دانش بنیان آذر زمین

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

به باشگاه علمی و فرهنگی و آموزشی خوش آمدید

افتخار داریم با ایجاد این وبلاگ برای نشر مطالب علمی کمکی بکنیم لطفا با نظرات و پیشنهادات خود ما را در این راه آگاه سازید

نویسندگان
پیوندهای روزانه

به‌کارگیری اتوبوس فراخ در دنیای واقعی

چهارشنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۴۲ ب.ظ


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


پیش از این مطلبی در مورد این اتوبوس کانسپت شنیده بودید؛ اما حالا این اتوبوس در خیابان‌های استان هبئی چین به کار گرفته شده تا عملکرد آن در دنیای واقعی مورد بررسی قرار گیرد. هایپرلوپ که نوع جدیدی از حمل‌ونقل است؛ احتمالاً می‌تواند به انسان‌ها کمک کند تا مسافت‌های طولانی را با سرعت قابل توجهی طی کنند؛ اما چگونه می‌توان در شهری شلوغ و پر ازدحام با استفاده از هایپرلوپ به مقصد رسید؟ یک طرح نوآورانه در حمل‌ونقل عمومی احتمالاً این مشکل را حل می‌کند. این طرح "اتوبوس فراخ" نام دارد و در حال حاضر به کار گرفته شده است.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این اتوبوس الکتریکی که بیشتر شبیه یک تونل متحرک است، با در نظر گرفتن دو موضوع ظرفیت و کارایی طراحی شده، نه سرعت! روز پنج شنبه ۱۲ مرداد ماه، این لوکوموتیو آینده‌نگرانه در شهر کینگهوانگداو استان هبئی چین رونمایی شد. اگرچه ظرفیت کامل این اتوبوس به نمایش گذاشته نشد و در مسیری کنترل شده به مسافت ۳۰۰ متر حرکت کرد؛ اما اثبات کانسپتی فراتر از چیزی است که تاکنون دیده‌ایم.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این اتوبوس بسیار عریض ساخته شده تا بتواند ۱۴۰۰ مسافر را جابه‌جا کند و همچنین نسبتاً بلند است تا اتومبیل‌هایی با ارتفاع کمتر از ۲ متر بتوانند از زیر آن عبور کنند؛ چه اتوبوس ایستاده باشد و چه در حال حرکت! این موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که اتوبوس فراخ به عنوان یک وسیله حمل و نقل شهری بایستی در طول مسیر مکرراً بایستد تا مسافران را پیاده و سوار کند. علاوه بر این، مطمئناً رانندگانی که تحمل حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر بر ساعت این اتوبوس را ندارند، می‌خواهند به راحتی از زیر آن عبور کنند و از آن جلو بزنند!


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


همچنین طبق گفته مهندس ارشد این پروژه، سانگ یوزا، این اتوبوس باعث می‌شود به محیط زیست شهرها آسیب نرسد. این اتوبوس می‌تواند جایگزین ۴۰ اتوبوس عادی شود و از آنجا که الکتریکی است، می‌تواند مصرف سوخت را تا ۸۰۰ تن و میزان مواد آلاینده کربنی را نزدیک به ۲۵۰۰ تن در سال کاهش دهد. با این حال، طرح سانگ نه جدید است و نه در حد یک ایده! طرح سانگ در سال ۲۰۱۰ رسانه‌ای شد؛ زمانی که دولت چین تصمیم گرفت زیرساختی برای اتوبوس سانگ بسازد. از آنجا که هیچ جاده‌ای مختص این اتوبوس ساخته نشد، بسیاری از افراد فکر کردند این طرح در حد ایده می‌ماند و عملی نمی‌شود.


گروه اینترنتی پرشیـن استار | www.Persian-Star.org


طبق گزارش وب‌سایت تریهاگر، این طرح اولین بار در سال ۱۹۶۹ توسط دو معمار آمریکایی به نام‌های لستر واکر و کرگ هاجتس مطرح شده است. طرح معماران آمریکایی شامل وسایل نقلیه‌ای که با کامپیوتر کنترل می‌شدند، حرکت پیوسته و تکیه‌گاه‌های هوایی بدون اصطکاک به جای چرخ‌ها بود که حتی برای امروز هم بلند‍‌پروازانه است. طرح لستر و کرگ برای مدرنیزه کردن حمل و نقل نیویورک پیشنهاد شده بود. البته اگر همه چیز خوب پیش برود، این طرح به کاهش آلاینده‌های کربنی که هر سال توسط ۲۰ میلیون راننده جدید در خیابان‌‌های چین تولید می‌شود، کمک می‌کند.


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۰۵/۲۰
سجاد پهلوانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی