علاوه بر این انوشه انصاری رئیس انجمن گردانندگان شرکت فناوری ارتباط از راه دور نیز به شمار می رود. ناگفته نماند که این فضانورد ایرانی در سال ۲۰۱۵ توانست به عنوان اولین گردشگر زن فضایی جایزه«پیشگام فضا» را از جامعه ملی فضای امریکا دریافت کند. در کنار همه این ها خوب است بدانیم که این شخصیت ایرانی در کنار همه فعالیت هایش در زمینه فضا نوردی، در سال های بین ۲۰۰۰تا ۲۰۰۹ بارهای به عنوان برترین کارآفرین زن امریکا در زمینه فن آوری نیز شناخته شده است.

ایرانیان نخبه در آمریکا

امید کردستانی

او متولد و بزرگ شده تهران است که در سن ۱۴سالگی بعد از فوت پدرش به امریکا مهاجرت می کند و بعد از گرفتن مدرک مهندسی برق از دانشگاه سن خوزه، مدرک ارشدش را در رشته«مدیریت ارشد کسب و کار» از دانشگاه استنفورد امریکا اخذ می کند. امید کردستانی در حال حاضر رئیس اجرایی هیئت مدیره توییتر است. او پیش از این مسئول ارشد کسب و کار در گوگل و مدیر غیراجرایی وودافون هم بود. امید کردستانی در سال ۲۰۰۶ توسط مجله تایم در فهرست صد نفره افرادی که«دنیای ما را شکل دیگری بخشیده اند» قرار گرفت. کردستانی در امریکا موسس بنیاد خیریه پارسی نیز هست بنیادی که کار آن کمک به دانشجویان ایرانی برای تحصیل و عملی کردن ایده های کارآفرینانه آنهاست. همه این ها در حالی است که طبق محاسبات امید کردستانی با دو میلیارد سرمایه یکی از ثروتمندترین افراد دنیا به شمار می آید.

ایرانیان نخبه در آمریکا

حسین اسلامبولچی

خیلی ها او را به عنوان بزرگترین غول مخابراتی دنیا می شناسند. کسی که تا سالهای سال جزو ۱۰۰ دانشجوی برتر دانشگاه کالیفرنیای امریکا به شمار می آمده است. او یک مخترع ایرانی است که تا به حال بیش از ۱۱۰۰ اختراع را به ثبت رسانده است. بسیاری او را بیشتر به خاطر سمتش در شرکت «ای تی اند تی» می شناسند؛ او در این شرکت مدیر ارشد فناوری و اطلاعات بوده است. دکتر حسین اسلامبولچی از جمله متخصصان برجسته حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برای مدت دو دهه در بالاترین رده‌های مدیریتی غول مخابراتی ایالات متحده (AT&T) قرار داشته است. دکتر حسین اسلامبولچی از جمله متخصصان برجسته حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات است که برای مدت دو دهه در بالاترین رده‌های مدیریتی غول مخابراتی ایالات متحده (AT&T) قرار داشته و در کنار همه این ها او بارها و بارها در سال های مختلف به عنوان مخترع و مبتکر سال نیز انتخاب شده است.

آرش فردوسی

او با اینکه یک ایرانی است ولی متولد و بزرگ شده امریکاست. اگر جزو آن دسته از افرادی باشید که از فناوری و تکنولوژی سر در می آورید حتما با سرویسی به نامDropbox آشنایی دارید و آن را می شناسید. سرویسی که اگر دنباله بنیانگذاران آن را بگیرید به نام«آرش فردوسی» می رسید؛ کسی که در سال ۲۰۱۱نیز به عنوان یکی از ۴۰نفر زیر ۴۰ سال در امریکا شناخته شد.

ایرانیان نخبه در آمریکا

کامران وفا

یکی از دانشمندان ایرانی است که در سال ۱۹۷۷ برای تحصیل به امریکا رفت. این فیزیکدان برجسته در حال حاضر در دانشگاه هارواد مشغول به تدریس است و در این دانشگاه صاحب کرسی نیز هست. این استاد فیزیک بیشتر به خاطر پیشبرد دانش در نظریه ریسمان،گرانش کوآنتومی و نظریه میدان های کوآنتومی شناخته شده است تا جایی که همین چند ماه پیش این دانشمند ایرانی برنده جایزه فیزیک بنیادی سال ۲۰۱۷در کالیفرنیای امریکا شد. وفا جزو ان دسته از دانشمندانی است که بین ایران و امریکا در رفت وآمد است و تا به حال بارها در دانشگاه های کشور خودمان سخنرانی داشته است.

ایرانیان نخبه در آمریکا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۹
سجاد پهلوانی

به گزارش زومیت؛ در تاریخ بشریت افرادی ثروتمند بودند و افرادی مشهور و ثروتمند. بشریت، میلیاردرهای زیادی را در سراسر دنیا به خود دیده است، اما افراد مولتی میلیاردر زیادی بوده‌اند که ثروت آن‌ها دنیا را به لرزه در آورده است. شاید به این فکر می‌کنید که اگر ثروتمندان زمان قدیم در حال حاضر زنده بودند، مقدار دارایی آن‌ها چقدر ‌می‌بود. با ما همراه باشید تا ۲۰ فرد ثروتمند تمام تاریخ را بشناسید.

۲۰) فردریش وِیِرهاوزر

ثروت: ۸۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 20

فردریش شش ساله دانش‌آموز مدرسه‌ی لاترن در آلمان بود. وی همچنین پا به پای پدر و مادرش در مزرعه کار می‌کرد، تا اینکه بعد از مرگ پدرش به همراه خانواده‌‌ی خود به آمریکا مهاجرت کرد و در کارخانه‌ی تولید نوشیدنی مشغول به کار شد. بعد از ۲ سال، وی در سال ۱۹۹۰ وارد صنعت ساخت و ساز و چوب شد. فردریش کار خود را با خرید زمین‌های جنگلی با مساحت زیاد، آغاز کرد و کارخانه‌ی الوار ویرهاورز را بنا نهاد. کارخانه‌ای که امروزه بیشترین فروش الوار در آمریکا را دارد.

۱۹) دوک هنری از لنکستر

ثروت: ۸۵/۱ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 19

هنری یک دیپلمات، سرباز و فردی سیاستمدار بود. همچنین او عضو خانواده‌ی سلطنتی و تنها وارث هنری، کُنت لنکستر بوده است. وی با ثروت فراوان خانوادگی که در اختیار داشت، سرمایه گذاری‌های فراوانی در زمان جنگ فرانسه انجام داد و توانست لقب ستوان پادشاه اسکاتلند را نیز کسب کند. او حتی با فرانسوی‌ها برای برقراری آتش‌بس به مذاکره نشست. هنری در سال ۱۳۶۱ میلادی در لستر زمانی ‌که ۵۱ سال داشت، جان سپرد.

۱۸) اِی.تی استوارت

ثروت: ۹۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 18

استوارت کارآفرینی موفق بود. وی با ارث پدری خود تجارت محصولات خشک ( پارچه، لباس و مواد خوراکی) را آغاز نمود و در سال ۱۸۲۳ اولین مغازه‌ی پارچه‌ی خود را در نیویورک افتتاح کرد. وی در ۲۵ اکتبر ۱۸۸۶ میلادی در اثر بیماری ذات‌الریه درگذشت و اموال وی بعد از به خاک‌سپاری او دزدیده شدند. استوارت قبل از مرگش انقلابی در تجارت خرد آمریکا به وجود آورد و توانست با موفقیت‌هایی که بدست آورد، آرزوهای بزرگی که پدر و مادرش برای او داشتند را برآورده کند.

۱۷) استفان جیرارد

ثروت: ۱۰۵ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 17

حتی پس از گذشت سالیان دراز از مرگ او، استفان همچنان جایی در بین ثروتمندترین افراد دنیا دارد. او امپراطوری ثروت خود را بر پایه‌ی تجارت و بانکداری بنا نهاد و با خرید مهم‌ترین بانک آن سال‌های آمریکا، اقتصاد مریض آن را نجات داد. در سال ۱۸۳۱ میلادی، استفان بدلیل جراحاتی که در یک حادثه بر او وارد شده بود جان خود را از دست داد و بیشتر ثروت وی صرف کارهای خیریه شد.

۱۶) جان از گرانت

ثروت: ۱۱۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 16

جان، فرزند پادشاه ادوارد سوم و یک اشراف‌زاده بود. او با دخترعمه‌ی سوم خود به نام بلنچ ازدواج کرد و با مرگ برادرزنش کُنت لنکستر نیز لقب گرفت و نصف لنکستر را به ارث برد. شرایط مساعدی که جان در آن قرار گرفت باعث شد که او دوک لنکستر شود و با اراضی فراوانی که به نام خود داشت قطعا یکی از ثروتمندترین افراد زمان خود بود. او بیش از ۳۰ ملک و زمین در سراسر بریتانیا و فرانسه داشته است.

۱۵) ریچارد فیتزآلن

ثروت: ۱۱۸/۶ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 15

ریچارد اولین پسر ادموند فیتزآلن، هشتمین کنت آروندل بود. با اینکه مسیر زندگی وی با خلع درجه‌ی اشراف‌زادگی او، تغییرات زیادی به خود دید، اما ریچارد توانست جایی در بین ثروتمندترین افراد دنیا داشته باشد. او جنگجویی شجاع بود که فرماندهی ارتشی که برای استقلال اسکاتلند می‌جنگیدند، را بر عهده داشت. در سال ۱۳۳۰ میلادی توانست مقام اشراف‌زادگی خود را باز پس بگیرد و در سال ۱۳۴۷ میلادی کنت سورِی شود. ریچارد ثروت هنگفتی در طول عمر خود بدست آورد و پس از مرگش در کنار قبر همسرش، به خاک سپرده شد.

۱۴) جان ژاکوب اَستور

ثروت: ۱۲۱ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 14

جان تاجر پوست بود. استعداد بالای او در تجارت، توانست لقب اولین مولتی میلیونر آمریکا را برای او به ارمغان آورد. او مشتریانی از سراسر دنیا از جمله چین و کشورهای اروپایی داشت. پس از تجارت موفق پوست، او وارد عرصه‌ی خرید و فروش املاک نیز شد و ثروت فراوانی را برای خود جمع‌آوری کرد.

۱۳) ویلیامز دِوارن

ثروت: ۱۴۷/۱۳ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 13

ویلیامز اولین کنت سوری بود. او علاوه بر این مقام، لقب جنگجوی شجاع را از ویلیام دوم دریافت کرده بود. شجاعت‌های او در جنگ هستینگ باعث شد تا لقب اشراف‌زادگی را نیز بدست آورد. ویلیامز با زمین‌های وسیعی که در اختیار داشت، از بزرگ‌ترین مالکان اراضی در سراسر بریتانیا بود. او اولین صومعه را نیز به همراه همسرش، در انگلیس بنا نهاد. او نیز پس از مرگش در کنار همسرش به خاک سپرده شد.

۱۲) بیل گیتس

ثروت: ۱۵۶ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 12

بیل گیتس نامی آشنا برای همه‌ی ما است. با تاسیس شرکت مایکروسافت او نه تنها ثروت فراوانی بدست آورد بلکه توانست جایگاهی در بین ثروتمندان تاریخ نیز کسب کند. او در حال حاضر ثروتمندترین فرد زنده در دنیا است. ( به تازگی این عنوان را از کارلوس اسلیم مکزیکی پس گرفته است.)

۱۱) آلان روفوس

ثروت: ۱۷۸/۵۶ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 11

آلان روفوس، کنت بریتانی، دست راست ویلیام کشورگشا بود. او خصوصیاتی مشابه ویلیامز دِوارن داشت. او نیز اراضی وسیعی را بدست آورده و مالک کمبریج‌شایر بود.

۱۰) کورنلیوس وندربیلت

ثروت: ۱۸۵ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 10

کورنلیوس ثروت خود را مدیون هوش بالای تجارت و صادارت و واردات خود است. اما مهم‌تر از همه، ساخت‌وساز و مالکیت راه‌آهن در نیویورک و منهتن بود که او را ثروتمند کرد. او طی جنگ‌های داخلی در آمریکا، لوازم خوراکی جنگجویان را فراهم می‌کرد.

۹) هنری فورد

ثروت: ۱۹۹ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 9

فورد در میشیگان به دنیا آمد و موسس کارخانه‌ی خودروسازی فورد است. با استفاده از استعداد خود، فورد توانست از راز خودروهای تندرو پرده بردارد و ثروت فراوانی جمع‌آوری کند. او کار خود را به عنوان یک تعمیرکار ساعت آغاز کرد و به عنوان مهندس خودرو به کار خود ادامه داد و در آخر توانست شرکت فورد را تاسیس کند. او از آغازکنندگان و حامیان حمایت از حقوق مشتریان بود.

۸) معمر قذافی

ثروت: ۲۰۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 8

قذافی یک مولتی میلیاردر بود، مردی دیکتاتور که ۴۲ سال بر لیبی حکومت کرد. علی‌رغم ستم‌های فراوانی که او به مردم کرد، سعی می‌کرد برای مردم خود رفاه ایجاد کند و از رهبران جنبش پان‌آفریقا و موسسان مجمع آفریقایی‌ها بود. ژنرال قذافی همچنین عامل یکی از شگفتی‌های دنیاست. عملی شدن پروژه‌ی آبیاری بیابان لیبی که اتمامش ۲۴ سال به طول انجامید، واقعا شبیه یک معجزه بود. با مرگ دیکتاتور بزرگ در سال ۲۰۱۱ مشخص شد که ارزش دارایی‌های او ۲۰۰ میلیارد دلار بوده است.

۷) ویلیام کشورگشا

ثروت: ۲۲۹/۶ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 7

ویلیام فرزند رابرتز، دوک نورماندی بود. با مرگ پدرش در طی سفر، او در ۸ سالگی جای پدر خود را گرفت. موفقیت‌های چشمگیر او در جنگ هستینگ باعث شد که به ویلیام، لقب کشورگشا داده شود. او در سال ۱۰۶۶ پادشاه انگلیس شد و تاثیر مثبتی در ساخت کلیسا در قرون‌وسطی داشت.

۶) میرعثمان علی خان

ثروت: ۲۳۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 6

او به عنوان پادشاهی سخاوتمند که به علم اهمیت زیادی می‌داد، شناخته می‌شد. عثمان از نیروی هوایی انگلیس در جنگ‌ جهانی اول نیز پشتیبانی می‌کرد. او به مانند دیگر افراد این لیست اراضی فراوان نداشت، بلکه معادنی داشت که عثمان را در سال ۱۹۴۰ به ثروتمندترین فرد دنیا تبدیل کردند.

۵) نیکولای الکساندرویچ رومانوف

ثروت: ۳۰۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 5

تسار نیکولایی، آخرین سلسله از فرمانروایان روسیه بودند، که پس از انقلاب بولشویک او و تمام افراد خانواده‌اش کشته شدند. او رهبری مقتدر نبود اما ثروت هنگفتی داشت.

۴) اندرو کارنی

ثروت: ۳۱۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 4

او حاکم صنعت استیل در قرن ۱۹ میلادی بود. اندرو در ۱۳ سالگی شروع به کار کرد و به طور هفتگی ۱.۲ دلار از کارخانه‌ی پارچه دریافت می‌کرد. سپس به عنوان اپراتور تلگراف در یک شرکت راه‌آهن مشغول به کار شد و اولین مدرک خود در کسب‌و‌کار را بدست آورد. بعد از جمع‌آوری بودجه‌ی کافی او ابتدا شرکت پل سازی کیستون و سپس کارخانه‌ی استیل کارنی را تاسیس کرد. اندرو به طور مستمر مبلغی را صرف کارهای خیریه می‌کرد و از حامیان تقسیم عادلانه‌ی ثروت بین مردم بود.

۳) جان راکفِلِر

ثروت: ۳۴۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 3

جان انحصار صنعت نفت آمریکا را در دست داشت. اختراع راه‌آهن سود بزرگی برای او به ارمغان آورد و از وی فردی موفق و البته ثروتمند ساخت که این ثروت منجر به تاسیس«استاندارد اویل» توسط جان شد. تجربه‌ی کتابداری او در سال‌های جوانی، باعث شد که پس از بدست آورن ثروت فراوان، کمک مالی زیادی به ساخت دانشگاه‌های شیکاگو، راکفلر و فیلیپین، کند.

۲) خانواده‌ی روتسچایلد

ثروت: ۳۵۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 2

خانواده‌ی آلمانی روتسچایلد به عنوان یکی از ثروتمندتری خانواده‌ها در قرن ۱۹ میلادی شناخته می‌شوند. مایر روتسچایلد کار بانکداری را در قرن ۱۸ میلادی آغاز کرد و بانکداری به عنوان شغلی خانوادگی در بین روتسچایلدها شناخته شد. او ۵ فزرند خود را به ۵ کشور مهم اقتصادی اروپا فرستاد تا بانکداری خود را در کل اروپا گسترش دهد، این کار مایر باعث افزایش روزافزون ثروت خود و خانواده‌اش شد.

۱) مانسا موسا

ثروت: ۴۰۰ میلیارد دلار

بیست فرد ثروتمند طول تاریخ 1

مانسا موسی، حاکم معادن وانگارا، دهمین امپراطور سلسله‌ی پادشاهی مالی بود. او ثروتمندترین فرد در تاریخ بشریتاست. مانسا بر ۴۰۰ شهر مالی و تمام غرب آفریقا در قرن ۱۴ میلادی حکومت می‌کرد و معادن فراوانی که وی مالک آن‌ها بود، ثروتی بی‌نظیر در اختیار او قرار داده بود. مانسا عمارات فراوانی ساخته بود که به لطف معمار ایتالیایی، سرجیو دامیان، امروزه نیز پا بر جا هستند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۶
سجاد پهلوانی

The Empire State Building امپایر استیت نام برجی در کشور ایالات متحده امریکا و شهر نیویورک است ، این برج ۱۰۲ طبقه فلزی و با ۴۵۰ متر ارتفاع به عنوان یکی از بزرگترین برج های زمان خود بحساب می آید. امپایر استیت یکی از نمادهای کلان‌شهر نیویورک می باشد. این برج با تصاویری از کارگران خود در طبقات بلندش شهرت یافته است. تصاویری جالب از کارگران این ساختمان فلزی در زیر برای شما عزیزان ارائه شده است ، جالب این جاست که عکاس این تصاویر به دلیل خطر جانی بالای این کارکنان مورد مزمت قرار گرفته و جریمه سنگینی برای مجموعه به دلیل این عمل خطر پذیر اعمال شده است. مطمئنم با دیدن تصاویر جذابیت مراحل ساخت این برج بزرگ را درک خواهید کرد . با ما همراه باشید.

کارگران مشهور پروژه امپایر استیت The Empire State Building

امپایر استیت The Empire State Building

این تصویر از کارگران این برج قدیمی گرفته شده است که عکاس پس از گرفتن این عکس جریمه شد. گفتنی است این برج عظیم الجثه قبل از برج های دوقلوی به عنوان بزرگ ترین و مرتفع ترین ساختمان جهان بشمار می رفت. جالب اینجاست این برج بزرگ ۱۰۲ طبقه در سال ۱۹۳۰ در عرض ۱۴ ماه ساخته شد. ساخت این برج عظیم الجثه را با ساخت ساختمان های امروزی در ایران مقایسه کنید!

The Empire State Building با  ارتفاع ۴۴٨ دارد . بقیه ارتفاع این ساختمان به آنتن تلویزیونی بالای آن مربوط می‌شود. کل هزینه ساخت The Empire State Building با زمین آن در حدود ۴۱ میلیون دلار است. که تنها ٢۴ میلیون دلار از این هزینه ، خرج سازه بنا شده است.

تصاویر جالب و موقعیت های خطرناک کارگران در The Empire State Building

امپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State BuildingThe Empire State BuildingThe Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State BuildingThe Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State BuildingThe Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State BuildingThe Empire State BuildingThe Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State Buildingامپایر استیت The Empire State BuildingThe Empire State BuildingThe Empire State BuildingThe Empire State BuildingThe Empire State Building

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۹:۰۰
سجاد پهلوانی
«مثلث برمودا» یکی از شگفت‌انگیزترین مناطق جهان است که در اقیانوس اطلس واقع شده و قرن هاست که انسان از درک ماهیت اصلی آن عاجز است. کریستف کلمب نخستین فردی بود تغییرات عجیب‌وغریب قطب‌نما و مشاهده‌ی زبانه‌های بزرگ آتش در این منطقه را گزارش کرد.
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا

 

کشتی ها و هواپیماهای متعددی در نتیجه ورود به مثلث برمودا درون آن بلعیده شده اند. با اینکه مقالات و کتب متعددی در رابطه با این پدیده‌ی کمتر شناخته شده نوشته و منتشر شده است، اما هنوز هم مسائلی هست که شاید از آن ها بی‌خبر باشید.

البته گفتنی است که نظریات علمی و فراطبیعی متعددی در رابطه با مثلث شیطانی ارائه شده که معلوم نیست کدام یک به واقعیت نزدیک تر است. به طور مثال، پاره‌ای از دانشمندان ادعا می‌کنند که مثلث برمودا، دریچه ای به دنیایی دیگر است و هواپیماها و کشتی‌ از آن طریق  وارد آن دنیا می‌شوند. یکی از دلایل علمی مطرح شده در مورد آن نیز وجود گاز متان است.

در همین راستا در زیر ۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث را برشمرده ایم که احتمالا از خواندن آن‌ها شگفت‌زده شوید.

۱- تحقیقات رسمی

با اینکه وسایل نقلیه دریایی و هوایی متعددی در گذر از این محدوده درون مثلث برمودا بلعیده و ناپدید شده اند، اما هرگز هیچ‌گونه تحقیق و آزمایش رسمی از طرف دولت آمریکا در مورد این پدیده صورت نگرفته است.
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

بدون شک تصور همه ما این است که پس از ناپدیدشدن هزاران انسان در این منطقه عجیب و ترسناک، دولت آمریکا، با تخصیص سرمایه به گروه های تحقیقاتی، سعی در کشف واقعیت داستان داشته باشد. اما مسئول دولتی این کشور، مثلث برمودا را پدیده‌ای غیرعادی نمی دانند. به همین خاطر است که آزمایشاتی که تاکنون در این منطقه انجام شده، از طرف موسسات خصوصی بوده است.
 
 


۲- توفان احتمالی

خلبان «بروس گرنون» از سال ۱۹۶۷ تاکنون چندین بار بر فراز مثلث برمودا پرواز کرده است. اما در دسامبر سال ۱۹۷۰، او پروازی به منطقه داشت که خاطره آن هرگز از ذهنش پاک نخواهد شد. او به همراه همکارش، از آندروس باهاماس بلند شد، هنگامی که هواپیما به نزدیکی مثلث قاتل رسید، آن ها متوجه شدند که ابرها در ارتفاع بسیار کم و نزدیک به سطح اقیانوس اجتماع کرده اند. هنگامی که به ابرها نزدیک شدند، این اجتماع بزرگ تر شد.
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا

 

خلبان یاد شده، سعی می کند فاصله خود از زمین را زیاد کرده و ارتفاعش را افزایش دهد. اما ابرها، هواپیما را احاطه کرده و قدرت هرگونه واکنشی را از وسیله نقلیه می گیرند. در این اجتماع ترسناک، ابرها کاملا سیاه بوده و فلاش های نوری روشنی داشتند.

خلبان در این رابطه تعریف می کند که آن ها برای برج مراقبت دایما سیگنال مخابره می کردند اما برج مراقبت هیچ نشانی از هواپیما را نمی توانسته ردیابی کند. اما در نهایت تیم خلبانی موفق می شود تا هواپیما را به پالم پیچ هدایت کند.

بعدها این طور گزارش شد که این پرواز که باید ۷۵ دقیقه به طول می انجامید، در عرض ۴۷ دقیقه به مقصد رسید. هنوز هیچ دلیل و توضیحی در رابطه با این رویداد عجیب ارائه نشده است.

 



۳- مثلث برمودا خواهری در اقیانوس آرام دارد
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

با اینکه گفته می شود که مثلث برمودا یک پدیده و منطقه منحصر به فرد در جهان است، اما برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با وجود نمونه مشابه آن در دل اقیانوس آرام نیز وجود دارد. بر اساس برخی از گزارشات غیررسمی، خواهر مثلث برمودا در یکصد کیلومتری از ساحل توکیو واقع شده است و هیچ توضیح و توجیه علمی برای فعالیت های فرازمینی آن وجود ندارد.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، وسیله نقلیه ای که ۷۰۰ سرباز را حمل می کرد در این منطقه ناپدید شدند. همچنین گزارشات متعددی مبنی بر گم و غیب شدن ده ها کشتی و هواپیما در این منطقه منتشر شده است.
 
 


۴- مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی زیر آب اقیانوس آرام
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

با اینکه گفتیم هیچ‌گونه تحقیقات رسمی و دولتی در مثلث برمودا انجام نمی شود، اما باید بدانید که دولت ایالت متحده آمریکا، ساختمان ویژه ای در باهاماس ساخته که رو به این حفره اقیانوسی است. این ساختمان به مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دنیای زیر آب اقیانوس آرام تعلق دارد که نیروی دریایی ارتش آمریکا، سلاح ها و زیردریایی های خود را در آن موردآزمایش قرار می دهد.
 
 


۵- ارتباط با آتلانتیس
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا

 

برخی اعتقاد دارند که بین سرزمین گم‌شده‌ی آتلانتیس و مثلث برمودا، ارتباط نزدیکی وجود دارد. دلیل این ادعا نیز تشابهات بسیاری است که این دو با هم دارند. آتلانتیس در اسطوره های یونانی، یک جزیره افسانه ای است و به گزارش افلاطون، این جزیره وسیع در نتیجه توفان و سیل شدید، در عرض یک شبانه روز به طور کامل به زیر آب رفته و ناپدید شد. افلاطون تردید داشت که هرگز نشانه‌ای از این سرزمین گمشده به دست آید. او در مکتوبات خود نوشت «اقیانوس در آن نقطه به مکانی غیرقابل عبور و جستجو تبدیل شده است».

در مورد اینکه آتلانتیس وجود خارجی داشته یا یک شهر خیالی بوده، هنوز اطلاعاتی در دسترس نیست. اما کسانی که به این افسانه باور دارند، می گویند که آتلانتیس پس از آخرین یخبندان زمین توسط مثلث برمودا بلعیده شده است.
 
 


۶-  مثلث برمودا واقعا مثلثی‌شکل نیست
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

این منطقه در بین سن خوآن، پورتوریکو و میامی فلوریدا واقع شده است و واقعا مثلثی نیست. مثلث برمودا هیچ مرز تعیین شده ای ندارد و ناپدیدشدن در هر سه گوشه فرضی، مرکز و پیرامونش آن صورت می گیرد.
 
 


۷- از کار افتادن قطب‌نما
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

در دسامبر سال ۱۹۴۵، پنج بمب افگن نیروی دریایی از فلوریدا حرکت کردند تا یک‌سری آزمایشات هوایی را به انجام برسانند. اما قطب‌نمای آن ها در مسیر از کار افتاد و رهبر این ماموریت توانایی تشخیص مسیر درست را نداشت. هر ۵ جنگنده پشت سر وی بدون هدف پرواز می کردند. سرانجام، سوخت هواپیماها تمام شد و ناچار شدند روی سطح آن فرود بیایند. این تنها موردی نیست که از کار افتادن قطب نما در مثلث برمودا در آن گزارش شده است.
 
 


۸- وجود گازهای متان
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا

 

در گزارشات متعددی وجود گاز متان در مثلث برمودا تایید شده است. این گاز در میزان شناوری آب تاثیر گذاشته و باعث می شود تا کشتی ها با سرعت بیشتری غرق شوند. این گاز همچنین توانایی فوران کردن و سوزاندن هواپیماهای در حال پرواز را نیز دارد. برخی معتقدند همین امر پاسخگوی بسیاری از رویددهای غیرطبیعی گزارش شده در مورد مثلث برموداست که شامل فلاش های نوری و زبانه ای آتش می شوند.
 
 


۹- مثلث برمودا قابل شناسایی نیست
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا
 

با اینکه سه راس مثلث برمودا تعیین شده است، اما این منطقه در دنیای واقعی قابل تشخیص نیست. مثلث برمودا را در هیچ نقشه ای در جهان نمی توانید پیدا کنید. نیروی دریایی ارتش آمریکا آن را اقیانوس باز می نامد. این مثلث فرضی، محدوده ی قابل تشخیصی در محل ندارد.
 
 


۱۰- مثلث برمودا بسیار وسیع است
 
۱۰ واقعیت جالب در مورد مثلث برمودا

 

وقتی در تصاویر شاهد مثلث برمودا هستید، شاید تصور کنید که کوچک و محدود است، اما باید بدانید این منطقه شیطانی و مرگبار حدود ۸۰۵ هزار کیلومتر مربع وسعت دارد و از مرز جنوبی فلوریدا آغاز شده و تا پورتوریکو ادامه دارد.

عمق آب های این منطقه بسیار زیاد است به طوری که تاکنون هیچ اثری از کشتی ها و هواپیماهای غرق شده در آن به دست نیامده است. برخی از مطالعات نشان می دهند که در کف این اقیانوس، کوه های نوک تیز، گودال های بسیار عمیق و دره های تنگ و عمیق بیشماری وجود دارد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۷
سجاد پهلوانی

 
 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا» 

 

عجیب ترین عینک های آفتابی کلکسیون «دولچه و گابانا»

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۶
سجاد پهلوانی

مجله ایساتیس درب : کمپانی خودروسازی رضوانی موتورز به تازگی از ماشین جدید خود که یک شاسی بلند نظامی می باشد رونمایی کرده است.

ماشین جدید رضوانی یکی از گزینه های مناسب برای استفاده در برنامه های نظامی بوده و به دوربین های دید در شب، دوربین های حرارتی، بدنه ی ضد گلوله و همچنین شیشه های ضد گلوله مجهز شده است. علاوه بر این ها درب های عقب اتوماتیک هستند و موتور 6.4 لیتری V8 بیشتر از 500 اسب بخار قدرت دارد.

فضای داخلی مانند ماشین های جیپ زیبا و لوکس طراحی شده است، صندلی های جلو و عقب روکشی چرمی دست دوز دارند، همچنین فضای داخلی به یک صفحه نمایش مرکزی 7.9 اینچ و دو صفحه نمایش بر روی صندلی ها مجهز می باشد.

ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
ماشین جدید رضوانی
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۵
سجاد پهلوانی
1. ‏میدونی از آلارم اول صبحگاهی چی روی مخ تره؟ بله، آلارم دوم.

2. ‏من اینقد سیکس پکمو دوس دارم ک با چند لایه چربی ازش محافظت میکنم.

3. ‏یه سری رفتم داخل هیئت و بلند داد زدم " بابا مردم مریض دارن " یکی برگشت گفت: مهندس اینجا هیئت علمی دانشگاس.

4. ‏اونجا که معین میخونه، "بی بی گل تو که منو کشتی بی بی گل، واسه چی منو دوست نداشتی بی بی گل"  آدم نمیدونه داره با ننه ش حرف میزنه یا معشوقه ش.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
سامیاد، یکی از شخصیت‌های برنامه کودک دوران ما!
صداوسیما از بچگی میخواست نسل ما رو نترس و شجاع بار بیاره. با این کارکتراش.
ممنونیم صداوسیما 

5. ‏فوبیای نکنه پولدار بشم بعد ثروتمو از دست بدم دارم. ینی ترس از دست دادن چیزایی که ندارم هم دارم دیگه شما خودت سطح فلاکتو حساب کن.

6. ‏پله های ترقی تو ایران اینجوریه که دونه دونه میای طی کنی میبینی یه سریا با آسانسور رفتن بالا.

7. ‏داداش شما که مینویسی دختر فقط لاغر و قد بلند و مو مشکی! اگه اون بلوند تپل قد کوتاها خواستن باهات دوست بشن تو قبول نکن، شماره منو بده بهشون.

8. ‏5 دقیقه سیگار میکشی، 23 ساعت و 55 دقیقه باید مامان باباتو قانع کنی که راننده تاکسی سیگار کشید.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
ینی بدون گریم میتونه بره تو تعزیه نقش حرمله بازی کنه 

9. ‏داریم به روزایی نزدیک میشیم که ساعت ٥ میری بیرون، میای میخوابی، درستو میخونی، فیلمم میبینی، ساعت رو نگاه میکنی میبینی ٦:٤٥ دقیقه س.

10. ‏اگه میگی عشقم تو ملکه ی منی پس چرا واسش هزینه میکنی. اون خودش از خزانه ی دربار خرج میکنه دیگه.

11. ‏من اگر مونالیزا میشدم داوینچی چشم های مصمم منصوریان رو می‌کشید.

12. ولی کار تو فست فود واقعا سخته فک کن باید پیتزا درست کنی بعد بدی بقیه بخورن.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
از امروز همه هزینه ها فقط برای تو میشه 

13. چجوری اسم این همه بازیگر خارجی و فیلماشونو حفظید، من نهایتا میتونم بگم عه این یارو.

14. از وقتی بابام از شبکه سلامت شنیده آب خوردن وسط غذا ضرر داره هرروز ظهر با نوشابه میاد خونه.

15. این حرکت"ساره بیات"و"رضا قوچان نژاد"خیلی زشت و زننده بود. ینی چی وقتی ازت پرسیدن: چرا اینکارو کردی؟ میگی: مث محرممه. باید بگی باد میومد دستم خورد.

16. ‏خدایا بابتِ آفریدنِ مادرها ممنون ولى کاش اون آپشنى که "تو جمع یه چیزى آروم تو گوششون مى گى،بلند جوابتو میدن" رو بهشون نمى دادى.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
حسی که رو صندلی عقب تاکسی پراید دارم 

17. واقعاً لقب آخرین سامورایی برازنده‌ی تخمه ژاپنیه، وقتی می‌بینه همه آجیلا رفتن باز می‌مونه تو ظرف و مقاومت می‌کنه.

18. ‏جدی تو غار زندگی کردن و همش خوابیدن و شکار کردن چه بدی داشت که سعی کردیم پیشرفت کنیم؟

19. ملت تو‌ جیب لباس زمستونیشون پول پیدا میکنن من دستمال کاغذی.

20. ‏همیشه نیمه پر لیوانو ببین، متروهای ایران انقدر شلوغه که اگه تو مترو ببر بهت حمله کنه تا برسه به تو ۳۴ نفرو خورده دیگه میلی به خوردن تو نداره.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
قشنگ معلومه این عکسِ استاد شهریار بعد از سرودنِ "آمدی جانم به قربانت ولی حالا چرا" بوده. 

21. مراسم خاکسپاری بودیم برادر متوفی برای بدرقه اومد گفتم: هر چی بقای عمر اون مرحومه خاک شما باشه. یارو گفت قبوله ولی سعی کن دیگه همدردی نکنی.

22. ‏هوا سرد شد بابام شومینه رو روشن کرد گفتم: شومینه اصلا صرفه اقتصادی نداره، مصرفش زیاده، گرم نمیکنه، بدردنخوره، یکم فکر کرد گفت: اره دقیقا مثل تو.

23. ‏من نه تنها دلم میخواد حقوق زن و مرد برابر شه، بلکه آرزو میکنم حقوق زن ها از مردا بیشتر شه، یه جور که ما بشینیم خونه اونا هزینه هارو بدن.

24. ‏به نظرم این تیم هایی که امسال نمیرن جام جهانی خودشون ی جام درست کنن خیلی مهیج تر از خود جام جهانی میشه.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
توالت دهه ۶۰ این شکلی بود خیلیا از ترس شاش بند میشدن! :)))) 

25. ‏هر وقت صبح زود تو خیابون مازراتی دیدید به منم بگید سحر خیز شم تا کامروا گردم.

26. ‏چی میگن خوابیدن استراحته؟ من از خواب که بیدار میشم نیم ‌ساعت باید تو‌ همون حالت استراحت کنم تا بتونم راه بیوفتم.

27. آنجلینا جولی یه سر بیاد خونه ما یخچالمون رو ببینه حتما منو به سر پرستی قبول میکنه.

28. ینی من اگه پاندا میشدم پانداها باربری میکردن. خرا به عنوان گونه در معرض خطر لم میدان یونجه میخوردن فیلم میدین.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
+یعنی تو پاییز هیشکیو نداری باهاش قدم بزنی؟
_نه آقای دکتر 

 

29. کارگر ساختمون کناری اومده به شوخی یه آجر به رفیقش تو طبقه سوم پرت کنه، شیشه طبقه چهارم مارو شکسته! دقتشو درست کنه فصل دیگه تو فلسطین لژیونره.

30. 5 دقیقه با مامانت بحث میکنی 23 ساعت و 55 دقیقه با خودش غر میزنه.

31. ایسلند در آستانه صعود مستقیم به جام جهانیه! ایشالا بخورن به ما که نشون بدیم کی بهتر ایسلندی تشویق میکنه.

32. قشنگ معلومه مسی و رضا پرستش توافق کردن که مسی تو بارسا بازی کنه و پرستش تو تیم ملی آرژانتین.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
شاید براتون جالب باشه بدونین ناصرالدین شاه همه هزینه هاشو واسه کی میکرده 

33. یه دوست دختر داشتم 7 تا داداش داشت. یعنی سرقت مسلحانه از بانک ریسکش کمتر بود تا با اون بودن.

34. ولی اصلش اینه ماهایی که کلی پول گیم نت دادیم کانتر بازی کردیم دیگه نفرستن آموزشی تیراندازی یادمون بدن.

35. ما ایرانى ها اخلاقمون اینطوریه که "اگه تلفنو جواب نمیدیم شاید دستمون بنده" ولى کسى دیگه بیجا مى کنه تلفنش رو جواب نده.

36. ‏سیاوش قمیشی یه جوری خوب میخونه آدم ازینکه شکست عشقی نخورده شرمنده ی خودشو سیاوش میشه.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
وقتی میای خونه به بابات میگی گلگیر سمت راننده رو زدم 

37. ‏همیشه برام سوال بوده اون نون باگتایی که صبحا قبل از باز شدن مغازه، میزارن جلوی ساندویچی ها رو چرا کسی نمیدزده؟

38. من اگه اسفناج بودم، ملوان زبل یونجه میخورد.

39. راهنمایی که بودم یه ناظم داشتیم فک میکرد اگه یه روز منو نزنه باخته. یه بار دست به سینه نشستم سرکلاس این یهو اومد تو گفت تو منو مسخره کردی اینجوری نشستی جلوم؟ بازم گرفت زد.

40. سیروان خسروی میگه اهای بارون پاییزی کی گفته تو‌ غم انگیزی. اره خب اگه منم کنسرت میذاشتم نفری ۱۳۰ میگرفتم بارون پاییزی چیه باران موسمی هم غم انگیزم نمیکرد.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448) 
مادرش همیشه برنامه Office رو گم میکرده و پسرش رو از خواب بیدار میکنه، اونم این عکس رو تصویر زمینه کامپیوترش گذاشته :)))))) 

41. ‏آدم با همون انرژی که میخواد بذاره یه انار بخوره میتونه پنج تا نارنگی بخوره، واقعاً نمیصرفه.

42. ‏ما عینکیا وقتی بارون میاد دو راه داریم یا عینکمونو برداریمو تار ببینیم یا عینکمونو برنداریمو تار ببینیم.

43. ‏متاسفانه من حتى با معیار هاى ناصرالدین شاهم خوشگل یا جذاب حساب نمیشم.

44. ‏دیگه پیرلو ام خدافظی کرده الان بهترین موقعیته فیفا یه نامه به فدراسیون فوتبال بزنه بگه مهدی رجب زاده هم خدافظی کنه.

45. ‏واقعا فکر میکنید معین نمیبینه؟ معین میبینه ولی به روتون نمیاره. از بس که بزرگواره این آدم.

 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (448)
‏تصویری نادر از سلفی گرفتن تویوتا کرولا در حال سیگار کشیدن
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۲
سجاد پهلوانی

از کلیسای موج دار در کیپ تاون تا باشگاه بدنسازی نورانی در چین ... این‌ها گزیده هایی از عکس‌های منتخب معماری در سال ۲۰۱۷ هستند.
 
 

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
یک کلیسای موج دار تازه تاسیس در کیپ تاون – طراحی شده توسط استودیو استین

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
دیوار شمالی کازینو رول در نیو جرسی

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
خانه سلگی در سنگاپور که توسط هیئت خانه سازی و توسعه سنگاپور طراحی شده است

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
سالن ورزشی در دانشگاه تیانجین در چین که توسط یکی از معماران چینی طراحی شده است

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
موزه آروس آرهوس در دانمارک

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
آپارتمان های پونته سیتی در ژوهانسبورگ در جنوب آفریقا

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
ورزشگاه ولادروم در انگستان

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
ساختمان مدیریتی سامسونگ الکترونیک در سی خوزه کالیفرنیا

برجسته‌ترین بناهای شهری جهان
خدمات فانوس دریایی بلک راک در صحرای نوادا در آمریکا
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۱
سجاد پهلوانی
خرافات تقریبا در بیشتر کشورهای دنیا وجود دارد اما این باورهای غلط از فرهنگی به فرهنگی دیگر با هم متفاوت است. مثلا در کشور پرتغال، بیشتر مردم معتقدند که به‌عقب راه رفتن بدشانسی می آورد. یا مردم اسپانیا بر اساس یک سنت و باور قدیمی، نیمه شب جشن سال نو ۱۲ حبه انگور را به نیت خوش شانسی در ۱۲ ماه سال جدید میل می کنند.

در ایران برخی از قومیت ها اعتقاد دارند که اگر هنگام تحویل سال نو، پول در دست بگیرید در تمام طول سال، جیبتان پر پول خواهد بود. یا مثلا بعضی اعتقاد دارند که اگر قیچی را باز و بسته کنید، در خانه مشاجره ای رخ خواهد داد و خوش یمن نیست، اگر در ابتدای صبح، گربه سیاه ببینید، بد یمن است یا به طور مثال، می گویند که برای در امان ماندن از چشم زخم باید در خانه اسفند دود کرد.

از آنجا که هیچ کدام از انسان ها ناراحتی، بد شانسی، غم یا بی پولی را دوست ندارند، بسیاری از آن ها حتی اگر باور عمیقی هم به این خرافه ها نداشته باشند، به این خاطر که این باورها دایم در جامعه تکرار می شود و دهان به دهان می چرخد، بنا را بر احتیاط گذاشته و سعی می کنند تا حد امکان از مسایلی که عموم مردم می گویند بد است، پرهیز کنند.

اما نکته جالب این باورها اینجاست که وقتی خرافات رایج در دیگر کشورهای جهان را می خوانید و به آن ها اعتقادی ندارید، تازه متوجه می شوید که این فکرها و عقاید تا چه اندازه می توانند نادرست و غیرمنطقی باشند و احتمالا حتی از شنیدنشان تعجب کرده و به نادانی اشخاصی که به آن باور دارند، می خندید.

در این راستا، اگر کنجکاو هستید تا با گوشه ای از باورهای نادرست مردم در فرهنگ های مختلف جهان آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از نظر بگذرانید.

هند: گرفتن ناخن ها در شب
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

یکی از خرافه های کشور هند این است که می گویند اگر در شب ناخن های خود را بگیرید، اصلا خوب نیست و بد شانسی می آورد. همچنین هندی ها معتقدند در روز شنبه نباید موهای سر را کوتاه کرد.

جالب است که در ایران نیز این اعتقادات وجود دارد و فقط به جای شنبه، برخی اعتقاد دارند که در روز جمعه نباید موها را کوتاه کرد زیرا موجب توقف رشد آن می شود و در عوض بهتر است در روز چهارشنبه این کار را انجام داد.

توضیحی که اکنون برای باور نادرست ناخن گرفتن ارائه می دهند این است که در گذشته، چون بسیاری از خانه ها نور و روشنایی نداشته اند، به مردم گفته می شد که از ابزار و اشیاء تیز استفاده نکنند زیرا ممکن است به بدن خود آسیب برسانند.
 
 


روسیه: قرار دادن بطری خالی روی زمین
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

روس ها اعتقاد دارند که اگر بطری های خالی را روی زمین بگذارید، خوش شانسی می آورد. این باور از افسانه ای مربوط به سربازان روسیه در قرن ۱۹ میلادی گرفته شده است.

به گزارش مسکو تایمز، هنگامی که سربازان روس در شهر پاریس بودند، می توانستند با مخفی کردن بطری های نوشیدنی خود بر روی زمین، در هزینه هایشان صرفه‌جویی کنند زیرا فقط هزینه بطری هایی را پرداخت می کردند که روز میز بر جا مانده بود.
 
 


اروپا: به تخته کوبیدن
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

آمریکایی ها برای رفع بد یمنی روی چوب می زنند و اصطلاح «بزنم به تخته» را به زبان می آورند. این باور در واقع از اروپا به دیگر کشورهای جهان ورود کرده است. گفته می شود که در قرون وسطی، بسیاری از کلیساها ادعا می کردند که تکه ای از صلیب حضرت مسیح (ع) را دارند و معتقد بودند که زدن به روی چوب آن خوش شانسی می آورد.

این باور را ما هم در ایران داریم. وقتی می خواهیم به اصطلاح کسی چشم نخورد و از چشم زخم حسودان در امان باشد، حتما برایش روی تخته می زنیم.
 
 


ترکیه: جویدن آدامس در شب
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

بر اساس افسانه های ترکی، اگر کسی در شب آدامس بجود، گویی گوشت بدن مرده را می خورد. به همین خاطر، در ترکیه مردم به شدت توصیه و تاکید دارند که هرگز پس از تاریک شدن هوا آدامس نجوید.

ریشه این باور به هیچ عنوان مشخص نیست اما تقریبا همه مردم ترکیه از این کار اجتناب می کنند.
 
 


انگلستان: بیان واژه «خرگوش» در اولین روز از هر ماه
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

در انگلستان مردم برای خوش شانسی، در اولین روز از هر ماه کلمه «خرگوش» را به زبان می آورند. این رسم تقریبا دویست سال است که در این کشور انگلیسی رواج دارد و گفته می شود از قرن ۱۹ شکل گرفته است.

بر اساس افسانه ها، اگر نخستین واژه ای که در اول صبحِ نخستین روز از هر ماه به زبان می آورید، «خرگوش خرگوش» باشد، در ادامه ماه بسیار خوش شانس خواهید بود. اگر به هر دلیلی اول صبح یادتان رفت این عبارت را به زبان بیاورید، می توانید شب پیش از رفتن به رختخواب، «شوگرخ شوگرخ» (برعکس واژه خرگوش) را تکرار کنید.
 
 


برزیل: رها کردن کیف پول یا کیف دستی روی زمین
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

در برزیل مردم اعتقاد دارند که اگر کیف پول یا کیف دستی خود را روی زمین رها کنید یا جا بگذارید، دچار بد شانسی مالی خواهید شد. این باور در دیگر کشورهای آمریکای جنوبی و فیلیپین نیز رواج دارد. همچنین، چینی ها هم معتقدند با جا ماندن کیف روی زمین، برکت از خانه می رود، بر ارزش و اهمیت کیف تاکید می کنند.

دلیل این اعتقاد شاید این باشد که وقتی کیف را روی زمین می گذارید، یعنی پول را بی ارزش خوانده اید.
 
 


صربستان: آب پاشیدن پشت سر مسافر
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

در صربستان، مردم پشت سر مسافر و عزیزانی که قرار است چند روزی خانه را ترک کنند، برای او آرزوی خوش یمنی و سلامت می کنند. آب به دلیل روشنایی و جاری بودن، خوش یمن بشمار می رود.

در ایران هم ما پشت سر فردی که به سفر می رود آب می پاشیم تا سالم و سلامت به مقصد رسیده و دوباره زود به نزد ما بازگردد.
 
 


پرتغال: به‌عقب راه رفتن
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

برخی از مردم کشور پرتغال تصور می کنند که عقب‌عقب راه رفتن به هیچ عنوان خوش یمن نیست و باور دارند با این کار شیطان متوجه می شود که شما کجا هستید و به کجا می خواهید بروید.
 
 


ژاپن: مخفی کردن انگشت شست در دست در گورستان
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

در ژاپن، مردم اغلب انگشتان شست خود را درون مشتشان مخفی می کنند. دلیلش این است که انگشت شست در این کشور «انگشت والدین» نام دارد و بر اساس افسانه ها، هنگامی که در گورستان راه می روید، باید این انگشت را درون دست تا و مخفی کنید تا به این طریق از پدر و مادر خود محافظت کرده و از مرگ آن ها پیشگیری کنید.
 
 


آلمان: آب نوشیدن به سلامتی کسی
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

آلمانی ها معتقدند اگر یک لیوان آب را به سلامتی کسی بنوشید، در واقع بد یمنی و حتی مرگ را برای او آرزو کرده اید. این باور ژرمن ها در یونان باستان ریشه دارد. بر اساس افسانه های یونانی، ارواح مردگان عموما از رودخانه Lethe آب می نوشند، رودی که به الهه فراموشی نسبت داده می شود. پس از نوشیدن از آب رودخانه، ارواح، پیش از ورود به دنیای اموات زندگی خود روی زمین را فراموش می کنند.
 
 


سوئد: درج حروف A یا K روی درپوش چاله های
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

کمتر کسی به نقش و نوشته های درج شده روی درپوش های چاه های شهری دقت می کند، اما سوئدی اعتقاد دارند که حروف درج شده روی آن ها می تواند موجب خوش شانسی یا بدشانسی بشود. درپوش هایی که روی آن ها K حک شده، موجب خوش شانسی می شوند زیرا حرف آغازین واژه سوئدی به مفهوم «عشق» است.

درست برعکس، اگر حرف A روی درپوش نوشته شده باشد مفهوم خوبی ندارد و می گویند موجب بدیمنی است. حرف آ آغازگر واژه ای سوئدی به مفهوم «شکستن قلب» است.

اما در واقعیت، حرف "K” سرواژه‌ی kallvatten یعنی آب تمیز و  "A” سرواژه‌ی  avloppsvatten به مفهوم فاضلاب است.
 
 


کشور رواندا: خوردن گوشت بز توسط زنان
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

در کشور رواندا اعتقاد دارند که زنان نباید گوشت بز مصرف کنند زیرا موجب توقف رشد موها و لجاجت و خیره‌سری می شود. البته برخی می گویند که این خرافه را مردان باب کرده اند تا خودشان به تنهایی گوشت های بز را میل کنند.
 
 


چین: شماره۴
 
 
 ۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا

برخی از مردم در کشور چین از عدد ۴ گریزان هستند. همان طور که برخی از ایرانی ها عدد ۱۳ را نحس می دانند، عدد ۴ برای چینی ها شوم و بد یمن است. دلیلش هم این است که تلفظ عدد ۴ به زبان چینی، به آوای واژه «مرگ» تشابه زیادی دارد و به همین خاطر چندان از این رقم خوششان نمی آید.
 
 


روسیه: گل زرد
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

همانند همه کشورهای جهان، اهدای گل به فرد موردعلاقه تان، نشانه عشق و محبت است. اما روس ها اعتقاد دارند که گل زرد چندان خوش یمن نیست و می تواند باعث جدایی و خیانت دو دلداده به هم و حتی مرگ یکی از آن ها بشود. به همین خاطر، در این کشور هرگز دو نفر به هم گل زرد هدیه نمی دهند.
 
 


مصر: باز و بسته کردن قیچی بدون اینکه چیزی با آن برش دهید
 
 
 ۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا

در مصر، خرافات متعددی در رابطه با قیچی وجود دارد. اول اینکه، اگر قیچی را بدون بریدن چیزی، چند بار باز  بسته کنید، نشانه خوبی نیست و ممکن است دعوا راه بیفتد یا مثلا می گویند اگر قیچی را باز در جایی رها کنید، بد شانسی می آورد.

هر دو خرافه رایج در مصر در ایران نیز وجود دارد و مادبزرگ ها همیشه تاکید داشتند که قیچی را باید بسته و سرجایش بگذارید تا ناراحتی به خانه نیاورد.
 
 


کره جنوبی: خوابیدن در اتاقی که پنکه روشن است
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

مرگ با پنکه یکی از کابوس های شهروندان کره جنوبی به شمار می رود. به همین خاطر آن ها هرگز در اتاقی در بسته که در آن پنکه روشن است نمی خوابند. آن ها تصور می کنند اگر فردی برای زمان طولانی در مقابل باد پنکه دراز بکشد، دچار کاهش دمای بدن، از دست رفتن آب بدن و حتی خفگی می شود.
 
 


ایتالیا: نوشتن نامه عاشقانه به ژولیت
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

سال هاست که مردم به ورونا سفر می کنند تا نامه های عاشقانه خود را برای ژولیت ارسال کنند. آن ها اعتقاد دارند که این کار برای عشقشان خوش شانسی به دنبال خواهد داشت. عاشقان دلباخته همچنین می توانند از خانه باستانی Casa di Giulietta که از قرن ۱۴ میلادی برجا مانده دیدن کنند که اکنون به موزه تبدیل شده است.

گفته می شود که این خانه الهام بخش شکسپیر برای خلق داستان عاشقانه رومئو و ژولیت بوده است.
 
 


اسپانیا: خوردن انگور در روز سال نو
 
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا 

مردم اسپانیا در نیمه شب سال نو، ۱۲ حبه انگور در دهان خود می گذارند تا بدین طریق، بدشانسی و ناراحتی را از ۱۲ ماه سال زندگی خود در سال جدید دور کنند. آن ها معتقدند که خوردن انگور موجب خوش شانسی می شود.
 
 


ترکیه: انشگت شست در ایا صوفیه
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

اگر به حاجیا صوفیه در شهر استانبول رفته باشید، متوجه صف طویلی در مقابل یک ستون برنزی با یک حفره به اندازه انگشت شست خواهید شد. دلیل صف بستن مردم این است که می گویند اگر انگشت خود را در جهت ساعتگرد درون این حفره بچرخانید و هم‌زمان آرزوهایتان را بیان کنید، همه آن ها برآورده خواهند شد و حاجت‌روا می شوید.
 
 


آمریکا: سکه های شانس
 
۲۰ خرافه و باور غلط در کشورهای مختلف دنیا
 

پیدا کردن سکه مخصوصا اگر روی سکه رو به بالا باشد، در آمریکا نشانه خوش شانسی است. آمریکایی ها می گویند وقتی یک سکه روی زمین دیدی، آن را بردار تا در تمام طول روز شانس با تو یار باشد.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۵۱
سجاد پهلوانی
در این مطلب شما را با ده تا از شگفتی‌های دنیا که حاصل بروز استعدادها و به ثمر رسیدن تلاش‌های مردم زمان خود است آشنا می‌کنیم. این سازه‌ها در دورانی بدون تکنولوژی بالا و ابزار مناسب ساخته شده‌اند و توانایی بالای انسان‌ها در رسیدن به اهداف خود را نشان می‌دهند. در ادامه با ما همراه باشید تا با ده سازه شگفت انگیز و قدیمی دنیا آشنا شوید.
 
10- حمام‌های رومی (Roman Baths)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

مجموعه معروف حمام‌های رومی یک مقصد گردشگری تاریخی در شهر سامرست انگلستان است. این خانه یک حمام عمومی رومی است که در وضعیت خوبی قرار دارد و به عنوان جایگزینی برای حمام‌های تخریب شده پیشین ساخته شده. این مجموعه در قرن ششم میلادی تخریب شد اما به مرور زمان مورد بازسازی قرار گرفت و در اواخر قرن 19 میلادی بازسازی آن به پایان رسید.

حمام‌های رومی یکی از مهمترین مقاصد گردشگری انگلستان به شمار می‌رود، به نحوی که هر سال نزدیک به یک میلیون نفر از این مجموعه تاریخی بازدید می‌کنند. در سال 2005 این حمام در برنامه تلویزیونی عجایب هفتگانه طبیعی به عنوان یکی از عجایب دنیای غرب معرفی شد. توریست‌ها امکان بازدید از حمام و موزه این مجموعه را دارند اما امکان ورود به آب در این محل وجود ندارد.
 
 


9- برج کج پیزا (Leaning Tower of Pisa)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

این برج در شهر پیزای ایتالیا و در تاریخ چهاردهم آگوست سال 1173 میلادی ساخته شده و بخاطر زاویه‌ای که به سمت راست پیدا کرده یکی از مشهورترین برج‌های دنیا محسوب می‌شود. با وجود کج بودن این بنا، هیچ اشکال و خطری آن را تهدید نمی‌کند و توریست‌ها می‌توانند بدون هیچ نگرانی‌ای از آن بازدید کنند.
 
 


8- کولوسئوم (Colosseum)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

کولوسئوم یا کولیسئوم (Coliseum) یک تماشاخانه در مرکز شهر رم ایتالیا است و یکی از شگفت انگیزترین بناهایی است که در روم باستان ساخته شده. این بنا در ابتدا با نام آمفی تئاتر فلاویان شناخته می‌شد و بزرگترین تماشاخانه ساخته شده در امپراتوری روم بود. این بنای دایره‌ای شکل در قسمت شرقی انجمن روم قرار داشت. در این مجموعه که ظرفیت آن بین پنجاه تا هشتاد هزار نفر بود مسابقات گلادیاتورها، نمایش‌ها، بازی‌هایی مثل شکار حیوانات، اعدام با حیوانات وحشی و بازسازی صحنه‌های جنگ برای عموم مردم انجام می‌شد.
 
 


7- چیچن ایتزا (Chichen Itza)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

این بنا توسط مایاها در حدود چهارصد سال پس از میلاد ساخته شده و در قسمت شمال شبه جزیره یوکاتان در کشور مکزیک قرار دارد. عمر این بنا بیش از 1500 سال است و در فاصله 120 کیلومتری از مریدا قرار دارد. گفته می‌شود که چیچن ایتزا محلی برای انجام مراسمات مذهبی مختلف بوده است و توسط کاهنان معابد کنترل می‌شده. کلمه چیچن ایتزا به معنی «در کنار دهانه چاه ایتزا» است که خود «ایتزا» احتمالاً در زبان مایاها به معنی جادو، جادویی و یا نام قبیله‌ای بوده است. قربانی کردن انسان‌ها به روش‌های مختلف در این معبد انجام می‌شده. در برخی موارد قربانی از بالای چیچن ایتزا به پایین پرتاب می‌شده و در صورت زنده ماندن به عنوان یک غیبگو یا فرد منتخب مورد تجلیل قرار می‌گرفته است.
 
 


6- ایا صوفیه (Hagia Sophia)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

این بنای فوق العاده که ایا صوفیه یا حاجیا صوفیا نامیده می‌شود در ابتدا یک کلیسای مسیحیت شرقی بود که بعدها به یک مسجد حکومتی و در حال حاضر به یک موزه در شهر استانبول ترکیه تبدیل شده. این مجموعه دومین موزه پربازدید در ترکیه است، به نحوی که همه ساله حدود 3.3 میلیون توریست از آن بازدید می‌کنند.

از ابتدای تغییر کاربری این بنا در سال 1453 میلادی تا ساخت مسجد سلطان احمد (مسجد آبی استانبول) در سال 1616، ایا صوفیه به عنوان مسجد اصلی شهر استانبول شناخته می‌شد. بسیاری از مساجد دیگر عثمانی مثل مسجد آبی، مسجد شاهزاده، مسجد سلیمانیه، مسجد رستم پاشا و مسجد کیلیچ علی پاشا با الهام گرفتن از این بنا ساخته شده‌اند.
 
 


5- ماچو پیچو (Machu Picchu)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

ماچو پیچو شهری در امپراتوری اینکاها است که پیش از کشف قاره آمریکا توسط کریستف کلمب در ارتفاع 2500 متری از سطح زمین ساخته شده. این مجموعه در میان کوه‌ها و بالای دره اوروبامبا در پرو واقع شده و به دلیل فاصله حدود هشتاد کیلومتری از پایتخت اینکاها، همانند سایر شهرهای این امپراتوری کشف و ویران نشده است. ماچو پیچو که با نام شهر گمشده اینکاها نیز شناخته می‌شود در سالهای 1450 میلادی و در اوج قدرت این امپراتوری ساخته شده.

این بنا در سال 1983 به عنوان یکی از میراث جهانی به ثبت رسید و در سال 2007 با رای گیری گسترده به عنوان یکی از عجایب جدید هفتگانه دنیا شناخته شد.
 
 


4- تاج محل (Taj Mahal of Agra)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

این بنا به دستور شاه جهان، امپراتور گورکانی هند به منظور یادبود همسر ایرانی‌تبارش، بنام ارجمند بانو بیگم مشهور به ممتاز محل بنا شده‌است. تاج محل به عنوان یکی از بهترین نمونه‌های معماری مغول شناخته شده و به جواهر معماری اسلامی‌ در هند شهره است و یکی از مشهورترین بناهای دنیا و سمبلی از کشور هند است. همه ساله بیش از 3 میلیون نفر از تاج محل دیدن می‌کنند. در سال 2007 این بنا به عنوان یکی از ده عجایب دنیا شناخته شد.
 


3- مجسمه مسیح منجی (Christ the Redeemer)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

مسیح منجی یا تندیس مسیح بزرگترین مجسمه آرت دکو و پنجمین مجسمه بزرگ دنیاست که در برزیل قرار دارد. این تندیس که به عنوان سمبلی از مسیحیت در سراسر دنیا شناخته می‌شود به یکی از مهمترین عناصر فرهنگی بزریل و شهر ریودوژانیرو تبدیل شده و یکی از عجایب هفتگانه جدید دنیا محسوب می‌شود. این مجسمه از جنس بتن و سنگ صابون تقویت شده بوده و ساخت آن از سال 1922 تا 1931 به طول انجامیده.

 

 
2- پترا (Petra)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

پترا شهری تاریخی در اردن است که بخاطر معماری سنگی خاص و سیستم آبرسانی خود شهرت فراوانی دارد. همچنین به دلیل رنگ سنگهایی که این شهر از آن ساخته شده، به پترا شهر رز نیز گفته می‌شود. این شهر 312 سال پیش از میلاد و به عنوان پایتخت نبطی‌ها ساخته شده و نمادی از اردن است. این شهر در دامنه‌های جبل المذبح در شرق رشته کوه وادی عرب که از بحر میت تا خلیج عقبه کشیده شده قرار دارد.

پترا در سال 2007 به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا شناخته شد. این منطقه مهمترین مقصد گردشگری اردن محسوب شده و یکی از مکانهایی است که پیش از مرگ حتما باید از آن بازدید کنید.
 


1-دیوار بزرگ چین (The Great Wall of China)
 
با عجایب دهگانه دنیا آشنا شوید!
 

دیوار چین در سده هفتم قبل از میلاد ساخته شده و به یکی از عجایب جدید هفتگانه دنیا شناخته می‌شود. این دیوار مجموعه‌ای از موانع دفاعی محسوب می‌شد که ساخته شده بود تا از امپراتوری چین در برابر حملات و دست اندازی‌های گروه‌های چادر نشین و عموما وحشی استپ‌های اوراسیا مثل مغول‌ها محافظت کند.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۸ مهر ۹۶ ، ۰۸:۴۸
سجاد پهلوانی
عقاید و خرافات از گذشته‌های دور در اکثر نقاط دنیا در بین مردم و مذاهب مختلف رواج دارد حتی کشورهای پیشرفته. خوب یا بد بودن آن را باید در زمان و مکان خاص خود سنجید.
 
خرافه معمولاً روش تفکر عقلانی را زیر سوال برده و به عنوان مانعی در رشد هر کشوری مطرح می شود. در ادامه برخی از خرافاتی ترین کشورهای دنیا را به شما معرفی می کنیم:

هند
 
10 کشور خرافاتی دنیا

 

در لیست خرافاتی ترین کشورهای دنیا، هند مقام اول را به خود اختصاص داده است. هندی ها برای هر موقعیتی دلیلی دارند که این موضوع در واقعیت منطقی نیست. عبور گربه از مسیر شما، یا سر رفتن شیر هنگام جوشیدن همگی بدشانسی تلقی می شوند. در هند خرافات زیادی وجود دارد و مردم این کشور باید برای توسعه کشور خود از آنها دست بردارند.
 
 


چین
 
10 کشور خرافاتی دنیا
 

چین کشور دیگری است که مردم آن بسیار خرافاتی هستند. فنگ شویی که در هند نیز تمرین می شود از این کشور آمده است. تعداد بسیار زیاد دیگری نیز افسانه در همین رابطه وجود دارد. به عنوان مثال، بانوان شناگر برای بالا بردن شانس خود، یک کیسه چای را در لباس شنای خود قرار می دهند. بنابراین می توان نتیجه گرفت که در چین نیز نتیجه گیری منطقی بخشی از زندگی روزانه مردم نیست.
 
 


یونان
 
10 کشور خرافاتی دنیا

 

در یونان جمله ای رایج وجود دارد با این عنوان که «چشم بد و شرور همواره مراقب شماست» و این عبارت ریشه در خرافات دارد. علاوه بر این موضوع یونانی ها بر این باورند که شکستن بشقابها می تواند اتفاق های بد را دور کند. بنابراین وقتی پای این وقایع غیر طبیعی به میان می آید، یونان نیز از قافله عقب نمی افتد.
 
 


آمریکا
 
10 کشور خرافاتی دنیا
 

در کشوری مانند آمریکا نیز خرافات وجود دارد. مردم در ایالات متحده بر این باورند که بارندگی در روز ازدواج، بدشانسی می آورد. پراکنده شدن نمک نیز از نظر آنها خوب تلقی نمی شود. به همین دلیل است که در بحث اتفاق های غیر واقعی این کشور پیشرفته نیز در لیست خرافاتی ترین ها وجود دارد.
 
 


فیلیپین
 
10 کشور خرافاتی دنیا

 

لیست خرافات کشور فیلیپین تمامی ندارد. فیلیپینی ها بر این باورند که ریختن نمک روی زمین باعث می شود که مهمان خانه میزبان را ترک کند. علاوه بر اینها فیلیپینی ها اولین روز سال جدید تمام پنجره های خانه خود را باز می کنند چرا که فکر می کنند با این کار وقایع خوب به سراغ آنها آمده وشانس به آنها رو می کند. با این اوصاف لیست کشورهای خرافاتی همچنان ادامه دارد.
 
 


نیوزیلند
 
10 کشور خرافاتی دنیا
 

نیوزیلند کشوری بسیار زیباست که خرافات زیادی مرتبط با مراسم ازدواج دارد. مردم بومی نیوزیلند بر این باورند که ماه مراسم ازدواج شما و رنگ لباس عروسی تان می تواند بر زندگی زناشویی شما تاثیر بگذارد. شاید شنیدن این موضوع برای شما عجیب باشد اما برای مردمان نیوزیلند امری بسیار عادی تلقی می شود.
 
 


ژاپن
 
10 کشور خرافاتی دنیا

 

خرافات ژاپنی ها در فرهنگ و سنت های آنان ریشه دارد. ژاپنی ها لیستی طولانی در مورد وقایعی دارند که می توانند دلایل متفاوت داشته باشند. به عنوان مثال، عدد 4 برای آنها سمبل بدشانسی است. ژاپنی ها همچنین فکر می کنندکه عبور یک گربه سیاه از میانه راه شما مایه خوش شانسی است که این موضوع دقیقا عکس اعتقاد هندی هاست.
 
 


مصر
 
10 کشور خرافاتی دنیا
 

مصری ها از ابتدای تاریخ خرافاتی بوده اند! آنها موارد بسیار زیادی را بدشانسی تلقی می کنند که از آن جمله می توان بر وارونه شدن کفش ها، نگاه کردن در آیینه شکسته و باز کردن چتر در داخل خانه اشاره کرد.
 
 


فرانسه
 
10 کشور خرافاتی دنیا

 

فرانسوی ها منطق خاص خود را دارند. وارونه شدن نان توسط آنان بدشانسی پنداشته می شود. حتی در مهمانی ها، افراد باید به این موضوع بسیار توجه کنند. ضمن اینکه اگر تعداد مهمانان دور میز غذاخوری نیز 13 باشد این موضوع نیز نشانه ی بدشانسی می باشد. بنابراین مانند سایر کشورها، در فرانسه نیز مردم به این چیزهای عجیب باور دارند.
 
 


مکزیک
 
10 کشور خرافاتی دنیا
 

در لیست خرافاتی ترین کشورها، مکزیک نیز حضور دارد. مکزیکی ها فکر می کنند که لبخند زدن به نوزاد باید در حین لمس کردن آن باشد و در غیر اینصورت نوزاد بیمار می شود.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۵۸
سجاد پهلوانی

این روزها دختران زیادی هستند که به ورزشهای هوایی علاقمند و به آنها اشتغال دارند، اما «فاطمه افتخاری» مدتی است که به « ملکه آسمانهای ایران» شهرت یافته است.

 

 

(تصاویر) گزارش رسانه روس از ملکه آسمان‌ ایران 

 

فرارو- این روزها دختران زیادی هستند که به ورزشهای هوایی علاقمند و به آنها اشتغال دارند، اما «فاطمه افتخاری» مدتی است که به « ملکه آسمانهای ایران» شهرت یافته است. 
 

فاطمه افتخاری تنها بانوی ایرانی است که در رقابتهای بین المللی حضور یافته و سهمیه حضور در جام جهانی را به دست می آورد. وی در رقابتهای بین المللی پاراگلایدر قزاقستان موفق به کسب مدال برنز شد، اگرچه برای فاطمه دیگر رکوردها و مدال ها مهم نیستند. او عاشق پریدن است و با پرواز زندگی می کند.

 

 

(تصاویر) گزارش رسانه روس از ملکه آسمان‌ ایران 

 

در ادامه گزیده ای از  گفت و گو خبرگزاری اسپوتنیک با فاطمه افتخاری را می‌خوانیم

 

فاطمه افتخاری می‌گوید: من در خانواده ای پرورش یافتم که در آن سابقه فعالیت‌های ورزشی وجود داشت، پدر و مادرم هر دو ورزشکار هستند البته به صورت تفریحی و من شنا را از سن ۴ سالگی و زیر نظر مادرم آموزش دیدم. اما پرواز همیشه رویای من بود.

 

 

(تصاویر) گزارش رسانه روس از ملکه آسمان‌ ایران

 

سال ۸۶ و بعد از کنکور خیلی اتفاقی یک آگهی پرواز با پاراگلایدر در اصفهان دیدم، تا آن زمانی تصوری از این وسیله نداشتم و فقط همان کلمه پرواز نظر من را جلب کرد، با پدر و برادرم به باشگاه رفتیم تا این وسیله را بررسی کنیم، اما در راه بازگشت به خانه هم من و هم برادرم ثبت نام شده بودیم. من هجده سال داشتم و برادرم چهارده بود و اینطور شد که دوره آموزشی پرواز با پاراگلایدر را پشت سر گذاشتیم. علاقه به پرواز تمام زندگی من را تحت الشعاع خود قرار داد، تا جایی که تمام رشته های ورزشی که تا آن روز به آنها مشغول بودم تا مدت‌های طولانی به حاشیه رانده شدند و تا امروز ده سال است که به این رشته مشغول هستم.

 

 

(تصاویر) گزارش رسانه روس از ملکه آسمان‌ ایران

 

پاراگلایدر دنیایی از خطر دارد و ضعف‌های تکنیکی و آموزشی نیز درصد خطرات این ورزش را بالاتر می‌برد. حدود دو سال پس از آغاز این ورزش بصورت عینی دریافتم که خطر در این ورزش تا چه اندازه جدی است، چراکه تا پیش از این روحیه جسور و هیجان طلب من ابعاد حقیقی آن را در نظرم پنهان می نمود، البته شانس خوبی هم داشتم و گاهی نیز خطر از سرم گذشته بود.

  

محمد سمنانی پایه گذار یک سیستم آموزشی نوین در پرواز مسافت پاراگلایدر ایران هستند و از مربیان خوب من که پارسال به کمک ایشان یک دوره آموشی مسافت برای دختران برگزار کردیم و جای دارد از ایشان و تمامی اساتیدی که حمایت کننده پیشرفت و جسارت یافتن دختران هستند قدردانی نمایم.

من آینده جامعه پروازی بانوان ایران را خیلی روشن و مملو از درخشش می‌بینم همینطور که در مقایسه با سال قبل دستاوردهای خیلی زیادی داشتیم.

 

 


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۵۴
سجاد پهلوانی
در چین، صدها شهر وجود دارد که تمام نیازمندی‌های یک زندگی شهری مدرن را دارند. از برج‌ها و مجتمع‌های مسکونی بلند تا پارک‌ها و آبشارهای مصنوعی، آسمان‌خراش‌ها و حتا مجسمه‌های هنری اما این شهرها یک چیز کم دارند: مردم!

این شهرک‌های کاملا خالی از سکنه و مرموز؛ بخشی از طرح بزرگ کشور چین برای سکونت ۳۰۰ میلیون نفر چینی در مناطق روستایی و حومه شهری هستند. مکان‌هایی مانند Kangbashi District در حومه شهر اوردوس که برای سکونت و اشتغال ایجاد شدند.

عکاسی به نام  Kai Caemmerer در سال ۲۰۱۵ مجذوب این شهرک‌های ساخته شده و آماده ولی خالی از مردم شد و به کشور چین سفر کرد تا آن‌ها را کشف و عکاسی کند. وی مجموعه عکس‌های خود را در یک آلبوم به نام «شهرهای ناشناخته» Unborn Cities منتشر کرد.

وی در این مجموعه از عکس‌ها روی این موضوع تاکید دارد که در کشور چین ابتدا شهرها ساخته می‌شوند و بعد مردم سکونت پیدا می‌کنند؛ برخلاف کشورهای دیگر که توسعه شهرها براساس نیازهای جدید مردم و افزایش جمعیت و کسب‌وکارها صورت می‌گیرد. در ادامه نگاهی به ۱۲ عکس گرفته شده از شهرک‌ها یا شهرهای مرموز و ناشناخته چین از این عکاس می‌اندازیم:

کای می‌گوید این شهرها بیشتر برای سکونت ارواح مناسب هستند و معماری آن‌ها انسان را مجذوب خود می‌کند ولی همراه با یک ترس ذاتی:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

این شهرها قبل از اینکه مردم سکونت کنند؛ به طور کامل ساخته شده و از نظر شهرسازی پروژه‌ای تکمیل شده هستند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

کای در سال ۲۰۱۵ مناطق Kangbashi District در اوردوس، Yujiapu Financial District در نزدیکی تیانجین و Meixi Lake در نزدیکی شهر چانگشا را عکاسی کرد:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

این شهرها از یک طراحی یکسان و شبیه به هم بهره می‌برند که جالب است:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

غالب این شهرها کاملا مصنوعی هستند که در کنار شهرهای قدیمی‌تری ساخته شدند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

جالب است به فاصله کمی از این شهرهای کاملا خالی از مردم؛ شهرهای پرجمعیتی وجود دارد که شب‌شان همانند روزشان شلوغ و پرازدحام است:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

کای سعی می‌کرد از هر شهر در دو نوبت عکاسی کند: قبل از طلوع آفتاب و پس از غروب آفتاب:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

عکاسی از این شهرها منع قانونی ندارد و امن به نظر می‌رسند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

این شهرها به خاطر معماری و طراحی خاص‌شان و همچنین نوآوری‌هایی که انجام شده؛ باید به شهرهایی سورئال و غیرطبیعی یا وهم‌برانگیز توصیف شوند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

غالب شهرهای دنیا یک سیر تاریخی دارند و دوره‌های مختلف معماری و ساختمان‌سازی قابل مشاهده است اما در شهرهای خالی از سکنه چین چنین چیزی دیده نمی‌شود و شاید سن آن‌ها به ۵ الی ۶ سال برسد:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

انتظار می‌رود این شهرها پس از ۱۵ الی ۲۰ سال پر از جمعیت بشوند و زندگی در آن‌ها جریان پیدا کند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
 

ظاهرا این شهرها برای آینده دور ساخته شده‌اند و یک نقطه بغرنج در شهرسازی و شهرنشینی چین هستند:
 
شهرهای مرموز، وهم‌انگیز و مدرن، ولی کاملا خالی از سکنه
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۵۲
سجاد پهلوانی

تصاویر و عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا را در ادامه این مطلب مشاهده خواهید کرد .

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی تاتارستان

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی هند

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی قطر ایرویز

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی سنگاپور

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی ژاپن

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی کوانتس استرالیا
عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی روسی پوبدا

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی روسیه

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی ویتنام
عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی ایر فرانس

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی تایلند

عکس های مهمانداران زن زیبا در هواپیماهای دنیا

هواپیمایی امارات

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۴۹
سجاد پهلوانی
شروع میکنیم با این سلفی اندر احوالات بهاره افشاری در ترافیک تهران که ایشان را حسابی خسته کرده است. خب بهاره جان میتوانستی با مترو به مقصد مورد نظر بروی که ترافیک ماشین در آن کمتر باشد. البته سایر ترافیک ها اذیتت میکرد. به این نتیجه میرسیم کلا زندگی در تهران بدون ترافیک ممکن نیست، برای رهایی از آن باید از این شهر مهاجرت کرد، البته باید حواسمان باشد که در روز تعطیل این تصمیم را عملی نکنیم، چون در ترافیک بین شهری گرفتار خواهیم شد! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

شبنم قلیخانی پس از تماشای یک نمایش این عکس یادگاری را در کنار یکی از بازیگران این نمایش گرفته است. خود شبنم گفته که این عزیز مارال فرجاد است، ولی ما تا با چشم خود نبینیم تایید نمیکنیم! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

امید جهان در حال گشت و گذار در خارج و عکس یادگاری با این زرافه ی بی محل. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

واقعا مجبور هستید همه افکت ها را امتحان کنید؟! حالا امتحان هم کردید، آیا واقعا مجبورید آن ها در اینستاگرام بگذارید؟! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

قطعا این عکس شما بیشتر لبخند را بر لبان مردم خشک خواهد کرد تا این که موجب لبخند شود. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

پلنگ جویبار در کنار یکی از پلنگ باز های قدیم تهران. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

مریم طوسی قهرمان دو و میدانی کشورمان با این عکس آمادگی بدنی خود را در آستانه بازی های جهانی به رخ کشید.  
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 سلفی اتاق گریمی امیر آقایی و بهاره کیان افشار در پشت صحنه سریال "نوار زرد" که به زودی از تلویزیون پخش خواهد شد.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

عکس دیدنی ساعد سهیلی در نمایی از فیلم "اتاق تاریک" ساخته جدید روح الله حجازی که امیدواریم به بی در و پیکریِ فیلم قبلی اش نباشد.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

دورهمی طناز ها در جایی که نمیدانیم کجاست. نصرالله رادش، حمید لولایی، حسین محب اهری، سعید آقاخانی و سایر عزیزان هنرمند. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

سلفی علی زند وکیلی و رفیقش آقا امیرِ گل. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

الستون و ولستون با این عکس از اتمام پروژه جدیدشان در برزیل خبر دادند. فیلم سینمایی "تگزاس" به کارگردانی مسعود اطیابی.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

سارا جان بهرامی در اکران خصوصی فیلم "ایتالیا ایتالیا" که شب گذشته در یکی از پردیس های سینمایی تهران برگزار شد. "ایتالیا ایتالیا" فیلمی کاملا متفاوت با جریان سینمای ایران و به کارگردانی کاوه صباغ زاده است. فیلمی که در جشنواره فیلم فجر چندان موفق و دلچسب ظاهر نشد و به اکران عمومی دلخوش کرده است.
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

عکس زیبایی که کوروش جوان از سحر دولتشاهی گرفته است. یادش بخیر قدیم این مانتو ها را روی پشتی و وسایل پذیرایی میکشیدیم. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

نهال خانم دشتی هستی هستند، بازیگر نقش میترا در سریال شهرزاد. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 عکس جالب کوروش تهامی در کنار بهمن فرمان آرا. با این ژست و صورت گویا جناب فرمان آرا واقعا خودش هم باورش شده است که آلفرد هیچکاک است!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

پاریس گردی سامان سالور به اتفاق همسرش سمیرا حسنپور. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

تصحیح میکنم: چیز های خوب نصیب کسانی میشوند که پول دارند. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

بهروز افخمی و همسرش مرجان شیرمحمدی در حاشیه اکران خصوصی فیلم "ایتالیا ایتالیا". 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

فاطمه خانم آقا پسرت را هم با مرکز دندانپزشکی ای که خودت مشتری اش هستی، معرفی کن. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

این هم از الهام خانم حمیدی در کنار دندانپزشک اش. این روز ها با مراجعه به دندانپزشک هم شو آف میکنند. البته دستشان بسته است وگرنه با سایر پزشکانشان هم عکس میگذاشتند!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 خانواده دوست داشتنی مهسا کرامتی در حال گشت و گذار در وطن.  
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

مطمئنا این چیزی که برای مستانه مهاجر انقدر جالب بوده، برای نفس چندان اینگونه نبوده. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

مهراوه شرییفی نیا در حاشیه جشنواره فیلم ماربیای اسپانیا، برای اکران فیلم "پرسه در حوالی من". جشنواره ای که برای اولین بار است نام آن را میشنوم. البته اگر منظورش جشنواره فیلم ماربلا نباشد!
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

گلاره عباسی و پریناز ایزدیار دو بازیگر اصلی و توانمند سریال شهرزاد در دو طرف آقای کارگردان. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

یک "بارکد" جدید در راه است؟! 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 - آرمین به تاکسی: سید خندان!
 
+ (5 متر جلو تر می ایستد) چند نفری؟
 
- واکنش آرمین در عکس 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

وحید هاشمیان ناظر فنی و کیفی نقاشیِ دخترش. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 بهنوش طباطبایی با این سلفی و کلی کلمات زیبا، حسابی هواداران را به وحد آورد و آمار کف و خون را در اینستاگرام افزایش داد. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553) 
 

 با این سلفی لیندا کیانی در کنار جواد عزتی که مربوط به روزهای فیلمبرداری فیلم "اکسیدان" است، مطلب امروز را به پایان میبریم. از همراهی ارزشمندتان بسیار سپاسگذاریم. تا فردا، یا حق. 
 
 
چهره ها در شبکه‌های اجتماعی (553)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۴۶
سجاد پهلوانی

alt

 

رأی‌آوردن گلریز قهرمان اگرچه از نظر ریشه‌های ایرانی‌بودن او، حالا در ایران مرکز توجه قرار گرفته؛ اما به‌طور کلی تغییرات سیاسی ناشی از نتایج انتخابات اخیر نیوزیلند در سطح جهانی مهم است. این‌بار آرای حزب ملی‌گرای نیوزیلند با ۴۴,۴ و حزب کارگر با ٣۶.٩ بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند. حزب سبزها نیز ۶.٣ درصد آرا را به دست آورده است. گلریز در مصاحبه‌ای تأکید کرده به لحاظ فکری حزب سبزها خودش را به حزب کارگر نزدیک می‌داند. به‌این‌ترتیب می‌توان به این جمع‌بندی رسید که درحال‌حاضر حزب ملی‌گراهای نیوزیلند با ۴۴.۴ و حزب کارگر و سبزها با ۴٣.٢ درصد آرا رقیب جدی برای هم باشند. 

خبر ورود یک زن ایرانی به پارلمان نیوزیلند، به‌سرعت در شبکه‌های اجتماعی ایران چرخید. گلریز قهرمان ٩ساله بود که با خانواده‌ خود از مشهد به نیوزیلند رفت. بعد از آن سال‌ها، تحصیلاتش را در رشته حقوق در دانشگاه آکسفورد انجام داد و حالا مدتی است به‌عنوان وکیل با سازمان ملل متحد در حوزه حقوق‌ بشر و حقوق زنان فعالیت می‌کند.

 

پدر گلریز، مهندس کشاورزی بوده و مادرش روان‌شناس. دقایقی پس از انتشار خبر، با هم‌حزبی‌ها پشت تریبون رفته و وقتی رئیس حزب از حضور گلریز به‌عنوان نخستین پناه‌جو در جمع سبزها اظهار خرسندی می‌کند، گلریز می‌گوید: «لحظه خوبی است که دختر ٩ساله‌ای را به یاد بیاورم که وارد این کشور شد و حالا می‌تواند وارد پارلمان نیوزیلند شود. این رأی برای من رأی مهمی است؛ به‌ویژه در دوره ظهور ترامپ، برگزیت و مخالفت هرروزه با مهاجران و پناه‌جویان. در برابر ‌هزاران فردی که به من رأی داده‌اند، حس مسئولیت می‌کنم».

 

 

alt
 

 

 تلاش او برای حضور در پارلمان نیوزیلند اما با هجمه‌های متعدد آنلاین علیه او در چند ماه منتهی به انتخابات همراه بود. عده‌ای برای او کامنت‌های عجیب‌وغریب می‌گذاشتند. یکی می‌نوشت «می‌خواهی تروریسم را با خودت به نیوزیلند بیاوری» و دیگری می‌نوشت «تو به‌عنوان یک پناه‌جو چطور می‌خواهی نخست‌وزیر ما را نقد کنی؟»، یا هجمه دیگری که «ما به تو دموکراسی داده‌ایم، حالا تو چطور می‌خواهی دولت را نقد کنی؟». با این همه، حملات آنلاین متداوم علیه گلریز قهرمان ثمر نداد.

 

حزب سبزها از منظر او فضای مناسبی برای حضور جوانان است؛ جوانان و گروه‌های حاشیه‌ای جامعه؛ گروه‌هایی که شاید در دیگر احزاب به آنها صدایی داده نشود؛ اما اینجا رهبران حزب همراه هستند و پیشینه خانوادگی و عقیدتی شما تأثیری در تصمیم‌گیری آنها ندارد.

 

حزب سبزها به باور گلریز قهرمان نه‌تنها به مسائل محیط‌زیستی نظر دارد بلکه در پی آن است تا زمینه فعالیت سیاسی را برای طیف جوانان و درحاشیه‌مانده‌ها فراهم آورد. از این منظر، حضور یک پناه‌جو در فهرست سبزها، یک اقدام پیشروانه بوده؛ اقدامی که حالا با رأی‌آوردن گلریز به یک اقدام شایان تأمل در ساحت سیاسی این کشور بدل شده است.  تجربه‌های کاری گلریز به‌عنوان وکیل حقوق‌بشری با سازمان ملل در کشورهای کامبوج و یوگسلاوی متمرکز بوده و تلاش برای حمایت از زنان، به‌ویژه در کشورهایی که نبردهای قبیله‌ای اغلب به خشونت‌های حداکثری علیه زنان منتهی شده بود. گنجاندن و طرح برخی مباحث حمایتی در حقوق بین‌الملل و تلاش برای حساس‌سازی قوانین بین‌المللی علیه جرم و جنایت‌هایی که در شرایط جنگ و درگیری علیه زنان اتفاق می‌افتد، ازجمله تلاش‌های او در حوزه حقوق‌ بشر به شمار می‌آید.

 

 

alt
 

 

 

گلریز در برنامه‌ها، میزگردها و مناظره‌های منتهی به انتخابات اخیر پارلمان نیوزیلند، حضوری فعال داشته و همواره خود را یکی از حامیان حضور پناه‌جویان در نیوزیلند معرفی می‌کند.

 

او می‌گوید: «۴٠ درصد جمعیت پناه‌جویان در نیوزیلند را بچه‌ها تشکیل می‌دهند. من به سرمایه‌گذاری بر نیروی انسانی باور دارم؛ چه از نظر بهداشت و چه از نظر آموزش. این توجه باید صرف‌نظر از وضعیت آنها به‌عنوان یک پناه‌جو یا اشکال دیگر باشد.

 

به انسان باید به خاطر انسان‌بودن او و توانایی‌ها، تلاش‌ها و استعدادهایش احترام گذاشت. هروقت بحث حمایت‌کردن یا حمایت‌نکردن از حضور پناه‌جویان به میان می‌آید، یاد ٩سالگی خودم می‌افتم؛ روزی که با پدر و مادرم به اینجا آمدیم».

 

گلریز به حزب سبزهای نیوزیلند و رویکرد حمایتی‌ آنها از محیط ‌زیست و طبقه‌های مختلف انسانی باور دارد. خرسند است که می‌توان در قالب فعالیت در حزب سبزها، به نوعی دموکراسی مشارکتی نزدیک شد؛ دموکراسی‌ای که آدم‌ها در آن به نقد و بررسی آرای مختلف می‌پردازند و کسی، دیگری را به خاطر پیشینه یا ریشه‌های مذهبی و سیاسی‌اش نقد نمی‌کند.

 

 

alt
 

 

رأی‌آوردن گلریز قهرمان اگرچه از نظر ریشه‌های ایرانی‌بودن او، حالا در ایران مرکز توجه قرار گرفته؛ اما به‌طور کلی تغییرات سیاسی ناشی از نتایج انتخابات اخیر نیوزیلند در سطح جهانی مهم است. این‌بار آرای حزب ملی‌گرای نیوزیلند با ۴۴,۴ و حزب کارگر با ٣۶.٩ بسیار به یکدیگر نزدیک شده‌اند. حزب سبزها نیز ۶.٣ درصد آرا را به دست آورده است. گلریز در مصاحبه‌ای تأکید کرده به لحاظ فکری حزب سبزها خودش را به حزب کارگر نزدیک می‌داند. به‌این‌ترتیب می‌توان به این جمع‌بندی رسید که درحال‌حاضر حزب ملی‌گراهای نیوزیلند با ۴۴.۴ و حزب کارگر و سبزها با ۴٣.٢ درصد آرا رقیب جدی برای هم باشند.

 

به‌این‌ترتیب، انتخابات اخیر در این کشور از این منظر نیز درخور ‌تأمل است. به گفته گلریز ترامپ با سیاست‌های ضدمسلمانان و مهاجران روی‌ کار آمده، از این جهت رأی‌آوردن حزب سبزها و کارگر در انتخابات اخیر با اهمیت است و نوعی مخالفت با آن رویکرد به‌شمار می‌آید. 

 

 

alt

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۴۴
سجاد پهلوانی
پوست موز : موز میوه ای خوشمزه و محبوب است گه دارای مزایا و فوائد زیادی می باشد. اما جالب است که بدانیم پوست این میوه نیز دارای مزایای فراوانی برای سلامتی است.

۱) سفید کننده دندان ها

قبل از خوردن موز پوست آن را خوب بشورید , سپس پوست را از میوه جدا کرده و به دندان ها بمالید , پس از حدود دو هفته دندان هایتان به شدت سفید خواهد شد.

۲) رفع چین و چروک پوست و جوش صورت

اگر هر روز پوست موز را به صورت خود بمالید و اجازه دهید ۳۰ دقیقه روی پوستان بماند چین و چروک ها و جوش های روی پوستان به طرز معجزه آسایی از بین خواهند رفت.

۳) درمان زگیل های پوستی

برای از بین بردن زگیل های پوستی نیازی به لیزر ندارید , می توانید پوست موز را روی زگیل و پوست اطراف آن بمالید پس از مدتی زگیل از بین می رود. این کار از ایجاد بثورات و ضایعات پوستی در آینده نیز جلوگیری می کند.

۴) درمان پسوریازیس

افرادی که دچار پسوریازیس هستند می توانند پوست موز را روی محل مورد نظر بمالند. پوست موز به دلیل خواص مرطوب کنندگی بالا باعث کاهش خارش و التهاب شده و بهبود حساسیت و بیماری را سرعت می بخشد. در هنگام استفاده از پوست موز توجه داشته باشید نباید پوست جدا شده از میوه را برای مدتی طولانی نگه داریو و بهتر از بالافاصله پس از پوست کندن مورد مصرف قرار گیرد.

از نگه داری پوست موز کنده شده در یخچال به شدت خودداری کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۴۲
سجاد پهلوانی
عکس جنازه پل واکر
عکس پل واکر

کوکا : پل واکر با نام کامل پل ویلیام واکر چهارم به انگلیسی Paul Walker در 12 سپتامبر 1973 در گلندیل کالیفرنیا به دنیا آمد.

مادر پل، شریل یک مدل و پدرش ویلیام واکر سوم یک پیمانکار ساختمان می باشند.

پل واکر چگونه کشته شد؟

پل در 30 نوامبر 2013 در سن 40 سالگی و در یک سانحه ی رانندگی به علت ضربه مغزی و تروما جان خود را از دست داد.


در حدود ساعت 3:30 بعد از ظهر واکر به همراه دوستش راجر روداس از مراسم خیریه مرتبط با قربانیان طوفان هایان خارج می‌شود. اندکی پس از ترک محل با پورشه کاررا جی‌تی قرمز رنگ روداس، راننده کنترل خودرو را از دست می‌دهد و پس از برخورد با تیر چراغ برق و درخت در والنسیا سانتا کلاریتا، کالیفرنیا خودرو منفجر شده و در آتش می‌سوزد.

مطلب مرتبط : عکس های پل واکر قبل و بعد از تصادف

عکس تشییع جنازه پل واکر , مراسم خاکسپاری پل واکر
عکس تشییع جنازه پل واکر

قد او 188 سانتیمتر بود.

پل واکر در دانشگاه کالیفرنیا در رشته ی زیست شناسی دریایی تحصیل کرد.

ثروت او 25 میلیون دلار برآورد شده است.

او فعالیت هنری خود را از دو سالگی در آگهی های تبلیغاتی شروع کرد.

عکس پل واکر و دخترش
پل واکر و دخترش

پل تنها با سگ خود در سانتا باربارا زندگی می کرد.

در سال 2010 هنگامی که زلزله ی 8.8 ریشتری شیلی را لرزاند پل برای کمک به مردم آسیب دیده شخصا به شیلی سفر کرد.

او بیشتر محبوبیت خود را با بازی در مجموعه فیلم سریع و خشن به دست آورد. پس از مرگ او برادرش در ادامه ی ساخت فیلم سریع و خشن 7 به ایفای نقش پرداخت.

پل با ربکا ساتروس ازدواج کرده بود که حاصل این ازدواج یک دختر به نام میدو رز واکر بود. پدر خوانده ی میدو وین دیزل است.

عکس پل واکر و همسرش
عکس پل واکر و همسرش

ترانه وقتی باز دیدمت توسط ویز خلیفا و چارلی پوث به یاد وی خوانده شد و در چارت‌ های سراسر جهان به رتبه یک دست یافته است.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۳۷
سجاد پهلوانی
عکس جدید جاستین بیبر
عکس جدید جاستین بیبر

کوکا : جاستین بیبر با نام کامل جاستین درو بیبر به انگلیسی Justin Bieber در 1 مارس 1994 در لندن، انتاریو کانادا متولد شد.

مادرش پتی مالت و پدرش جرمی بیبر هستند، وقتی که جاستین دو ساله بود پدر و مادرش از هم جدا شدند.

قد او 176 سانتیمتر است.


او در سال 2007، با قرار دادن ویدئوهایی از خواندن خودش در یوتیوب، در بین کاربران آن محبوب شد و در سال 2008 توسط اسکوتر براون، کسی که بعدا مدیر برنامه‌هایش شد به صنعت موسیقی وارد شد.

عکس جاستین بیبر و پدر و مادرش
جاستین بیبر و پدر و مادرش

او به طور رسمی خوانندگی را از سال 2009 و با انتشار آلبوم چند آهنگه دنیای من شروع کرد. در سال 2010 اولین آلبوم استودیویی‌ اش با نام دنیای من 2 که ادامه آلبوم اولش بود منتشر شد و در رتبه 1 جدول بیلبورد 200 جای گرفت.

پس از انتشار آلبوم دنیای من 2 توری جهانی را با نام تور دنیای من آغاز کرد. فیلم سه‌بعدی او نیز با نام هرگز نگو هرگز که یک مستند کنسرتی است در اوایل سال 2011 اکران شد و به پرفروش‌ ترین فیلم مستند، موزیکال و کنسرتی تاریخهالیوود تبدیل شد. در اواخر سال 2011 دومین آلبوم استودیویی وی با نام زیر دارواش به بازار آمد که همانند آلبوم اولش شماره 1 جدول بیلبورد 200  شد. سومین آلبوم استودیویی وی با نام باور در پایان بهار 2012 پخش شد.

در 28 آگوست 2015 بیبر تک‌ آهنگ منظورت چیه؟ را منتشر کرد، اولین تک‌ آهنگ از چهارمین آلبوم استودیویی بیبر به نام هدف که در 13 نوامبر 2015 منتشر شد.

تک‌ آهنگ منظورت چیه؟ توانست به اولین آهنگ بیبر تبدیل شود که در فهرست 100 آهنگ داغ بیلبورد به رتبه یک برسد. به همین دلیل جاستین بیبر توانست رکورد جوان‌ ترین هنرمند مرد که توانسته در بیلبود رتبه اول را به‌ دست بیاورد در رکوردهای جهانی گینس به نام خود ثبت کند.

عکس اینستاگرام جاستین بیبر
عکس اینستاگرام جاستین بیبر

بیبر تحت تاثیر هنرمندان سیاه‌پوست از جمله مایکل جکسون است.

او در سال 2011 از طرف مجله تایم به عنوان یکی از 100 فرد تاثیر گذار سال انتخاب شد. همچنین در سال 2011 به عنوان دومین فرد ثروتمند زیر 30 سال 12 ماه گذشته نیز معرفی شد.

دارایی او حدود 200 میلیون دلار تخمین زده می شود.

جاستین بیبر یک مسیحی معتقد است و عکس مسیح را بر روی پای چپ خود تاتو کرده است.

جاستین بیبر و سلنا گومز
جاستین بیبر و سلنا گومز

جاستین بیبر از سال 2010 تا 2012 با سلنا گومز رابطه ی عاشقانه داشت. پس از آن مدتی شایعاتی درباره ی رابطه ی او با میراندا کر، مایلی سایروس و کندال جنر به گوش می رسید که هیچ کدام تایید نشدند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۳۵
سجاد پهلوانی
عکس مایکل جکسون
عکس مایکل جکسون

کوکا : مایکل جکسون با نام کامل مایکل جوزف جکسون به انگلیسی Michael Jackson در 29 اوت 1958 در ایندیانا، آمریکا متولد شد.

پدرش جووزف جکسون و مادرش کاترین نام دارند.

قد او 176 سانتیمتر بود.


در سال 2006 کتاب رکوردهای جهانی گینس، رکورد موفق‌ترین سرگرمی‌ساز و صحنه‌ گر تاریخ را به نام جکسون ثبت کرد.

ثروت او حدود 600 میلیون دلار تخمین زده می شود.

او از 5 سالگی وارد صنعت موسیقی شد و به مدت 45 سال فعالیت کرد. او در دوران فعالیتش 10 آلبوم استودیویی منتشر کرد که پنج تای آن ها پرفروش‌ ترین آلبوم‌ های جهان هستند. همچنین آلبوم تریلر او که در سال 1982 منتشر شد، با فروش بیش از 110 میلیون نسخه در جهان، پرفروش‌ ترین آلبوم تاریخ موسیقی جهان است.

رقص مایکل جکسون
رقص مایکل جکسون

سبک منحصر به‌ فرد او در موسیقی، رقص، آواز و مـد هنرمندان بی‌شماری مانند مدونا و بریتنی اسپیرز را تحت تاثیر قرار داده و همچنان نیز در حال خط دادن به هنرمندان نوظهور همانند لیدی گاگا و جاستین بیبر است.

مایکل جکسون در سن 24 سالگی به آن چنان شهرت و محبوبیتی دست یافت که تا آن زمان تنها الویس پریسلی و گروه بیتلز بدان دست یافته بودند. در سال 1984 ، نام جکسون برای دومین بار در پیاده روی شهرت هالیوود ثبت شد، او اولین هنرمند موسیقی بود که نامش دوبار در این پیاده رو ثبت می شد. او در طول فعالیت هنری اش، موفق به دریافت نزدیک به 400 جایزه شده است که این میزان بیشتر از هر هنرمند دیگری در سطح جهان می باشد.

جوایز او عبارتند از تعداد 23 جایزه رکوردهای جهانی گینس که باعث شد او به پررکوردترین هنرمند جهان تبدیل شود، وی در طول عمرش موفق به برنده شدن 18 جایزه گرمی شد. همچنین او دارای 13 تک آهنگ شماره یک در جدول 100 آهنگ داغ بیلبورد می باشد.

مایکل جکسون دارای مدرک دکترای ادبیات انسانی از دانشگاه متحد سیاهپوستان است. همچنین دارای دکترای افتخاری ادبیات انسانی از دانشگاه فیسک نیز می باشد.

در 24 اوت 1993 جکسون توسط پسری 13 ساله به نام جردن چندلر و پدرش دکتر ایوان چندلر به سوء استفاده جنسی از کودکان متهم شد. ایوان به جکسون گفته بود که برای ساختن فیلمش به 20 میلیون دلار پول احتیاج دارد و از مایکل طلب پول کرد اما مایکل قبول نکرد و ایوان هم تهدید کرد که به مایکل اتهام کودک آزاری میزند.

مایکل جکسون و لیزا ماری پریسلی
مایکل جکسون و لیزا ماری پریسلی

در 26 مه 1994 جکسون با لیزا ماری پریسلی ، دختر الویس پرسلی ازدواج کرد، این ازدواج در سال 1996 به جدایی انجامید. یک ماه پس از آغاز تور جهانی تاریخ و 9 ماه پس از طلاق لیزا پریسلی، جکسون با دوست دیرینه اش دبی رو در شهر سیدنی، استرالیا ازدواج کرد. جکسون از دبی صاحب یک فرزند پسر به نام مایکل جوزف جکسون پسر متولد 13 فوریه 1997 معروف به پرینس و یک فرزند دختر به نام پاریس مایکل کاترین جکسون متولد 3 آوریل 1998 می باشد. این زوج در 8 اکتبر 1999 از یکدیگر جدا شدند.

مایکل جکسون و همسرش دبی رو
مایکل جکسون و همسرش دبی رو

سومین فرزند جکسون، پرینس مایکل دوم معروف به بلنکت در سال 2002 متولد شد. جکسون هویت مادرش را فاش نکرد، اما گفت که تولد فرزند در نتیجه لقاح مصنوعی از سلول های اسپرم خود او بوده است.

فرزندان واقعی مایکل جکسون , پاریس جکسون
فرزندان واقعی مایکل جکسون

در سال 2003 جکسون توسط گاوین آرویزو، پسری 13 ساله و مبتلا به بیماری سرطان که برای درمان، چند ماه را به همراه خانواده اش در مزرعه نورلند گذرانده بود متهم به کودک آزاری شده بود. این اتهامات، برعکس اتهامات سال 1993، منجر به برگزاری دادگاهی با نام مردم در برابر جکسون شد. دادگاه به مدت پنج ماه و تا پایان مه 2005 به طول انجامید. در طول جریان دادگاه، این موسیقیدان برای بار دیگر از بیماری های وابسته به استرس رنج برد و وزن زیادی را از دست داد. او همچنین به داروهای مرفین و پتیدین وابسته شد. در ماه ژوئن، جکسون از تمامی اتهامات تبرئه و بیگناه شناخته شد.

علت مرگ مایکل جکسون

سرانجام مایکل جکسون در 25 ژوئن سال 2009 بر اثر تزریق بیش از حد داروی قوی بی‌هوشی پروپوفول توسط دکترش، در سن 50 سالگی درگذشت.
دو ماه بعد از مرگ مایکل، پزشکی قانونی لس‌ آنجلس رسما مرگ مایکل جکسون را قتل معرفی کرد و دکتر کانراد موری متخصص بیماری‌ های قلبی متهم به قتل غیرعمد او شد و دادگاه بررسی به جرم دکتر موری او را مجرم شناخته و به چهار سال حبس در زندان محکوم کرد. وی هم‌اکنون در یکی از زندان‌ های کالیفرنیا به سر می‌برد.

مرگ مایکل جکسون
مرگ مایکل جکسون

او به یک بیماری پوستی به نام ویتیلیگو که با نام بیماری پیسی شناخته می شود، مبتلا بود.

بیش از 750 میلیون نسخه از آلبوم های او در سراسر جهان فروخته شده است.

2 بار نامزد جایزه ی صلح نوبل شده بود.

ببر مایکل جکسون که تریلر نام داشت در سال 2011 بر اثر سرطان ریه درگذشت.

در ژوئیه سال 2011 مشخص شد که مایکل کلکسیونی شامل 182 اثر هنری دارد که تعداد بسیاری از آن‌ها را خودش خلق کرده‌ است. ارزش این کلکسیون بیش از 900 میلیون دلار تخمین زده شده‌ است. یک ارزیاب آثار هنری بر این باور است که کلکسیون هنری مایکل یکی از نایاب‌ترین و بی‌عیب‌ ترین مجموعه‌ های دنیاست.

تشییع جنازه مایکل جکسون
تشییع جنازه مایکل جکسون

او پدرخوانده ی نیکول ریچی بود.

او را با نام پادشاه پاپ و ام‌ جی نیز می شناسند.

به بیماری لوپوس مبتلا بود.

او گیاهخوار بود و انواع گوشت قرمز، گوشت خوک، مرغ، ماهی و نوشیدنی‌ های الکلی مصرف نمی‌کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ مهر ۹۶ ، ۰۶:۳۴
سجاد پهلوانی