دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

۴۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۶ ثبت شده است

جیمز باند یکی از کاراکترهای بسیار معروف دنیای سینما و بازیگری است. شاید برای شما نیز جالب باشد جزیره‌ای در تایلند را که به اسم جیمز باند معروف است، از نزدیک ببینید.

خلیج «فانگ نا» تایلند با 400 کیلومتر مربع مساحت، 100 جزیره را در خود جای داده است که می‌توانید تصاویر بسیاری از این جزایر را در کتاب گینس ببینید، برخی به خاطر  زیبایی‌شان و برخی به خاطر شکل عجیب و غریب‌شان. با ایفای نقش جیمز  باند در فیلم «مردی با طپانچه طلایی» سال 1974، جزیره آهکی «خاو فینگ کان» (یکی از جزایر این خلیج که امروزه آن را جزیره «جیمز باند» می‌نامند) را در گروه مکان‌های توریستی پرطرفدار قرار داد. به علت افزایش روز افزون محبوبیت و معروفیت، این جزیره با خطر آلودگی مواجه بود، بنابراین از نزدیک شدن قایق‌ها به این جزیره جلوگیری کرده‌اند. اما با این وجود، همچنان می‌توان در اطرف آن شنا، قایقرانی و گشت و گذار کرد.

جزیره جیمز باند تایلند

جزیره جیمز باند و دیدنی هایش

پوشش گیاهی سرسبز، آب فیروزه‌ای رنگ، غارهای دنج «فانگ نا بای»، و خانه جیمز باند در جزیره؛ پارک ملی «آ فانگ نا» (Ao Phang Nga) را به یکی از مقصدهای برتر گردشگری تایلند تبدیل کرده‌اند. برای لذت بردن از تمام جاذبه‌های این جزیره شگفت‌انگیز، باید یک روز کامل را با یک تور گردشگری در یک قایق بگذرانید. البته خودتان می‌توانید انتخاب کنید که با یک کشتی پرسرعت لوکس به این گردش بروید یا با یک کشتی قدیمی. در صورتی که اقیانوس آرام باشد حتی می‌توانید از کایاک نیز استفاده کنید.

همزمان که از تماشای «کوه تاپو» (Koh Tapu) لذت می‌برید، می‌توانید در خلیج «فانگ نا بای» قایقرانی یا کایاک‌سواری کنید و به سمت غارهای منزوی و دنج بروید، از جزایر «تالو» و «خاو فینگ کان» و دهکده شناور ماهیگیری شگفت‌انگیز مسلمانان به نام «کوپانی» دیدن کنید. معمولاً این گردش‌، 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد، پس کرم ضد آفتاب، به مقدار کافی آب و کلاه مناسب به همراه داشته باشید.

جزیره جیمز باند تایلند

کی به جزیره جیمز باند برویم؟

بازدید مستقل از جزیره تقریباً غیرممکن است، مگر اینکه مجوز و قایق شخصی داشته باشید. تورهای گردشگری مختلفی وجود دارد که اکثر آنها از اسکله «پوکت و کرابی نوی» (Phuket and Krabi Noi) به سمت جزیره حرکت می‌کنند. اگر در شمال تایلند هستید، و قصد بازدید از این جزیره را دارید، بهتر است که برای صرفه‌جویی در زمان از یکی از تورهای شهر فانگ نا استفاده کنید.

این منطقه در کل  سال دارای آب و هوای گرم و مرطوب است، اما ماه‌های آپریل تا می، گرم‌ترین ماه‌های سال محسوب می‌شوند. کل روز می‌توانید از انوار طلایی و گرم خورشید لذت ببرید. سپتامبر و اکتبر نیز ماه‌های بارانی بخش جنوبی تایلند هستند که در این ماه‌ها خطر طوفان‌های استوایی مخرب وجود دارد. بنابراین، توجه داشته باشید که پاییز فصل چندان مناسبی برای سفر به جنوب تابلند نیست.

جزیره جیمز باند تایلند

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۵
سجاد پهلوانی
1. جواد خیابانی : تو سردار ایرانی، تو اسب باشکوه ترکمنی..میگن سردار آزمون از وقتی اینو شنیده داره یورتمه میره و نتونستن بگیرنش.

2. خیابانی میگه شجاعی آب میخوره که تشنگیشو بر طرف کنه :))))))))) انگار ما آب میخوریم خارشمون بر طرف بشه.

3. از استادیوم آزادی خبر دادن که خیابانی در ادامه روند سلام دادن، هم اینک به روستاهای شمال شرق کراسنویارسک از توابع بخش سیبری سفلی رسیده!

4. کلا هر پنالتی ای که طارمی به هر نحوی توش دخیل باشه گل نمیشه.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
سلام جام جهانی، سلام روسیه 

5. سلام ولادمیر پوتین، سلام بوریس یلتسین، سلام ببرهای سیبری، سلام ماریا شاراپووا.

6. ‏خیابانی: ایران بعد از روسیه و برزیل به عنوان دومین تیم به جام جهانی صعود کرد.

7. ‏اگر مایلی کهن مربی تیم ملی بود الان رو کاغذ هنوز شانس صعود داشتیم، اونم به شرطی که بتونیم برزیل رو تو پلی آف 97 تا گل بهش بزنیم.

8. باغ وحش نمیشناسین کوالا بخواد استخدام کنه؟ تنها استعدادم خواب بالای ۱۲ ساعته... هیچ راه دیگه ‌ای نیس ازش پول در بیارم.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
دانشجوی عزیز بخودت بیا، پس فردا امتحان داری! 

9. ‏دوستان پرسیدن چرا از دانشگاه اخراج شدی ؟ عرض کنم که دانشگاه میخواست من براش وقت بزارم ولی من اصرار داشتم رابطه مون یه دوستی معمولی باشه.

10. ‏بچه‌هه تو بی ‌آرتی گریه میکرد میگفت کیک میخوام, مامانش گفت کیک نداریم الان. منم از کیفم یه کیک درآوردم جلوش خوردم تا بیشتر گریه کنه.

11. ولی ازدواج کردن واقعاً ترسناکه شما فک کن لش کردی تو خونه داری فیلم میبینی یهو برادرشوهرت با زن مفت خورش زنگ میزنن میگن ما شام میایم خونتون.

12. ‏ما دبیرستان که بودیم روزی نبود که یکی از پسرا با لباس شلوار خاکی نیاد سرکلاس. دیگه نمیپرسیدیدم چته فقط میگفتیم چند نفر بودن؟
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
مردم ایران در شب گذشته 
 

13. دبیرستان که بودیم روزی نبود که یکی ازدخترا باگریه نیاد سرکلاس. دیگه نمیپرسیدیم چته فقط بغلش میکردیم و میگفتیم ولش کن لیاقت تورو نداشت عزیزم.

14. ‏رفیقمو بعد ۳ سال دیدم، جوری پیشرفت کرده بود تو زندگیش که مجبور شدم بگم حاجی من این چند سال تو کما بودم تازه خوب شدم، برا همین هیچ غلطی نخوردم.

15. ‏کُزت اگه میدونست تا دخترای ایرانی دو تا استکان میشورن توییت میکنن "یک کزت هستم" همون موقع جلوی خانواده تناردیه خودسوزی میکرد.

16. ‏مامانم غذا درست نمیکنه نمیکنه نمیکنه، یهو به اندازه سه سال درست میکنه. مثلا هنوز دارم از همون آشی میخورم که پدرم بهمن سال ٥٧ سبزیش رو خرید.
 
 شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407)
پسر اون اچار ده رو بده 

17. ‏تتلو میخواد بره روسیه بمونه فوتبال بازی کنه، ینی با اینکار انتقام قرارداد ترکمنچای از روسها میگیریم.

18. ‏به دوست پسرتون بگید بیاد خواستگاری اگه نیومد زنگ بزنید ١١٣ بگید رفتارش مشکوک به تروریستاس.

19. ‏شما ببین چه فشار روحی رو تروریست تو حرم بود که خوشو منفجر کرد.2تایی کلاشنیکف گرفتن سمت یه نفر، یارو یجوری دایورت بود که پشمای کلاشنیکفه ریخت.

20. فیلم تروریستا رو میدیدم تو اوج اضطراب یهو دیدم سمت یه عابر اسلحه گرفتن انگار بهش خرماى خیراتى تعارف کردن. تشکر کرد به راهش ادامه داد رفت.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
وقتی میگن پسر باید قد بلند باشه :)))) 

21. اینایى که عکس تو مهمونیشون رو کراپ میکنن واسه پروفایل، دست یه نفر همیشه رو شونشونه اون دست پسردایى منه.

22. ‏ولی این جمله ی گل خوشبوی ایرانی که خیابانی دیروز گفت برای شروع مخ زنی حرف نداره.

23. ‏امتحان فقط اونجاش که شبش میگی بخوابم که صبح زود با انرژی پاشم بخونم، بعد صبح پا میشی میگی گور باباش دوباره میگیری میخوابی.

24. ‏من دیگه نمیتونم تیم ملی رو بدون کی‌روش تصور کنم. کم کم باید بهش بگیم با لباس سفید اومدی با کفن سفید میری.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
عکس تازه منتشر شده از حضور عباس جدیدی در محل حملات تروریستی مجلس شورای اسلامی 

25. ‏انقد این هفته مسابقه ورزشى دیدیم که  سیکس پک درآوردیم.

26. ولی قول بدید تو ماشیناتون وقت شادیاتون حامد همایون نذارید و این پیروزی رو به کام بقیه زهر نکنید.

27. ‏شجاعی بشم، کی‌روش شدن را بلدی؟

28. ‏چه دلیلی داره همه چی رو به همه بگیم؟ چه دلیلی داره من هر چی که می‌دونم رو تو برگه برای استاد بنویسم؟ اگر خیلی مشتاقه خودش بره مطالعه کنه.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
‏آخیییییش 

29. ‏سه چیزند وقتی برن بر نمیگردن 
‏١_ عمر
‏٢_سلامتی
‏٣_کارمند دولت وقتی ظهر میره نماز بخونه

30. ‏زنگ زدم ۱۱۳، ۱۳ نفر جلوم در انتظار بودن. گویا ملت همدیگه رو دارن میفروشن.

31. ریاضی فقط تا پنجم دبستان ریاضی بود. از بعدش دیگه همش حروف انگلیسی آوردن توش برکت ازش رفت شبیه زبان شد دیگه.

32. چهار ساعت درس میخونی ساعتو میبینی چهار دیقه گذشته.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
‏تو خود Gta هم بعید بود زنده بمونه 
 
 
 
33. یکی از دلایلی که بنده وارد رابطه نمیشم اینه که حوصله تحمل غر زدنای کسی رو ندارم. دلیل دیگه شم اینه که کسی بهم پا نمیده.
 
 
34. یکی از آشناهای ما از سال دوم دبیرستان تو بیو اینستا زده بود خانوم دکتر آینده. الان داره تو پیام نور زیست شناسی میخونه.

35. مامانم میگه برو تو کیف صورتیه توی کشو دوم میز ارایشم یه جعبه اس بیار.پیدا نکردم بعد میاد از تو کابینت یه کیف قهوه ای درمیاره میگه ایناهاش!

36. ‏این روزها شاهد گونه ای نادر از حیوانات هستیم که  از روت تقلب میکنه ولی بهت تقلب نمیرسونه.
 
 شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407)
خیابانی: سلام روسیه، سلام مسکو، سلام سن‌پترزبورگ
پوتین: سلام جواد  
 
 

37. من همیشه سر امتحان از جواب سوالایی مطمعن بودم که بارمشون 0.25 بود.

38. ‏رانندهه واسه خودش کولر زده بود، تا من نشستم تو ماشین کولر خاموش کرد. انگار مثلا خودش پنگوئنه باید تو سرما باشه، من شتر بیابونم گرما روم بی اثره.

39. امروز فرداست که رئیس جمهور ایسلند در واکنش به تشویق ایسلندی ایرانیا با ارسال پیام کوتاهی اعلام کنه «زخم شد، بسه».

40. تنها پیشرفتم نسبت به سه سال پیش این بوده که اون موقع ۱۸ سالم بوده الان ۲۱.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
برید کنار ما اومدیم 

41. بالاخره یه روز صبح از خواب پا میشم صبحونه آب پرتقال میخورم.

42. میخوام برم مترجم تیم ملی والیبال بشم کلن سه تا کلمه بیشتر نمیگن: یالا آفرین همینه.

43. محمد موسوی نصف شب از خواب پا میشه یه سرویس میزنه تو تور بعد میخوابه.

44. چاووشی تو اهنگ امیر بی گزند میگه «عجب ماه بلندی تو» شک نکنین بزرگوار منظورش همین ماه رمضون بوده.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (407) 
تیم ملی ایران از نگاه جواد خیابانی 

44. بعد از دستگیری یکی از تروریستها از او پرسیدند که چرا ١٤ خرداد به حرم مطهر نرفتید؟ در پاسخ به این سؤال گفت: شمال بودیم.

45. چرت ترین خنده ی دنیا اونجاس که داری با رفیقت راه میری یه دوست قدیمیشو میبینه باهم گرم میگیرن آدم باید مث این اسگلا وایسه نیگاشون کنه بخنده.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۴
سجاد پهلوانی

ساعت نجومی پراگ، واقع در بافت قدیمی شهر، یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری این منطقه به شمار رفته و با افسانه‌هایش، از نقاط مهم دیدنی کشور چک به حساب می‌آید.

رأس هر ساعت، صدها گردشگر از کل دنیا با دوربین‌هایی آماده روبه‌روی ساختمان شهرداری قدیمی جمع می‌شوند تا نمایش مکانیکی قرون وسطایی ساعت نجومی که یکی از شگفتی‌های جهان به شمار می‌رود را تماشا کنند. ساعت نجومی پراگ که به مدت ۶۰۰ سال جزو بزرگ‌ترین گنجینه‌های شهر محسوب می‌شد، هنوز هم مردم را به وجد می‌آورد. نمایش پیکره‌های متحرک و تصویرسازی زمان در این ساعت باعث شده ادعا کنیم که هیچ وسیله زمان سنج دیگری در دنیا به این خوبی نمی‌تواند زمان را نشان دهد.

ساعت نجومی پراگ

افسانه‌های ساعت نجومی پراگ

افسانه‌های زیادی حول ساخت این ساعت نجومی در بافت قدیمی شهر پراگ وجود دارد. یکی از معروف‌ترین افسانه‌ها آن است که این ساعت را استادی به نام «هانوش» (Hanuš) که ساعت ساز بسیار ماهری بود، در سال ۱۴۱۰ ساخته است. مسئولین شهر در آن زمان آن‌قدر از ساعت نجومی خوشحال و راضی بودند که بعدتر از ترس آن‌که استاد هانوش نمونه دیگری از آن را برای شهر دیگری بسازد، شبانه وی را کور کردند تا این ساعت، شگفتی منحصر به فرد پراگ باقی بماند. چه این افسانه راست یا دروغ باشد، رأس هر ساعت پیکره‌ها جان گرفته و متحرک می‌شوند و از دو پنجره ساعت ۱۲ حواری بیرون آمده و به شهر سلام می‌کنند. در کناره‌های ساعت نیز اسکلتی وجود دارد که ناقوسی را به صدا در آورده، یک بوقلمون سر خود را تکان داده، یک خسیس کیفی پر از پول داشته و یک مغرور در آینه به خود نگاه می‌کند. تمام این نمایش با خواندن یک خروس طلایی و به صدا در آمدن ناقوسی بزرگ در بالای برج به پایان می‌رسد. مردم در گذشته اعتقاد داشتند که با اولین بانگ خروس در صبح تمام اشباح و شیاطین از شهر پراگ دور می‌شدند.

ساعت نجومی پراگ

درباره پیکره اسکلت کنار ساعت، افسانه‌هایی جداگانه نیز وجود دارد. گفته می‌شد زمانی که ساعت نجومی شهر برای مدتی طولانی از حرکت بایستد، ملت چک دوران سختی را سپری خواهند کرد و اسکلت نیز این واقعیت را با تکان دادن سر خود تائید می‌کند. بنا بر این افسانه، تنها امید برای جلوگیری از این قضیه، تولد پسری در شب سال نو بود. زمانی که ساعت دوباره به حرکت می‌افتاد، پسر باید از کلیسای «تین» (Týn) بیرون دویده و تا ساختمان شهرداری را طی کند. وی باید این مسیر را بسیار سریع می‌پیمود تا قبل از آخرین ضربه ناقوس ساعت به آنجا برسد. اگر او موفق به انجام این کار می‌شد می‌توانست اسکلت و تمام نیروهای شیطانی را از شهر بیرون کند.

ساعت نجومی پراگ

البته در برخی افسانه‌های دیگر اسکلت نماد امید بوده و اگر دقیق‌تر نگاه کنید بالای ساعت دو پنجره کوچک می‌بینید که به سمت زندانی برای اسیر کردن اشراف استفاده می‌شدند. یک روز شوالیه‌ای که در زندان منتظر رسیدن زمان اعدام خود بود، در حال تماشای بیرون از داخل پنجره در زمان به صدا در آمدن ساعت، پرنده‌ای را دید که به سمت اسکلت پرواز کرد و زمانی که اسکلت فک خود را بست گنجشک درون آن اسیر شد. پرنده کوچک باید یک ساعت دیگر صبر می‌کرد تا اسکلت دهان خود را باز کند و او بتواند از زندان خارج شود. زمانی که شوالیه این صحنه را دید این باور در ذهنش جرقه زد که او نیز می‌تواند از زندان آزاد شود. وی که در لحظه آخر شامل عفو مردم پراگ شد، سبب تبدیل اسکلت به نمادی از امید گشت.

ساعت نجومی پراگ

داستان واقعی ساعت نجومی پراگ

سازنده واقعی ساعت را در سندی قدیمی، در سال ۱۹۶۱ کشف کردند. در این سند، صفحه ساعت نجومی شرح داده شده و گفته می‌شود که توسط فردی به نام «میکولاش» (Mikulas) از «کادان» (Kadan) در سال ۱۴۱۰ ساخته شده است. ساعت نجومی در قرن ۱۶ توسط فردی به نام «یان تابورسکی» (Jan Taborsky) تعمیر و بهسازی شد. هر چند به مرور زمان خطاهای ساعت افزایش پیدا کرد و تقریباً از کار افتاد. حتی در دهه ۱۷۸۰ این تصمیم گرفته شد که آن را از بین ببرند اما به‌ هر حال ساعت برای مدتی طولانی به خواب رفت.

ترمیم اساسی بالاخره ناگزیر در سال ۱۸۶۵ صورت گرفت. ساعت را مدرنیزه کرده و صفحه تقویم آن را نیز نقاشی نمودند. در سال ۱۹۴۵ ارتش آلمان ساعت را تخریب کرده و تعدادی از مجسمه‌های آن را نیز آتش زد. این تندیس‌ها بعداً توسط نمونه‌های کپی جایگزین شدند و زمان ساعت از زمان قدیمی چک به زمان اروپای مرکزی تغییر یافت.

ساعت نجومی پراگ

صفحه تقویم روی ساعت، تصور مردم قرون وسطی از جهان هستی را به نمایش می‌گذارد: زمین در مرکز. قسمت آبی صفحه آسمان بالای افق را نشان می‌دهد. کلماتی لاتین به معنی شرق، غرب، طلوع و غروب در چهار طرف صفحه نوشته شده‌اند و یک حلقه نشان دهنده بروج فلکی نیز وضعیت ستارگان را در آسمان نشان می‌دهد. سه دایره داخل صفحه، زمان‌های قدیمی چک، اروپای مرکزی و زمان بابلی را مشخص می‌کنند. از روی صفحه ساعت نجومی می‌توان روز، هفته، ماه و سال را به طور دقیق مشخص کرد. همچنین برج‌های ستاره شناسی نیز هر ماه توسط ساعت نشان داده می‌شود. در طی تابستان سعی کنید که نمایش ویدئویی که بر روی ساعت تابانده می‌شود را از دست ندهید. طی این نمایش برخی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخی چک روی ساعت جان می‌گیرند و تجربه‌ای جالب توجه را برای بازدیدکنندگان رقم می‌زنند.

ساعت نجومی پراگ

برای رسیدن به این جاذبه زیبای شهر پراگ می‌توانید از تراموا، اتوبوس و مترو استفاده کرده و اندکی تا مقصد پیاده‌روی کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۳
سجاد پهلوانی
خودروهای شاسی بلند در ابتدا به عنوان خودروهای کار به بازار عرضه می شدند، ما با نزدیک شدن به سال های اخیر و تکاملشان به یکی از کلاس های خودرویی پرطرفدار برای خانواده ها نیز تبدیل شدند. اما در این بین، شاسی بلندهای لوکس نیز اسباب بازی های محبوب متمولینی مثل شیوخ عرب یا اهالی کشور موناکو هستند که چندی از آنها را در این مطلب معرفی می کنیم.

Land Rover Range Rover SV Autobiography LWB
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

این خودرو درواقع یکی از لوکس ترین نسخه های نسل چهارم رنج روور (L405) است که خود در کلاس SUVهای فول سایز لوکس قرار می گیرد. SV Autobiography در دو نسخه Dynamic و Long Wheelbase به تولید می رسد که دومین نمونه ذکر شده همانطور که از نامش پیداست، با فاصله بین دو محور بلندتر به تولید می رسد تا فضایی لوکس تر و راحت تر داشته باشد. قدرتمندترین نسخه این خودور از پیشرانه V8 سوپرشارژر 5 لیتری به همراه 550 اسب بخار قدرت بهره می برد.
 
 


Porsche Cayenne Turbo 6
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

کاین نخستین و بزرگ ترین شاسی بلند ساخت پورشه است که تاکنون نسل های متفاوتی را پشت  سر گذاشته است. این محصول در نسل فعلی و در لیست تولیدات امسال خودروساز اشتوتگارتی دارای نسخه هایی مثل GTS، هایبرید، توربو و... است که نسخه توربو S با قیمت پایه 161.6 هزار دلاری از پیشرانه V8 به حجم 4.8 لیتر و بیشینه توان 570 اسب بخار بهره می برد. این پیشرانه شتاب صفر تا 100 برق آسای 3.8 ثانیه ای را برای کاین توربو S فراهم می سازد.
 
 


Bentley Bentayga Mulliner
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

بنتلی بنتایگا به خودی خود یک خودروی شاسی بلند سوپرلوکس است که برچسب قیمتی آن از حدود 235 هزار دلار شروع می شود و با وجود برخی از آپشن ها حتی به بیش از 300 هزار دلار نیز می رسد. اما نسخه Mulliner (مولینر) که در نمایشگاه ژنو معرفی شد، با بهره گیری از پیشرانه W12، قادر به تولید 600 اسب بخار و ثبت رکورد صفر تا صد 4.1 ثانیه ای است. رینگ های 7 پره ای 22 اینچی، سیستم صوتی 1950 واتی (21 تکه)، تریم چوبی منحصر به فرد، ساعت سفارشی Breitling از جنس طلا و... از جمله امکانات منحصر به فرد این خودرو هستند.
 
 


Lexus LX570
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 
 


لکسس LX یک شاسی بلند لوکس است که در تمامی نسل های خود بر پایه تویوتا لندکروز ساخته شده است. در حال حاضر نسخه LX570 که قیمت آن از حدود 108 هزار دلار شروع می شود، همچون نسل گذشته اش از پیشرانه V8 با حجم 5.7 لیتر بهره می برد که در این نسل قادر به تولید نهایت توان 383 اسب بخار خواهدبود. این محصول 2.7 تنی با بهره گیری از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک، رکورد صفر تا صد 7.6 ثانیه را ثبت می کند.
 

 
Tesla Model X
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

تسلا برترین خودروساز تمام الکتریکی جهان که چندی پیش از مدل X خود رونمایی کرده بود، با این شاسی بلند منحصر به فرد به زمره یکی از سریع ترین و لوکس ترین خودروهای جهان پیوست. Model X در نسخه P90D می تواند در 3.2 ثانیه به تندی 100 کیلومتر بر ساعت برسد در حالی که می تواند برحسب سفارش 5 تا 7 سرنشین را با یک بار شارژ به اندازه 400 کیلومتر از مبدا دور کند. ویژگی های خاص ظاهری و به خصوص فنی این شاسی بلند خریدار را از توجه به قیمت 83 هزار دلاری، لوکس گرایی و آپشن های مرتبط با آن باز می دارد.
 
 


Cadillac Escalade ESV
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

اسکالید نام SUV فول سایز کمپانی خودروسازی کادیلاک است که برای نخستین بار در سال 1999 میلادی روی خط تولید این خودروساز قرار گرفت و نسل چهارم آن از سال 2015 تاکنون به بازار جهانی عرضه می شود. این شاسی بلند بزرگ جثه 5 و اندی متری که در دو نسخه ساده و ESV (با فاصله بین دو محور بلندتر) تولید می شود، در نمونه پایه بیش از 75 هزار دلار قیمت دارد و از پیشرانه V8 به حجم 6.2 لیتر و 410 اسب بخار قدرت همراه با جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می برد که شتاب صفر تا صد 5.8 ثانیه ای را برای این غول فراهم می سازد.
 
 


Mercedes-Benz G65 AMG
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

برای بسیاری از افراد ناآشنا به جهان خودرو، باور این موضوع که پشت چهره زمخت C کلاس یک باطن لوکس و اشرافی قرار گرفته، اندکی سخت است. اما واقعیت این است که مرسدس بنز G کلاس در حال حاضر یکی از لوکس ترین و گران قیمت ترین محصولات شرکت مرسدس بنز آلمان است که G65 AMG نیز در صدر اعضای این خانواده قرار گرفته. G65 با قیمت 220 هزار دلاری از یک پیشرانه 12 سیلندر V شکل با توربو با بیشینه قدرت 621 اسب بخار بهره می برد که شتاب صفر تا صد 5.2 ثانیه ای را برای جثه 2.6 تنی به ارمغان می آورد.
 
 


Audi Q7
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

در زمینه طراحی و تولید شاسی بلند لوکس اولین بار آئودی با مدل Q7 توان فنی تیم خود را اثبات کرد. Q7 فعلی با قیمتی که از 55 هزار دلار آغاز می شود رد فول ترین نسخه خود از پیشرانه 333 اسب بخاری V6 سوپرشارژردار بهره می گیرد که با گیربکس 8 سرعته اتوماتیک مجهز به سیستم انتفال نیرو AWD هماهنگ شده و عملکرد در خور توجهی را برای سرنشینان به ارمغان می آورد. نحوه چیدمان داخلی و سبک لوکس گرایی آئودی همواره یک سر و گردن فراتر از دو برادر ژرمن دیگر خود یعنی مرسدس بنز و ب ام و بوده و هست.
 
 


Lincoln Navigator
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 
 
لینکلن نویگیتر از جمله SUVهای فول سایز و لوکس قابل خریداری در بازار جهانی است که از اواخر دهه 90 میلادی در خیابان های دنیا حضور داشته و مدتی است که نسل چهارم آن در نمایشگاه خودروی نیویورک 2017 معرفی شده است. دو نسخه از این خودرو با فواصل بین دو محور کوتاه و بلند به بازار عرضه خواهدشد که هر دو نسخه از پیشرانه 3.5 اکوبوست V6 تویین توبور با بیشینه توان 380 اسب بخار بهره می برند. برچسب قیمتی این خودرو از حدود 65 هزار دلار آغاز می شود.
 
 


BMW X5M
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

هرچند که ب ام و اعلام کرده از چندی دیگر یک SUV فول سایز لوکس تحت عنوان X7 روانه بازار می کند اما در حال حاضر X5 بزرگ ترین SUV این خودروساز باواریایی است که نمونه X5M گران ترین و سریع ترین نسخه این محصول محسوب می شود. این خودرو از پیشرانه V8 با حجم 4.4 لیتر و سیستم تنفسی تویین توربو بهره می برد که در حدود 575 اسب بخار نیرو تولید می کند. این محصول 99 هزار دلاری شتاب صفر تا صد 4.2 ثانیه ای، همراه با بیشینه سرعتی بالغ بر 250 کیلومتر بر اسعت دارد.
 
 


Infiniti QX 80
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

در بین سامورایی های بلندقامت بی انصافی است اگر نام اینفینیتی را از قلم بیندازم. اگرچه در ایران نام کشور ژاپن در صنعت خودروهای شاسی بلند لوکس با نام لکسس عجین شده است اما حقیقت آن است که اینفینیتی در بسیاری از موارد از لکسس قدم فراتر گذارده است. QX 80 نسخه لوکس نیسان پاترول Y62 است با بازه قیمتی 63 تا 82 هزار دلاری. QX 80 نه تنها در لوکس گرایی چیزی از لکسس کم ندارد بلکه از پیشرانه V8 تنفس طبیعی 5.6 لیتری 400 اسب بخاری بهره می برد که در کنار گیربکس اتوماتیک 7 سرعته توان حرکتی درخور توجهی برای این غول 2.7 تنی همراه دارد. نسل جدید QX 80 در راه است.
 


Jaguar F- Pace
 
لوکس ترین شاسی بلندهای حاضر بازار جهانی 

اولین تجربه جگوار در ساخت شاسی بلند زیبارویی با نام F- Pace است که از 42 هزار دلار فی می خورد. جدا از ظاهر زیبا، خشن و وابسته به سنت F- Pace استفاده از پیشرانه 380 اسب بخاری V6 سوپرشارژر در کنار سیستم انتقال نیرو و تعلیقی که به منظور ارائه بهترین فرمان پذیری و بالاترین لذت سواری طراحی شده است در کنار ویژگی های لوکس که از خصوصیات استاندارد نجیب زادگان انگلیسی است. جای هیچ گلایه ای برای مالک نمی گذارد. دومین شاسی بلند جگوار بر پایه نیروی الکتریسیته با نام IF- Pace برای مورد هجوم قرار دادن بازار تسلا  مدل X در دست تولید است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۱
سجاد پهلوانی
ساختمان ها می توانند تاثیرگذارترین آثار هنری باشند. بدونیم تصاویری از خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا را آورده است که با دیدن آن ها به شگفتی های ساختاری پی خواهید برد.

 
خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
گوبکلی تپه قدیمی ترین ساختمان مذهبی کشف شده در ترکیه است که حدود ۹۵۰۰ سال قبل از میلاد مسیح ساخته شده است.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
فولتون سنتر، ایستگاهی شیک و مدرن با گنبدی به قطر ۱۶ متر در نیویورک.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
معبد طلایی در امریتسار هندوستان.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
عبادتگاه لاس لاجاس در نارینو، کلمبیا.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
کلیسای ساگرادا فامیلیا در بارسلون.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
نمای داخلی کلیسای ساگرادا فامیلیا.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
برج فلتیرون در نیویورک.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
ساختمان وول ورث بلندترین برج دنیا در نیویورک.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
کلیسای روبان مخصوص برگزاری مراسم عروسی در ژاپن.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
کلیسای نور زندگی در سئول.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
نمای داخلی کلیسای نور زندگی.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
کلیسای سنت جورج در اتیوپی که با تراشیدن تنها یک سنگ ساخته شده است.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
معبد طلایی در کیوتو.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
معبد نقره ای در کیوتو.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
مسجد جنه، بزرگ ترین مسجد خشتی دنیا در مالی.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
کلیسای شارتر در فرانسه.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
نمای داخلی کلیسای شارتر در فرانسه.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
مسجد سلطان احمد معروف به مسجد آبی در استانبول.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
نمای داخلی مسجد سلطان احمد.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
قلعه نئوشوانشتاین در ایالت باواریای آلمان.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
شهر ممنوعه آکا، کاخ سلطنتی چین.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
امروزه جالب ترین ساختارهای مدرن در پکن ساخته می شوند. مثل برج CCTV که به برج شلوار معروف است.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
هتل حلقوی شرایتون در چین.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
دانشگاه پلی تکنیک هنگ کنگ.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
ماچو پیچو شهری با دیوارهای سنگی بهترین نمونه معماری اینکاها.

خارق العاده ترین شاهکارهای معماری دنیا
خانه رقص در پراگ که به یادبود دو رقصنده بزرگ فرد آستر و جینجر راجرز ساخته شده است.
۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۱
سجاد پهلوانی
قدرت و توانایی های انسان و طبیعت بدون شک هیچ محدودیتی را نمی شناسد. به همین دلیل ما شاهد مناظر باور نکردنی در طبیعت و سازه های با معماری خارق العاده و شگفت انگیز هستیم که توانایی های طبیعت و انسان در خلق شگفتی را به ما نشان می دهند. بدون شک طبیعت از جهاتی گوی سبقت را از انسان در این زمینه ربوده و مناظری را پدید می آورد که انسان با وجود تمامی مهارت هایش در برابر این همه خلاقیت و قدرت طبیعت سر تعظیم فرود می آورد.

در ادامه ی این مطلب قصد داریم برخی از جالب ترین پدیده هایی که شاهکار انسان و طبیعت هستند را به شما نشان دهیم. با بزرگ ترین حفره های سطحی زمین آشنا شوید.

۱- حفره ی موسوم به  «The Deluxe Mystery Hole»

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

هیچ اطلاعاتی در مورد تاریخچه و چگونگی پیدایش این حفره وجود ندارد و هنوز دانشمندان نتوانسته اند با ابزارهای اندازه گیری فوق مدرن نیز عمق این حفره را مشخص کنند. این حفره اکنون به عنوان یک جاذبه ی گردشگری مورد استفاده قرار می گیرد.
 


۲- حفره ی پیروزی (The Hole of Glory)
 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند

این حفره در پشت سدی در کالیفرنیا به نام «سد مونتیسلو» (Monticello Dam) قرار داشته و در نگاه اول به نظر می رسد تونلی است که به عمق زمین کشیده شده اما در واقع تنها حفره ای دست ساز بوده و برای زهکشی مورد استفاده قرار می گیرد.
 


۳- گودال چوب بری (Sawmill Sink)
 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

این حفره به رنگ آبی روشن در باهاماس قرار دارد و محلی برای انجام تحقیقات باستان شناسی بوده است. این حفره به دانشمندان کمک کرده که بدانند زمین در هزاران سال پیش چه شکل و شرایطی داشته است.
 


۴- گودال شیطان (The Devil’s Sinkhole)
 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

چاله ی شیطان در واقع یک غار زیرزمینی است که ورود به آن ممنوع بوده و در فصل تابستان بیش از ۳ میلیون خفاش در آن اقامت دارند.
 


۵- حفره ی آبی بزرگ (The Great Blue Hole)
 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 
حفره ی آبی بزرگ در دریای کارائیب و در مرکز «Lighthouse Reef» واقع شده است. این حفره در ابتدا بخشی از شبکه ای غارهای زیرزمینی بود که در دوران آخرین عصر یخبندان شکل گرفته بود. این نقطه یکی از بهترین مکان های جهان برای شیرجه زدن به شمار می آید.
 


۶- حفره ی آبی دین ( Dean’s Blue Hole)

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

حفره ی آبی دین عمیق ترین حفره ی آبی رنگ جهان است. این حفره در باهاماس قرار داشته و به عنوان محلی برای آموزش و تمرین شیرجه روهای آزاد مورد استفاده قرار می گیرد.
 


۷- حفره ی هاروود (The Harwood Hole)
  
 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

حفره ی هاروود یک غار زیرزمینی در نیوزیلند است. این حفره عمیق ترین غار عمودی در روی کره زمین به شمار می آید.
 


۸- معدن میر (The Mir Mine)

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

معدن میر یکی از بزرگ ترین معادن الماس در کشور روسیه به شمار می آید که مقادیر زیادی الماس از این نقطه و از اعماق زمین استخراج می شود.
 


۹- استوانه ی اوداچنایا (The Udachnaya Pipe)

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

معدن اوداچنایا در یاکوتیا در روسیه یکی دیگر از منابع استخراج الماس در این کشور به شمار می آید. این معدن استوانه ای در فاصله ی ۲۰ کیلومتری از مدار شمالگان قرار دارد.
 


۱۰- حفره ی بهشتی (The Heavenly Pit)

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

گودال بهشتی ۱۲۸٫۰۰۰ سال پیش شکل گرفته است. این گودال بزرگترین گودال روی زمین بوده و مکان مناسبی برای افراد علاقمند به چتربازی است.
 


۱۱-دره ی بینگام (Bingham Canyon)

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

این حفره ی مخروطی مسحور کننده در واقع یک معدن مس در ایالت یوتا در آمریکا است.
 


۱۲- حفره ی شهر گواتمالا سیتی

 
حفره‌هایی بر روی زمین که نفس هر کسی را بند می‌آورند
 

در سال ۲۰۱۰، یک حفره به عرض ۲۰ متر در شهر گواتمالا سیتی شکل گرفت. این حفره در یک چهار ره به وجود امده و یک کارخانه سه طبقه را در خود بلعید. حفره ی مورد نظر به چندین دلیل شکل گرفت از جمله به دلیل طوفان استوایی آگاتا، فوران آتشفشان پاکایا و نشتی لوله های فاضلاب شهری.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۱۰
سجاد پهلوانی

از آب نارگیل می توان در مواقع ضروری به عنوان جایگزینی برای پلاسمای خون استفاده کرد.
 

از آب نارگیل می توان در مواقع ضروری به عنوان جایگزینی برای پلاسمای خون استفاده کرد.

دانشمندان قادر هستند کره بادام زمینی را به الماس تبدیل کنند. دلیل آن نیز مقدار بسیار زیاد کربن موجود در این خوراکی اعلام شده است.

دانشمندان قادر هستند کره بادام زمینی را به الماس تبدیل کنند. دلیل آن نیز مقدار بسیار زیاد کربن موجود در این خوراکی اعلام شده است.

غذاهایی که در هواپیما سرو می شوند اصولا بی مزه به نظر می رسند زیرا حس بویایی و چشایی انسان درون کابین هواپیما در ارتفاع زیاد تا 30 درصد کاهش می یابد.

غذاهایی که در هواپیما سرو می شوند اصولا بی مزه به نظر می رسند زیرا حس بویایی و چشایی انسان درون کابین هواپیما در ارتفاع زیاد تا ۳۰ درصد کاهش می یابد.

گونه های بی شماری از سیب در سراسر جهان وجود دارد که اگر بخواهید هر روز یکی از آن ها را میل کنید، بیش از 20 سال طول می کشد تا مزه تمامی انواع سیب های جهان را بچشید.

گونه های بی شماری از سیب در سراسر جهان وجود دارد که اگر بخواهید هر روز یکی از آن ها را میل کنید، بیش از ۲۰ سال طول می کشد تا مزه تمامی انواع سیب های جهان را بچشید.

پنیر یکی از خوراکی هایی است که بیشتر آمار دزدیده شدن را به خود اختصاص داده است. به طوری که گفته می شود، هر سال حدود 4 درصد از پنیرهای جهان به سرقت رفته و گم می شوند.

پنیر یکی از خوراکی هایی است که بیشتر آمار دزدیده شدن را به خود اختصاص داده است. به طوری که گفته می شود، هر سال حدود ۴ درصد از پنیرهای جهان به سرقت رفته و گم می شوند.

هر یکصد گرم شکلات تخته ای به حدود 1700 لیتر آب برای ساخته شدن نیاز دارد.

هر یکصد گرم شکلات تخته ای به حدود ۱۷۰۰ لیتر آب برای ساخته شدن نیاز دارد.

هر برگر مک دونالد می تواند حاوی گوشتی باشد که از بیش از 100 گاو مختلف تهیه شده است.

هر برگر مک دونالد می تواند حاوی گوشتی باشد که از بیش از ۱۰۰ گاو مختلف تهیه شده است.

سیب زمینی قادر است سیگنال های وای فای را جذب کرده و آن ها را منعکس کنند. دلیلش هم مواد شیمیایی و آب موجود در سیب زمینی است.

سیب زمینی قادر است سیگنال های وای فای را جذب کرده و آن ها را منعکس کنند. دلیلش هم مواد شیمیایی و آب موجود در سیب زمینی است.

در ساخت نخستین دینامیت دنیا از بادام زمینی استفاده شده بود زیرا روغن بادام زمینی نیتروگلیسیرین تولید می کند. نیترو گلیسیرین یکی از مواد اصلی برای ساخت دینامیت است.

در ساخت نخستین دینامیت دنیا از بادام زمینی استفاده شده بود زیرا روغن بادام زمینی نیتروگلیسیرین تولید می کند. نیترو گلیسیرین یکی از مواد اصلی برای ساخت دینامیت است.

شما می توانید با شیشه های نوتلایی که هر سال به فروش می رسد، 8 دیوار بزرگ چین بسازید. (اشاره به نرخ بالای فروش نوتلا)

شما می توانید با شیشه های نوتلایی که هر سال به فروش می رسد، ۸ دیوار بزرگ چین بسازید. (اشاره به نرخ بالای فروش نوتلا)

عصاره میوه ای به نام Monk حدود 300 برابر شیرین تر از قند است.

عصاره میوه ای به نام Monk حدود ۳۰۰ برابر شیرین تر از قند است.

آب میوه هایی که روی آن ها 100 درصد طبیعی درج شده به صورت صددرصدی با طعم و عطردهنده های مصنوعی و کارخانه ای مزه دار شده اند.

آب میوه هایی که روی آن ها ۱۰۰ درصد طبیعی درج شده به صورت صددرصدی با طعم و عطردهنده های مصنوعی و کارخانه ای مزه دار شده اند.

چای کیسه ای به صورت تصادفی درست شد و مشتری ها از آن به عنوان نمونه چای استفاده می کردند تا بهتر بتوانند گزینه دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنند.

چای کیسه ای به صورت تصادفی درست شد و مشتری ها از آن به عنوان نمونه چای استفاده می کردند تا بهتر بتوانند گزینه دلخواه خود را انتخاب و خریداری کنند.

اسکیموها از فریزر برای پیشگیری از یخ زدن مواد غذایی خود در سرمای قطب استفاده می کنند.

اسکیموها از فریزر برای پیشگیری از یخ زدن مواد غذایی خود در سرمای قطب استفاده می کنند.

انسان به صورت ذاتی و ژنتیکی به سمت قند و خوراکی های شیرین کشش و و لع دارد.

انسان به صورت ذاتی و ژنتیکی به سمت قند و خوراکی های شیرین کشش و و لع دارد.

در دهه 1800 میلادی، سس کچاپ به قرص های فشرده تبدیل شده و به عنوان دارویی برای درمان حالت تهوع و استفراغ فروخته می شد.

در دهه ۱۸۰۰ میلادی، سس کچاپ به قرص های فشرده تبدیل شده و به عنوان دارویی برای درمان حالت تهوع و استفراغ فروخته می شد.

اگر سیر خام را برای زمان طولانی روی دست خود بگذارید، پوست آن قسمت دچار سوختگی درجه سه می شود زیرا مواد شیمیایی موجود در سیر بسیار قوی است.

اگر سیر خام را برای زمان طولانی روی دست خود بگذارید، پوست آن قسمت دچار سوختگی درجه سه می شود زیرا مواد شیمیایی موجود در سیر بسیار قوی است.

مک دونالد، در هر ثانیه در هر روز 75 برگر در سطح جهانی می فروشد.

مک دونالد، در هر ثانیه در هر روز ۷۵ برگر در سطح جهانی می فروشد.

در دهم اوت سال 2015 میلای، یکی از فضانوردان ناسا، غذایی (کاهو) را خورد که در فضا پرورش داده شده و رشد کرده بود.

در دهم اوت سال ۲۰۱۵ میلای، یکی از فضانوردان ناسا، غذایی (کاهو) را خورد که در فضا پرورش داده شده و رشد کرده بود.

اگر گیاهخواری تا سال 2020 میلادی در سراسر جهان همه‌گیر شود، از حدود 7 میلیون مرگ انسان پیشگیری خواهد شد.

اگر گیاهخواری تا سال ۲۰۲۰ میلادی در سراسر جهان همه‌گیر شود، از حدود ۷ میلیون مرگ انسان پیشگیری خواهد شد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۹
سجاد پهلوانی

با یک میلیون تومان بچه‌پولدار شوید!

 

 

انتشار تصویر یک برنامه خاص ایرانی که در دسته بندی شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرد، باعث شد به سراغ دست‌اندرکاران آن برویم و حرف‌های‌شان را بشنویم.

 

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

به گزارش مجله مهر، مدتی قبل در فضای مجازی تصویری از صفحه اول اپلیکیشن شبکه اجتماعی منتشر شد که می‌گفت برای ورود به آن لازم است فرد ابتدا لاکچری بودن خودش را اثبات کند، یعنی مبلغ یک میلیون تومان را به حسابی که مشخص شده واریز کند، البته این برنامه هزینه‌ای اضافه برای ثبت نام هم دریافت می‌کند.

 

ماجرای راه افتادن این شبکه اجتماعی و افرادی که در آن عضو هستند، باعث شد به سراغ ایده‌پرداز آن برویم که اصلا چرا چنین شبکه‌ای را راه‌اندازی کرده‌اند، در ادامه از یک جامعه شناس درباره ظهور چنین شبکه‌هایی که برای عضویت در آن‌ها باید هزینه پراخت کرد، صحبت کردیم و در پایان از اعضای همین برنامه یک میلیونی پرسیدیم که واقعا این مبلغ را پرداخت کرده‌اند؟ 
 

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

 

راه‌اندازی شبکه‌ای برای جامعه هدف مشخص

پس از انتشار عکس اپلیکیشن که البته نامش در تصویر مشخص نبود، به دنبال سازنده آن و راه ارتباطی با او بودیم؛ بعد از چند پیغامی که رد و بدل شد، سرانجام توانستیم با رضا نصرتی که از ایده‌پردازان اصلی این شبکه بوده، صحبت کنیم. 
 
رضا نصرتی ۹ سال قبل برای تحصیل از ایران می‌رود، او که مدال برنز المیپاد کامپیوتر در ایران را دارد، در ترکیه و در رشته مهندسی کامپیوتر درس خوانده است و حالا یک سالی می‌شود به ایران برگشته و این برنامه را راه انداخته‌اند. از او می‌پرسم ایده اولیه ساخت چنین شبکه اجتماعی از کجا آمده است که می‌گوید: «یک سال قبل که بعد از ۹ سال به ایران برگشتم، جو عجیبی را در میان مردم مخصوصا جوان‌ترها دیدم، برای آن‌ها برند لباس و کفشی که استفاده می کردند یا نوع ماشین‌شان از هر چیزی مهم‌تر بود، اینکه خانه‌شان در کجای تهران باشد یا چه امکاناتی داشته باشد و حتی چه سفرهایی بروند برای‌شان اهمیت بیشتری داشت. در این شرایط فکر کردیم حالا که چنین نیازی در میان جوانان وجود دارد، در جهت پاسخگویی به آن اقدام کنیم.» 
 
او ادامه می‌دهد: «با توجه به اینکه کشورهای مختلف شبکه‌های اجتماعی خودشان را دارند و منافع کلان اقتصادی و اطلاعاتی را برای سازندگان برنامه‌ و کشورشان می‌کنند، ما به این فکر کردیم که شبکه‌ای را با توجه به شناختی که "بازار هدف" داریم راه بیندازیم.» 
 
تا اینجا هدف راه‌اندازی یک شبکه اجتماعی بوده است، اما سوال بعدی ما درباره واریز مبلغ یک میلیون تومانی جهت تایید لاکچری بودن افراد است که نصرتی در این‌باره توصیح می‌دهد: «واقعیت این است که از ابتدا هم می‌دانستیم کسی قرار نیست این مبلغ را برای ورود به شبکه اجتماعی بپردازد، این مبلغ تنها برای این بود که افراد برای ورود حتما کسی را از داخل بشناسند و برای‌شان کد دعوت ارسال کنند. در حقیقت به دنبال ایجاد یک زنجیره دوستانه بودیم و می‌خواستیم هرکسی بتواند تعدادی از دوستان خودش را دعوت کند و در ازای هر دعوت امکاناتی به اکانتش اضافه شود، برای مثال هر فرد ۲۴ ساعتی یک‌بار می‌تواند عکس آپلود کند، اما با دعوت هر نفر به برنامه یک ساعت از این زمان کم می‌شود. با این‌کار مجموعه‌ای از دوستان را دور یکدیگر خواهیم داشت که هر کدام زنجیره دوستانی که می‌شناسد را در شبکه ایجاد می‌کند.»

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

تا اینجا متوجه شدیم که مبلغ یک میلیون تومان تنها برای این بوده است که هرکسی با دانلود کردن برنامه نتواند وارد شبکه شود و حتما با شناخت کسی بتواند بیاید، اما باز هم برای ورود به برنامه باید مبلغ ۷۰ هزار تومان پرداخت شود، نصرتی که این مبلغ را برای راه‌اندازی شبکه حیاتی می‌داند، توضیح می‌دهد: «شبکه‌های اجتماعی بزرگ جهانی با فروش اطلاعات یا تبلیغات گسترده درآمدزایی می‌کنند، اما در ایران چنین شرایطی وجود ندارد و برنامه‌های رایگان با توجه به اینکه درآمد چندانی ندارند، محکوم به شکست هستند؛ به همین دلیل چاره‌ای جز گرفتن پول از کاربران برای ارائه و افزایش خدمات نداریم.» 
 
نکته دیگری که درباره این برنامه وجود دارد این است که به گفته نصرتی برنامه‌شان تنها بعد از چند که در اپ‌استور قرار می‌گیرد، معروف می‌شود، اتفاقی که خودشان هم از آن متعجب هستند. «برای خودمان هم عجیب بود، یک نفر برنامه را پیدا کرده و از صفحه اول آن اسکرین شات گرفته و با متنی منفی در فضای مجازی منتشر کرده بود، این عکس با اینکه تبلیغ منفی زیادی برای ما داشت، اما باز هم باعث شد که افراد زیادی آن را بشناسند و حالا متقاضیان زیادی (در حدود ۵ هزار نفر) برای حضور در شبکه داشته باشیم، البته از آن‌جایی که برنامه هنوز در مراحل اولیه خودش بود، ما در تلاش برای توسعه آن هستیم. تیمی از بهترین کدنویس‌ها و طراحان خوش‌ذوق ایرانی روی اپلیکیشن کار می‌کنند به زودی به روزرسانی‌های متفاوتی برای برنامه حاضر می‌شود.» 
 
او در پایان امنیت اطلاعات اکانت‌ها را تضمین می‌کند و تاکید دارد که عکس‌هایی که تخلفات اجتماعی، سیاسی و عقیدتی داشته باشند با ریپورت کردن به صورت خودکار پاک می‌شوند.

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

هزینه‌هایی که برای ارائه خدمات پرداخت می‌شوند 
در همین زمینه با اردشیر گراوند، کارشناس حوزه اجتماعی صحبت کردیم و پرسیدیم ظهور چنین شبکه‌هایی که باعث خط کشی‌هایی میان افراد جامعه می‌شود، اساسا چقدر درست است، این کارشناس با بیان اینکه فضای مجازی محلی را برای ارتباط افراد در سطح‌های مختلف به وجود می‌آورد، می‌گوید: «تعبیر آدم‌ها از رفتارشان در اقشاری که در آن‌ها حضور دارند، تعریف می‌شود؛ به این معنا که افرادی هستند که توانایی پرداخت هزینه‌ها بالا را دارند و در عین حال از اینکه با لباس و ماشین پُز بدهند، راضی هستند، بعضی‌ها هم توانایی این کار را ندارند، هرچند که نباید فراموش کنیم گروهی هم هستند که نمی‌توانند تا این حد باشند، اما برای اینکه سطح بالایی داشته باشند دست به هرکاری می‌زنند، این افراد از هر دسته که باشند در این شبکه‌ها می‌توانند آدم‌های شبیه به خودشان را پیدا کنند و رفتارهای مشابه به یکدیگر را نیز انجام دهند.

 

در عین حال هزینه‌هایی که در این شرایط پرداخته می‌شود، در حقیقت پول خدمات است، حالا ممکن است کسی از این خدمات به شکل مشخص استفاده کند و برخی نه؛ مانند یک هتل ۵ ستاره که پول استخر و جکوزی و پارکینگ را از همه مهمانان می‌گیرد، اما شاید همه آن‌ها از این امکانات استفاده نکنند. حضور در این گروه‌ها و برنامه‌ها هم به همین شکل است، هزینه حضور در آن‌ها در شرایطی که برای فرد ارزش داشته باشد، چندان هم زیاد به نظر نمی‌رسد.»

 

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

یک‌میلیون که پولی نیست! 
با همه این اوصاف هنوز هم علامت سوال‌های زیادی درباره این برنامه و آدم‌هایی که در آن عضو هستند، وجود دارد. شاید کسی مثل من در اولین مواجه با برنامه و بعد از درخواست پول، دیگر حتی دنبال آن را نگیرد، اما قطعا کسانی هستند که یک میلیون تومان که هیچ شاید حتی بیشتر از این‌ها را هم حاضر باشند بپردازند، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا برابر با مبلغی که هزینه می‌کنند امکانات می‌گیرند یا نه. از همین رو سراغ بعضی از اعضای این برنامه رفتیم، پیدا کردن‌شان کار سختی نبود و تقریبا همه‌شان هم به این سوال که «آیا برای عضویت یک میلیون تومان را پرداخته‌اند؟» جواب دادند. «یک میلیون که پولی نیست و برای تنوع خوبه، هیچ وقت به خاطر پول خودم را از چیزی محروم نمی‌کنم.» یا «برایم پرداخت پول یا مقدار آن اصلا مهم نبود، واریز کردم» یا «مسلما نه! از نسخه هک شده‌اش استفاده کردم که هزینه کمتری باید می‌پرداختم.» یا «بله که پرداخت کردم، باید پول بگیرند، بالاخره کلی آدم برای نوشتن و راه‌اندازی آن زحمت کشیده‌اند، حتی باید بیشتر می‌بود.» یا «فکر می‌کردم برنامه جالبی است و می‌خواستم از آن سر در بیاورم.» 
 
بعضی‌ها به سوال دوم که «آیا برنامه برای‌شان جذابیت‌های لازم را دارد؟» هم پاسخ‌های جالبی دادند؛ «به شخصه جذابیتی برایم نداشت، بیشتر از روی کنجکاوی وارد آن شدم، اما برنامه مشکلات نرم‌افزاری زیادی دارد که به نظرم ارزش پولی که می‌گویند را ندارد.» یا «فکر می‌کردم خیلی برنامه خوبی باشد، اما این‌طور نبود و قابلیت خاصی ندارد.» یا «برنامه خوبی است چون هرکسی در آن عضو نمی‌شود و جالب‌تر اینکه هر اکانت روزانه یک عکس می‌تواند در صفحه‌اش منتشر کند.»

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید! 

 

زمانی‌که حرف‌های این بچه‌ها را می‌خواندم که یک میلیون تومان را پولی نمی‌دانستند، در ذهنم چهره لحاف‌دوزی شکل می‌گرفت که کار نداشت و در دنیای امروز که کمتر کسی به او کار می‌دهد، با اسباب لحاف‌دوزی‌اش سوار بر دوچرخه در خیابان‌های شهر می‌گشت و می‌گفت «از دار دنیا هیچ چیز نمی‌خواهم جز اینکه اتفاقی بیفتد که حقوق برای از کارافتادگی‌ام دست و پا کنم که دیگر این روزهای آخر عمر از شدت شرمندگی پیش زن و بچه‌مان توی این کوچه‌ها نمیرم.»

 

اگر لاکچری هستید کلیک کنید!


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۸
سجاد پهلوانی
1. ‏یه بارم رفتم کافه، گفتم آقا من کافه زیاد رفتم ولی کافه شما ناموسن خیلی تاریکه! چشم، چشمو نمی‌بینه. گفت برق رفته داداش.

2. ‏هیچوقت کتابهایی که روش نوشتن با اندکی دخل و تصرف رو نخرید، من سرمایه ی مارکس رو خریدم اومدم خونه دیدم اقتصاد مقاومتی محسن رضاییه.

3. ‏یه مگسه هس فکر کنم تو اتاقم مشروب جاساز کرده؛اومدنی از باریک ترین سوراخ میاد،برگشتنی باید دستشو بگیری تا بتونه از پنجره بره بیرون.

4. بعضی حیوونا تابستون و بهار غذا ذخیره میکنن برای فصل سرما. منم همونطوری‌ام با این فرق که سریال ذخیره میکنم. نمیدونم برای کِی، فقط ذخیره میکنم.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
این نقاشی که میبینید اثر زینب السادات 5 ساله از ورامین نیست...
اثر هنریِ پابلو پیکاسوئه 

5. ‏یه بار تو آسانسور دختره به دکمه‌ها نزدیکتر بود ازم پرسید کدوم طبقه میری من هول شدم گفتم فرقی نداره، دو ساله هر وقت منو میبینه میخنده.

6. تو اصفهان طرف با رکابی و شلوارک اومده آشغال بذاره دم در ازش آدرس میپرسی ؛میگه: نیمیدونم من بِچِه این محله نیستم.

7. الان شمالی‌ها با بالون رفتن تو آسمون دارن به مسافرهای پروازهای قطر زیتون و ترشی و کلوچه میفروشن.

8. این دنیا بقدری بی رحمه که حتی به رحیم خالقی، اون انسان شریف، که فقط یک امضا میخواست تا کارش راه بیفته هم رحم نکرد، ما که دیگه عددی نیستیم.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
‏پرچم قطر و بحرین، منو یاد ابولفضل پورعرب و فریبرز عرب نیا میندازه 

9. امشب رفتم بولینگ تو کلِ ۶ تا خط فقط یه نفر از من بدتر زده بود اونم سارا ده ساله از تهران بود.

10. نتایج ارشد اومد، سربازی قبول شدم. پسرخالم هم تاکسیرانی قبول شده.

11. ‏یه آمبولانس ساعت سه نصفه شب تو اتوبان خلوت داشت آژیر میکشید، فکر کنم میخواستن مریض خوابش نبره.

12. وقتی که میخواین کلاس بذارین و به آیفون میگین اپل، کاش بفهمین که انگار سوار ۲۰۶ شدین و میگین ماشینم ایران خودروئه.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
+بهم گفت جوجه اردک زشت 
-ولش کن اون بیشعوره ، بیا بغلم 

13. بابا حداقل یکیتون با فتوشاپ برج ایفل رو به رنگ پرچم ایران دربیاره. دلمون پکید لامصب!

14. ‏شما ایدز هم که داشته باشی مادر بزرگا معتقدن با عرق نعنا خوب میشی.

15. ساعت میلیونی دستتون میکنید چه امکاناتی داره؟ وقت بیشتری در اختیارتون میزاره؟

16. ‏اجازه بدید به نمایندگی از ملت شریف ایران دست اون کسی رو که به فکرش رسید به آش رشته پیاز داغ و نعنا داغ اضافه کنه به گرمی بفشارم.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
‎‏الهه "هل نده حیوان" در متروهاى یونان باستان 

17. خدایا منو بابت همه ویدیوهایی که دوستام میفرستن و ندیده میگم خیلی باحال بود مردم از خنده ببخش.

18. یکسری هم مامانم میگفت آشپزخونه مون خیلی کوچیکه. بابام یک دستبند طلا گرفت. دیگه آشپزخونه مون کوچیک نبود.

19. چین یک میلیاردی دارای 2480 واحد دانشگاهی
ایران 80 میلیونی دارای 2640 واحد دانشگاهی
- سلام دکتر
- سلام مهندس جان
- قلیون پایه‌ای؟
- بریم

20. گوشی من اینجوریه که هروخ قابشو در میارم میگه عه قابمو دراورد الان خودمو پرت میکنم رو زمین.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
‏اگه ریاضی رو بهم 10 بده، اقتصاد همممم 11 بشم ... نه نه اینجوری مشروط میشم که، اگه ریاضی 12 بده اقتصاد 14، اهان الان خوب شد 

21. اداره ثبت احوال اگه با کلوپی ها یه تفاهم نامه امضا کنه، صدور 80% شناسنامه های المثنی کاهش پیدا میکنه.

22. ‏من خانواده میشناسم هیچکدوم روزه نمیگیرن ولی افطاری رو میخورن. میخوام بگم مردم ته دلشون هنوز معتقد هستن.

23. آقااااا پسرا خیلى با عینک آفتابى خوبن ولى وقتى بر میدارن از بردپیت به دَرِپیت نزول پیدا میکنن.

24. رفیقم عکس اسب گذاشته اینستا کپشن زده عکس از خودم. یه مقدار ایهام داره یا شایدم ذهن من کژتابی داره.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
وقتی سر جلسه امتحان بهت میگن ماشین حساب داری؟
‎و تو حتی نمیدونی کدوم سوال ماشین حساب میخواد 

25. یادتونه ۲ سال پیش عراقو جوری دست گرفتیم که مردم با کارت ملی رفتن کربلا و برگشتن؟ ایشالا تا ۲۰۲۲ یه همچین سیاستی رو قطر اعمال کنیم با کارت ملی بریم جام جهانی.

26. داشتم میرفتم دانشگاه واسه امتحان با اهنگ شهرام شب پره، برگشتنی با اهنگ داریوش اومدم.

27. ‏به دانشجوی ایرانی ٦-٧ سالم فرجه ی امتحان بدن وایمیسته شب آخر، ساعتای آخر، اونم فقط صفحات آخر.

28. ٤ خصوصیت بارز ایرانی‌ها: 
-ناراضی از وضع موجود 
-گشادی برای رفع وضع موجود
-داشتن نظر کارشناسی در همه امور
-باباشون یه زمین داشته ارزون فروخته
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
‏وقتی راننده اتوبوس یهو میزنه رو ترمز 

29. امیر قطر طی تماسی با پرزدنت حسن روحانی اعلام کرد: تو این غربتی که هستم دارم میمیرم حالیت نیست، بازم‌ دست تو، تو دستم میخوام بگیرم حالیت نیست.

30. آرایشگرا دو واحد وای کی اینکارو کرده با موهات گذروندن.

31. ما دخترا یه بیماری داریم به اسم «از این رنگ رژ شونزده تا دارم بذار اینم بخرم». هنوزم درمانی پیدا نشده براش.

32. اونجا که شاعر میگه بشنو از نی چون حکایت میکند قشنگ معلومه داره به دوستش میگه بیا ببرمت یه نی نشونت بدم که حرف میزنه.
 
 شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405)
گشت و گذار خانوادگی در شهر .... 

33. یه بار جلو دانشگا چارتا دختردیدم یه کام سنگین گرفتم، انقد عمیق بود که نصف سیگار رفت، بعد یکشون اومد سیگارو ازم گرف گفت ما نامزد داریم، اینجوری نکن میمیری.

34. تنها راه نابود کردن داعش اینه که تتلو یه قرار ملاقات باهاشون بذاره.

35. ‏کاش میتونستم برگردم به زمان دانشجویی. واقعا از اینکه اون اوایلش کلاس میرفتم پشیمونم.

36. آدم گرسنه رو نبرین رستوران ایتالیایی! آدم گرسنه باید پلو بخوره، پلووووو. یا حداقل کنار استیک یه تیکه نون بربری بزارید ته دل آدمو بگیره.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
وقتی جای خالیشو با یه دهه هشتادی پر میکنی! 

37. ‏معلومه بابای سهراب سپهری خیلی گیر میداده که توی اهل کاشانم میگه: پدرم وقتی مرد، خواهرم زیبا شد!

38. هر برنامه تفریحی واسه تابستون میچینم تهش میرسم به " با کدوم پول".

39. ما فقط میخوایم شوهر کنیم که دیگه درس نخونیم اونوقت بعضیا از شروط ازدواجشون اینه که شوهرشون بزاره ادامه تحصیل بدن.

40. دولت میگه زنا نرن استادیوم چون اونجا الفاظ رکیک میشنون خبرنداره تولاین و تلگرام دعوا که میشه یه فحشایی میدن که پسرا از خجالت لفت میدن.
 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405) 
وقتی تو خیابون یه دختر میخواد از پسرا چیزی بپرسه 

41. هایده اگه به جای اینکه شبا همش به میخونه میرفت، باشگاه میرفت الان زنده بود مثل گوگوش.

42. ‏رفتم داروخونه گفتم یه شامپو متناسب موهام بدید.گفت قبلا چه شامپویی مصرف میکردی. روم نشد بگم تخم مرغی گفتم این اولین باره میخوام شامپو بزنم.

43. آب کرفس فشار خونو کم میکنه. عملکردشم اینجوریه که وقتی وارد بدن میشه قلب به گلبولهای سفید و قرمز میگه یه دیقه وایسید ببینم این چه زهرماری  بود خورد.

44. ‏اگر قطر برای برگزاری جام جهانی دچار مشکل شد ما حاضریم بازیکنان تیم ملی برزیل را در سرزمین مادری شان، آبادان اسکان دهیم.

45. ‏یه سری تو خونه ٣ روز اعتصاب غذا کردم، روز چهارم خودم رفتم رو میز شام، مامانم گفت قد تو غذا درس نکردم از فردا بیا غذا بخور.

 
شوخی‌های جالب شبکه‌های اجتماعی (405)
وضعیت دانشجوها، شبای امتحان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۳
سجاد پهلوانی

پایگاه نشریه "سان" و روزنامه "دیلی‌میل" تصاویری از زنان ایرانی که برای تبدیل شدن به نینجاهای حرفه‌ای تمرین می‌کنند را منتشر کرد؛ این زنان تمرینات نظامی سخت و حرفه‌ای را با سلاح‌های مرگبار انجام می‌دهند.

 

 در مطلب منتشر شده این رسانه ها امده است زنان نینجای ایرانی در حالیکه پوشش کامل اسلامی دارند در ۲۵ مایلی (  40 کیلومتری) تهران آموزش های لازم را برای مقابله با دشمنان می بینند.

 

بنا به این گزارش باشگاهی که این نینجاکاران در آن آموزش می‌بینند در سال ۱۹۸۹ (۱۳۶۷ شمسی) تأسیس شد و در ۲۵ مایلی تهران در "قلعه جوقین" واقع شده است. این باشگاه ۴ هزار کارآموز زن دارد که در آینده به نینجاکارهای حرفه‌ای تبدیل می‌شوند. آنها یاد می‌گیرند از دیوارها بالا بروند و پایین بپرند، در کوه‌ها پنهان شوند و با دشمنان مبارزه کنند.

 

 دانشجویان مدرسه نظامی زنان در طول تمرین های خود مبارزه با شمشیر، نیزه ، تیراندازی با کمان و … را یاد می گیرند.

 

به عقیده یکی از مربیان هنر رزمی «نینجوتسو» در ایران، این هنر به دلیل حفظ تعادل میان ذهن و بدن انسان برای زنان مناسب است. در ایران خدمت سربازی برای مردان از ۱۸ سالگی اجباری می‌شود؛ اما زنان از خدمت اجباری معافند. به همین دلیل وجود مراکزی برای آموزش نینجاهای زن مفید خواهد بود. 

 

این مربی می‌گوید: «مهم‌ترین درس‌ها در هنر نینجوتسو احترام و فروتنی هستند». این زنان ابتدا می‌آموزند به خود و موجودیتشان و سپس به ورزش نینجوتسو احترام بگذارند. کارآموزان یاد می‌گیرند از سلاح هایی مانند کمان، شمشیر، نانچیکو و شوریکن استفاده کنند.

 

تپه جوقین از جمله آثار باستانی دوران ساسانی در شهریار است. قلعه ای عظیم که با همه عوامل ویرانگر مقابله کرده و با عظمت و شکوه دیرینش استوار مانده است. تپه و قلعه جوقین در۱۰ کیلومتری جنوب غرب شهریار در شهر وحیدیه واقع شده است. تپه جوقین یکی از مهمترین و بزرگترین بناهای خشتی منطقه است که برج و باروهای آن و مصالح و خشت های استفاده شده در آن آثار معماری پیش از اسلام را نشان می دهد. سفالینه های کشف شده در تپه جوقین نیز نظر به اینکه هیچکدام از آنها دارای لعاب نمی باشد حائز اهمیت دیرین شناسانه است.

 

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

alt

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۶ خرداد ۹۶ ، ۱۲:۰۲
سجاد پهلوانی
با وجود اینکه جزیره ی "نورث سنتینل" طبیعت شگفت انگیزی دارد، اما آنچه در پشت جنگل های انبوه و درختانش پنهان شده همچنان ناشناخته باقی مانده است؛ زیرا نزدیک شدن به این جزیره خطرناک بوده و مساوی با مرگ است.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 
 
جزیره ی هندی مرموز که هر کس به سواحل آن نزدیک شود توسط بومیان جزیره کشته خواهد شد

در این جزیره یک قبیله ی مرموز زندگی می کنند که از آمدن غریبه ها به جزیره ی خود امتناع کرده و جلوگیری می کنند. هر غریبه ای که به سواحل جزیره نزدیک شود خودش را در معرض خطر بزرگی قرار داده، زیرا بی درنگ او را به قتل خواهند رساند.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 

قبیله ی مرموز "سینتیلیسی" که گفته می شود از هزاران سال پیش به این جزیره قدم گذاشته و در آنجا زندگی می کنند در مواجهه با کسانی که از نزدیکی جزیره عبور کنند رفتار تهاجمی و خشنی دارند. حتی هلیکوپترهایی که در ارتفاعات پایین بر فراز جزیره به پرواز در می آیند تا ناهمواری ها و توپوگرافی منطقه را بررسی کنند هم از گزند تیرها و نیزه های آنان در امان نیستند.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد

این جزیره در خلیج بنگال قرار گرفته و تحت تصرف و مدیریت هند می باشد، اما تا به امروز جزیره و ساکنان آن با وجود زندگی نزدیک به شصت هزار سال در جزیره همچنان معمایی حل نشده باقی مانده اند.به نظر می رسد که تعداد ساکنان جزیره از ده ها تا صدتن باشند، (حداقل پنجاه و حداکثر چهارصد نفر).
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 
 
مردم قبیله از پیشرفت و تکنولوژی هیچ چیزی نمی دانند، تمام درها را به روی دنیای بیرون بسته اند، حتی هیچ کسی نمی داند که زبان رسمی آنها چیست و چگونه زندگی می کنند و چه آداب و رسومی دارند.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 
 
به دلیل خطرناک بودن هر گونه تماس با جزیره و نزدیک شدن به آن تصاویر و گزارش های کمی درباره ی آن وجود دارد. عکس های موجود هم به دلیل اینکه از فاصله ی دور گرفته شده اند بسیار بی کیفیت هستند.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 
 
دولت هند به دلیل خطرناک بودن جزیره نزدیک شدن به سه مایلی آن را ممنوع اعلام کرده است.

لازم به ذکر است که دولت هند تاکنون بارها سعی در ایجاد ارتباط و گفتگو با مردم قبیله کرده است اما همه ی آنها شکست خورده و نتیجه ای در بر نداشته است. به همین دلیل هند تمام تلاش های خود برای ارتباط برقرار کردن با جزیره را متوقف کرده و آنان را به حال خود رها کرده است.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
 
 
ساکنان جزیره پس از تسونامی سال ۲۰۰۴ میلادی به گروه های امدادی که سعی داشتند به آنها غذا و لباس بدهند حمله کردند. گویا برایشان فرقی نمی کند که غریبه ها با هدیه آنجا رفته و یا دست خالی به دیدارشان بروند.
 
 
هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد

هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد

هر کسی به این جزیره مرموز نزدیک شود کشته خواهد شد
نمایی از مردم جزیره، عکس از "آکسفورد ژورنال"
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۳
سجاد پهلوانی
احتمالا خیلی از شما اسم آبنمای تروی در رم را شنیده اید و یا تصاویر آبنمای مشهور بلاجیو در لاس وگاس را دیده اید. درحالی که هیچ شکی نیست که هردوی این آبنماها، مناظر دیدنی و جذابی در جهان به شمار می‌روند، اما آن‌ها تن‌ها درصد کوچکی از آبنماهای باورنکردنی و فوق العاده‌ای هستند که اکنون در سراسر جهان دیده می‌شود. از استکهلم تا ساندرلند، از پین تا پرو، این آبنما‌ها هوشمندانه‌ترین و زیباترین آبنماهایی هستند که تا به حال دیده اید. برخی می‌چرخند، برخی دیگر روشن می‌شود، برخی حتی به نظر می‌رسد در مقابل جاذبه زمین ایستاده اند، اما یک چیز در همه آن‌ها مشترک است؛ اینکه شگفتی شما را برمی انگیزند.

آبنمای قایقی والنسیا
 
 
 شگفت انگیزترین آبنماهای جهان

آبنمایی در تگزاس
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

شیرآب سحرآمیز در اسپانیا
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

پل بانپو در سئول
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای عظیمی در اتریش
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

۹ آبنمای معلق در ژاپن
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای غواصان در دوبی
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمایی در مونترآل کانادا
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای تروی در روم
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای تونل شگفت آور در پرو
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای ناکا در استکهلم
 
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان 

آبنمای اسکندر کببر در مقدونیه
 
شگفت انگیزترین آبنماهای جهان
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۹:۰۲
سجاد پهلوانی
به گزارش افکارنیوز، ازدواج‌هایی که در قشر سیاسی جامعه اتفاق  می‌افتد هر کدام در نوع خود جالب توجه هستند.
 
در برخی از این ازدواج‌ها مرد وارد میدان می‌شود و خواه ناخواه موجبات مطرح شدن بیشتر همسرش را فراهم می‌کند و یا برعکس، زن پست و مقامی می‌گیرد و همسرش نیز شناخته‌تر از گذشته خواهد شد.
 
طی این گزارش با زوج‌هایی که هر دو در عرصه سیاسی فعال هستند، بیشتر آشنا می‌شوید.
 
 
محمدباقر قالیباف و زهرا مشیر
  
از زوج‌های سیاسی می‌توان به محمدباقر قالیباف و همسرش زهرا مشیر اشاره کرد، زهرا مشیر دارای دکترای جامعه‌شناسی است.
 
 
 
/
 
مشیر در مقطع دوم دبیرستان در سال ۱۳۶۲ با قالیباف ازدواج کرد، خطبه عقد آنها توسط امام(ره) خوانده شد، حاصل این ازدواج سه  فرزند به نام الیاس، اسحاق و مریم است.
 
محمدباقر قالیباف نیز در شهریور ۱۳۴۰ در شهر ییلاقی طرقبه در خانواده مذهبی به دنیا آمد، پدر وی از کسبه قدیم و از معتمدان این منطقه بود.

قالیباف از سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۴ فرماندهی نیروی انتظامی کشور را بر عهده داشته است در سال 84 شهردار پایتخت شد.
 
 
پروین داداندیش و محمود واعظی 
 
پروین داداندیش همسر محمود واعظی، دکترای علوم سیاسی از دانشگاه ورشو لهستان است.
 
داداندیش عضویت در شورای راهبردی زنان فرهیخته دانشگاه آزاد اسلامی، معاون کمیته خاص زنان و جوانان دبیرخانه مجمعتشخیص مصلحت نظام از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۹۲۲، مسئول گروه کشورهای غیر اسلامی معاونت بین‌الملل دفتر امور زنان ریاست جمهوری۷۳ – ۱۳۷۲ را در کارنامه‌اش دارد.
 
 
 
/
 
 
 علی جنتی در زمان تصدی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی  پروین داداندیش را به عنوان مشاور خود در امور بانوان  منصوب کرد.
 
 واعظی دکترای روابط بین‌الملل دارد وی به عنوان مشاور وزیر و معاون سیاسی اروپا و آمریکا وزارت امور خارجه فعالیت کرده  است.
 
واعظی از اعضای موسس حزب اعتدال توسعه است. مرداد سال 1392 به عنوان گزینه دولت یازدهم برای تصدی وزارت ارتباطات و فناوری ارتباطات به مجلس شورای اسلامی معرفی شد و از مجلس رای اعتماد گرفت.
 
 
 
محمدنبی حبیبی و فاطمه فخر

یک دیگر از زوج‌های سیاسی محمدنبی حبیبی و همسرش سیده فاطمه فخر هستند.

حبیبی از اعضای قدیمی حزب موتلفه اسلامی است از 31 مرداد سال 83 دبیرکل این حزب شد. همسرش نیز عضو شورای مرکزی و  مدیر سازمان زنان حزب موتلفه است. 
 
 /
 
 وی استاندار تهران، فارس و خراسان  را در کارنامه سوابق خود دارد از دیگر سمت‌های حبیبی می‌توان به قائم مقام بنیاد بین‌المللی غدیر، مدیرعاملی شرکت پست جمهوری، معاونت وزارت راه و ترابری، رییس سازمان هواپیمایی کشور، معاون سیاسی استاندار کرمان، رییس سیاست اقامه نماز تهران و ... اشاره کرد.
 
حبیبی که دارای فوق لیسانس جامعه‌شناسی از دانشگاه تهران است مدتی نیز شهردار تهران بود در دوره شهرداری‌اش، ساختمترو آغاز شد.
 
غلامعلی حدادعادل و طیبه ماهروزاده
 
از دیگر زوج‌های سیاسی می‌توان به غلامعلی حدادعادل و طیبه ماهروزاده اشاره کرد.
 
طیبه ماهروزاده در سال ۵۱ با غلامعلی ازدواج کرد و در پی این ازدواج بود که به فلسفه علاقه‌مند شد.
 
حاصل این ازدواج فرالدین، آزاده، زهرا و بنت الهدی هستند.
 
/
 
 
حدادعادل با داشتن دکترای فلسفه دارای سوابقی چون عضویت در فرهنگستان زبان و ادب فارسی، ریاست مجلس، دانش‌یاری فلسفه دانشگاه تهران، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای انقلاب فرهنگی و نمایندگی مجلس هشتم و نهم و ... است. وی در سال ۱۳۸۷۷ در رشته فلسفه به عنوان چهره ماندگار انتخاب شد.
 
ماهروزاده در سال ۱۳۲۹ در تهران به دنیا آمد. دکترایش را در رشته فلسفه تعلیم و تربیت با گرایش برنامه‌ریزی درسی از دانشگاه تربیت معلم گرفته است در سمت‌های اجرایی همچون مشاور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، مدیر پژوهشکده مطالعات زناندانشگاه الزهرا و دانشیار دانشگاه الزهرا، عضو هیات موسس انجمن فلسفه ایران، عضو هیات امنای سازمان انجمن اولیا و مربیان، موسس شبکه زنان دانشمند مسلمان و سردبیری چندین مجله تخصصی و… ایفای نقش کرده است.
 
 محمدرضا عارف و حمیده مروج
 
 محمدرضا عارف، در سال 1330  در خانواده‌ای مذهبی و اصیل در شهر یزد به دنیا آمد  پدرش حاج‏ میرزا احمد عارف، یکی از بازاریان اصیل یزد است.
 
/
 
عارف با حمیده مروج ازدواج کرد وی دارای مدرک فوق تخصص پوست و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی دانشگاه شهید بهشتی است که ماحصل این ازدواج 33 فرزند پسر به نام­‌های حمیدرضا، وحید و سعید است.
 
 
منوچهرمتکی و طاهره نظری‌مهر
 
متکی متولد سال1332 است و کارشناسی ارشد روابط بین‌الملل از دانشگاه تهران دارد.
 
وی سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و ژاپن، معاون حقوقی و کنسولی و امور مجلس وزارت امورخارجه، نمایندگی مجلسشورای اسلامی و وزیر امورخارجه در دولت‌های نهم و دهم را در کارنامه کاری‌اش دارد.
 
 
 
/
 
نظری‌مهر در ابتدا در رشته بهداشت در دانشگاه علوم پزشکی ایران مشغول به تحصیل بود و بعد از گذراندن 106 واحد به همراه همسرش به ترکیه رفت و در سال 69 بار دیگر در کنکور شرکت کرد و در رشته داروسازی دانشگاه تهران قبول شد و اکنون دارای دکترای داروسازی است.

وی در زمان تصدی همسرش بر وزارت خارجه، مدیرکل امور بین‌الملل زنان و حقوق بشر وزارت خارجه را عهده دار شد که با انتقاداتی همراه بود. نظری‌مهر همچنین کاندیدای انتخابات مجلس نهم هم شد اما به مجلس راه پیدا نکرد.
 
حسن کامران و نیره اخوان 
 
 حسن کامران و نیره اخوان بیطرف از زوج‌های سیاسی کشورمان هستند هر دو مسئولیت نمایندگی مردم اصفهان در مجلس نهم را برعهده داشتند در انتخابات مجلس دهم هم کاندیدا شدند اما آرای لازم را بدست نیاوردند البته کامران در انتخابات میان‌دوره‌ای  مجلس موفق شد به بهارستان راه پیدا کند.
 
 
 
/
 
کامران در آخرین نطق خود در مجلس شورای اسلامی خطاب به همسرش گفت: من مدیون خانم اخوان هستم و از ایشان تشکر ویژه  دارم که بدون ادعا خانم هستند. 
 
عصمت باروتی و حسین شریعتمداری

عصمت باروتی، متخصص زنان و زایمان است و در دولت نهم در زمان وزارت لنکرانی، مسئولیت معاونت جدیدالتاسیس دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت را بر عهده گرفت. وی همچنین مشاور مرضیه وحید دستجردی در امور زنان بود.
 
همسرش حسین شریعتمداری  مدیر مسئول روزنامه کیهان و نماینده ولی‌فقیه در این مؤسسه است.
 
 
سید ابراهیم رئیسی و جمیله علم‌الهدی
 
 
جمیله علم الهدی دکترای فلسفه تعلیم و تربیت است. وی دانشیار دانشگاه شهید بهشتی در دانشکده علوم تربیتی بوده و در کنار آن رئیس پژوهشکده مطالعات بنیادین علم و فناوری دانشگاه شهید بهشتی نیز است. 
 
علم‌الهدی رئیس کمیسیون تعلیم و تربیت شورای انقلاب فرهنگی را برعهده دارد.
 
حجت‌الاسلام رئیسی در سال ۱۳۳۹ در محله نوغان مشهد مقدس متولد شد. وی سطح چهار فقه و اصول از حوزه علمیه قم، فوق  لیسانس حقوق بین‌الملل خصوصی، دکترای فقه و مبانی حقوق با گرایش حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری را دارد.
 
 
 /
 
رئیسی از سال 83 تا سال 93، به مدت 10 سال معاون اول قوه قضائیه و از سال 93 تا سال 95 نیز دادستان کل کشور بود.
 
همچنین وی از سال 1391 تاکنون با حکم مقام معظم رهبری به عنوان دادستان کل ویژه روحانیت و در نهایت با رحلت آیت الله واعظ طبسی به عنوان تولیت آستان قدس رضوی منصوب شد.
 
اسحاق و منیژه جهانگیری 
 
اسحاق جهانگیری در سال ۱۳۵۸ با همسرش ازدواج کرد. حاصل این ازدواج چهار فرزند دو دختر و دو پسر است. پسر بزرگ جهانگیری دکتری دارد و پسر کوچکش هم دانش آموز است یک دخترش فوق لیسانس و دیگری لیسانس دارد. جهانگیری پدر بزرگ هم شده  یک نوه پسر 5 ساله دارد. 
 
 /
 
همسر جهانگیری فوق لیسانس دارد و هر از گاهی هم در کنار همسر معاون اولش دیده می‌شود. بیشتر فعالیت‌های منیژه جهانگیری در بنیاد خیریه و  NGO است.
 
مریم ایمانیه و محمدجواد ظریف
 
مریم ایمانیه فارغ‌التحصیل رشته تغذیه است و در سال ۱۳۵۸ با محمدجواد ظریف ازدواج کرده‌است.
 
از وی می‌توان به عنوان فعال‌ترین همسر وزیر امور خارجه یاد کرد. بارها و در مراسم‌های مختلف از جمله مذاکرات وین همسر خود را همراهی کرده است. 
 
 
 
 
/
 
 
 عکسی منتشر شده از همسر ظریف در مذاکرات وین
 
 
 
/
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۶
سجاد پهلوانی

لوکیشن 5 فیلم کلاسیک که می تواند الهام بخش سفر شما باشد

کارگردان های سینما مداوم در حال سفر به اقصی نقاط دنیا به منظور یافتن لوکیشنی جذاب، دیدنی و مرموز برای فیلم برداری هستند. فیلمبرداری ارباب حلقه ها در میان فضاهای سرسبز نیوزلند یا پارک ژوراسیک در جزایر هاوایی انجام شده، فضاهایی شگفت انگیز و دلربا که نگاه تماشاگران را از روی نمایش بازیگران به سمت خود می ربایند. 


1- پدر خوانده - سیسیلی (The Godfather – Sicily)
فرانسیس فورد کاپولا یکی از مشهورترین کارگردانان و تهیه کنندگان هالیوود در هنگام سفرش به سیسل از یک کلیسای کوچک در روستایی تپه ای آرام در نزدیکی تائورمینا (Taormina) دیدن کرد، مکانی شگفت انگیز که ذهن خلاق وی آن را به عنوان لوکیشن ساخت فیلمی پر فروش و ماندگار مناسب دید. بدین صورت روستاهای کوچک ساووکا (Savoca) و فورتزا دآجرو (Forza d’agro) در تاریخ سینمای هالیوود ماندگار شدند. امروزه روستای ساووکا با بار افسانه ای ویتالی (Vitelli) و کلیسای عروسی مایکل کورلئونه زیباتر از زمان برداشت فیلم در اوایل دهه 70 شده اند. در محوطه بیرونی این بار هنوز هم صندلی هایی یافت می شود، صندلی هایی که روزی محل نشستن مایکل آل پاچینو در کنار مافیا، فابریتزیو و کالیو بوده اند. در این مکان رویایی پیشنهاد شگفت انگیز دیگری در انتظارتان خواهد بود، پرسه زدن در اطراف شهر، درست همان مکانی که مایکل، آپولونیا را از پدرش خواستگاری کرد.  

1- پدر خوانده - سیسیل (The Godfather – Sicily)


2- ساحل، تایلند (The Beach – Thailand)
لئوناردو دی کاپریو در این فیلم نقش جوانی ماجراجو و علاقمند به سفر به نام ریچارد را بازی می کند، کسی که در طول سفرش به اطراف آسیا، به تایلند می رسد و به همراه یک زوج فرانسوی به جست و جوی جزیره ای رویایی برای تجربه زندگی مانند ساکنین آن می پردازند. در طول مسیر نیروهای شیطانی همواره حس وجود نداشتن شانگری لا (جزیره ای رویایی که مردم آن از زندگی شان آن به بهترین شکل ممکن لذت می برند و طول عمر بسیار طولانی دارند) را به آنها القا می کند. اما جذاب تر از داستان فیلم مناظر شگفت انگیزش می باشد، مناظری فریبنده در سواحل جزیره فی فی له (Phi Phi Lay) که صحنه های اکشن فیلم در آن گرفته شده اند. از جذاب ترین و معروف ترین مناظر موجود در این فیلم می توان به خلیج مایا (Maya Bay) اشاره کرد، مکانی خارق العاده که با صخره های مرتفع 100 متری از سه سمت احاطه شده اند. برخی از سواحل این خلیج کاملاً در زیر آب قرار دارند، اما زمان کم بودن جزر و مد می تواند خالق تصویری اعجاب انگیز و نفس گیر باشند. تصویری از سواحلی رویایی با ماسه های شنی و آب های زلال و درخشان تا جاییکه به راحتی مرجان ها و ماهی های خوش رنگ زیر آب به راحتی قابل مشاهده اند. اما اگر شما هم مانند شخصیت دی کاپریو به دنبال مکانی جادویی می گردید، هنگام صبح به آنجا روید زمانیکه خورشید در بالاترین ارتفاعات آسمان قرار دارند.

2- ساحل، تایلند (The Beach – Thailand)


11 فیلم الهام بخش 2015 برای سفر



3- خارج از آفریقا، کنیا (Out of Africa – Kenya)
مریل استریپ (Meryl Streep) در فیلم ماندگار خارج از آفریقا اثری از نویسنده معروف دانمارکی کارن بلیکس (Isak Dinesen) ایفای نقش می کند. رابرت ردفورد (Robert Redford) در این فیلم نقش یک شکارچی سفید را ایفا می کند کسی که احاسات عاشقانه اش با مریل استریپ باعث می شود حواس وی از شوهر پریشانش پرت شود. تمام این عاشقانه ها در کنار دشت های وسیع، جنگل های تاریک و تپه های سرسبز تکمیل می شوند. می توان از کنیا به عنوان محل تولد سافاری و مظهر حیات وحشآفریقا نام برد، مکانی دلربا و فرینده که میزبان رشته کوه های پر برف و صحراهای بی انتهاست. مقصد نهایی ماسایی مارا (Maasai Mara) خواهد بود، جاییکه در فواصل بین ماه های ژوئیه و اکتبر مناظری نفس گیر را ارائه می دهد. شما احتیاجی به تماً با مریل استریپ یا ردفورد ندارید که عاشق این مکان شوید، این نقطه جادویی به تنهایی شما را اغوا خواهد کرد. 

3- خارج از آفریقا، کنیا (Out of Africa – Kenya)


4- گرفتن یک دزد - ریویرای فرانسه (To catch a thief – French Riviera)
برخی از فیلم ها نمایشی زیباتر از شهر و روستاهای وابسته به سواحل موناکو (Monaco) و فرانسه را ارائه می دهند. کری گرانت (Cary Grant) در این فیلم نقش یک راهنمای تور و سارق بازنشسته جواهرات را ایفا می کند، کسی که برای پاک کردن گذشته اش در جست و جوی سارقی با نام مستعار قدیمی خودش می باشد. ترکیب مهارت های سینمایی کارگردان محبوب آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و داستان جذاب این فیلم با بازی درخشان گریس کلی (Grace Kelly) باعث خلق آثری ماندنی و جذاب در تاریخ سینمای هالیوود شده اند. می توان از گرفتن یک دزد به عنوان یکی از فیلم هایی که موفقیتشان را مدیون لوکیشن بی نظیرشان هستند، نام برد. لوکیشنی فوق العاده با ساختمان های شگفت انگیز قلعه لا کوآ دی گِقد (Castle of la Croix des Gardes) که صحنه جذاب جشن بالماسکه در آن فیلم برداری شد. گریس کلی با بازی در این فیلم بسیار درخشد و کمی بعد از اکران آن در سن 26 سالگی با شاهزاده موناکو ازدواج کرد. 

4- گرفتن یک دزد - ریویرای فرانسه (To catch a thief – French Riviera)


5- پیش از طلوع، وین (Before Sunrise – Vienna)
این فیلم اثری درام می باشد و داستان عشقی جذاب مابین یک پسر آمریکایی به نام جسی و یک دختر دانشجوی فرانسوی را روایت می کند. داستان از داخل قطار شروع می شود جاییکه آن دو در قطار یکدیگر را ملاقات می کنند و جسی به سلین پیشنهاد می دهد برای صحبت بیشتر با یکدیگر در میان راه و در وین از قطار پیاده شوند. بیشتر این فیلم به صحبت های این دو نفر در خیابان ها و در کنار جاذبه های زیبای شهر وین مانند چرخ و فلک غول پیکر وین (Wiener Riesenrad)، پل زُل اَم اِشتیگ (Zollamtssteg Bridge)، کلیسای ماری آم گِشتادِ (Maria am Gestade church) و کانال دانوب (Donaukanal)، جاییکه یک غریبه پیشنهاد نوشتن یک شعر عاشقانه را به آنها داد، می انجامد. آنها همچنین در این سفر یک روزه یعنی از شب تا طلوع آفتاب از چند کافه دیدن می کنند و به انجام بازی پین بال می پردازند. یکی از ماندگارترین صحنه های فیلم مربوط به سکانسی است که آن دو در حال انجام بازی تماس تلفنی ساختنی با یکدیگر در کافه اِشپِرل (Café Sperl) یکی از معروف ترین و شیک ترین کافه های شهر می باشند. ترکیب بازی درخشان ایتن هاک (Ethan Hawke) در نقش سلین و ژولی دلپی (Julie Delphy) در نفش جسی با لوکیشنی جادویی در کنار دیگر عوامل حرفه ای فیلم باعث ماندگاری این فیلم در تاریخ سینمای هالیوود شده است.

5- پیش از طلوع، وین (Before Sunrise – Vienna)
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۵۳
سجاد پهلوانی

آسوشیتدپرس و موسسه داده‌پرداز اکوئیلار فهرست ده مدیرعامل با بالاترین میزان دستمزد دریافتی سال  ۲۰۱۶ در ایالات‌متحده را منتشر کردند:

Thomas Rutledge

۱- توماس راتلج

مدیرعامل شرکت ارتباطی و اپراتور مخابراتی چارتر (Charter)

درآمد: ۹۸ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۴۹۹ درصد افزایش 

Leslie Moonves

 ۲- لزلی مونوز

مدیرعامل شرکت رسانه‌ای سی بی اس (CBS)

درآمد: ۶۸.۶ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۲۲درصد افزایش

Robert Iger

 ۳- رابرت ایگر

مدیرعامل شرکت والت دیزنی (Walt Disney)

درآمد: ۴۱ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۶ درصد کاهش 

David Zaslav

 ۴- دیوید زاسلاف

مدیرعامل شرکت تلویزیونی دیسکاوری (Discovery)

درآمد: ۳۷.۲ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به سال قبل: ۱۵ درصد افزایش

Robert Kotick

 ۵- رابرت کوتیک

مدیرعامل شرکت طراحی بازی‌های تعاملی اکتیویژن (Activision Blizzard)

درآمد: ۳۳.۱ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۳۵۸درصد افزایش 

Brian Roberts

 ۶- برایان رابرتز

مدیرعامل شرکت ارتباطی و رسانه‌ای کامکست (Comcast)

درآمد: ۳۳ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۹درصد کاهش 

Jeffrey Bewkes

 ۷- جفری بیوکس

مدیرعامل شرکت بین‌المللی رسانه‌ای تایم وارنر (Time Warner)

درآمد: ۳۲.۶ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۳ درصد افزایش

Virginia Rometty

 ۸- ویرجینیا رامتی

مدیرعامل شرکت بین‌المللی ماشین‌آلات تجاری آی بی ام (IBM)

درآمد: ۳۲.۳ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به یک سال قبل: ۶۳ درصد افزایش 

Leonard Schleifer

 ۹- لئونارد اسکلیفر

مدیرعامل شرکت داروسازی (Regeneron)

درآمد: ۲۸.۳ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به سال قبل: ۴۰ درصد کاهش

Stephen Wynn

 ۱۰- استیفن وین

مدیرعامل شرکت تجاری، هتلداری و کازینو وین (Wynn Resorts )

درآمد: ۲۸.۲ میلیون دلار

تغییر دستمزد نسبت به سال قبل: ۳۶ درصد افزایش 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۹
سجاد پهلوانی

بنیاد برندز (BrandZ) هرساله باارزش‌ترین شرکت‌های تجاری دنیا را مورد بررسی قرار می‌دهد تا فهرستی از بهترین‌ها تهیه و منتشر کند. میزان سودآوری برندها، مهم‌ترین عامل در فهرست این نهاد محسوب می‌شود و عاملی تعیین‌کننده است؛ ضمن اینکه بیش از ۲ میلیون کاربر از سراسر جهان در مصاحبه‌ی مستقیم و رأی‌گیری شرکت داشته‌اند. نتیجه‌ی نهایی که در قالب جدولی متشکل از ۱۰۰ شرکت برتر دنیا ارائه می‌شود، می‌تواند بر ارزش سهام و محبوبیت این برندها تأثیرگذار باشد.

تویوتا سکویا Toyota Seqouia

بزرگ‌ترین خودروساز ژاپن که به عقیده‌ی بسیاری از کارشناسان صنعت حمل و نقل، بیشترین حجم تولید خودرو در جهان را به خود اختصاص داده است؛ مثل سال گذشته در صدر فهرست با ارزش‌ترین برند این صنعت ایستاد. تویوتا در جدول نهایی، جایگاه سی‌ام بهترین نام تجاری جهان را در اختیار گرفت. بنیاد برندز، ارزش نام تجاری تویوتا در سال ۲۰۱۷ را ۲۸.۷ میلیارد دلار تخمین می‌زند.

BMW i8 yellow

در جایگاه‌های دوم و سوم خودروسازان برتر، تغییری نسبت به سال ۲۰۱۶ دیده نمی‌شود و به ترتیب، بی‌ام‌و و مرسدس بنزقرار دارند. با توجه به رشد فروش بی‌ام‌و در سال جاری و پیشی گرفتن آمار این شرکت از تقاضای خرید محصولات مرسدس بنز در آمریکا، باقی ماندن خودروساز باواریا در رتبه‌ی دوم قابل پیش‌بینی بود. ارزش برند بی‌ام‌و در این گزارش، ۲۴.۶ میلیارد دلار و مرسدس بنز، ۲۳.۵ میلیارد دلار اعلام شده است.

Mercedes Benz S Class Intelligent Drive

در صدر فهرست خودروسازان برتر جهان، نکات جالبی وجود دارد. تویوتا و بی‌ام‌و بین سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۳ فاصله‌ی کمی با یکدیگر داشتند؛ اما رشد ارزش تویوتا در سال‌های اخیر بیش از بی‌ام‌و بوده است و حالا اختلاف زیادی بین آن‌ها دیده می‌شود. از سویی دیگر، فاصله‌ی بی‌ام‌و مرسدس نسبت به سال‌های قبل کمتر شده است و می‌توان امیدوار بود که در سال‌های آینده، شاهد رقابت بسیار نزدیک آن‌ها در جدول برندز باشیم. دیگر نکته‌ی مهم، فاصله‌ی‌ نسبتا کم تویوتا، بی‌ام‌و و مرسدس بنز با یکدیگر در فهرست ۱۰۰ شرکت تجاری دنیا است. این سه، به ترتیب در رتبه‌های ۳۰، ۳۵ و ۴۰ ارزشمندترین برندهای دنیا ایستاده‌اند.

Ford Mustang

در ادامه‌ی فهرست برندز، فورد و هوندا در جایگاه‌های چهارم و پنجم هستند. برند هوندا در سال ۲۰۰۹ موفق به کسب  رتبه‌ی چهارم شد؛ اما پس از آن، پیوسته پشت سر فورد بوده است. از سویی دیگر، اختلاف ارزش تجاری فورد و هوندا با غول‌های سه‌گانه‌ی صدر جدول، بسیار زیاد و قابل تأمل است. شرکت فورد با ۱۳.۱ میلیارد دلار، مثل سال گذشته در جایگاه هشتاد و سوم فهرست برندز قرار دارد و هوندا با ارزش‌گذاری ۱۲.۲ میلیارد دلار، رتبه‌‌ی نود و یک را در اختیار گرفته که ۸ پله پایین‌تر از سال گذشته است.

nissan maxima 2016

پس از شرکت‌های یادشده، تنها خودروساز دنیا که در فهرست ۱۰۰ نام تجاری ارزشمند دنیا دیده می‌شود، نیسان ژاپن است. هرچند که حدود نیمی از سهام نیسان در اختیار رنو فرانسه قرار دارد؛ ارزش این برند حدود ۱۱.۳۳ میلیارد دلار برآورد  می‌شود و با یک پله سقوط نسبت به سال گذشته، دقیقا در جایگاه صدم جدول برندز قرار می‌گیرد.

audi rs7

همان‌طور که اشاره شد، بر اساس گزارش بنیاد برندز؛ تنها ۶ خودروساز در لیست ۱۰۰ برند برتر دنیا دیده می‌شوند. این نهاد در فهرست ۱۰ خودروساز ارزشمند دنیا، رتبه‌های هفتم، هشتم، نهم و دهم را به ترتیب در اختیار آئودی، تسلا، لندروور وپورشه قرار داده است. تسلا در آمار سال ۲۰۱۶۶، رتبه‌ی دهم را به خود اختصاص داده بود و در میان دیگر خودروسازان دنیا، بیشترین رشد را نشان می‌دهد. بر مبنای جدول برندز، ارزش تجاری آئودی، تسلا، لندروور و پورشه، به ترتیب ۹.۴، ۵.۹۹، ۵.۵ و ۵.۱ میلیارد دلار است.

tesla model S

در پایان این مطلب، نگاهی به صدرنشینان جدول ارزشمندترین برندهای تجاری دنیا، خالی از لطف نیست. مثل سال گذشته، گوگل برترین شرکت دنیا محسوب می‌شود و ۲۴۵.۵ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده است. اپل با ۲۳۴.۴۴ میلیارد  دلار، اختلاف نسبتا کمی با گوگل دارد و رتبه‌ی دوم این جدول را در اختیار گرفته است. جایگاه‌های سوم، چهارم و پنجم فهرست برندز به مایکروسافت، آمازون و فیسبوک اختصاص پیدا کرده است که به ترتیب؛ ۱۴۳.۲، ۱۳۹.۲ و ۱۲۹.۸ میلیارد دلار ارزش‌گذاری شده‌اند.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۹
سجاد پهلوانی


گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید 

 

گول عکسهایی که در شبکه های اجتماعی می بینید، نخورید

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۷
سجاد پهلوانی

خیابان «پسیج د گراسیا» (Passeig de Gracia) یکی از معروف‌ترین خیابان‌های شهر بارسلون اسپانیا به شمار می‌رود. این خیابان برای عاشقان خرید  یک بهشت محسوب می‌شود.

خیابان پسیج د گراسیا تا سال ۱۸۲۷ جاده‌ای به نام «کامی د خِسوس» (Camí de Jesús) بود که شهر بارسلون را با شهر همسایه گراسیا پیوند می‌داد. هر چند در آغاز قرن ۱۹ مردم بارسلون داخل دیوارهای شهر دچار خفقان شده بودند و این امر سبب توسعه شهرهای اطراف گردید. با تخریب دیوارها در سال ۱۸۵۴ و آغاز «ایسامبله» (Eixample) در پنج سال بعد، خیابان پسیج د گراسیا اهمیت زیادی پیدا کرد. در ابتدا خانه‌های مسکونی با باغ‌هایی زیبا در آن ساخته شد و سپس کافی‌شاپ‌ها، تئاترها، رستوران‌ها و سالن‌های رقص را به آن اضافه کردند. با وجود تمام این امکانات این خیابان تبدیل به منطقه‌ای فراغتی برای قشر بورژوا شده بود.

بعد از برگزاری نمایشگاه جهانی سال ۱۸۸۸ این خانه‌های تک واحدی با ساختمان‌های چهار طبقه و مغازه‌هایی در طبقه همکفشان جایگزین شدند. برای ساخت این ساختمان‌های جدید که اکثراً محل اقامت طبقه بورژوا بودند، معمارانی برجسته دست به کار شدند. امروزه این خیابان یکی از مهم‌ترین قسمت‌های شهر بارسلون به شمار می‌رود.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیای امروزی

خیابان پسیج د گراسیا با مغازه‌های بسیار متنوع، یک موزه و رستوران‌های خوب، یکی از بهترین مکان‌ها برای کسانی خواهد بود که قصد تفریح و خرید طی سفرشان را دارند. علاوه بر مرکز خریدها و فروشگاه‌های فوق‌العاده، استراحت در ساحل‌های دلپذیر این شهر نیز، آن را تبدیل به یک مقصد گردشگری بی‌نظیر می‌کند. خیابان منحصر به فرد پسیج د گراسیا لباس‌هایی را به نمایش می‌گذارد که نمی‌توان از داشتن آن‌ها در کمد لباستان صرف نظر کنید. اولین نوع هنر که در این خیابان خواهید دید درست زیر پایتان قرار دارد! کفپوش‌ زمین با طراحی منحصر به فردش توسط آنتونی گائودی ساخته شده است.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا در روز

این خیابان یک منطقه تجاری و خرید مهم با حضور برخی از مهم‌ترین آثار معماری شهر به حساب می‌آید. در اینجا می‌توانید برندهای مطرح بسیاری را ببینید و از گشت و گذار و خرید در بوتیک‌ها و مغازه‌هایی مانند شانل، گوچی، والنتینو و یا جیمی چو لذت ببرید. البته در بین این فروشگاه‌ها کافه‌ها و رستوران‌های خوب و مدرنی هم پیدا می‌کنید. خوب است بدانید که اینجا تنها مقصدی برای جیب‌های پر پول نیست. برندهای اقتصادی‌تری مانند استرادیواریوس، H&M، برشکا و بلانکو نیز در این خیابان شعبه دارند.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا درست در مرکز «ایسامبله» قرار داشته و از «پلاکا کاتالونیا» (Placa Catalunya) تا «کارر گران د گراسیا» (Carrer Gran de Gracia) امتداد می‌یابد. از نظر قیمت اجاره یا خرید ملک این خیابان امروزه گران‌ترین خیابان بارسلون و حتی اسپانیا به شمار می‌رود. حتی خیابان «سرانو» (Serrano) در مادرید هم در این فهرست بعد از پسیج د گراسیا قرار می‌گیرد. یکی از فضاهای دل انگیزی که می‌توانید در طول این خیابان به آن سر بزنید، باغ‌های گیاه‌شناسی «پالائو روبرت» (Palau Robert) خواهد بود. در این مجموعه دیدنی علاوه بر تماشای باغ‌های بسیار زیبا، یک موزه کوچک هنر و تاریخ نیز وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

اگر قصد گردش و بازدید از نقاط گردشگری برجسته را داشتید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از سازه‌های شاخص «گائودی» را تماشا کنید. زمانی که در بارسلون هستید یکی از کارهایی که باید حتماً انجام داد، بازدید از آثار این معمار بزرگ خواهد بود. آثار این هنرمند برجسته در بین معماران جهان به عنوان یکی از بی‌همتاترین و شاخص‌ترین سبک‌های معماری شناخته می‌شود. تأثیر کارهای او را در چهره معماری بارسلون به وضوح خواهید دید. در خیابان پسیج د گراسیا، شماره ۴۳، «کازا باتلو» (Casa Battlo) را پیدا خواهید کرد که توسط گائودی بازسازی شده است. این بنا در سال ۱۸۷۷ ساخته و در بین سال‌های ۱۹۰۴ تا ۱۹۰۶ مجدداً طراحی گردید. این ساختمان نیز مانند کارهای دیگر این معمار، بسیار قابل توجه خواهد بود.

کازا باتیو بارسلونا

خیابان پسیج د گراسیا در شب

خیابان پسیج د گراسیا به خاطر رستوران‌های شیک و لوکسش شهرت زیادی دارد. یکی از این رستوران‌ها «پارکو سوشی ساشیمی» (Parco Sushi Sashimi) واقع در شماره ۱۱۹ است. اگر از طرفداران پر و پا قرص سوشی هستید اینجا را به شما پیشنهاد می‌کنیم. این رستوران یکی از بی‌نظیرترین رستوران‌های ژاپنی در بارسلون با سبک و حال و هوایی خاص به حساب می‌آید. برخی دیگر از رستوران‌هایی که می‌توانیم برای شما نام ببریم، رستوران بیلبائو با بهترین غذاهای بومی در شهر است. رستوران «بوتافومیرو ماریسکِریا» (Botafumeiro marisqueria) در شماره ۸۱ یکی از بهترین گزینه‌ها برای علاقمندان غذای دریایی محسوب می‌شود.

خیابان پسیج د گراسیا بارسلونا

با توجه به تمام مواردی که ذکر شد می‌توان خیابان پسیج د گراسیا را یک مجموعه کامل از خرید، سرگرمی، استراحت، گردش، فرهنگ، تاریخ معماری و صرف غذاهایی لذیذ دانست. قطعا گشت و گذار در این خیابان تجربه و خاطراتی بی مثال را در سفرتان به بارسلون رقم خواهد زد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۶
سجاد پهلوانی

این شهر که بیشتر نقاط آن به رنگ صورتی است، شور و عشق و نشاط در آن پرتو می‌افکند. ورونا به طور کلی مثل خود ایتالیا مکانی عاشقانه بوده و نماد پایتخت عشق و وطن دو عاشق مشهور جهان، رومئو و ژولیت است. این شهر در منطقه‌ی ونتو (Veneto)، دومین شهر بزرگ است اما اصلا شبیه شهرهای بزرگ نیست. این شهر با کوچه‌های روستایی، میادین زیبا و رویایی و ویرانه‌های رومی باشکوه آزاد از گذر زمان است. برای تجربه‌ی واقعی زیبایی، هنر و حال و هوایی عاشقانه، چند روزی به ورونا سفر کنید. 

ورونا ایتالیا

ورونا شهر عاشقان مشهور جهان، رومئو و ژولیت است

در قلعه‌ای شگفت‌انگیز که Castelvecchio نام دارد، یکی از بهترین گالری‌های هنری ونتو برپا است. آثار به نمایش گذاشته شده، به شکل برجسته‌ای در این نمایشگاه چیده شده است که شامل برخی از جذاب‌ترین آثار هنری مربوط به دوران رنسانس و اوایل قرون وسطی می‌شود. وقتی در این قلعه‌ی فوق‌العاده زیبا قدم می‌زنید، می‌توانید چشم‌اندازی چشم‌نواز از رودخانه‌ی آدیگه (Adige)، پل Scaligero و مجسمه‌ی شگفت‌انگیز Cangrande را به تماشا بنشینید.

ورونا ایتالیا

شما می‌توانید به صورت بی‌هدف در شهر بگردید و از تمامی مناظر زیبای آن لذت ببرید. زمانی که چنین کاری انجام می‌دهید، در واقع از شلوغی و ازدحام مناطقی که گردشگران اغلب از آن‌ها بازدید می‌کنند، دور می‌شوید و مثل یک فرد محلی شهر و زندگی مردم آن را تجربه می‌کنید. 

ورونا ایتالیا

Piazza Erbe یکی از میدان‌های قدیمی ورونا است که نام خود را از بازار قدیمی فروش گیاه‌های دارویی گرفته است. در مرکز آن فواره‌ای بزرگ و زیبا با صورت یک مرد (که صورت او حکاکی شده است) وجود دارد که متعلق به قرون وسطی است. امروزه در این بازار غرفه‌ها همه چیز، از گیاهان دارویی گرفته تا قارچ وحشی، میوه، نان‌هایی با گیاهان محلی و ... به فروش می‌رسانند. حتما در این شهر سری به بازارهای کشاورزان محلی بزنید. در این بازارها می‌توانید بهترین محصولات محلی شامل نان، پنیر و ... را بخرید و در پایین فواره، در ساختمانی قدیمی و مجلل پیک‌نیک هیجان‌انگیزی به پا کنید.

ورونا ایتالیا

Casa di Giulietta خانه‌ی ژولیت است و می‌توانید با بازدید از آن تمام آن داستان عاشقانه را تصور کرده و با تمام جان احساس عاشقانه‌ی آن را لمس کنید. بازدید از این خانه که آن را به خانه‌ی ژولیت نسبت می‌دهند، هم حزن‌انگیز است و هم خاص. سنگ زیبای زردرنگ و بالکن بزرگ این خانه‌ی قدیمی در ورونا، این قصه را خیلی واقعی و سحرآمیز جلوه می‌دهد

خانه ژولیت ورونا ایتالیا

حتما از Tomba di Giulietta یا همان مقبره‌ی ژولیت دیدن کنید که در سردابه‌ای با حال و هوای خاص، در پایین صومعه‌ی سان فرانچسکو آل کورسو (San Francesco Al Corso) قرار دارد.

قبر ژولیت ورونا ایتالیا

بعد از بازدید از این مکان توریستی اما فوق‌العاده، باید سری هم به Giardino Giusti بزنید. اینجا یکی از زیباترین و بهترین باغ‌های متعلق به دوران رنسانس در ایتالیا است که در سال ۱۵۸۰ میلادی ایجاد شده است. پرچین‌های دوست‌داشتنی پرپیچ و خم مجسمه‌های زنانی از جنس سنگ مرمر را در یک باغ مخفی دلربا احاطه کرده است. 

ورونا ایتالیا

اگر دوست دارید به ویلایی بسیار قدیمی بروید که در آن چندین کلکسیون، عتیقه‌جات و آثار هنری وجود داشته باشد، باید به هتل Gabbia D’oro بروید. بازدید از این هتل شبیه قدم زدن در مغازه‌های قدیمی است؛ اشیای موجود در این هتل به معنای واقعی کلمه گلچین شده است. هتل ۵ ستاره‌ی  The Gabbia D’oro با این که هتل گرانی است، اما باید حداقل یک شب اینجا بمانید تا شبی عاشقانه و شگفت‌انگیز را تجربه کنید. ورونا ناشناخته‌های جذاب بسیار زیادی (که معمولا همگی به سبک ایتالیایی است) برای کشف کردن دارد. 

ورونا ایتالیا

شکسپیر می‌گوید: هیچ دنیایی بدون دیوارهای ورونا وجود ندارد

ویلیام شکسپیر نقل قولی دارد که می‌گوید هیچ دنیایی بدون دیوارهای ورونا وجود ندارد. بسیاری از افراد سرشناس نیز در مورد این که ورونا به زیبایی، حفظ سورئال و افسانه‌ی عاشقانه شناخته می‌شود، با شکسپیر موافق هستند. ورونا به معنای واقعی کلمه سحرآمیز است.

ورونا ایتالیا

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۵
سجاد پهلوانی

برج سی ان تورنتو یکی از معروف‌ترین جاذبه‌های این شهر به شمار رفته و با تفریحاتی هیجان انگیز، سه رستوران عالی و مرکز خرید، برای هر فردی یک سرگرمی مناسب فراهم می‌کند.

معروف‌ترین نقطه دیدنی شهر تورنتو چیزی فراتر از یک شگفتی معماری محض است. برج «سی ان» (CN)، یک مقصد غذاخوری و تفریحی برنده جایزه نیز به شمار می‌رود. این سازه ۵۵۳ متری تا قبل از کامل شدن برج خلیفه در سال ۲۰۱۰، بلندترین سازه ایستای بدون کمک در جهان بود. امروزه برج سی ان یکی از مشهورترین جاذبه‌ها برای گردشگران و مردم منطقه است. این سازه مرتفع در ۲۶ ژوئن سال ۲۰۱۶ جشن ۴۰ سالگی خود را برگزار کرد.

برج CN تورنتو ،کانادا

برج سی ان، یک جاذبه پر شگفتی

اگر سوار آسانسور تمام شیشه‌ای شده و به بالای برج بروید، می‌توانید از نماهای شگفت انگیز شهر لذت ببرید. در روزهای آفتابی و صاف می‌توان تا ۱۶۰ کیلومتر دورتر، یعنی طول دریاچه تا آبشارهای نیاگارا و راچستر نیویورک را نیز تماشا کرد. برای صرف غذا می‌توان یکی از سه رستوران برج را برگزید که رستوران گردان ۳۶۰ نیز یکی از آن‌ها خواهد بود. می‌توانید روی زمین شیشه‌ای این قسمت راه بروید، بنشینید، دراز کشیده و یا حتی بپرید! این شیشه‌ها نشکن هستند. یکی از کارهای هیجان انگیز در برج سی ان، آزمودن محدوده اعصابتان با راه رفتن روی لبه با دست آزاد دور قسمت بالایی برج خواهد بود.

برج CN تورنتو ،کانادا

صرف غذا در رستوران‌های لوکس

برج سی ان سه گزینه عالی برای صرف غذا به شما پیشنهاد می‌کند.

رستوران ۳۶۰: این رستوران با نمای ۳۶۰ درجه بی‌نظیرش از بالای شهر و همچنین منوی خلاق کانادایی مناسب فصل خود، یک تجربه غذایی فوق‌العاده را در محیطی بی‌مثال برای شما رقم می‌زند. رستوران ۳۶۰۰ گستره وسیعی از نوشیدنی‌های عالی را از کانادا و سرتاسر جهان برای مشتریان خود آماده می‌کند. این رستوران که تا به حال جایزه‌های متعددی را برده است، آماده پذیرایی از گروه‌ها، مهمانی‌ها و انجمن‌های گوناگون بوده و جایی بسیار مناسب برای برگزاری مراسم‌ها به شمار می‌رود. توصیه می‌کنیم از قبل میز خود را در این رستوران رزرو کنید.

هورایزِنز: رستوران «هورایزنز» (Horizons) واقع در طبقه «چشم انداز»، مناسب برای سلیقه‌های خانوادگی محله‌های تورنتو بوده و غذاهایی با کیفیت  عالی را در کنار مناظر خارق‌العاده به مشتریان خود ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مکانی برای برگزاری رویدادهای خاطره انگیز و یا یک غذا خوردن معمولی هستید، در هر دو صورت اینجا برای شما گزینه مناسبی خواهد بود.

لو کافه: اینجا در همکف برج سی ان قرار داشته و طیف وسیعی از غذاهای عالی و خوشمزه را با قیمتی بسیار مناسب به مشتریان خود ارائه می‌کند. این  غذاخوری جایی ایده‌آل برای بازدیدکنندگان و افرادی با زمان اندک خواهد بود. منوی روبه‌روی شما متشکل از انواع پیتزا، سالاد، ساندویچ، قهوه تازه دم کرده، چای‌های گوناگون و برخی موارد پخته شده مختلف است که بسیار وسوسه انگیز به نظر می‌رسند.

برج CN تورنتو ،کانادا

تفریحاتی در خلاف جهت نیروی جاذبه!

در سال ۲۰۱۱ برج سی ان «اِج واک» (EdgeWalk) را افتتاح کرد که اولین جاذبه در نوع خود در آمریکای شمالی به شمار می‌رفت. اگر تا به حال تجربه راه رفتن در ارتفاع ۳۵۶ متری بالای تورنتو در فضای باز را نداشته‌اید و تفریحات هیجانی برای شما جذاب است، اج واک قطعاً گزینه خوبی برای شما خواهد بود.

مرتفع‌ترین پیاده روی دست آزاد را در بالای برج سی ان پیدا می‌کنید که از یک لبه ۱/۵ متری به دور قسمت اصلی برج تشکیل شده است. بازدیدکنندگان می‌توانند در گروه‌های ۶ نفره در حالی که از بالا با وسایل ایمنی حمایت می‌شوند به پیاده روی بپردازند! این تور توسط یک راهنمای آموزش دیده هدایت شده و حدوداً نیم ساعت طول می‌کشد. البته قسمت‌های دیگری هم شامل این گردش می‌شود که جمعاً ۱/۵ ساعت زمان خواهند گرفت. طی پیاده روی می‌توانید به عقب متمایل شده و چیزی جز هوای آزاد را بین خود و شهر احساس نکنید. قطعاً این امکان که عکسی شگفت انگیز از تجربه بی‌همتای خود بگیرید و آن را با دوستان خود روی زمین به اشتراک بگذارید چیزی نیست که بتوان به سادگی از آن گذشت!

برج CN تورنتو ،کانادا

سرگرمی های برج سی ان تورنتو

برج سی ان برای سرگرمی آن دسته افرادی که بودجه صرف غذا یا تجربه اج واک را ندارند، گزینه‌های دیگری نیز پیشنهاد می‌کند. عکاسی روی طبقه شیشه‌ای با مساحتی زیاد و ارتفاع ۳۴۲ متری از سطح زمین یکی از این امکانات خواهد بود. علاوه بر آن می‌توانید بر روی «تراس آسمان» با فضایی باز، نسیم ملایم و خوشایندی را احساس کرده و از آرامش خود لذت ببرید. اگر سوار آسانسور شوید و ۳۳ طبقه دیگر نیز بالا بروید، می‌توانید از منظره ۳۶۰ درجه بدون مانع بالای شهر نیز خاطره خوشی را رقم بزنید. در برج سی ان قسمتی به نام «محوطه کودکان» وجود دارد که سرگرمی‌های گوناگونی را به کودکان ۸ سال و پایین‌تر ارائه می‌کند. فضای بزرگی که مختص فروشگاه‌ها و مراکز خرید طراحی شده، یکی از بهترین تجربه‌های خرید بی‌همتای تورنتو را برای شما فراهم می‌کند.

برج CN تورنتو ،کانادا

حقایق جالبی درباره برج سی ان

  • برج سی ان در سال ۱۹۹۵ توسط انجمن مهندسان شهری آمریکا، به عنوان یکی از عجایب هفت‌گانه دنیای مدرن طبقه بندی شد.
  • ساخت برج ۴۰ ماه به طول انجامید و هزینه‌ای معادل ۶۳ میلیون دلار در بر داشت.
  • رستوران ۳۶۰ طی ۷۲ دقیقه یک دور کامل می‌چرخد.
  • وزن برج چیزی معادل ۱۶,۸۴۴ فیل نر است.
  • سیستم نورپردازی هوشمند LED برج بر اساس موقعیت و فصل تغییر رنگ می‌دهد.
  • برج سی ان با ۵۵۳ متر، بلندترین سازه ایستای بدون حمایت در نیمکره غربی است.
۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۲ خرداد ۹۶ ، ۱۸:۴۳
سجاد پهلوانی