دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه
جایزه عکس برگزیده در مسابقه جهانی عکاسی (ورلد پرس فوتو) در سال ۲۰۱۷ به عکس ترور سفیر روسیه در آنکارا رسید که توسط عکاس آسوشیتدپرس گرفته شده است. نگاهی به عکس‌های برگزیده هیئت داوران این مسابقه جهانی عکاسی می اندازیم:


ترور در آنکارا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

جایزه امسال رقابت‌های "ورلد پرس فوتو" به برهان اوزبیلیجی عکاس ترک خبرگزاری آسوشیتدپرس برای ثبت ترور سفیر روسیه در آنکارا رسید. سفیر روسیه دسامبر ۲۰۱۶ در جریان بازدید از یک نمایشگاه توسط یک مأمور پلیس ترک ۲۲ ساله به ضرب گلوله به قتل رسید. به گفته هیئت داوران عکس اوزبیلیجی "نفرت در عصر حاضر" را نمایش می‌دهد.


اعتراض علیه تبعیض نژادی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

این عکس که توسط جاناتان باخمن گرفته شده، در مقام اول شاخه "حوادث روز، انفرادی" قرار گرفت. در این عکس یک فعال حقوق بشر در جریان تظاهرات اعتراضی به کشته شدن یک سیاهپوست در شهر بتان‌روژ آمریکا دیده می‌شود. این عکس به سرعت در شبکه‌های اجتماعی پخش شد و توجه بسیاری برانگیخت. باخمن عکاس ساکن در نیواورلئان است.


به دام‌افتادگان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در رده سوم شاخه "حوادث روز، انفرادی" عکسی از دانیل اتر برگزیده شد. او در اوت ۲۰۱۶ از دو پناهجوی نیجریه‌ای در یک کمپ پناهجویی زنان در لیبی عکس گرفت. وضعیت در این کمپ فاجعه‌بار گزارش شده است. زنان پناهجوی ساکن این کمپ بارها از خشونت و سوءاستفاده جنسی خبر داده‌اند. کمبود مواد غذایی و آب آشامیدنی نیز شرایط فاجعه‌بار این کمپ را شدت بخشیده‌اند.


کوبا در آستانه گذار

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net

توماس مونیتا، عکاس روزنامه "نیویورک تایمز" این عکس خود را "کوبا در آستانه گذار" نام گذاشته است. این عکس که در شاخه "زندگی روزمره" برنده جایزه شد، شماری از اعضای ارتش کار جوانان را نشان می‌دهد که در سحرگاه ۳ دسامبر ۲۰۱۶ صبورانه چشم به راه عبور کاروان تشییع پیکر فیدل کاسترو، رهبر پیشین کوبا هستند.


خشونت پلیس در داکوتای شمالی

گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org

نیروهای پلیس در جریان تظاهرات اعتراضی علیه خط لوله داکوتای شمالی در نوامبر ۲۰۱۶ از اسپری فلفل علیه معترضان استفاده کردند. در این تصویر یکی از معترضان دیده می‌شود که دیگران در تلاش هستند با شستن صورتش به او کمک کنند. این عکس را امبر برَکِن انداخته است که در شاخه "حوادث روز، داستان‌ها" جایزه نخست را کسب کرد.


تنها و سرگردان

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یک دختربچه یتیم پناهجو اهل نیجریه در این عکس در کنار برادر کوچکترش دیده می‌شود. دخترک بعد از ساعت‌ها سرگردانی در قایقی لاستیکی که چندین برابر بیش از ظرفیتش پر شده بود، توسط نیروهای امدادگر در سواحل لیبی نجات یافت. سانتی پالاسیوس با ثبت این عکس در رده دوم شاخه "خبرهای عمومی" جای گرفت.


لبخند پیروزی

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

یوسین بولت، دونده جامائیکایی، سریعترین انسان جهان است. او در بازی‌های المپیک ریو باز هم موفق شد رقیبان خود را به سادگی پشت سر بگذارد. بولت در رقابت‌های نیمه‌نهایی دوی صد متر لبخندی ملیح تحویل کای اولیور فافن‌باخ، عکاس آلمانی داد تا به این ترتیب این عکس در رده سوم شاخه عکس‌های "ورزشی" جای بگیرد.


زندان شلوغ

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

نوئل سلیس با این عکس از شرایط فاجعه‌بار زندان دولتی کوئنزون در شهری به همین نام واقع در فیلی‌پین، در جایگاه سوم شاخه "خبرهای عمومی" نشست. در این زندان که در اصل ظرفیت نگهداری از تنها ۸۰۰ زندانی را دارد، حدود ۳۸۰۰ زندانی جای داده شده‌اند.


سفر جان‌فرسا

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این عکس دو مرد در حال کمک به زنی برای عبور از یک رودخانه دیده می‌شوند. این‌ها پناهجویانی هستند که ماه مارس ۲۰۱۶ به دنبال راهی برای دور زدن حصارهای مرزی مقدونیه بودند. وادیم گیردا، عکاس آسوشیتدپرس این مرحله از سفر جان‌فرسای پناهجویان از یونان تا مقدونیه را با دوربین ثبت کرد. او با این عکس در شاخه "حوادث روز، انفرادی" مقام دوم را به دست آورد.


جنگ در اوکراین

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

در این عکس که توسط والری ملنیکوف گرفته شده، زن و مردی در حال فرار از خانه خود در روستای لوهانسکایا در اوکراین دیده می‌شوند. این روستا اندکی پیش‌از آن هدف حمله هوایی قرار گرفته بود. این عکس به عنوان بخشی از پروژه طولانی‌مدت "روزهای سیاه اوکراین" متعلق به مؤسسه چند رسانه‌ای Rossija Sewodnja واقع در مسکو مورد تقدیر قرار گرفت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۲۹
سجاد پهلوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی